Home ] Up ]

    Το βιβλίο αυτό αποτελεί το πρώτο συστηματικό και ολοκληρωμένο εγχειρίδιο στη σύγχρονη διδακτική των μαθηματικών που κυκλοφορεί στον ελληνικό χώρο. Μέσα από έναν ιστορικό περίπατο, εισάγει αρχικά τον αναγνώστη στο μαγευτικό κόσμο των μαθηματικών και τις αλληλεπιδράσεις τους με τη κοινωνία, τον ανθρώπινο πολιτισμό και τη μαθηματική εκπαίδευση.    
    Στη συνέχεια, παρουσιάζει και αναλύει τις πιο βασικές θεωρίες και αντιλήψεις για τη μάθηση των μαθηματικών και περιγράφει τα αντίστοιχα διδακτικά μοντέλα που απορρέουν απ' αυτές, με πολλά και συγκεκριμένα παραδείγματα από τη διδακτική πράξη.
     Ειδικά θέματα και προβλήματα που έχουν σχέση με τη διδασκαλία της Άλγεβρας - Γεωμετρίας - Ανάλυσης, το μαθητή και το δάσκαλο των μαθηματικών, την οργάνωση της διδασκαλίας και την αξιολόγηση, αναλύονται με διεξοδικότητα και συζητούνται στο φως των πιο πρόσφατων αντιλήψεων και πορισμάτων της επιστημονικής έρευνας στην περιοχή της μαθηματικής εκπαίδευσης. 
    Τα βασικότερα χαρακτηριστικά αυτού του βιβλίου είναι :
α) η ευρύτητα των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται, και
β) η προσπάθεια που καταβάλλεται για τη σύνδεση των πορισμάτων της επιστημονικής έρευνας με τη συγκεκριμένη διδακτική πραγματικότητα.
    Για το σκοπό αυτό παρατίθενται πολλά παραδείγματα - ασκήσεις - δραστηριότητες, που σίγουρα θα βοηθήσουν το δάσκαλο των μαθηματικών να αντιμετωπίσει ρεαλιστικά τις προκλήσεις της καθημερινής διδακτικής πράξης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΠΡΩΤΟ
Μαθηματικά κοινωνία και μαθηματική εκπαίδευση.

1. Μια σύντομη ματιά στην ιστορία των μαθηματικών
2. Τα μαθηματικά ως κοινωνική δραστηριότητα
3. Η εξέλιξη της μαθηματικής εκπαίδευσης
4. Γενικοί σκοποί της διδασκαλίας των μαθηματικών
5. Ερωτήσεις - Ασκήσεις -  Δραστηριότητες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΔΕΥΤΕΡΟ
Φιλοσοφία των μαθηματικών και διδασκαλία τους.

1. Η φιλοσοφία των μαθηματικών
2. Η απόλυτη άποψη για τη μαθηματική γνώση(Απολυτισμός)
3. Η επισφάλεια της μαθηματικής γνώσης
4. Σχέσεις φιλοσοφίας και διδασκαλίας των μαθηματικών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΤΡΙΤΟ
Η μάθηση των μαθηματικών.

1. Θεωρίες μάθησης των μαθηματικών
2. Ο Edwart Thorndike και η θεωρία των δεσμών
3. Η θεωρία επεξεργασίας πληροφοριών
4. Ο Robert Gagne και οι ιεραρχίες μάθησης
5. Αναπτυξιακή θεωρία του Piaget
6. Jerome Bruner. Η μάθηση μέσω ανακάλυψης
7. Κονστρουκτιβισμός
8. Ουσιαστική μάθηση και μηχανική μάθηση
9. Ερωτήσεις - Ασκήσεις - Δραστηριότητες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΤΕΤΑΡΤΟ
Μοντέλα διδασκαλίας των μαθηματικών.

1. Αφηγηματική προσέγγιση
2. Ανακαλυπτική προσέγγιση
3. Το συνεχές φάσμα των διδακτικών προσεγγίσεων
4. Πλεονεκτήματα - περιορισμοί της ανακαλυπτικής προσέγγισης
5. Ανακαλυπτικές προσεγγίσεις. Πώς μπορούμε να τις πετύχουμε;
6. Παραδείγματα διαφόρων μορφών καθοδηγούμενης ανακάλυψης
7. Καθοδηγούμενη ανακάλυψη με φύλλα εργασίας
8. Διδασκαλία μέσω εργαστηριακών προσεγγίσεων
9. Διδασκαλία επίλυσης προβλήματος.
10. Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών
11. Η τέχνη των ερωτήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών
12. Βασικές αρχές της διδασκαλίας των μαθηματικών
13. Ερωτήσεις - Ασκήσεις - Δραστηριότητες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΠΕΜΠΤΟ
Διδακτική ειδικών μαθηματικών εννοιών και ενοτήτων.

1. Διδασκαλία της Άλγεβρας
2. Διδασκαλία των αρνητικών αριθμών
3. Διδασκαλία της έννοιας της συνάρτησης
4. Η διδασκαλία της μαθηματικής επαγωγής
5. Η διδασκαλία της ανάλυσης
6. Η διδασκαλία της γεωμετρίας
7. Η διδασκαλία της απόδειξης
8. Ερωτήσεις - Ασκήσεις - Δραστηριότητες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  ΕΚΤΟ
Ειδικά θέματα διδακτικής των μαθηματικών

1. Ο μαθητής και το μάθημα των μαθηματικών
2. Ο δάσκαλος των μαθηματικών
3. Σχεδιασμός της διδασκαλίας
4. Γλώσσα και μαθηματική εκπαίδευση
5. Γραπτές εργασίες στο μάθημα των μαθηματικών
6. Η παιδαγωγική αξία του λάθους στη διδασκαλία των μαθηματικών
7. Αξιολόγηση του μαθητή στο μάθημα των μαθηματικών
8. Ερωτήσεις - Ασκήσεις - Δραστηριότητες


Κεντρική διάθεση :
Εκδόσεις GUTENBERG
Χαριλάου Τρικούπη 99 - 114 73, Αθήνα
Τηλ.: 3808334-3832665 . Fax : 3843285