ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ  2009 

 
 

          "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ  ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΗΜΕΡΑ"

 
 

Τετάρη  10  Ιουνίου 2009

 
 

Β΄ ΘΕΜΑ :«αχ! να  είχα  Καλοκαίρι πάντα μέσα στην καρδιά»!

 1.      Εισαγωγή  στο θέμα.

2.      ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ:  ποιήματα –γλειφιτζουροδρομία( Α΄ τάξη ).

3.      ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ:  «Ο Κότσυφας» (Β΄  τάξη). 

4.      ΠΡΟΣΜΟΝΗ - ΕΥΧΗ: «Τα παιδιά του Καλοκαιριού»- (δρώμενο)       (Γ΄1 ) .   

5.      ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ  : «Ο κύκλος της  Αγάπης»- (δρώμενο) (Γ΄2)  .

6.      ΜΕΘΟΔΙΚΟΤΗΤΑ  : «Οι Πυροσβέστες του Στρουμπείου» -       (δρώμενο) (Δ΄1 ) .

7.      ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: «Ανακύκλωση τώρα»   -(δρώμενο) (Δ΄2) .

8.      ΠΡΩΤΟ  ΟΡΑΜΑ : « Όμορφη και Παράξενη Πατρίδα »  (δρώμενο)       (Ε΄ 2) .

9.      ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΡΑΜΑ (Ε΄ 1) : «Ασυνήθιστη  μέρα –Φανταστική   νύχτα» --  (δρώμενο) .  

10.      ΠΡΩΤΗ ΧΑΡΑ (ΣΤ΄1 ) : Αρμενάκι (χορός) .

11.      ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΑΡΑ (ΣΤ΄2)  : Μεσ’ του Αιγαίου  τα νησιά -- (χορός).

12.      ΝΙΚΗΤΕΣ  (ΣΤ΄) : Μουσικοκινητικό πρόγραμμα .

13.      ΣΤ΄  τάξη : Απονομή ενθυμίων  συμμετοχής στο μάθημα   της   Φυσικής Αγωγής .

 

Ø      Συμμετέχουν : Τα  215 παιδιά του σχολείου  .

Ø      Οργάνωση , σκηνική  - μουσική επιμέλεια , παρουσίαση :       Ο  εκπ/κός   Φυσικής  Αγωγής , Μέντζιος Βασίλης.

Ø      Επιμέλεια ενδυμασίας : Οι δάσκαλοι των τάξεων.

Ø      Παρασκηνιακή  υποστήριξη :Το σύνολο των εκπ/κών .

 
 
 

1.(εισαγωγή στο θέμα)

 
 

  Tο τελευταίο  δεκαήμερο  πριν τις Καλοκαιρινές διακοπές συνηθίζεται τα σχολεία  να διοργανώνουν  διάφορες  εκδηλώσεις ,  όπως   εκδρομές , γιορτές , πάρτι …

Αυτές  οι  εκδηλώσεις σκοπό έχουν , αφ’  ενός  την εκτόνωση και την  ψυχαγωγία των παιδιών , αφ’  ετέρου την  ανάδειξη   του εκπαιδευτικού  έργου  και  τιμή  στους τελειόφοιτους  ενώ   ταυτόχρονα     όλες τους σηματοδοτούν   τον ερχομό του Καλοκαιριού.

 Σ’   αυτό  είναι αφιερωμένο  το  επόμενο  θέμα της σημερινής μας  εκδήλωσης  .

Γιατί  ,   μέσα  από τα   ποιήματα , τα  δρώμενα, τα παιχνίδια , το χορό τη μουσική  τις  δράσεις  και  τα κοινωνικά θέματα που θίγονται , στο  βάθος     βρίσκεται  το Καλοκαίρι.

Αγαπημένη   εποχή  για    όλο , σχεδόν , τον κόσμο και κυρίως  για τα παιδιά .  

 Παιχνίδι ,χαλάρωμα, κολύμπι , όχι    διάβασμα για το σχολείο ,το φροντιστήριο  , όχι   υποχρεωτικό     ξύπνημα  και αγώνα  να προλάβουμε την προσευχή.

 Και τι δεν θα έδιναν  τα παιδιά να ήταν όλο το χρόνο Καλοκαίρι ; Πράγμα  Αδύνατο !  Μήπως όμως  η φράση       «αχ ! να  είχα  Καλοκαίρι πάντα μέσα στην καρδιά »  μπορεί να γίνει πραγματικότητα ;

 Ευσεβής πόθος  θα υποστηρίξουν  σχεδόν όλοι , αφού  η ζωή  κρύβει τόσο χαρές όσο και λύπες , επιτυχίες και αποτυχίες.

