Ασφαλής παρουσία στο Διαδίκτυο

 

Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας.

Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας.

Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε.

Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.

Να είστε επιφυλακτικός/ή ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.

Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.

Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.

Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software).

Μην ανοίγετε μηνύματα e-mail και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.

Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή, ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια.

Εθισμός στο διαδίκτυο

Θεραπευτικές Στρατηγικές

 

Αποτέλεσμα εικόνας για εθισμός στο διαδίκτυο εργασια

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, δεδομένου ότι ο όρος «εθισμός στο Διαδίκτυο» εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και ακαδημαϊκή βιβλιογραφία, ερευνητικές μελέτες έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό προς τον καθορισμό, την εξερεύνηση, την έρευνα, την περιγραφή και την πρόβλεψη του φαινομένου. Επομένως, το επόμενο ερώτημα που γεννάται είναι το πώς πρέπει ο εθισμός στο Διαδίκτυο να αντιμετωπιστεί;

Ο Young (1999a) υποστηρίζει ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο μόνος τρόπος για να θεραπευτεί ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, να αποσυνδέσουν ή να πετάξουν τον υπολογιστή. Ωστόσο, δεν συμφωνούν οι μελετητές με αυτό το «όλα ή τίποτα» σχέδιο θεραπείας. Οι Orzack και Orzack (1999), για παράδειγμα, υποστηρίζουν ότι η θεραπεία του εθισμού δεν μπορεί να είναι η πλήρης αποχή. Θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μια διατροφική διαταραχή όπου ο στόχος είναι να εξομαλύνει τη χρήση του δικτύου.

Ο Young (1999a) παρέχει τεχνικές διαχείρισης του προβλήματος:

  • Χρόνος: Αναδιοργάνωση του χρόνου και δημιουργία νέου μειωμένου ωραρίου στο internet .
  • Ρύθμιση στόχων: Ορίστε σαφείς και εφικτούς στόχους για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη νέας χρήσης Internet .
  • Κάρτες – Υπενθύμιση: Φορητές υπενθυμίσεις για τους εθισμένους για το τι θέλουν να αποφύγουν (π.χ., έχασε χρόνο με την οικογένεια) και τι θέλουν να κάνουν (π.χ., βελτίωση της παραγωγικότητας της εργασίας).
  • Προσωπική απογραφή: Δημιουργήστε μια λίστα από κάθε δραστηριότητα ή πράξη που έχει παραμεληθεί ή περιοριστεί .
  • Κοινωνική υποστήριξη: Οργανώστε ομάδες υποστήριξης προσαρμοσμένες στις καταστάσεις της ζωής των εθισμένων για να μειώσουν την εξάρτησή τους σε απευθείας σύνδεση μέσω της ομάδας.
  • Η οικογενειακή θεραπεία: Κανονίστε θεραπεία για τους τοξικομανείς των οποίων οι γάμοι και οι οικογενειακές σχέσεις διαταράσσονται και επηρεάζεται αρνητικά από τον εθισμό στο Διαδίκτυο. Η θεραπεία θα πρέπει να επικεντρωθεί στη συγκράτηση και ελεγχόμενη χρήση, σύμφωνα με τον Young (1998).
Τέλος, είναι πολύ σημαντικό για μας να αναγνωρίσουμε ότι οι τεχνολογίες είναι βέβαιο ότι θα μας επηρεάσουν τόσο με θετικούς όσο και αρνητικούς τρόπους. Η έρευνα για τον εθισμό στο internet είναι ένα βήμα προς την κατανόηση και την αξιολόγηση αυτών των επιπτώσεων.
Βιβλιογραφικές Αναφορές
  • Brenner, V. (1997). Psychology of computer use: XLVII. Parameters of Internet use, abuse and addiction: The first 90 days of the Internet usage survey. Psychol. Rep. 80: 879? 882.
  • Creek, L., and Jackson, T. (eds.), Innovations in Clinical Practice: A Source Book, Vol. 17, pp. 19?31, Professional Resource Press, Sarasota, FL. Young, K. S. (1999b). The research and controversy surrounding Internet addiction. Cyberpsychol. Behav. 2(5): 381?383.
  • Griffiths, M. (1998). Internet addiction: Does it really exist? In J. Gackenbach (Ed.), Psychology and the internet: Intrapersonal, interpersonal and transpersonal applications (pp. 61?75). New York: Academic Press.
  • Hatterer, L. J. (1994). Addictive process. In Encyclopedia of Psychology, Wiley, New York.
  • Kandell, J. J. (1998). Internet addiction on campus: The vulnerability of college students. Cyberpsychol. Behav. 1(1): 11?17.

Αρχαία Ελλάδα

Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου ελληνικού κράτους, αλλά όπου εγκαταστάθηκαν στους αρχαίους χρόνους ελληνικοί πληθυσμοί, συμπεριλαμβανομένων της Κύπρου, της Ιωνίας, της Μεγάλης Ελλάδας και των διάσπαρτων ελληνικών εγκαταστάσεων στις ακτές της Μεσογείου, αλλά μέχρι και τον Εύξεινο Πόντο.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις από την έως τώρα έρευνα, ελληνόφωνοι πληθυσμοί μετανάστευσαν στην ελληνική χερσόνησο κατά το τέλος της 3ης π.Χ. χιλιετίας, αναμίχθηκαν με τους τοπικούς προελληνικούς πληθυσμούς και στη συνέχεια διαμόρφωσαν αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Στον ελλαδικό χώρο είχαν λοιπόν προηγηθεί οι φορείς της γεωργικής επανάστασης της ύστερης μεσολιθικής και της νεολιθικής εποχής και, στη συνέχεια, του Πρωτοελλαδικού,Κυκλαδικού και του λαμπρού Μινωικού πολιτισμού.

