DVE

Example of Section Blog layout (FAQ section)
Αφιέρωμα στο Άγιο Πάσχα PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Τετάρτη, 15 Απρίλιος 2009 19:32

«ΦΘΑΣΑΝΤΕΣ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΠΑΘΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ»

«ΩΣΑΝΝΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ»

«ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΑΡ ΕΠΕΙΓΕΤΑΙ ΤΟΥ ΠΑΘΕΙΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΙ »

«ΜΗ ΜΕΙΝΩΜΕΝ ΕΞΩ ΤΟΥ ΝΥΜΦΩΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ»

«ΥΠΕΡ ΤΗΝ ΠΟΡΝΗΝ ΑΓΑΘΕ ΑΝΟΜΗΣΑΣ »

«ΤΗ ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΝ ΦΟΒΩ ΤΡΑΠΕΖΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΝΤΕΣ ΠΑΝΤΕΣ»

« ΕΣΤΑΥΡΩΘΗΣ ΔΙ ' ΕΜΕ, ΙΝΑ ΕΜΟΙ ΠΗΓΑΣΗΣ ΤΗΝ ΑΦΕΣΙΝ »

«ΔΕΥΤΕ ΙΔΩΜΕΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΗΜΩΝ ΕΝ ΤΑΦΩ ΚΕΙΜΕΝΗΝ »

«ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΥΝΘΩΜΕΝ ΤΗ ΠΑΝΗΓΥΡΕΙ »

«ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ ΝΕΚΡΩΣΙΝ , ΑΔΟΥ ΤΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΝ »

Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ

Ο ΑΝΑΣΤΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ Η ΑΠΑΡΧΗ ΤΩΝ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΩΝ


Η Πορεία προς το Αγιο Πάσχα
Kων/νου Ζορμπά

Θεολογικό σχόλιο στον Κανόνα της Αναστάσεως
Α. Θεοδώρου

Εισαγωγή στη Μεγάλη Εβδομάδα
Ηλία Β. Οικονόμου

Λόγοι Εσταυρωμένου
πρώην Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. Νικοδήμου


      

Last Updated ( Σάββατο, 20 Μάρτιος 2010 20:11 )
 
Νέα παιδευτική ματιά για τα Θρησκευτικά PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Κυριακή, 05 Απρίλιος 2009 18:34

 

 

 
Η στάση της Ιεραρχίας, οι άνεργοι θεολόγοι και ο «χαρακτήρας» του μαθήματος
 

Tου Νικου Παπαχρηστου

Ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών και η πάγια θέση της Ιεράς Συνόδου «περί υποχρεωτικής διδασκαλίας του» ίσως «δοκιμάσουν» στο άμεσο μέλλον τις σχέσεις της Εκκλησίας με την κυβέρνηση. Μόνο που αυτή τη φορά η αμετακίνητη στάση της Ιεραρχίας για το ζήτημα ενισχύεται και από την «προσέγγιση» περισσότερων από 4.000 άνεργων πτυχιούχων των Θεολογικών Σχολών -«να προσλαμβάνονται και στο Δημοτικό» ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, προσδίδοντας μια καινοφανή διάσταση στην έννοια «τα δικά μας παιδιά».

Δεν αποκλείεται μάλιστα το προσεχές διάστημα να ενταθούν οι πιέσεις προς κάθε κατεύθυνση με διττό στόχο. Αφενός τη διατήρηση του «υποχρεωτικού» του μαθήματος και αφετέρου τη διασφάλιση πολιτικών δεσμεύσεων για την επαγγελματική αποκατάσταση των άνεργων θεολόγων. Πάντως οι εξελίξεις φέρνουν πάλι στο προσκήνιο τον ευρύτερο προβληματισμό για τον «χαρακτήρα» του μαθήματος, αφού και τοποθετήσεις θεολόγων κάνουν λόγο για μια νέα παιδευτική ματιά, απαλλαγμένη από τον αμιγώς «κατηχητικό» χαρακτήρα.

«Η Εκκλησία ενδιαφέρεται για τη διαφύλαξη των παραδόσεων του Γένους μας αλλά και για την αντιμετώπιση ενός σημαντικού κοινωνικού προβλήματος. Αντί ορισμένοι υπερευαίσθητοι πολιτικοί, όλων των παρατάξεων, να ζητούν την κατάργηση των Θρησκευτικών, ας πάρουν θέση, προεκλογικώς, για το μέλλον αυτών των ανέργων. Για να ξέρουν όλοι τι θα πράξουν», δηλώνει με? εκλογικό νόημα στην «Κ» μητροπολίτης της Πελοποννήσου.

