Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ                                                   
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Τίτλος 1
Τίτλος 2
Τίτλος 3

ΕΝΤΥΠΑ
Τίτλος 1
Τίτλος 2
Τίτλος 3
Τίτλος 4

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Τίτλος 1
Τίτλος 2
Τίτλος 3
Τίτλος 4
Τίτλος 5

ΘΕΩΡΙΑ
Τίτλος 1
Τίτλος 2
Τίτλος 3
Τίτλος 4
Τίτλος 5
Τίτλος 6

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 3
Τίτλος 1
Τίτλος 2
Τίτλος 3
Τίτλος 4
Τίτλος 5

ΑΡΧΙΚΗ Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

   Α. Κλασσική Παράδοση

                            

    Παραμένει η κλασσική παράδοση του μαθήματος από τον καθηγητή (σαφώς υπο­βαθ­μισμένη χρονικά, ποσοτικά & ποιοτικά). Χωρίς δέσμευση να παρουσιασθούν όλα (και με τη σειρά του βιβλίου) τα θέματα.

Δηλαδή:

    Άλλα θέματα μπορούν να παραληφθούν, να προηγηθούν, να αναλυθούν περισσότερο ή λιγότερο  με κριτήρια:

♥ το ενδιαφέρον των μαθητών

♥ τη σπουδαιότητά τους

♥ την επικαιρότητά τους

♥ τη σχέση τους με τις άλλες μορφές διδασκαλίας   κ.α.

  Η εξέταση & τα Διαγωνίσματα θα έχουν στόχο να προωθούν την κριτική σκέψη των μαθητών κι όχι την προσωρινή αποστήθιση.

  Θα μπορούν να παραδώσουν και οι μαθητές (ένας ή ομάδα) προτείνοντας ταυτόχρονα και τη μέθοδο που θεωρούν πιο ενδιαφέρουσα. 

    Είναι φανερό ότι θα προκύψει σαν ανάγκη η συγγραφή νέου βιβλίου προσαρμοσμένου στα νέα αυτά δεδομένα.

 

Β.  Ερευνητική εργασία – Παρουσίαση

                                                   

    Κάθε μαθητής (εφ όσον το επιθυμεί) επιλέγει ένα οικονομικό θέμα για επεξεργασία & έρευνα.

    Μπορεί να υπάρξει συνεργασία μόνον αν ή έρευνα είναι σπονδυλωτή ή αναληφθούν διαφορετικές φάσεις – επίπεδα.

  Η εργασία θα παρουσιαστεί τουλάχιστον στους μαθητές του τμήματος, θα κριθεί & θα βαθμο­λο­γηθεί.  Στην παρουσίαση θα γίνεται συζήτηση, ερωτήσεις αλλά και προτάσεις για παραπέρα βελτίωση. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει και να κατανοεί το περιεχόμενο της Παρουσίασης και να μπορεί στοιχειωδώς να υποστηρίξει όσα αναφέρονται, εκτός από τα «δάνεια» των οποίων πρέπει να αναφέρονται οι πηγές (Όλα αυτά θεωρείται ότι αποκλείουν την στείρα αντιγραφή από κάποιο έντυπο ή το Internet).

 Το προϊόν της εργασίας αυτής μπορεί να είναι :

   Κείμενο ( Φωτογραφίες, Διαγράμματα, Σχέδια, Πίνακες )

   DVD  ή CD

   Προβολή Power Point

    Ένα αντίτυπο σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή θα παραδίδεται στον καθηγητή για το αρχείο του.

   Είναι προφανές ότι ο καθηγητής θα είναι έτοιμος να βοηθήσει σε όποια φάση και για όποιο ζήτημα του ζητηθεί…

   Υπάρχει λίστα θεμάτων (δίνεται παρακάτω) αλλά μπορεί κι ο μαθητής (με σύμφωνη γνώμη του καθηγητή) να επιλέξει αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο.

         Λίστα θεμάτων για ερευνητική εργασία

v     Διαχείριση απορριμμάτων

v     Εναλλακτικές μορφές ενέργειας

v     Τα μεταλλαγμένα προϊόντα

v     Η προστασία των δασών

v     Θερμικές νησίδες (Αθήνα ετοιμοθάνατη;)

v     Αειφόρος ανάπτυξη

v     Διαχείριση του νεριύ ή πόλεμος για το νερό;      

v     Δάνεια αιμοδότης της Οικονομίας;

v     Η υπερχρέωση των νοικοκυριών

v     Οι πιστωτικές κάρτες

v     Η μεγάλη κούρσα του πετρελαίου

v     Marketing

v     Τραπεζικές εργασίες

v     Ποδοσφαιρικές ΑΕ

v     Η κινεζική απειλή

v     Η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων

v     Η Ευρωπαϊκή Ένωση

v     Η Ανεργία

v     Η φτώχια

v     Θες να αναπτυχθεί η πόλη; Φτιάξε ένα ΤΕΙ

v     Τα μέσα συγκοινωνίας

v     Το Ευρώ ενιαίο νόμισμα

v     Πληθωρισμός

v     Υγεία Ιδιωτική ή Δημόσια;

v     Η κινητή Τηλεφωνία

v     Τα πολιτικά κόμματα

v     Η  λαϊκή Αγορά

v     Το Χρηματιστήριο

v     Οι διαφημίσεις

v     Σπουδές και επιλογή επαγγέλματος

v     Το φορολογικό σύστημα

v     Η αύξηση της τιμής των τροφίμων

v     Προσλήψεις στο Δημόσιο.  Αξιοκρατία ; Όχι, ευχαριστώ έχω μέσον.

