Να οργανώνεις τα δεδομένα προτού τα χρησιμοποιήσεις
Συνήθως όλες οι ερωτήσεις ενός προβλήματος είναι γραμμένες μετά τα δεδομένα. Για να απαντήσεις σε μια ερώτηση, πρέπει να ανακαλύψεις ποια είναι τα χρήσιμα δεδομένα και να τα χρησιμοποιήσεις.
Η απάντηση μιας ερώτησης μπορεί να δώσει ένα νέο δεδομένο, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσεις για να λύσεις την επόμενη ερώτηση.
Πολλές φορές υπάρχει μόνο η τελευταία ερώτηση του προβλήματος. Τότε πρέπει να βρεις μόνος σου την προηγούμενη ή τις προηγούμενες ερωτήσεις και να τις απαντήσεις.
Η Μαρία είχε 50 €. Αγόρασε ένα βραχιόλι των 15 € και ένα δαχτυλίδι των 12 €. α) Πόσα χρήματα ξόδεψε; β) Πόσα χρήματα της έμειναν;
Ποια αριθμητικά δεδομένα είναι χρήσιμα για την απάντηση της πρώτης ερώτησης του προβλήματος;
Τα 15 € και τα 12 €.
Τα 50 € και τα 15 €.
Τα 50 € και τα 12 €.
Και τα τρία δεδομένα της εκφώνησης.
Η Μαρία είχε 50 €. Αγόρασε ένα βραχιόλι των 15 € και ένα δαχτυλίδι των 12 €. α) Πόσα χρήματα ξόδεψε; β) Πόσα χρήματα της έμειναν;
Ποια αριθμητικά δεδομένα είναι χρήσιμα για την απάντηση της δεύτερης ερώτησης του προβλήματος;
Τα 50 € και το νέο δεδομένο που θα βρούμε, όταν απαντήσουμε στην πρώτη ερώτηση.
Τα 50 € και τα 15 €.
Τα 15 € και τα 12 €.
Τα 50 € και τα 12 €.
Η Μαρία είχε 50 €. Αγόρασε ένα βραχιόλι των 15 € και ένα δαχτυλίδι των 12 €. α) Πόσα χρήματα ξόδεψε; β) Πόσα χρήματα της έμειναν;
Ποια είναι η απάντηση στη δεύτερη ερώτηση του προβλήματος;
Της έμειναν 23 €.
Της έμειναν 12 €.
Της έμειναν 35 €.
Της έμειναν 77 €.
Ο Γιάννης αγόρασε ένα μπλοκ ζωγραφικής με 3 €, μαρκαδόρους με 4 € και νερομπογιές με 6 €. Πλήρωσε με ένα χαρτονόμισμα των 10 € και με ένα των 5 €. (α) Πόσα χρήματα πλήρωσε για όλα ο Γιάννης; (β) Πόσα χρήματα του έμειναν; (γ) Πόσα χρήματα είχε ο Γιάννης πριν τις αγορές;
Με ποια σειρά πρέπει να απαντηθούν οι ερωτήσεις για να λυθεί το πρόβλημα;
(γ) - (α) - (β)
(α) - (β) - (γ)
(β) - (γ) - (α)
(γ) - (β) - (α)
Ο Γιάννης αγόρασε ένα μπλοκ ζωγραφικής με 3 €, μαρκαδόρους με 4 € και νερομπογιές με 7 €. Πλήρωσε με δυο χαρτονομίσματα των 10 €. Πόσα χρήματα του έμειναν;
Ποια είναι η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος;
Του έμειναν 6 €.
Του έμειναν 14 €.
Του έμειναν 20 €.
Του έμειναν 34 €.
Σε ένα λεωφορείο 50 θέσεων είναι μέσα 17 άνδρες και 18 γυναίκες. Πόσες θέσεις είναι άδειες;
Τι πρέπει να υπολογίσεις πριν απαντήσεις στην ερώτηση του προβλήματος;
Πόσοι επιβάτες είναι ήδη μέσα στο λεωφορείο.
Πόση ώρα ταξιδεύει το λεωφορείο.
Πόσες περισσότερες είναι οι γυναίκες από τους άνδρες.
Σε ένα λεωφορείο 50 θέσεων είναι μέσα 17 άνδρες και 18 γυναίκες. Πόσες άδειες θέσεις υπάρχουν στο λεωφορείο;
Ποια είναι η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος;
Στο λεωφορείο υπάρχουν 15 άδειες θέσεις.
Στο λεωφορείο υπάρχουν 35 άδειες θέσεις.
Στο λεωφορείο υπάρχει 1 άδεια θέση.
Ο Νίκος έχει τέσσερα σακουλάκια με 6 μπίλιες στο καθένα. Όλες τις μπίλιες θέλει να τις μοιραστεί με τον φίλο του τον Κώστα για να παίξουν. Από πόσες θα πάρει ο καθένας;
Τι πρέπει να υπολογίσεις πριν απαντήσεις στην ερώτηση του προβλήματος;
Πόσες είναι όλες οι μπίλιες.
Πόσες μπίλιες υπάρχουν στα τρία σακουλάκια.
Πόσε μπίλιες υπάρχουν στα δύο σακουλάκια.
Ο Νίκος έχει 5 σακουλάκια με 6 μπίλιες στο καθένα. Όλες τις μπίλιες θέλει να τις μοιραστεί με άλλους δύο φίλους του για να παίξουν. Από πόσες θα πάρει ο καθένας;
Ποια είναι η απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος;
Ο καθένας θα πάρει από 10 μπίλιες.
Ο καθένας θα πάρει από 15 μπίλιες.
Ο καθένας θα πάρει από 3 μπίλιες.
Ο καθένας θα πάρει από 2 μπίλιες.
Ο Γιώργος πήγε στο σινεμά. Η ταινία αρχίζει στις 5:00 μ.μ. και διαρκεί 2 ώρες. Πλήρωσε το εισιτήριο με ένα χαρτονόμισμα των 10 €. Τι ώρα θα τελειώσει η ταινία;
Ποιο δεδομένο της εκφώνησης είναι άχρηστο;
Το ότι πλήρωσε με ένα χαρτονόμισμα των 10 €.
Το ότι η ταινία αρχίζει στις 5:00 μ.μ.
Το ότι η ταινία διαρκεί 2 ώρες.
Κανένα δεδομένο δεν είναι άχρηστο. Όλα είναι χρήσιμα για τη λύση του προβλήματος.