*        6. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ DIV & MOD

 

Άσκηση 1η Άσκηση 2η Άσκηση 3η Άσκηση 4η Άσκηση 5η Άσκηση 6η Άσκηση 7η Άσκηση 8η Άσκηση 9η  Άσκηση 10η  Άσκηση 11η  Άσκηση 12η Άσκηση 13η Άσκηση 14η Άσκηση 15η


*        6. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ DIV & MOD

1. ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ MOD και DIV

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ff

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: a,b,c

 

ΑΡΧΗ

 

  a:=12 MOD 5

  b:=15 MOD 10

 

  ΓΡΑΨΕ  12 MOD 5 - 15 MOD 10

 

  c:=a-b

 

  ΓΡΑΨΕ c

  ΓΡΑΨΕ  14 MOD (25 DIV 5)

  ΓΡΑΨΕ   3/2-3 MOD 2-3 DIV 2

  ΓΡΑΨΕ  2 * (3 MOD 2)+4 DIV (7 MOD 3)

  ΓΡΑΨΕ  4/2+ 2*3 MOD  2*3

  ΓΡΑΨΕ  15 DIV 2 MOD 3

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

2. Να γραφεί αλγόριθμος που να δέχεται έναν αριθμό και να εμφανίζει το αποτέλεσμα της διαίρεσης του αριθμού αυτού με το τελευταίο ψηφίο του (το ψηφίο των μονάδων).

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ MOD_01

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: x , last

  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: y

ΑΡΧΗ

  ΔΙΑΒΑΣΕ x

  last <-- x MOD 10

  y <--    x / last

  ΓΡΑΨΕ y :10 :5

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ MOD_01

3. Υπολογισμός δωματίων δίκλινων-μονόκλινων δωματίων.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ div_mod

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΤΟΜΑ,ΔΙΚΛΙΝΑ,ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Πόσα άτομα θα μείνουν στο ξενοδοχείο ;;'

  ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΤΟΜΑ

 

  ΔΙΚΛΙΝΑ <-- ΑΤΟΜΑ div 2

  ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ <-- ΑΤΟΜΑ mod 2

  ΓΡΑΨΕ 'θα χρειαστούν .. ',ΔΙΚΛΙΝΑ, ' .. δίκλινα '

  ΓΡΑΨΕ ' & '

  ΓΡΑΨΕ ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ, ' ..  μονόκλινα δωμάτια'

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

4. Να γραφεί αλγόριθμος που να δέχεται έναν τριψήφιο αριθμό και να εμφανίζει το άθροισμα των ψηφίων του.

Χρήση DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ DIV_και_MOD_01

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: x , y1 , y2 , y3 , s

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ x

  y3 <-- x MOD 10

  x <-- x DIV 10

  y2 <-- x MOD 10

  y1 <-- x DIV 10

  s <-- y1 + y2 + y3

  ΓΡΑΨΕ s

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ DIV_και_MOD_01


 

5. ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΣΚΛΗΡΟΥ ΔΙΣΚΟΥ ΟΤΑΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΒΙΤS

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ_ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΧΩΡ,ΒΥ,ΒΙ,ΚΒ,ΜΒ

ΑΡΧΗ

  ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ ΔΙΣΚΟΥ ΣΕ ΒΙΤS'

  ΔΙΑΒΑΣΕ ΧΩΡ

  ΒΥ <-- ΧΩΡ DIV 8

  ΒΙ <-- ΧΩΡ MOD 8

  KB <-- BY DIV 1024

  BY <-- BY MOD 1024

  MB <-- KB DIV 1024

  KB <-- KB MOD 1024

  ΓΡΑΨΕ 'Η ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ ΕΙΝΑΙ',ΜΒ,'ΜΒ,',ΚΒ,'ΚΒ,',ΒΥ,'ΒΥΤΕS,',BI,'BITS.'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ_ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

6. Χωρισμός μαθητών σε δυάδες, μονάδες.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ div_mod2

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΜΑΘΗΤΕΣ,ΔΥΑΔΕΣ,ΜΟΝΑΔΕΣ

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Πόσα άτομα είναι ;;'

  ΔΙΑΒΑΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

  ΔΥΑΔΕΣ <-- ΜΑΘΗΤΕΣ div 2

  ΜΟΝΑΔΕΣ <-- ΜΑΘΗΤΕΣ mod 2

  ΓΡΑΨΕ 'θα χωριστούν σε .. ',ΔΥΑΔΕΣ, ' .. δυάδες'

  ΓΡΑΨΕ ' & '

  ΓΡΑΨΕ ΜΟΝΑΔΕΣ, ' ..  μονάδες'

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

7. Χωρισμός μαθητών σε τριάδες, μονάδες.

Χρήση  DIV και MOD.

 

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ div_mod3

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΤΟΜΑ,ΤΡΙΑΔΕΣ,ΜΟΝΑΔΕΣ

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Πόσα άτομα είναι ;;'

  ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΤΟΜΑ

 

  ΤΡΙΑΔΕΣ <-- ΑΤΟΜΑ div 3

  ΜΟΝΑΔΕΣ <-- ΑΤΟΜΑ mod 3

  ΓΡΑΨΕ 'θα χωριστούν σε .. ', ΤΡΙΑΔΕΣ,' .. τριάδες'

  ΓΡΑΨΕ ' & '

  ΓΡΑΨΕ ΜΟΝΑΔΕΣ, ' ..  μονάδες'

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

8. Μετατροπή του χρόνου (= δευτερόλεπτα) σε ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  xronos2

