Όταν ένα άτομο είναι πολλές ώρες στο διαδίκτυο και αδιαφορεί για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις και δραστηριότητες είναι εθισμένο σε αυτό.

Ένα άτομο μπορεί να προσδιοριστεί ως εθισμένο εάν έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Καταναλώνει υπερβολικό χρόνο χρήσιμο ή χρήμα σε δραστηριότητες σχετικές με το διαδίκτυο.
  • Έμμονη σκέψη για το διαδίκτυο, άγχος, όνειρα σχετικά.
  • Παραμέληση της προσωπικής υγείας, ζωής και των διαπροσωπικών σχέσεων.
  • Συνέχιση της κακής χρήσης του διαδικτύου, παρά τη γνώση των όσων του συμβαίνουν.

Για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του εθισμού πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε και να ενημερωθούμε για το φαινόμενο αυτό.

Να ασχολούμαστε με μέτρο στο διαδίκτυο και να έχουμε και άλλες δραστηριότητες εκτός διαδικτύου.

Ως γονείς  πρέπει να συζητάμε με τα παιδιά μας, για τους κινδύνους που υπάρχουν με την κακή χρήση του διαδικτύου και να τους βρίσκουμε και άλλες εναλλακτικές δραστηριότητες.

Επίσης τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι επικίνδυνα και θα έπρεπε να αποφεύγονται.Το λένε Second Life και δελεάζει όλους αυτούς που θα ήθελαν να έχουν μια δεύτερη ζωή, μια δεύτερη ευκαιρία. Για άλλους δρα απλώς ψυχαγωγικά τις λίγες ώρες και φορές που επιχειρούν την μετάβαση. Kαι τέλος, για κάποιους άλλους σαν μια ευκαιρία να βγάλουν λεφτά.

Αυτός ο τρισδιάστατος παιχνιδόκοσμος έχει ελκύσει πάνω από τρία εκατομμύρια χρήστες μέχρι σήμερα που μέσω του πληκτρολογίου τους και του χάλκινου καλωδίου της τηλεφωνικής τους γραμμής μεταμορφώνονται σε avatar (είδωλα) και εγκαθίστανται ως κάτοικοι, ταξιδιώτες και πολίτες στον κόσμο της Second Life, κόσμος που αποτελείτε από μια ήπειρο (mainland) και εκατοντάδες νησιά (sims). Σε ώρες αιχμής υπάρχουν πάνω από τριάντα χιλιάδες avatar συνδεδεμένα σ? αυτή τη ψηφιακή ζωή.

Πολλά άτομα έχουν καταστραφεί από τον εικονικό κόσμο που δημιουργούν μέσα σε αυτά τα παιχνίδια.

Ένα παιχνίδι που παίζεται στο Διαδίκτυο, το WoW (World of Warcraft), έχει δημιουργήσει εκατομμύρια φανατικούς φίλους σ? όλον τον κόσμο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι πολλοί φανατικοί χρήστες του Διαδικτύου αναπτύσσουν καταναγκαστική εξάρτηση απ? αυτό και τείνουν να αντικαταστήσουν τις κοινωνικές συνήθειες της πραγματικής τους ζωής με τις online επαφές και τις συνομιλίες σε chat rooms αλλά και σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook και το MySpace. Είναι αυτό το είδος του «εθιστικού σερφαρίσματος» που μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην διανοητική υγεία των χρηστών.

Με αφορμή το 6ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό Συνέδριο που έλαβε χώρα στην Αθήνα τον Μάιο του 2009, επιστήμονες από την Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδας έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για τον αυξανόμενο εθισμό των Ελλήνων εφήβων στο Διαδίκτυο. Το παράδοξο είναι ότι αν και στη χώρα μας η χρήση του Internet δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο στις προηγμένες δυτικές χώρες, έχουμε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εθισμού στο Διαδίκτυο (8,2 %). Οι ομάδες με τον υψηλότερο κίνδυνο για εθισμό είναι οι έφηβοι και οι φοιτητές, ενώ το έτος 2008 και το πρώτο μισό του 2009, 50 έφηβοι προσήλθαν στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου «Αγλαΐα Κυριακού» στην Αθήνα λόγω διάγνωσης εθισμού στο Internet και 25 έφηβοι στο Ειδικό Κέντρο του «Ιπποκράτειου» νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης. Σε γενικές γραμμές, το προφίλ του εθισμένου εφήβου είναι αγόρι, ηλικίας 15 ετών, που παίζει παιχνίδια στο Internet με μέσο όρο τις 5,5 ώρες καθημερινά.

ΕΘΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *