Οι περιρρέουσες αναδιατάξεις στον τομέα
«όργανο αναφοράς της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής»
και ο σχετικός δημόσιος διάλογος
ΕΙΣΗΓΗΣΗ – «ΒΟΜΒΑ» ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ :
Έτσι λοιπόν, γίνεται φανερό ότι, αφού ο μαθητής κατακτήσει την τεχνική του οργάνου και εντρυφήσει στο ρεπερτόριο σε ένα επίπεδο ικανοποιητικό, βιώνει και κατανοεί στην πράξη και σε βάθος τη θεωρία της παραδοσιακής μουσικής.» Επειδή το θέμα, πέρα από συνδικαλιστικό και εργασιακό (δεκάδες συνάδελφοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΙ – θα χάσουν τη δουλειά τους), είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ μουσικό και παιδαγωγικό, θέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα:
Καλούμε τις αρμόδιες διευθύνσεις του ΥΠΕΠΘ και ιδίως την Καλλιτεχνική Επιτροπή να απορρίψουν την απαράδεκτη, - μουσικά, παιδαγωγικά αλλά και πολιτιστικά επικίνδυνη – εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και να εργαστούν σοβαρά για την αναβάθμιση και την βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας του ταμπουρά.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε. Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6973-414077 Γιώργος Λαμέρας Πρόεδρος Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε. 6947-824246 Ευθύμιος Λολοσίδης Αντιπρόεδρος Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε. |
Βασίλης Βέτσος Η εφεύρεση της "αλήθειας"
Άλλως: ΠΕΑΩΜΔΕ: "Ταμπουράς: το κατά γενική ομολογία – πλέον πρόσφορο οργάνο αναφοράς της ελληνικής παράδοσης"
|
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε. Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥΑιγαίου Πελάγους 1 - 3, 4ος όροφος Αγία Παρασκευή 2 Μαρτίου 2007 Ανακοίνωση Σχετικά με το άρθρο του Βασ. Βέτσου με τίτλο {Η εφεύρεση της “αλήθειας”} που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Πύλης “Έδρα Εκπαίδευσης” και αναφέρεται στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αποφοίτων Ωδείων & Μουσικών Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΩΜΔΕ) σε σχέση με τη θέση του παραδοσιακού οργάνου Ταμπουράς στα Μουσικά Σχολεία, έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω: 3. Με την παράθεση των παραπάνω, μπορεί να διαπιστώσει κάποιος ότι έστω και με τη “φημολογούμενη” πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την κατάργηση του παραδοσιακού οργάνου Ταμπουράς ως οργάνου αναφοράς έχει αρχίσει μια “διαμάχη” μέσω ανακοινώσεων ανάμεσα στους υποστηρικτές της μιας ή της άλλης πλευράς. 4. Η θέση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ Στόχος
Περιεχόμενο
2. Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική
3. Περιεχόμενο κατά τάξη Ι. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Δεύτερη τάξη (Β’) Τρίτη Τάξη (Γ’)
ΙΙ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Τα στοιχεία της μουσικής γραφής και ανάγνωσηςΗ μουσική κλίμακα { Φθόγγοι μουσικοί, Γνωρίσματα των φθόγγων, Διαστήματα, Τόνοι & διάκριση αυτών. Τετράχορδα. Μαρτυρίες των φθόγγων }.
Εκκλησιαστικοί ύμνοι και δημοτικά τραγούδια σε σύντομο ειρμολογικό είδος στους τέσσερις ήχους του διατονικού γένους. Δεύτερη (Β΄) τάξη
Τα γένη της βυζαντινής μουσικής { Το γένος στη μουσική. Μαρτυρίες & φθορές των γενών. Το διατονικό γένος. Το χρωματικό γένος (σύντονος & μαλακή χρωματική κλίμακα), Μαρτυρίες & φθορές χρωματικές. Το εναρμόνιο γένος. Μαρτυρίες και φθορές του εναρμόνιου γένους}
Εκκλησιαστικοί ύμνοι και δημοτικά τραγούδια στο σύντομο ειρμολογικό είδος στους ήχους του χρωματικού και εναρμόνιου γένους. Τρίτη (Γ΄) τάξη
Οι τρεις Χρόες. Μεταβολή κατά τόνο και κατά γένος. Έννοια και αριθμός συστημάτων. Το οκτάχορδο ή διαπασών σύστημα. Το πεντάχορδο σύστημα ή τροχός. Το τετράχορδο σύστημα. Μεταβολή κατά σύστημα.
Εκκλησιαστικοί ύμνοι και δημοτικά τραγούδια στο στιχηραρικό είδος στους ήχους του χρωματικιού και εναρμόνιου γένους. Τα δώδεκα (12) Εξαποστειλάρια και Εωθινά.
Πηγή: Π.Ι ( Από: Γραφείο Παρέδρου Μουσικής ) |
Βασίλης Βέτσος Π.Ι. - Η εφεύρεση της μισής «αλήθειας» Το Γραφείο Τύπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.) καταδέχεται να πιαστεί απ' τα μισοφαγωμένα λόγια-θραύσματα άρθρου/κειμένου, πατρότητος εμού του ιδίου, ως Εμπειροτέχνη - καταραμένου ωδειακού - Ιδιώτη! για να χρυσώσει τον ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΣΤΟ ΜΙΣΟ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ , της κάθε είδους μουσικής δεξιότητας-έκφρασης με τα οποιαδήποτε ("ανατολικά" & "δυτικά" μουσικά όργανα). Νομίζει, το Γραφείο Τύπου του Π.Ι. πως θα καταφέρει να κρύψει το ψευδεπίγραφο - επιστημονικίζον "βυζαντινοειδές" συμπίλημα μιας εναπομένουσας εμμονής για τον παντοκράτορα "ταμπουρά" με τον "θρίαμβο" της απουσίας-απαλοιφής των τοπικών παραδόσεων, των πολιτισμικών και επιστημολογικών προτεραιοτήτων περί των σύγχρονων θεωρήσεων της παραλαμβανόμενης παράδοσης (καθώς και της δι' αυτής γονιμοποιούμενης νεωτερικότητας), κάτω από την απόκρυψη των σχετικών επισημάνσεων του "παιδαγωγικώς τιμηθέντος" άρθρου [ Η εφεύρεση της αλήθειας ] αλλά και την εν συνόλω έωλη ανακοίνωση "ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΑΜΠΟΥΡΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ" που εξεδόθη με τόση σπουδή.
|
Μιλτιάδης Παππάς Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, Ο ΤΑΜΠΟΥΡΑΣ
Πηγή: http://www.peemde.gr/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=29 |