Επιστολή Ιερώνυμου


Το μέλλον των πτυχιούχων των Θεολογικών Σχολών απασχολεί πολλούς μητροπολίτες, οι οποίοι αντιλαμβάνονται πως σε περίπτωση κατάργησης του μαθήματος, ο αριθμός των ανέργων θα πολλαπλασιαστεί. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έθεσε με επιστολή του το ζήτημα στον υπουργό Αρη Σπηλιωτόπουλο, υπενθυμίζοντάς του τον υποχρεωτικό χαρακτήρα -«ως και το Σύνταγμα ορίζει»- της διδασκαλίας των Θρησκευτικών. Ταυτόχρονα «παρακαλεί» τον αρμόδιο υπουργό να τακτοποιήσει και μια εκκρεμότητα που άφησε ο προκάτοχός του, κ. Ευρ. Στυλιανίδης. Να αποστείλει δηλαδή μια διευκρινιστική εγκύκλιο σε όλα τα σχολεία της χώρας με την οποία να καθίσταται σαφές πως η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών εξακολουθεί να είναι υποχρεωτική παρά τις προ μηνών υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη. «Αυτοί που συστηματικά αντιτίθενται στο μάθημα των Θρησκευτικών έχουν μια βαμμένη ιδεολογία. Δεν μπορούμε μέσα στην ελληνική κοινωνία να αποσχιστούμε και να απομακρυνθούμε από το περιεχόμενο και τη διδασκαλία της χριστιανικής ζωής», δηλώνει στην «Κ» o μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, απαντώντας σε όσους ζητούν την κατάργηση των Θρησκευτικών.

Εναλλακτική πρόταση


Διαφορετική προσέγγιση στο ζήτημα αυτό έχει ο κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, καθηγητής του τμήματος Θεολογίας του ΑΘΠ, ο οποίος υπενθυμίζει πως «στην εκπαιδευτική πολιτική της Ενωμένης Ευρώπης είναι κυρίαρχη η θέση ότι η θρησκευτική παιδεία οφείλει να βρίσκεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όλων των βαθμίδων, λαμβάνοντας γνωσιολογικό και ως εκ τούτου εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Και προσθέτει: «Το τμήμα Θεολογίας του ΑΘΠ έχει ήδη προτείνει, εκτός από την αναπροσαρμογή του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τα σύγχρονα δεδομένα, και την ανάγκη προσθήκης στο αναλυτικό πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενός εναλλακτικού μαθήματος με καθαρά πολιτιστικό χαρακτήρα.

Σκοπός της παραπάνω πρότασης είναι η απαλλαγή του μαθήματος από τον κατηχητικό του χαρακτήρα και η δυνατότητα των μαθητών που επιθυμούν την εξαίρεσή τους από αυτό να παρακολουθήσουν ένα μάθημα θρησκευτικής εκπαίδευσης, προσαρμοσμένο ώστε να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν μια πιο υγιή σχέση με το πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο ζουν».

 Πηγή: Καθημερινή

Last Updated ( Κυριακή, 05 Απρίλιος 2009 18:40 )
 
Περισσότερες ώρες για τα Θρησκευτικά ζητά η εκκλησία με επιστολή στον υπ. Παιδείας PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Τρίτη, 31 Μάρτιος 2009 16:17

 

Επτά ζητήματα για το μάθημα των Θρησκευτικών και τους καθηγητές Θεολόγους θέτει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με επιστολή του προς τον υπ. Παιδείας Αρη Σπηλιωτόπουλο και συγκεκριμένα:

1.Nα αποστείλει ο υπ. Παιδείας εγκύκλιο στα σχολεία περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών

2. Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν,

3. Να διοριστούν Θεολόγοι γιά την διδασκαλίαν του μαθήματος ,

4. Να αξιοποιούνται Θεολόγοι για τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν

5.Να διοριστούν Θεολόγοι και για την ξενάγηση στα Μουσεία τις εκθέσεις βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.

6.Συμμετοχή των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών

7. Διορισμό 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας.

H ΕΠΙΣΤΟΛΗ


Ειδικότερα η επιστολή της ιεράς Συνόδου προς τον υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

