3. ΟΣΟ …. ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
Άσκηση 1η Άσκηση 2η Άσκηση 3η Άσκηση 4η Άσκηση 5η Άσκηση 6η Άσκηση 7η
Άσκηση 8η Άσκηση 9η Άσκηση 10η Άσκηση 11η Άσκηση 12η Άσκηση 13η Άσκηση 14η Άσκηση 15η Άσκηση 16η
1. Το πρόγραμμα υπολογίζει το άθροισμα 1+2+...+ν
αρχή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΑ_ΣΥΝ_ΔΥΟ_ΣΥΝ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ν
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΜΕΤΡΗΤΗΣ, ΑΘΡΟΙΣΜΑ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'Το πρόγραμμα ζητάει το ν και υπολογίζει το άθροισμα 1+2+...+ν '
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε ν'
ΔΙΑΒΑΣΕ ν
ΜΕΤΡΗΤΗΣ <-- 1
ΑΘΡΟΙΣΜΑ <-- 0
ΟΣΟ ΜΕΤΡΗΤΗΣ <= ν ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΘΡΟΙΣΜΑ <-- ΑΘΡΟΙΣΜΑ + ΜΕΤΡΗΤΗΣ
ΜΕΤΡΗΤΗΣ <-- ΜΕΤΡΗΤΗΣ + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Το άθροισμα 1+2+..+..',ν,' είναι', ΑΘΡΟΙΣΜΑ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
2. Το πρόγραμμα υπολογίζει το άθροισμα 1+2+...+10
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΡΙΘΜΟΣ, ΣΥΝΟΛΟ
ΓΡΑΨΕ Το πρόγραμμα υπολογίζει το άθροισμα 1+2+...+10 '
ΑΡΙΘΜΟΣ <-- 10
ΣΥΝΟΛΟ <-- 0
ΟΣΟ ΑΡΙΘΜΟΣ > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΣΥΝΟΛΟ <-- ΣΥΝΟΛΟ + ΑΡΙΘΜΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ <-- ΑΡΙΘΜΟΣ - 1
ΓΡΑΨΕ 'Το άθροισμα 1+2+...10 είναι', ΣΥΝΟΛΟ
3. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού και όσο είναι μεταξύ των ορίων (0-9) αν τον εμφανίζει αλλιώς να ξαναζητάει αριθμό.
Εντολή ΟΣΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ_entos_orion_while_oso
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΡΙΘΜΟΣ
ΓΡΑΨΕ ('δώσε ακέραιο αριθμό μεταξύ 0 και 9 : ')
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΟΣΟ (ΑΡΙΘΜΟΣ < 0) Η (ΑΡΙΘΜΟΣ > 9) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ ΑΡΙΘΜΟΣ
4. Υπολογισμός αθροίσματος 1+2+..+10 .
Εντολή ΟΣΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ υπολογισμός_αθροίσματος_10_αριθμών_while_oso
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΡΙΘΜΟΣ, synolo
ΑΡΙΘΜΟΣ:=10
synolo:=0
ΟΣΟ (ΑΡΙΘΜΟΣ > 0) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
synolo:=synolo+ΑΡΙΘΜΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ:=ΑΡΙΘΜΟΣ-1
ΓΡΑΨΕ 'ΣΥΝΟΛΟ= ', synolo
5. Υπολογισμός αθροίσματος 1+2+..+10 .
ΑΡΙΘΜΟΣ:=1
ΟΣΟ (ΑΡΙΘΜΟΣ < 10) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΡΙΘΜΟΣ:=ΑΡΙΘΜΟΣ+1
6. Υπολογισμός MO ν αριθμών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ υπολογισμός_MO_n_ARITHMON
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: s,a,m
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: k
s:=0
k:=0
ΓΡΑΨΕ 'δώσε έναν αριθμό '
ΔΙΑΒΑΣΕ a
ΟΣΟ (a<>0.0) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
s:=s+a
k:=k+1
m:=s/k
ΓΡΑΨΕ 'M.O.= ', m
7. Υπολογισμός παράστασης Κ=, Μ= για (Κ>0 και Μ<20) με αρχικές τιμές Κ=50 και Μ=2.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ aaa
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: K,Μ
Μ:=2
Κ:=50
ΟΣΟ (Κ>0) Ή (Μ<20) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
Κ:= Κ-2*Μ
Μ:= 3*Μ-1
ΓΡΑΨΕ Κ, Μ
8. Εμφάνιση μηνύματος «μάντεψε» αν αριθμός >0.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ while2
ΑΡΙΘΜΟΣ <-- 1
ΟΣΟ ΑΡΙΘΜΟΣ <> 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ
ΓΡΑΨΕ 'μάντεψε!'
9. Προπαίδεια του 9
εντολή ΟΣΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ propedia_9
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ari, polapla
ari := 1
ΟΣΟ ari < 11 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
polapla := 9 * ari
ΓΡΑΨΕ ' 9 * ', ari , ' = ',polapla
ari := ari + 1;
10. Προπαίδεια του 9
ΟΣΟ ari <= 10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
11. σύνολο_χρημάτων_μιας_τάξης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σύνολο_χρημάτων_μιας_τάξης
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΣΥΝΟΛΟ, ΠΟΣΟ
ΓΡΑΨΕ 'Το πρόγραμμα βρίσκει το σύνολο των χρημάτων που έχουν οι μαθητές μιας τάξης.'
ΓΡΑΨΕ 'Για τερματισμό πατήστε αρνητικό αριθμό '
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε το ποσό του πρώτου μαθητή'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΟΣΟ
ΣΥΝΟΛΟ <-- ΠΟΣΟ
ΟΣΟ ΠΟΣΟ>=0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ 'ΕΠΩΜΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ'
ΓΡΑΨΕ 'Δώστε το ποσό του μαθητή'
ΣΥΝΟΛΟ <-- ΣΥΝΟΛΟ + ΠΟΣΟ
ΣΥΝΟΛΟ <-- ΣΥΝΟΛΟ - ΠΟΣΟ
ΓΡΑΨΕ ΣΥΝΟΛΟ
12. σύνολο_χρημάτων_μιας_τάξης
εντολή ΟΣΟ ????????????
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΤΕΛΟΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΕΛΟΣ (Ν/Ο)'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΕΛΟΣ
ΟΣΟ ΤΕΛΟΣ<>'Ν' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
13. σύνολο_χρημάτων_μιας_τάξης
ΓΡΑΨΕ 'Για τερματισμό πατήστε Ν '
ΟΣΟ ΤΕΛΟΣ<>'N' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
14. σύνολο_χρημάτων_μιας_τάξης
ΓΡΑΨΕ 'Για τερματισμό πατήστε * '
ΟΣΟ ΤΕΛΟΣ<>'*' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ 'ENTER για συνέχεια'
15. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού και όσο ο αριθμός αυτός είναι θετικός να τον εμφανίζει και να ζητάει άλλον αριθμό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ_entos_orion
ΓΡΑΨΕ ('δώσε ακέραιο αριθμό : ')
ΟΣΟ (ΑΡΙΘΜΟΣ >= 0) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
16. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού και όσο ο αριθμός αυτός είναι θετικός να εμφανίζει τον αντίθετό του και να ζητάει άλλον αριθμό.
ΓΡΑΨΕ -ΑΡΙΘΜΟΣ