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: h,t,m,s

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ ‘Δώσε τον χρόνο σε sec: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ t

  h:=t div 3600;

  t:=t mod 3600;

  m:=t div 60;

  s:=t mod 60;

ΓΡΑΨΕ h,' ώρες, ', m,' λεπτά, ', s,' δευτερόλεπτα’

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

9. Μετατροπή του χρόνου (= δευτερόλεπτα) σε ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  xronos2a

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:xronos,h,t,m,s

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Dose ton xrono se sec: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ xronos

  h:=xronos div 3600;

  t:=t mod 3600;

  m:=(xronos mod 3600) div 60;

  s:=(xronos mod 3600) mod 60;

  ΓΡΑΨΕ h, ' hours, ', m, ' mins, ', s, ' secs'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

10. Μετατροπή του χρόνου (= ημέρες) σε χρόνια, μήνες, μέρες.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  xronos2a

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:xronos,eti,mines,imeres

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'δώσε τον αριθμό των ημερών: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ xronos

  eti:=xronos div 365;

 

  mines:=(xronos mod 365) div 30;

  imeres:=(xronos mod 365) mod 30;

  ΓΡΑΨΕ eti, ' έτη , ', mines, ' μήνες , ', imeres, ' ημέρες'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

11. Μετατροπή των λεπτών  (Ευρωσεντς) σε εικοσάλεπτα, δεκάλεπτα, λεπτά.

Χρήση  DIV και MOD.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  kermata

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:synolo_lepton,eikosalepta,dekalepta,lepta

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'δώσε τον αριθμό των ευρω_λεπτών: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ synolo_lepton

 

  eikosalepta:=synolo_lepton div 20;

  dekalepta:=(synolo_lepton mod 20) div 10

  lepta:=(synolo_lepton mod 20) mod 10;

 

  ΓΡΑΨΕ eikosalepta, ' 20lepta , ', dekalepta, ' 10lepta , ', lepta, ' lepta'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

12. Υπολογισμός δωματίων τρίκλινων, δίκλινων, μονόκλινων δωματίων.

Χρήση  DIV και MOD

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ DOMATIA

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:synolo_atomon,triklina,ΔΙΚΛΙΝΑ,ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'δώσε τον αριθμό των ατόμων: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ synolo_atomon

 

  triklina:=synolo_atomon div 3;

  ΔΙΚΛΙΝΑ:=(synolo_atomon mod 3) div 2

  ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ:=(synolo_atomon mod 3) mod 2;

 

  ΓΡΑΨΕ ' θα χρειαστούμε ... '

  ΓΡΑΨΕ triklina, ' τρίκλινα , ', ΔΙΚΛΙΝΑ, ' δύκλινα , ', ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ, ' μονόκλινα'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

13. θα χρειαστούμε τρίκλινα, δίκλινα, μονόκλινα και τα τρίκλινα μπορούν να γίνουν ... δίκλινα και μονόκλινα

 

αρχή

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  DOMATIA

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:synolo_atomon,triklina,ΔΙΚΛΙΝΑ,ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ,d_klina,m_klina

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'δώσε τον αριθμό των ατόμων: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ synolo_atomon

 

  triklina:=synolo_atomon div 3;

  ΔΙΚΛΙΝΑ:=(synolo_atomon mod 3) div 2

  ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ:=(synolo_atomon mod 3) mod 2;

 

  ΓΡΑΨΕ ' θα χρειαστούμε ... '

  ΓΡΑΨΕ triklina, ' τρίκλινα , ', ΔΙΚΛΙΝΑ, ' δίκλινα , ', ΜΟΝΟΚΛΙΝΑ, ' μονόκλινα'

 

  d_klina:= (3*triklina) DIV  2

  m_klina:= (3*triklina) MOD 2

 

  ΓΡΑΨΕ 'και τα τρίκλινα μπορούν να γίνουν ... ',d_klina  ,' δίκλινα και ' ,m_klina, '  μονόκλινα '

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

14. Μετά το διάβασμα ενός διψήφιου αριθμού να γίνει η αλλαγή της σειράς των ψηφίων

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ διψήφιος

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: αρ, νέος_αρ, μονάδες, δεκάδες

ΑΡΧΗ

  ΓΡΑΨΕ 'Αλλαγή σειράς ψηφίων διψήφιου αριθμού'

 

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε έναν δισδιάστατο αριθμό: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ αρ

 

! Εδώ θα μπορούσε με την ΑΝ να γίνει ο κατάλληλος έλεγχος για το αν εισάγεται σωστά ο διψήφιος αριθμός και δεν δίνεται λ.χ. τριψήφιος.Ξεχωρίζω μονάδες και δεκάδες του αριθμού και τον ξανασυνθέτω αντίστροφα!

 

  μονάδες <-- αρ MOD 10

  δεκάδες <-- αρ DIV 10

 

  νέος_αρ <-- μονάδες * 10 + δεκάδες

 

  ΓΡΑΨΕ 'Ο αριθμός ',αρ,' έγινε ',νέος_αρ, ' !!!'

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

15. μετατροπή κλίμακας 0-15 σε κλίμακα 1-6 (0=6),(1,2,3=5),(4,5,6=4), (7,8,9=3),(10,11,12=2),(13,14,15=1)

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ κλίμακα

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: klimaka015, klimaka06,help,antistr

 

ΑΡΧΗ

  ΓΡΑΨΕ  'δώσε βαθμό 0-15'

  ΓΡΑΨΕ 'μετατροπή κλίμακας 0-15 σε κλίμακα 1-6'

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ klimaka015

 

  help:= klimaka015+2

 

  antistr:=help div 3

 

  klimaka06:=6-antistr

 

  ΓΡΑΨΕ klimaka06

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