 Μήπως  εδώ  ακριβώς σ’  αυτό  το σημείο  εμείς οι μεγάλοι  πρέπει  να χρωματίζουμε  με ανεξίτηλα  χρώματα   τις διακοπές  του Καλοκαιριού  έτσι ώστε  να μένουν  χαραγμένες  στις καρδιές  των παιδιών μας ;  

Μήπως      πετυχαίνουμε  έτσι  τον  πιο ισχυρό  εμβολιασμό   που    παρεμβαίνει   το Χειμώνα  και    επιτυγχάνει   την  ανακύκλωση   των δυσάρεστων  μικρών  ή  μεγάλων  γεγονότων  με  όρεξη για  δημιουργία ;

Όπως  και να έχει το  πράγμα   ο χρόνος κυλάει , το Καλοκαίρι  έρχεται  ορμητικά πάνω   μας  για να μας  ανταμώσει  .

Το βλέπουμε  παντού   :   στη  θερμοκρασία ,    στη διάθεσή μας ,  στα μάτια των  παιδιών  και κυρίως  στα  μάτια  των μικρότερων  παιδιών   του  σχολείου     που αμέσως   τώρα  ανοίγουν το  θέμα   με   αποχαιρετιστήρια ποιήματα . 

 
 

                                                                             Ευχαριστώ τους γονείς για το οπτικοακουστικό υλικό . 

  2.      ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ:  ποιήματα –γλειφιτζουροδρομία( Α΄ τάξη ).  "Χωρίς αμφιβολία τα πήγαν περίφημα τόσο στη γλώσσα όσο και στα μαθηματικά . Για να πάρουν όμως το βραβείο τους θα πρέπει να περάσουν και από μία αθλητική δραστηριότητα. Σκυταλοδρομία με γλειφιτζούρια ".  

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 
 

3.      ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ:  «Ο Κότσυφας»(δρώμενο)   (Β΄  τάξη). " Για να περάσουμε  ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ   πρέπει  και   να έχουμε την υγεία μας και   να μη μας συμβούν  δυσάρεστες άλλες  καταστάσεις . Ο άνθρωπος  με τη νόηση  που διαθέτει  είναι  ικανός  να προλαμβάνει  τις περισσότερες  από τις δυσάρεστες  καταστάσεις  σε  αντίθεση με  τον κότσυφα  του  παραμυθιού . Στο ρόλο του παππού ο γνωστός  τραγουδιστής και τραγουδοποιός  Διονύσης  Σαββόπουλος". 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

VIDEO

 

4.      ΠΡΟΣΜΟΝΗ - ΕΥΧΗ: «Τα παιδιά του Καλοκαιριού»- (δρώμενο)   (Γ΄1 ) .   " Και τώρα  ήρθε η ώρα  να σας παρουσιάσω τα παιδιά του Καλοκαιριού , βασισμένο  σε  θεατρικό έργο  και  τη  μουσική της  συγγραφέας  Άννας  Αθανασιάδου".

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

VIDEO

 

5.      ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ  : «Ο κύκλος της  Αγάπης»- (δρώμενο) (Γ΄2)  ."Το 2006   εκδόθηκε ένα βιβλίο  από το ΙΠΟΔΕ  Πατρών με τίτλο «Ταξιδεύοντας  στην Παραμυθοχώρα»  το οποίο περιείχε  ποιήματα   και διηγήματα  γραμμένα  από μαθητές δημοτικών σχολείων με   αντιρατσιστικό περιεχόμενο  .Οι στίχοι  δύο ποιημάτων   από  αυτά και ένα παιχνίδι  γέννησαν το παρακάτω δρώμενο ,που φέρνει τον τίτλο «Ο κύκλος της Αγάπης»  και οι στόχοι του είναι  ενάντια  στο ρατσισμό ,στο διαχωρισμό , την προκατάληψη ,ενώ τονίζει  το ρόλο του σχολείου  και γενικότερα της παιδείας ".

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

VIDEO

VIDEO 2

  6.     ΜΕΘΟΔΙΚΟΤΗΤΑ  : «Οι Πυροσβέστες του Στρουμπείου» -       (δρώμενο) (Δ΄1 ) . "Όπως  όλοι γνωρίζουμε  ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα  που αντιμετωπίζει  η χώρα μας την Καλοκαιρινή  περίοδο  είναι  οι πυρκαγιές , με τεράστιες επιπτώσεις   στη χλωρίδα , στην πανίδα , γενικότερα  στο  οικοσύστημα , στις περιουσίες  ανθρώπων  που δυστυχώς  φορές συνοδεύονται  και με  θανάτους . Γι’ αυτό  οι πυροσβέστες του Στρουμπείου  εκπαιδεύτηκαν  με βαρύτητα  στη  συνεργασία , ομαδικότητα ,πειθαρχία, επιδεξιότητα , ταχύτητα , ταχύτητα αντίδρασης , αντοχή ,  ενώ  ταυτόχρονα με το πρόγραμμα  ανακύκλωσης  που ασχολήθηκαν φέτος στην τάξη   έδωσαν βαρύτητα  στην ανακύκλωση και εξοικονόμηση  υδάτινων πόρων  για βέλτιστο αποτέλεσμα". ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VIDEO
 