.
Προς
Τον Eξοχώτατον
κ. Aριστόβουλον Σπηλιωτόπουλον,
Υπουργόν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
.
Ενταύθα
.
Εξοχώτατε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, εν τη Συνεδρία Αυτής της 5ης μηνός Φεβρουαρίου έ.ε, διεξήλθεν τα Πορίσματα - Προτάσεις της Ημερίδος «Εκκλησία και Θεολόγοι», η οποία διεξήχθη με την συνεργασίαν της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, την 22αν Νοεμβρίου 2008 εις το Διορθόδοξον Κέντρον της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και απεφάσισεν όπως παρακάλεση υμάς να εξετάσητε, εις το πλαίσιον της αρμοδιότητος υμών, την δυνατότητα της ικανοποιήσεως των εξής προτάσεων:
.
α) Αύξησις του αριθμού των κατ' έτος διοριζομένων Θεολόγων προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας.
β) Αύξησις των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν.
γ) Διορισμός Θεολόγων και εις την Πρωτοβάθμιον Έκπαίδευσιν διά την διδασκαλίαν του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως συμβαίνει με τους Καθηγητάς Ξένων Γλωσσών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής διά τα αντίστοιχα μαθήματα.
δ) Δυνατότης συμμετοχής των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών.
ε) Αξιοποίησις Θεολόγων εις τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν.
στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων.
ζ) Διορισμός Θεολόγων ως ξεναγών Μουσείων ή Εκθέσεων Βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.
Προς τούτοις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.
Επί δε τούτοις, έχοντες δι' ελπίδος ότι εν τω εγνωσμένω σεβασμώ υμών προς την Έκκλησίαν θέλετε ικανοποιήσει δικαίως τα ως είρηται. αιτήματα και επικαλούμενοι, επί την υμετέραν Εξοχότητα πλουσίαν την Χάριν του Θεού και το άπειρον Αυτού έλεος, διατελούμεν μετ' ευχών διαπύρων.
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς Άρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης

 

Πηγή:esos.gr

Last Updated ( Τρίτη, 31 Μάρτιος 2009 16:23 )
 
ΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Σάββατο, 07 Μάρτιος 2009 18:10

 

Τ? ?περμ?χ? στρατηγ? τ? νικητ?ρια,
?ς λυτρωθε?σα τ?ν δειν?ν ε?χαριστ?ρια,
?ναγρ?φω σοι ? Π?λις σου Θεοτ?κε.
?λλ' ?ς ?χουσα τ? κρ?τος ?προσμ?χητον,
?κ παντο?ων με κινδ?νων ?λευθ?ρωσον,
?να κρ?ζω σοι? Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

 

ΣΤΑΣΙΣ Α'

?γγελος πρωτοστ?της, ο?ραν?θεν ?π?μφθη, ε?πε?ν τ? Θεοτ?κ? τ? Χα?ρε (γ') κα? σ?ν τ? ?σωμ?τ? φων?, σωματο?μεν?ν σε θεωρ?ν Κ?ριε, ?ξ?στατο κα? ?στατο, κραυγ?ζων πρ?ς α?τ?ν τοια?τα?

Χα?ρε, δι' ?ς ? χαρ? ?κλ?μψει? χα?ρε, δι' ?ς ? ?ρ? ?κλε?ψει.
Χα?ρε, το? πεσ?ντος ?δ?μ ? ?ν?κλησις? χα?ρε, τ?ν δακρ?ων τ?ς Ε?ας ? λ?τρωσις.
Χα?ρε, ?ψος δυσαν?βατον ?νθρωπ?νοις λογισμο?ς? χα?ρε, β?θος δυσθε?ρητον κα? ?γγ?λων ?φθαλμο?ς.
Χα?ρε, ?τι ?π?ρχεις Βασιλ?ως καθ?δρα? χα?ρε, ?τι βαστ?ζεις τ?ν βαστ?ζοντα π?ντα.
Χα?ρε, ?στ?ρ ?μφα?νων τ?ν ?λιον? χα?ρε, γαστ?ρ ?νθ?ου σαρκ?σεως.
Χα?ρε, δι' ?ς νεουργε?ται ? κτ?σις? χα?ρε, δι' ?ς βρεφουργε?ται ? Κτ?στης.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Βλ?πουσα ? ?γ?α, ?αυτ?ν ?ν ?γνε??, φησ? τ? Γαβρι?λ θαρσαλ?ως? Τ? παρ?δοξ?ν σου τ?ς φων?ς, δυσπαρ?δεκτ?ν μου τ? ψυχ? φα?νεται? ?σπ?ρου γ?ρ συλλ?ψεως τ?ν κ?ησιν π?ς λ?γεις; κρ?ζων?

?λληλο?ϊα.

Γν?σιν ?γνωστον γν?ναι, ? Παρθ?νος ζητο?σα, ?β?ησε πρ?ς τ?ν λειτουργο?ντα? ?κ λαγ?νων ?γν?ν, Υ??ν π?ς ?στι τεχθ?ναι δυνατ?ν, λ?ξον μοι;. Πρ?ς ?ν ?κε?νος ?φησεν ?ν φ?β?, πλ?ν κραυγ?ζων ο?τω?