v     Ποιος φταίει για την Ακρίβεια; Ποιος μπορεί να δώσει λύση;

v     Το οδικό δίκτυο της χώρας

v     Μετανάστες Οικονομικές & κοινωνικές πλευρές

v     Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

v     Η Ελληνική ναυτιλία

v     Το λιμάνι του Πειραιά

v     Ικανότητες του καλού manager

v     Ανάπτυξη ( της επιχείρησης ή της χώρας )μέσω Internet

v     Οι κοινωνικές Ασφαλίσεις

v     Η τουριστική ανάπτυξη της Χώρας

v     Η Ελληνική γεωργία & κτηνοτροφία

v     Το καλό & το κακό πρόσωπο της Τροχαίας

 Γ.  Συζητήσεις για επίκαιρα Οικονομικά θέματα

                                          

   Οι μαθητές βρίσκουν Φωτοτυπίες από Οικονομικά  Περιοδικά, Εφημερίδες ή άλλες πηγές. Προετοιμάζονται και προσπαθούν να τα αναλύσουν με συζήτηση στην τάξη. Ο καθηγητής βοηθά όπου χρειάζεται. Αν παρουσιαστούν διαφωνίες πρέπει να αντιμετω­πιστούν ισότιμα κι ο καθηγητής να βοηθήσει να αναδειχθούν.

   Αν χρειαστεί μπορεί να διδαχθεί κάποια ενότητα του σχολικού βιβλίου ή να δοθούν φωτοτυπίες που ενσωματώνονται στην ύλη.

   Κάποιο υλικό μπορεί να αναρτηθεί σε πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

     Ενα παράδειγμα τέτοιας εργασίας:

Ομάδες μαθητών καταγράφουν σε DVD  και παρουσιάζουν στην τάξη πώς αντιμετωπίζουν ένα τρέχον οικονομικό θέμα τα διάφορα κανάλια της Τηλεόρασης

και  τέλος

Δ.  Βιωματική διδασκαλία  (Προσομοίωση)

    Κάθε μαθητής (εφ όσον το επιθυμεί) συμμετέχει σαν μέλος μιας υποθετικής κοινωνίας, όπου συμβαίνουν διάφορα οικονομικά (και όχι μόνο) φαινόμενα. Η τάξη δηλαδή είναι μια κλειστή (στην αρχή) οικονομία όπου συναντάμε επιχειρήσεις, ιδιοκτησίες, Χρηματιστήριο, τράπεζες, επαγγέλματα, χρήμα, δάνεια, εφημερίδες, τυχερά παιχνίδια και οτιδήποτε άλλο αναδειχθεί μέσα από τη λειτουργία αυτού του παιχνιδιού.

   Ο ρόλος του καθηγητή βασικός στην αρχή, τείνει σιγά – σιγά να αποδυναμώνεται όσο οι μαθητές σχεδιάζουν μόνοι τους και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και κινήσεις όμοιες (όχι απαραίτητα) με την πραγματική κοινω­νία.

    Κάποιες φορές θα γίνεται συζήτηση για την αξιολόγηση, αλλαγή, βελτίωση ή και διακοπή του προγράμματος.

  Όταν απαιτείται κάποια θεωρητική γνώση θα διδάσκεται από την κλασσική παράδοση κατά παράβαση της σειράς του βιβλίου. Πιθανόν να χρειαστούμε τη βοήθεια κι άλλων γνωστικών πεδίων ( Δίκαιο, Ιστορία, Πληροφορική, Κοινωνιολογία κ.λ.π. )

Επειδή αυτή  η τελευταία μέθοδος  θεωρώ ότι είναι και η πιο σημαντική δες στην Ιστοσελίδα

"-Μάθημα ή παιχνίδι; -Και τα δύο..." 

για πιο αναλυτικές πληροφορίες, ( αν και είναι υπό διαμόρφωση με τη βοήθεια των μαθητών που την εφαρμόζουν) .


 

 

 

 


ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Δεν καταργείται, απλώς υποβαθμίζεται...


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Επεξεργασία & παρουσίαση ενός θέματ
ος



ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Λίστα θεμάτων

 


                               ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ               Για επίκαιρα Οικονομικά Θέματα

 


ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Παιχνίδι Ρόλων