7.      ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: «Ανακύκλωση τώρα»   -(δρώμενο) (Δ΄2) . "Τα ΡΟΜΠΟΤ  στην επόμενη δραστηριότητα  μας υποδεικνύουν  με ποιόν τρόπο  επιβάλλεται  να  εργαστούμε . Πρέπει να εργαζόμαστε με πειθαρχία και  προσήλωση στο στόχο μας προκειμένου να  φέρουμε θετικά αποτελέσματα . Ταυτόχρονα όμως μας περνάνε το μήνυμα  ότι παρ’ όλο  που είναι  μηχανές , κατασκεύασμα  ανθρώπων, επιβάλλεται  η ύπαρξη  κινήτρου  που στην περίπτωση μας  είναι παιχνίδι  με τίτλο «Πέτα τα άχρηστα» .Να σημειωθεί  ότι  στις  περισσότερες Ευρωπαϊκές  χώρες  υιοθετώντας  αυτή τη συνταγή  η ανακύκλωση  έχει προχωρήσει σημαντικά , σε σύγκριση με τη χώρα μας.  Ας  κάνουμε λοιπόν  το φετινό Καλοκαίρι   το σύνθημά μας  «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ»  .                                                                                                   Ανακυκλώστε  ότι έχετε  για πέταμα . Ανακυκλώστε   ότι σας  προβληματίζει  με  όρεξη για  δημιουργία . Ανανεώστε  ιδέες , απόψεις  ,  νοοτροπίες ".

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

VIDEO

 

8.      ΠΡΩΤΟ  ΟΡΑΜΑ : « Όμορφη και Παράξενη Πατρίδα » (δρώμενο)  (Ε΄ 2) ."Αποφασίσατε  τον προορισμό σας για τις Καλοκαιρινές σας διακοπές;  Βουνό ή θάλασσα ; Υπάρχουν  χιλιάδες προορισμοί  από τη  Θράκη του ζωναράδικου  μέχρι την Κρήτη  της σούστας . Η Ελλάδα   των αντιθέσεων  και της υπερβολής , η Ελλάδα  του Ελύτη ,  είναι  μαζί μας ".

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VIDEO 1 VIDEO 2 VIDEO 3 VIDEO 4 VIDEO 5
 

9.      ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΡΑΜΑ (Ε΄ 1) : «Ασυνήθιστη  μέρα –Φανταστική   νύχτα» --  (δρώμενο) .  

"Οι  επισκέψεις  , κατά την διάρκεια  των Καλοκαιρινών  διακοπών   μας ,σε  αρχαιολογικούς   χώρους  και μουσεία , είναι συνηθισμένο  γεγονός . Τα παιδιά  του Ε΄1  θα μας μεταφέρουν  σε  ένα ασυνήθιστο  μουσείο !!!  Μήπως όμως δεν είναι και τόσο ασυνήθιστο ; ......"

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VIDEO 1 VIDEO 2
 

10.      ΠΡΩΤΗ ΧΑΡΑ (ΣΤ΄1 ) : Αρμενάκι (χορός) ." Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος  θα κλείσουμε με τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης και θα ήταν  ατόπημα  αν δεν κλείναμε  με νησιώτικους χορούς  οι οποίοι  συμβολίζουν  την  Ελλάδα το Καλοκαίρι ".

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  
 

11.      ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΑΡΑ (ΣΤ΄2)  : Μεσ’ του Αιγαίου  τα νησιά -- (χορός). "Θα συνεχίσουμε  με τα παιδιά του ΣΤ΄2  που το αφιερώνουν  στα Ελληνικά νησιά ".

 
 

12.      ΝΙΚΗΤΕΣ  (ΣΤ΄) : Μουσικοκινητικό πρόγραμμα . "Η τελευταία  δραστηριότητα   φέρνει τον τίτλο  "ΝΙΚΗΤΕΣ" , αναφέρεται στα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης  που  ολοκλήρωσαν   πανάξια  τις σπουδές  τους στην Α/βάθμια  εκπ/ση  με υγεία  και θέληση  να  συνεχίσουν στο Γυμνάσιο".

 
 

13.      ΣΤ΄  τάξη : Απονομή ενθυμίων  συμμετοχής στο μάθημα   της   Φυσικής Αγωγής . "Τέλος κλείνουμε   τη  φετινή   "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΗΜΕΡΑ"  με  την καθιερωμένη  απονομή ενθυμίων συμμετοχής  στο μάθημα  της Φυσικής Αγωγής".

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  
     
     
     

 

       
       
   

Ιούνιος   2010

 
   ΠΙΣΩ  

ΑΡΧΙΚΗ