Χα?ρε, βουλ?ς ?πορρ?του μ?στις? χα?ρε, σιγ?ς δεομ?νων π?στις.
Χα?ρε, τ?ν θαυμ?των Χριστο? τ? προο?μιον? χα?ρε, τ?ν δογμ?των α?το? τ? κεφ?λαιον.
Χα?ρε, κλ?μαξ ?πουρ?νιε, δι' ?ς κατ?βη ? Θε?ς? χα?ρε, γ?φυρα μετ?γουσα το?ς ?κ γ?ς πρ?ς ο?ραν?ν.
Χα?ρε, τ? τ?ν ?γγ?λων πολυθρ?λητον θα?μα? χα?ρε, τ? τ?ν δαιμ?νων πολυθρ?νητον τρα?μα.
Χα?ρε, τ? Φ?ς ?ρρ?τως γενν?σασα? χα?ρε, τ? π?ς μηδ?να διδ?ξασα.
Χα?ρε, σοφ?ν ?περβα?νουσα γν?σιν? χα?ρε, πιστ?ν καταυγ?ζουσα φρ?νας.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Δ?ναμις το? ?ψ?στου, ?πεσκ?ασε τ?τε, πρ?ς σ?λληψιν τ? ?πειρογ?μω? κα? τ?ν ε?καρπον τα?της νηδ?ν, ?ς ?γρ?ν ?π?δειξεν ?δ?ν ?πασι, το?ς θ?λουσι θερ?ζειν σωτηρ?αν, ?ν τ? ψ?λλειν ο?τως?

?λληλο?ϊα.

?χουσα θεοδ?χον, ? Παρθ?νος τ?ν μ?τραν, ?ν?δραμε πρ?ς τ?ν ?λισ?βετ? τ? δ? βρ?φος ?κε?νης ε?θ?ς, ?πιγν?ν τ?ν τα?της ?σπασμ?ν, ?χαιρε! κα? ?λμασιν ?ς ?σμασιν, ?β?α πρ?ς τ?ν Θεοτ?κον?

Χα?ρε, βλαστο? ?μαρ?ντου κλ?μα? χα?ρε, καρπο? ?κηρ?του κτ?μα,
Χα?ρε, γεωργ?ν γεωργο?σα φιλ?νθρωπον? χα?ρε, φυτουργ?ν τ?ς ζω?ς ?μ?ν φ?ουσα.
Χα?ρε, ?ρουρα βλαστ?νουσα ε?φορ?αν, ο?κτιρμ?ν? χα?ρε, τρ?πεζα βαστ?ζουσα ε?θην?αν ?λασμ?ν.
Χα?ρε, ?τι λειμ?να τ?ς τρυφ?ς ?ναθ?λλεις? χα?ρε, ?τι λιμ?να τ?ν ψυχ?ν ?τοιμ?ζεις.
Χα?ρε, δεκτ?ν πρεσβε?ας θυμ?αμα? χα?ρε, παντ?ς το? κ?σμου ?ξ?λασμα.
Χα?ρε, Θεο? πρ?ς θνητο?ς ε?δοκ?α? χα?ρε, θνητ?ν πρ?ς Θε?ν παρρησ?α.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Ζ?λην ?νδοθεν ?χων, λογισμ?ν ?μφιβ?λων, ? σ?φρων ?ωσ?φ ?ταρ?χθη, πρ?ς τ?ν ?γαμ?ν σε θεωρ?ν, κα? κλεψ?γαμον ?πονο?ν ?μεμπτε? μαθ?ν δ? σου τ?ν σ?λληψιν ?κ Πνε?ματος ?γ?ου, ?φη?

?λληλο?ϊα.

ΣΤΑΣΙΣ Β'

?κουσαν ο? ποιμ?νες τ?ν ?γγ?λων ?μνο?ντων τ?ν ?νσαρκον Χριστο? παρουσ?αν? κα? δραμ?ντες ?ς πρ?ς ποιμ?να, θεωρο?σι το?τον ?ς ?μν?ν ?μωμον, ?ν τ? γατρ? Μαρ?ας βοσκηθ?ντα, ?ν ?μνο?ντες ε?πον?

Χα?ρε, ?μνο? κα? ποιμ?νος μ?τηρ? χα?ρε, α?λ? λογικ?ν προβ?των.
Χα?ρε, ?ορ?των ?χθρ?ν ?μυντ?ριον? χα?ρε, Παραδε?σου θυρ?ν ?νοικτ?ριον.
Χα?ρε, ?τι τ? ο?ρ?νια συναγ?λλεται τ? γ?? χα?ρε, ?τι τ? ?π?γεια συγχορε?ει ο?ρανο?ς.
Χα?ρε, τ?ν ?ποστ?λων τ? ?σ?γητον στ?μα? χα?ρε, τ?ν ?θλοφ?ρων τ? ?ν?κητον θ?ρσος.
Χα?ρε, στερρ?ν τ?ς π?στεως ?ρεισμα? χα?ρε, λαμπρ?ν τ?ς χ?ριτος γν?ρισμα.
Χα?ρε, δι' ?ς ?γυμν?θη ? ?δης? χα?ρε, δι' ?ς ?νεδ?θημεν δ?ξαν.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Θεοδρ?μον ?στ?ρα θεωρ?σαντες Μ?γοι, τ? το?του ?κολο?θησαν α?γλ?, κα? ?ς λ?χνον κρατο?ντες α?τ?ν, δι' α?το? ?ρε?νων κραται?ν ?νακτα, κα? φθ?σαντες τ?ν ?φθαστον, ?χ?ρησαν Α?τ? βο?ντες?

