Προθέρμανση

Η απαραίτητη προθέρμανση

Ποιος είναι ο σκοπός της προθέρμανσης ;
Η προθέρμανση εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Πρώτον, αυξάνει τη ροή του αίματος στους μύες και, δεύτερον, «ενεργοποιεί» το κεντρικό νευρικό σύστημα. Η ροή του αίματος αυξάνει τη θερμοκρασία των μυών κάνοντάς τους πιο ελαστικούς, καθώς και την αποδοτικότητά τους αφού επιταχύνει το μεταβολισμό. Η ενεργοποίηση του κεντρικού νευρικού συστήματος κινητοποιεί τον εγκέφαλο βελτιώνοντας την κιναισθητική αντίληψη, και βοηθά τη μετάδοση των νευρικών μηνυμάτων για την ενεργοποίηση των μυοκινητικών μονάδων.

Πόσο διαρκεί η προθέρμανση;

Ο καλλίτερος τρόπος προθέρμανσης είναι να εκτελέσετε ακριβώς τις κινήσεις του αθλήματος που πρόκειται να συμμετάσχετε αλλά με την ελάχιστη δυνατή ένταση. Έτσι για παράδειγμα ένας αθλητής του μπάσκετ θα τρέξει, θα εκτελέσει μερικά σουτ και θα κάνει ντρίπλες για 15 ? 20 λεπτά με μικρή ένταση η οποία αυξάνεται σταδιακά.

Πώς κάνω προθέρμανση ;

Ο γενικός κανόνας λέει πως η αποτελεσματική προθέρμανση πρέπει να προκαλεί λίγη εφίδρωση χωρίς, όμως, να αισθανόμαστε κούραση. Υπάρχουν τέσσερις φάσεις προθέρμανσης.
? Πρώτη φάση : Περιλαμβάνει μικρής έντασης αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο χαμηλής έντασης και διαρκεί 5 με 10 λεπτά.
? Δεύτερη φάση: Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει κίνηση και διατάσεις σε όλο το εύρος των αρθρώσεων. Αυτή η φάση πρέπει να σχεδιαστεί με βάση τις κινήσεις του αθλήματος που έχουμε επιλέξει να αθληθούμε ανάλογα, δηλαδή, με το πια μέρη του σώματος ασκούνται περισσότερο. Αυτές οι κινήσεις πρέπει να εκτελεστούν σε δυναμική μορφή και όχι στατικά για να μην μειωθεί η καρδιακή συχνότητα.
? Τρίτη φάση: Σε αυτή τη φάση έχουμε δραστηριότητες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης οι οποίες προετοιμάζουν το σώμα για τις επιβαρύνσεις που θα δεχθεί. Έτσι εκτελούμε κινήσεις του αθλήματος όπου προοδευτικά επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε.
? Τέταρτη φάση: Η τελευταία φάση της προθέρμανσης περιλαμβάνει όλες τις επιμέρους κινήσεις που θα χρησιμοποιηθούν στο άθλημα. Για παράδειγμα ένας ποδοσφαιριστής θα κάνει ντρίπλες, θα κάνει σουτ και σπριντ. Στο τέλος αυτής της φάσης το σώμα πρέπει να είναι έτοιμο 100 % για να αγωνιστεί.

Σχετικά με vaskehagia

Η Βασιλική Κεχαγιά είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων
Κατηγορίες: Φυσική Κατάσταση. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *