*        2. ΑΝ … ΤΟΤΕ … ΑΛΛΙΩΣ

 

Άσκηση 1η Άσκηση 2η Άσκηση 3η Άσκηση 4η Άσκηση 5η Άσκηση 6η Άσκηση 7η

Άσκηση 8η Άσκηση 9η  Άσκηση 10η  Άσκηση 11η  Άσκηση 12η

 


2. ΑΝ … ΤΟΤΕ … ΑΛΛΙΩΣ

1. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού να εμφανιστεί το μήνυμα «ΘΕΤΙΚΟΣ» αν ο αριθμός είναι θετικός.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

 

  ΑΝ  A>0  ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ A,'  ΘΕΤΙΚΟΣ'

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

2. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού να εμφανίζει το μήνυμα «ΘΕΤΙΚΟΣ» ή «ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ» αν ο αριθμός είναι θετικός ή αρνητικός.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1_Α

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

 

  ΑΝ  A>0  ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ A,'  ΘΕΤΙΚΟΣ'

  ΑΛΛΙΩΣ

    ΓΡΑΨΕ    A,'  ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ'

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

3. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού να εμφανιστεί το μήνυμα «ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ» αν ο αριθμός είναι θετικός.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

 

  ΑΝ  A<0  ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ A,'  ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

4. Μετά το διάβασμα δύο αριθμός να εμφανιστεί το μήνυμα «Α>Β» αν Α>Β και το μήνυμα «Α<Β» αν Α<Β.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SYGRISI1

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A,B

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

  ΔΙΑΒΑΣΕ B

  ΑΝ  A>B  ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ 'O A= ',A,' EINAI > ',B ,'=B'

  ΑΛΛΙΩΣ

    ΓΡΑΨΕ 'O B=', B,'  EINAI > ', A, '=A'

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

5. Μετά το διάβασμα ενός αριθμού να εμφανίζει το μήνυμα «ΘΕΤΙΚΟΣ» ή «ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ» αν ο αριθμός είναι θετικός ή αρνητικός.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1_Α

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

 

  ΑΝ  A<0  ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ A,'  ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ'

  ΑΛΛΙΩΣ

    ΓΡΑΨΕ    A,'  ΘΕΤΙΚΟΣ'

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

6. Το πρόγραμμα ζητάει 4 τιμές και εμφανίζει τη μικρότερη από αυτές.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εύρεση_ελαχίστου

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, γ, δ, min

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό α: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ α

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό β: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ α

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό γ: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ γ

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό δ: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ δ

 

  min <-- α

  ΑΝ β<min ΤΟΤΕ

    min <-- β

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΑΝ γ<min ΤΟΤΕ

    min <-- γ

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΑΝ δ<min ΤΟΤΕ

    min <-- δ

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Ο μικρότερος αριθμός είναι ο: ', min

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εύρεση_ελαχίστου

7. Το πρόγραμμα ζητάει 4 τιμές και εμφανίζει τη μικρότερη από αυτές.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εύρεση_ελαχίστου

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β,  min

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό α: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ α

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό β: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ β

 

  ΑΝ β<α ΤΟΤΕ

    min <-- β

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΑΝ α<β ΤΟΤΕ

    min <-- α

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Ο μικρότερος αριθμός είναι ο: ', min

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εύρεση_ελαχίστου


 

8. Το πρόγραμμα ζητάει 4 τιμές και εμφανίζει τη μεγαλύτερη από αυτές.

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εύρεση_μεγίστου

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, γ, δ, max

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό α: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ α

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό β: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ β

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό γ: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ γ

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον αριθμό δ: '

  ΔΙΑΒΑΣΕ δ

 

  max <-- α

  ΑΝ β>max ΤΟΤΕ

    max <-- β

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΑΝ γ>max ΤΟΤΕ

    max <-- γ

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΑΝ δ>max ΤΟΤΕ

    max <-- δ

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Ο μεγαλύτερος αριθμός είναι ο: ', max

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εύρεση_μεγίστου


 