?λληλο?ϊα.

?δον πα?δες Χαλδα?ων, ?ν χερσ? τ?ς Παρθ?νου, τ?ν πλ?σαντα χειρ? το?ς ?νθρ?πους? κα? Δεσπ?την νοο?ντες α?τ?ν, ε? κα? δο?λου ?λαβε μορφ?ν, ?σπευσαν το?ς δ?ροις θεραπε?σαι κα? βο?σαι τ? Ε?λογημ?νη?

Χα?ρε, ?στ?ρος ?δ?του Μ?τηρ? χα?ρε, α?γ? μυστικ?ς ?μ?ρας.
Χα?ρε, τ?ς ?π?της τ?ν κ?μινον σβ?σασα? χα?ρε, τ?ς Τρι?δος το?ς μ?στας φωτ?ζουσα.
Χα?ρε, τ?ραννον ?π?νθρωπον ?κβαλο?σα τ?ς ?ρχ?ς? χα?ρε, Κ?ριον φιλ?νθρωπον ?πιδε?ξασα Χριστ?ν.
Χα?ρε, ? τ?ς βαρβ?ρου λυτρουμ?νη θρησκε?ας? χα?ρε, ? το? βορβ?ρου ?υομ?νη τ?ν ?ργων.
Χα?ρε, πυρ?ς προσκ?νησιν πα?σασα? χα?ρε, φλογ?ς παθ?ν ?παλλ?τουσα.
Χα?ρε, πιστ?ν ?δηγ? σωφροσ?νης? χα?ρε, πασ?ν γενε?ν ε?φροσ?νη.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Κ?ρυκες θεοφ?ροι γεγον?ντες ο? Μ?γοι, ?π?στρεψαν ε?ς τ?ν Βαβυλ?να? ?κτελ?σαντ?ς σου τ?ν χρησμ?ν κα? κηρ?ξαντ?ς σε τ?ν Χριστ?ν ?πασιν, ?φ?ντες τ?ν ?ρ?δην ?ς ληρ?δη, μ? ε?δ?τα ψ?λλειν?

?λληλο?ϊα.

Λ?μψας ?ν τ? Α?γ?πτ? φωτισμ?ν ?ληθε?ας, ?δ?ωξας το? ψε?δους τ? σκ?τος? τ? γ?ρ ε?δωλα τα?της, Σωτ?ρ, μ? ?ν?γκαντ? σου τ?ν ?σχ?ν π?πτωκεν? ο? το?των δ? ?υσθ?ντες ?β?ων πρ?ς τ?ν Θεοτ?κον?

Χα?ρε, ?ν?ρθωσις τ?ν ?νθρ?πων? χα?ρε, κατ?πωσις τ?ν δαιμ?νων.
Χα?ρε, τ?ς ?π?της τ?ν πλ?νην πατ?σασα? χα?ρε, τ?ν ε?δ?λων τ?ν δ?λον ?λ?γξασα.
Χα?ρε, θ?λασσα ποντ?σασα Φαρα? τ?ν νοητ?ν? χα?ρε, π?τρα ? ποτ?σασα το?ς διψ?ντας τ?ν ζω?ν.
Χα?ρε, π?ρινε στ?λε, ?δηγ?ν το?ς ?ν σκ?τει? χα?ρε, σκ?πη το? κ?σμου, πλατυτ?ρα νεφ?λης.
Χα?ρε, τροφ? το? μ?ννα δι?δοχε? χα?ρε, τρυφ?ς ?γ?ας δι?κονε.
Χα?ρε, ? γ? τ?ς ?παγγελ?ας? χα?ρε, ?ξ ?ς ??ει μ?λι κα? γ?λα.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Μ?λλοντος Συμε?νος το? παρ?ντος α??νος μεθ?στασθαι το? ?πατε?νος, ?πεδ?θης ?ς βρ?φος α?τ?, ?λλ' ?γν?σθης το?τ? κα? Θε?ς τ?λειος? δι?περ ?ξεπλ?γη σου τ?ν ?ρρητον σοφ?αν, κρ?ζων?

?λληλο?ϊα.