 

featured-image-5

Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τα ανθρώπινα δικαιώματα συνιστούν το θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο η ανθρωπότητα επιχειρεί να οικοδομήσει ένα ειρηνικό και ευοίωνο μέλλον για όλους τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης. Λειτουργώντας ως διεθνείς νόρμες ή σταθερές, διασφαλίζουν την προστασία όλων των ανθρώπων όπου κι αν βρίσκονται από κάθε μορφής πολιτική, νομική, κοινωνική, πολιτιστική, οικονομική εκμε- τάλλευση ή κακομεταχείριση και, παράλληλα, από κάθε μορφής διάκριση στη βάση του φύλου, της ηλικίας, της εθνότητας, της εθνι- κότητας, της θρησκείας αλλά και του κοινωνικού, του πολιτικού και πολιτισμικού τους υπόβαθρου.

Τι είναι βιωματική εκπαίδευση

TEACHERS MANUAL ON HR EDUCATION (1)

Ασφαλεια στο διαδικτυο

Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία. Από μικρή ηλικία τα παιδιά έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και το θεωρούν ως μια αγαπημένη απασχόλησή τους. Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πολλές φορές την ημέρα, ενώ η χρήση του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων είναι σχεδόν αυτονόητη για την ευρωπαϊκή νεολαία. Σε γενικές γραμμές, οι νέοι γνωρίζουν τις προκλήσεις όταν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ωστόσο, όταν αντιμετωπίσουν πρόβλημα, οι ανήλικοι απευθύνονται στους μεγαλύτερους μόνο ως τελευταία λύση (Ευρωβαρόμετρο 2007).

sample-photo-06

Οι δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο είναι τεράστιες. Η αποτελεσματική αξιοποίησή του, όμως, προϋποθέτει την ορθή χρήση του. Ως εκ τούτου, σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχουν αναπτυχθεί δράσεις και προγράμματα που στοχεύουν στη δημιουργία ασφαλέστερων συνθηκών αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Διαδικτύου.

Το θέμα της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια τον Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Με την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για την εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφο

Colorful Chalk at Chalkboard ca. 2001

ρίας και Επικοινωνίας στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, καλούμαστε από τη μια να προσφέρουμε τη δυνατότητα πρόσβασης όλων των παιδιών στις νέες τεχνολογίες και στο Διαδίκτυο και από την άλλη τη διαπαιδαγώγηση ορθής αξιοποίησής τους. Η ασφάλεια των παιδιών και η εκπαίδευσή τους στη διαχείριση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν, είτε αυτοί οι κίνδυνοι αφορούν στην καθημερινή φυσική τους ζωή είτε στη χρήση του Διαδικτύου προς αναζήτηση πληροφοριών, κοινωνικής δραστηριότητας ή απλώς ανταλλαγής υλικού, είναι μια από τις προτεραιότητες τόσο τις δικές μας όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Ένας άνθρωπος τραυματίστηκε…

Σε κάθε στιγμή κάποιο ατύχημα μπορεί να συμβεί. Ατυχήματα στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, στο δρόμο. Μια σύγκρουση αυτοκινήτων, μια πυρκαγιά, ένας πνιγμός στη θάλασσα, μια έκρηξη, είναι καθημερινά γεγονότα πού γεμίζουν τις στήλες των εφημερίδων. Κάποιος πού θα βρεθεί κοντά στο ατύχημα μπορεί να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια, αν γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα. Αντίθετα, ή άγνοια εξουδετερώνει κάθε καλή πρόθεση και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά λάθη.

Φυσικά σ’ ένα ατύχημα εκείνο πού θα πρέπει χωρίς καθυστέρηση να γίνει είναι να εξασφαλιστεί ή βοήθεια ενός γιατρού και η ασφαλής μεταφορά του θύματος στο νοσοκομείο. Μέχρις όμως έρθει ο γιατρός ή το ασθενοφόρο μπορεί να έχει χαθεί ή ευκαιρία να σωθεί μια ανθρώπινη ύπαρξη.

Τι πρέπει να κάνουμε στον τραυματία

  • Πρώτη φροντίδα πρέπει να είναι ή εξασφάλιση ελεύθερης αναπνοής στο θύμα, αφού ή ασφυξία αποτελεί άμεσο κίνδυνο για τη ζωή του.
  • Δεύτερη φροντίδα πρέπει να είναι το σταμάτημα της αιμορραγίας. Ή αιμορραγία είναι συχνά ή αίτια θανάτου σε άτομα που έχουν τραυματισθεί.
  • Άλλες φροντίδες είναι να ελαττωθεί ο πόνος, να εμποδιστεί ή μόλυνση και να τονωθεί το ηθικό του τραυματία.

Τι δεν πρέπει να κάνουμε στον τραυματία

  1. Κάθε μετακίνηση του θύματος πού δεν είναι απαραίτητη πρέπει ν’ αποφεύγεται, γιατί μπορεί να χειροτερέψει την κατάσταση του.
  2. Τις περισσότερες φορές, δεν υπάρχει λόγος να αφαι­ρούνται η να καταστρέφονται τα ρούχα του τραυματία. Σε περίπτωση ανάγκης μπορεί απλά να κοπούν τα ρούχα στην περιοχή του τραύματος. Αν χρειαστεί ν’ αφαιρεθεί ένα ρούχο, αυτό πρέπει να γίνει με τις λιγότερες δυνατές κινήσεις του τραυματία, αφού ελευθερωθούν πρώτα τα μέρη πού δεν έχουν τραυματισθεί και τελευταία το τραυματισμένο μέλος η τμήμα του σώματος

πηγη:http://paroutsas.jmc.gr/firstaid/index.htm