9. Το πρόγραμμα ζητάει 3 πραγματικούς αριθμούς α, β, γ και λύνει την εξίσωση αx^2+βx+γ=0

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δευτεροβάθμια_εξίσωση

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: α, β, γ, Δ

 

ΑΡΧΗ

 

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το συντελεστή α:'

  ΔΙΑΒΑΣΕ α

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το συντελεστή β:'

  ΔΙΑΒΑΣΕ β

  ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το συντελεστή γ:'

  ΔΙΑΒΑΣΕ γ

  ΓΡΑΨΕ

 

  ΑΝ α<>0 ΤΟΤΕ

 

    Δ <-- β^2-4*α*γ

    ΑΝ Δ<0 ΤΟΤΕ

      ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση είναι ΑΔΥΝΑΤΗ'

    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Δ>0 ΤΟΤΕ

      ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση έχει ΔΥΟ ΡΙΖΕΣ:'

      ΓΡΑΨΕ 'ρ1 = ', (-β+Τ_Ρ(Δ))/(2*α)

      ΓΡΑΨΕ 'ρ2 = ', (-β-Τ_Ρ(Δ))/(2*α)

    ΑΛΛΙΩΣ

      ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση έχει ΜΙΑ ΔΙΠΛΗ ΡΙΖΑ:'

      ΓΡΑΨΕ 'ρ = ', -β/(2*α)

    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΑΛΛΙΩΣ

 

    ΑΝ β<>0 ΤΟΤΕ

      ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση έχει ΜΙΑ ΡΙΖΑ:'

      ΓΡΑΨΕ 'ρ = ', -γ/β

    ΑΛΛΙΩΣ

      ΑΝ γ<>0 ΤΟΤΕ

        ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση είναι ΑΔΥΝΑΤΗ'

      ΑΛΛΙΩΣ

        ΓΡΑΨΕ 'Η εξίσωση είναι ΑΟΡΙΣΤΗ'

      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δευτεροβάθμια_εξίσωση

10. Μετά το διάβασμα δύο αριθμών να εμφανίζει το μήνυμα «και οι δύο ΘΕΤΙΚΟΙ» ή «και οι δύο ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ» αν οι αριθμοί είναι και οι δυο θετικοί ή και οι δύο αρνητικοί

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1_Α

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A,Β

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

  ΔΙΑΒΑΣΕ Β

 

  ΑΝ  (A>=0)  ΚΑΙ (Β>=0) ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ 'ΘΕΤΙΚΟΙ'

  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Α<0) ΚΑΙ (Β<0) ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ 'ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ'

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

11. Μετά το διάβασμα δύο αριθμών να εμφανίζει το μήνυμα «και οι δύο ΘΕΤΙΚΟΙ» ή «και οι δύο ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ» αν οι αριθμοί είναι και οι δυο θετικοί ή και οι δύο αρνητικοί

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1_Α

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A,Β

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

  ΔΙΑΒΑΣΕ Β

 

  ΑΝ  (A>=0) ΤΟΤΕ

    ΑΝ  (Β>=0) ΤΟΤΕ

      ΓΡΑΨΕ 'ΘΕΤΙΚΟΙ'

    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΑΝ (Α<0) ΤΟΤΕ

    ΑΝ (Β<0) ΤΟΤΕ

      ΓΡΑΨΕ 'ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ'

 

    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

12. Μετά το διάβασμα δύο αριθμών να εμφανίζει το μήνυμα «και οι δύο ομόσιμοι» ή «και οι δύο ετερόσιμοι» αν οι αριθμοί είναι και οι δυο ομόσιμοι ή και οι δύο ετερόσιμοι .

 

αρχή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ1_Α

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:A,Β

 

ΑΡΧΗ

 

  ΔΙΑΒΑΣΕ A

  ΔΙΑΒΑΣΕ Β

 

  ΑΝ  (Α*Β)>0 ΤΟΤΕ

    ΓΡΑΨΕ 'ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΜΟΣΙΜΟΙ'

  ΑΛΛΙΩΣ

 

    ΓΡΑΨΕ 'ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΤΕΡΟΣΙΜΟΙ'

 

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