ΣΤΑΣΙΣ Γ'

Ν?αν ?δειξε κτ?σιν, ?μφαν?σας ? Κτ?στης, ?μ?ν το?ς ?π' α?το? γενομ?νοις? ?ξ ?σπ?ρου βλαστ?σας γαστρ?ς, κα? φυλ?ξας τα?την, ?σπερ ?ν, ?φθορον? ?να τ? θα?μα βλ?ποντες, ?μν?σωμεν α?τ?ν, βο?ντες?

Χα?ρε, τ? ?νθος τ?ς ?φθαρσ?ας? χα?ρε, τ? στ?φος τ?ς ?γκρατε?ας.
Χα?ρε, ?ναστ?σεως τ?πον ?κλ?μπουσα? χα?ρε, τ?ν ?γγ?λων τ?ν β?ον ?μφα?νουσα.
Χα?ρε, δ?νδρον ?γλα?καρπον, ?ξ ο? τρ?φονται πιστο?? χα?ρε, ξ?λον ε?σκι?φυλλον, ?φ' ο? σκ?πτοναι πολλο?.
Χα?ρε, κυοφορο?σα ?δηγ?ν πλανωμ?νοις? χα?ρε, ?πογενν?σα λυτρωτ?ν α?χμαλ?τοις.
Χα?ρε, Κριτο? δικα?ου δυσ?πησις? χα?ρε, πολλ?ν πται?ντων συγχ?ρησις.
Χα?ρε, στολ? τ?ν γυμν?ν παρρησ?ας? χα?ρε, στοργ? π?ντα π?θον νικ?σα.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Ξ?νον τ?κον ?δ?ντες, ξενωθ?μεν το? κ?σμου, τ?ν νο?ν ε?ς ο?ραν?ν μεταθ?ντες? δι? το?το γ?ρ ? ?ψηλ?ς Θε?ς ?π? γ?ς ?φ?νη ταπειν?ς ?νθρωπος, βουλ?μενος ?λκ?σαι πρ?ς τ? ?ψος το?ς Α?τ? βο?ντας?

?λληλο?ϊα.

?λος ?ν ?ν το?ς κ?τω, κα? τ?ν ?νω ο?δ?λως ?π?ν ? ?περ?γραπτος Λ?γος? συγκατ?βασις γ?ρ θεϊκ?, ο? μετ?βασις δ? τοπικ? γ?γονε? κα? τ?κος ?κ Παρθ?νου θεολ?πτου ?κουο?σης τα?τα?

Χα?ρε, Θεο? ?χωρ?του χ?ρα? χα?ρε, σεπτο? μυστηρ?ου θ?ρα.
Χα?ρε, τ?ν ?π?στων ?μφ?βολον ?κουσμα? χα?ρε, τ?ν πιστ?ν ?ναμφ?βολον κα?χημα.
Χα?ρε, ?χημα παν?γιον το? ?π? τ?ν Χερουβε?μ? χα?ρε, ο?κημα παν?ριστον το? ?π? τ?ν Σεραφε?μ.
Χα?ρε, ? ταναντ?α ε?ς ταυτ? ?γαγο?σα? χα?ρε, ? παρθεν?αν κα? λοχε?αν ζευγν?σα.
Χα?ρε, δι' ?ς ?λ?θη παρ?βασις? χα?ρε, δι' ?ς ?νο?χθη Παρ?δεισος.
Χα?ρε, ? κλε?ς τ?ς Χριστο? βασιλε?ας? χα?ρε, ?λπ?ς ?γαθ?ν α?ων?ων.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Π?σα φ?σις ?γγ?λων κατεπλ?γη τ? μ?γα τ?ς σ?ς ?νανθρωπ?σεως ?ργον? τ?ν ?πρ?σιτον γ?ρ ?ς Θε?ν, ?θε?ρει π?σι προσιτ?ν ?νθρωπον? ?μ?ν μ?ν συνδι?γοντα, ?κο?οντα δ? παρ? π?ντων ο?τως?

?λληλο?ϊα.

Ρ?τορας πολυφθ?γγους ?ς ?χθ?ας ?φ?νους ?ρ?μεν ?π? σο?, Θεοτ?κε? ?πορο?σι γ?ρ λ?γειν τ? π?ς κα? Παρθ?νος μ?νεις κα? τεκε?ν ?σχυσας? ?με?ς δ? τ? Μυστ?ριον θαυμ?ζοντες, πιστ?ς βο?μεν?

