24. «ΧΑΛΑΩ – ΦΚΙΑΝΩ»

 
     
  Είναι ένα δρομικό παιχνίδι, ανήκει γενικότερα στις σκυταλοδρομίες. Ενδείκνυται για παιδιά δημοτικού. Αν πρόκειται να το εντάξουμε σε εκδήλωση / εκδηλώσεις είναι ιδανικό για Β΄, Γ΄ τάξη. Μπορεί επίσης να συνοδεύει κάποια άλλη δραστηριότητα και να κλείνει μ’ αυτό, ως επιβράβευση.  
 

ΥΛΙΚΑ:  6 τουβλάκια , δύο κώνοι και  προαιρετικά  κατάλληλο, να δίνει ρυθμό, κομμάτι κλασικής μουσικής.

 
  ΑΝΑΛΥΣΗ : Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ισάξιες  ομάδες και τα στοιχίζουμε   το ένα πίσω από το άλλο. Σε απόσταση  τουλάχιστο 15 μέτρα  τοποθετούμε  σε στοίβα   τρία  τουβλάκια  με λέξεις για την κάθε ομάδα. Η πρώτη   προβάλλει  την «αγάπη» με την πρόταση «Ο  ΚΥΚΛΟΣ    ΤΗΣ    ΑΓΑΠΗΣ». Η δεύτερη  «το σεβασμό στη διαφορετικότητα» με την πρόταση «ΟΛΟΙ    ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ       ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ» . Με την  ιδανική , για τη  συγκεκριμένη δραστηριότητα, μουσική   τα δύο πρώτα  παιδιά  ξεκινούν ,  χαλάνε τη στοίβα (ένα –ένα τα τουβλάκια) .Στην επιστροφή τους στην ομάδα ακουμπούνε την προτεταμένη παλάμη του συμμαθητή τους  και  πηγαίνουν τελευταίοι. Τα  δεύτερα παιδιά   φκιάνουν  τη στοίβα  (με  σωστή  σειρά οι λέξεις).Αυτό επαναλαμβάνεται έως ότου και τα  τελευταία παιδιά των ομάδων  ολοκληρώσουν την άσκηση. Νικήτρια είναι   η ομάδα  της οποίας  το τελευταίο παιδί  ολοκληρώσει την άσκηση   πιο γρήγορα.

 

Οι  επιδιωκόμενοι  στόχοι  είναι:

 
 

α) Ψυχο-κινητικοί (   ταχύτητα, κινητικές  δεξιότητες , συντονισμός,  βελτίωση χρόνου αντίδρασης).                                                                                   β)Συναισθηματικοί –κοινωνικοί : Ομαδικό πνεύμα, αυτοπειθαρχία,  αυτοεκτίμηση, θέληση, υπομονή, σεβασμό. Ανάλογα βέβαια με τα συνθήματα που γράφονται στα τουβλάκια προωθούνται διάφορες έννοιες. Στην περίπτωσή μας  προωθούμε  την  ΑΓΑΠΗ , την  ΕΙΡΗΝΗ , ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. Έννοιες όπως ΙΣΟΤΗΤΑ, ΣΕΒΑΣΜΟ  ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. Αλλάζοντας τα συνθήματα προωθούμε  άλλες έννοιες  που έχουν να κάνουν με κοινωνικά φαινόμενα   ή  αξίες ,αθλητικού  ή γενικότερου ενδιαφέροντος. Επίσης χρησιμοποιώντας περισσότερα τουβλάκια  δυσκολεύουμε  την  εκτέλεση.              γ) Γνωστικοί : Κατανοούνται έννοιες, αφού καλό είναι  τέτοια παιχνίδια να προσεγγίζονται  πρώτα διαθεματικά.

     
 

( Ιαουάριος  2009  )

 
ΠΙΣΩ   ΑΡΧΙΚΗ