Χα?ρε, σοφ?ας Θεο? δοχε?ον? χα?ρε, προνο?ας α?το? ταμε?ον.
Χα?ρε, φιλοσ?φρους ?σ?φους δεικν?ουσα? χα?ρε, τεχνολ?γους ?λ?γους ?λ?γχουσα.
Χα?ρε, ?τι ?μωρ?νθησαν ο? δεινο? συζητητα?? χα?ρε, ?τι ?μαρ?νθησαν ο? τ?ν μ?θων ποιητα?.
Χα?ρε, τ?ν ?θηνα?ων τ?ς πλοκ?ς διασπ?σα? χα?ρε, τ?ν ?λι?ων τ?ς σαγ?νας πληρο?σα.
Χα?ρε, βυθο? ?γνο?ας ?ξ?λκουσα? χα?ρε, πολλο?ς ?ν γν?σει φωτ?ζουσα.
Χα?ρε, ?λκ?ς τ?ν θελ?ντων σωθ?ναι? χα?ρε, λιμ?ν τ?ν το? β?ου πλωτ?ρων.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Σ?σαι θ?λων τ?ν κ?σμον ? τ?ν ?λων κοσμ?τωρ, πρ?ς το?τον α?τεπ?γγελτος ?λθε? κα? ποιμ?ν ?π?ρχων ?ς Θε?ς, δι' ?μ?ς ?φ?νη καθ' ?μ?ς ?νθρωπος? ?μο?? γ?ρ τ? ?μοιον καλ?σας, ?ς Θε?ς ?κο?ει?

?λληλο?ϊα.

ΣΤΑΣΙΣ Δ'

Τε?χος ε? τ?ν Παρθ?νων, Θεοτ?κε Παρθ?νε, κα? π?ντων τ?ν ε?ς σ? προστρεχ?ντων? ? γ?ρ το? ο?ρανο? κα? τ?ς γ?ς, κατεσκε?ασ? σε Ποιητ?ς ?χραντε, ο?κ?σας ?ν τ? μ?τρ? σου, κα? π?ντας σο? προσφωνε?ν διδ?ξας?

Χα?ρε, ? στ?λη τ?ς παρθεν?ας? χα?ρε, ? π?λη τ?ς σωτηρ?ας.
Χα?ρε, ?ρχηγ? νοητ?ς ?ναπλ?σεως? χα?ρε, χορηγ? θεϊκ?ς ?γαθ?τητος.
Χα?ρε, σ? γ?ρ ?νεγ?ννησας το?ς συλληφθ?ντας α?σχρ?ς? χα?ρε, σ? γ?ρ ?νουθ?τησας το?ς συληθ?ντας τ?ν νο?ν.
Χα?ρε, ? τ?ν φθορ?α τ?ν φρεν?ν καταργο?σα? χα?ρε, ? τ?ν σπορ?α τ?ς ?γνε?ας τεκο?σα.
Χα?ρε, παστ?ς ?σπ?ρου νυμφε?σεως? χα?ρε, πιστο?ς Κυρ?? ?ρμ?ζουσα.
Χα?ρε, καλ? κουροτρ?φε παρθ?νων? χα?ρε, ψυχ?ν νυμφοστ?λε ?γ?ων.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

?μνος ?πας, ?ττ?ται, συνεκτε?νεσθαι σπε?δων, τ? πλ?θει τ?ν πολλ?ν ο?κτιρμ?ν σου? ?σαρ?θμους γ?ρ τ? ψ?μμ? ?δ?ς, ?ν προσφ?ρωμ?ν σοι, Βασιλε? ?γιε, ο?δ?ν τελο?μεν ?ξιον, ?ν δ?δωκας ?μ?ν, το?ς σο? βο?σιν?

?λληλο?ϊα.

Φωτοδ?χον λαμπ?δα, το?ς ?ν σκ?τει φανε?σαν, ?ρ?μεν τ?ν ?γ?αν Παρθ?νον? τ? γ?ρ ?ϋλον ?πτουσα φ?ς, ?δηγε? πρ?ς γν?σιν θεϊκ?ν ?παντας, α?γ? τ?ν νο?ν φωτ?ζουσα, κραυγ? δ? τιμωμ?νη τα?τα?

Χα?ρε, ?κτ?ς νοητο? ?λ?ου? χα?ρε, βολ?ς το? ?δ?του φ?γγους.
Χα?ρε, ?στραπ? τ?ς ψυχ?ς καταλ?μπουσα? χα?ρε, ?ς βροντ? το?ς ?χθρο?ς καταπλ?ττουσα.
Χα?ρε, ?τι τ?ν πολ?φωτον ?νατ?λλεις φωτισμ?ν? χα?ρε, ?τι τ?ν πολ?ρρητον, ?ναβλ?ζεις ποταμ?ν.
Χα?ρε, τ?ς κολυμβ?θρας ζωγραφο?σα τ?ν τ?πον? χα?ρε, τ?ς ?μαρτ?ας ?ναιρο?σα τ?ν ??πον.
Χα?ρε, λουτ?ρ ?κπλ?νων συνε?δησιν? χα?ρε, κρατ?ρ κιρν?ν ?γαλλ?ασιν.
Χα?ρε, ?σμ? τ?ς Χριστο? ε?ωδ?ας? χα?ρε, ζω? μυστικ?ς ε?ωχ?ας.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

Χ?ριν δο?ναι θελ?σας, ?φλημ?των ?ρχα?ων, ? π?ντων χρεωλ?της ?νθρ?πων, ?πεδ?μησε δι' ?αυτο?, πρ?ς το?ς ?ποδ?μους τ?ς α?το? χ?ριτος? κα? σχ?σας τ? χειρ?γραφον, ?κο?ει παρ? π?ντων ο?τως?

?λληλο?ϊα.

Ψ?λλοντ?ς σου τ?ν τ?κον, ?νυμνο?μ?ν σε π?ντες, ?ς ?μψυχον να?ν, Θεοτ?κε? ?ν τ? σ? γ?ρ ο?κ?σας γαστρ?, ? συν?χων π?ντα τ? χειρ? Κ?ριος, ?γ?ασεν, ?δ?ξασεν, ?δ?δαξε βο?ν σοι; π?ντας?

Χα?ρε, σκην? το? Θεο? κα? Λ?γου? χα?ρε, ?γ?α ?γ?ων με?ζων,
Χα?ρε, κιβωτ? χρυσωθε?σα τ? Πνε?ματι? χα?ρε, θησαυρ? τ?ς ζω?ς ?δαπ?νητε,
Χα?ρε, τ?μιον δι?δημα, βασιλ?ων ε?σεβ?ν? χα?ρε, κα?χημα σεβ?σμιον, ?ερ?ων ε?λαβ?ν.
Χα?ρε, τ?ς ?κκλησ?ας ? ?σ?λευτος π?ργος? χα?ρε, τ?ς βασιλε?ας τ? ?π?ρθητον τε?χος.
Χα?ρε, δι' ?ς ?γε?ρονται τρ?παια? χα?ρε, δι' ?ς ?χθρο? καταπ?πτουσι.
Χα?ρε, χρωτ?ς το? ?μο? θεραπε?α? χα?ρε, ψυχ?ς τ?ς ?μ?ς σωτηρ?α.

Χα?ρε, Ν?μφη ?ν?μφευτε.

? παν?μνητε Μ?τερ, ? τεκο?σα τ?ν π?ντων ?γ?ων ?γι?τατον Λ?γον (γ')? δεξαμ?νη τ?ν ν?ν προσφορ?ν, ?π? π?σης ??σαι συμφορ?ς ?παντας? κα? τ?ς μελλο?σης λ?τρωσαι κολ?σεως το?ς σο? βο?ντας?

?λληλο?ϊα.

Last Updated ( Σάββατο, 07 Μάρτιος 2009 18:14 )
 
Η Υπαπαντή του Χριστού PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Κυριακή, 01 Φεβρουάριος 2009 18:22

Το γεγονός αυτό εξιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς στο Β? κεφάλαιο, στ.22-35.

Συνέβη 40 μέρες μετά τη γέννηση του παιδιού Ιησού. Σύμφωνα με το Μωσαϊκό Νόμο, η Παρθένος Μαρία, αφού συμπλήρωσε το χρόνο καθαρισμού από τον τοκετό, πήγε στο Ναό της Ιερουσαλήμ μαζί με τον Ιωσήφ, για να εκτελεσθεί η τυπική αφιέρωση του βρέφους στον Θεό, κατά το «παν άρσεν διανοίγον μήτραν άγιον τω Θεώ κληθήσεται» και για να προσφέρουν θυσία, που αποτελούνται από ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια.

Κατά τη μετάβαση αυτή, δέχθηκε τον Ιησού στην αγκαλιά του ο υπερήλικος Συμεών.

Το γεγονός αυτό αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν ήλθε να καταργήσει το Μωσαϊκό Νόμο, όπως ισχυρίζονταν οι Φαρισαίοι και Γραμματείς, αλλά να τον συμπληρώσει και να τον τελειοποιήσει.

Η Υπαπαντή του Κυρίου γιορτάζεται από την Εκκλησία στις 2 Φεβρουαρίου.

Απολυτίκιο
Χαίρε Κεχαριτωμένη Θεοτόκε Πάρθενε. εκ σου γαρ ανέτειλεν ο Ήλιος της δικαιοσύνης, Χριστός ο Θεός ημών, φωτίζων τους εν σκότει. Ευφραίνου και συ Πρεσβύτα δίκαιε, δεξάμενος εν αγκάλαις τον ελευθερωτήν των ψυχών ημών, χαριζόμενον ημίν και την Ανάστασιν.

Last Updated ( Κυριακή, 01 Φεβρουάριος 2009 18:24 )
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 2 από 5

Ποιος είναι Online

We have 2 guests online

Ο καιρός

Φωτογραφήματα