DVE

Example of Section Blog layout (FAQ section)
Η ανάληψη του Χριστού PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Τρίτη, 11 Μάιος 2010 17:56


« ? Κ?ριος ?νελ?φθη ε?ς ο?ρανο?ς,
?να π?μψ? τ?ν Παρ?κλητον τ? κ?σμω,
ο? ο?ρανο? ?το?μασαν τ?ν θρ?νον α?το?,
νεφ?λαι τ?ν ?π?βασιν α?το?,
?γγελοι θαυμ?ζουσιν,
?νθρωπον ?ρ?ντες ?περ?νω α?τ?ν,
? Πατ?ρ ?κδ?χεται, ?ν ?ν κ?λποις ?χει συναϊδιον,
Τ? Πνε?μα τ? ?γιον κελε?ει π?σι το?ς ?γγ?λοις α?το?,
?ρατε π?λας ο? ?ρχοντες ?μ?ν,
Π?ντα τ? ?θνη κροτ?σατε χε?ρας.
?τι ?ν?βη Χριστ?ς, ?που ?ν τ? πρ?τερον».

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3). Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον.

Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο. «Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.

Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).

Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου».

Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου.

Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ? υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).

Last Updated ( Τρίτη, 11 Μάιος 2010 18:02 )
 
Σπάνιος χειρόγραφος κώδικας ανακαλύφθηκε στη μονή Σινά PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Δευτέρα, 07 Σεπτέμβριος 2009 18:25
O Νίκολας Σάρις, μελετητής από τη Βρετανία, καθώς περιεργαζόταν φωτογραφίες χειρογράφων στη βιβλιοθήκη της Μονής της Αγίας Αικατερίνης του Σινά εντόπισε απόσπασμα του περίφημου Σιναϊτικού Κώδικα που χρονολογείται από το 350 μ.Χ! O αρχαίος χειρόγραφος κώδικας περιέχει τα βιβλία της Καινής Διαθήκης και ένα μέρος των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης. Ανακαλύφθηκε από τον Κόνσταντιν φον Τίσεντορφ στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης, στους πρόποδες του όρους Σινά, το 1859. Ο Κώδικας, που είχε γραφτεί με το χέρι πάνω σε δέρμα ζώου, είναι σήμερα «σκορπισμένος» σε τέσσερα ιδρύματα, μεταξύ των οποίων και η Βρετανική Βιβλιοθήκη. Εδώ και μερικούς μήνες ακαδημαϊκοί από τη Βρετανία, την Αμερική, την Αίγυπτο και τη Ρωσία συνεργάζονται για να μεταφέρουν ολόκληρο τον Κώδικα στο Διαδίκτυο, αλλά εν τω μεταξύ όλο και καινούργια αποσπάσματα έρχονται στο φως.

Ο Σάρις «έπεσε» πάνω στο απόσπασμα καθώς μελετούσε φωτογραφίες μιας σειράς βιβλιοδεσίας που είχαν συλλέξει δύο μοναχοί τον 18ο αιώνα. Φαίνεται πως μέσα στο πέρασμα των αιώνων οι ένοικοι του μοναστηριού χρησιμοποιούσαν το δερμάτινο χειρόγραφο για να δένουν τα βιβλία τους λόγω της ανθεκτικότητας του υλικού. Αφού εντόπισε την περγαμηνή με το απόσπασμα, ο μελετητής επικοινώνησε με τον αρχιβιβλιοθηκάριο της Μονής για να ζητήσει και τη δική του επιβεβαίωση.
 
Πεντηκοστή PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Σάββατο, 06 Ιούνιος 2009 18:46

 

«Πεντηκοστήν ?ορτάζομεν
καί Πνεύματος ?πιδημίαν
καί προθεσμίαν ?παγγελίας
καί ?λπίδος συμπλήρωσιν?
καί τό μυστήριον ?σον;
?ς μέγα τε καί σεβάσμιον.
Διό βο?μέν σοι?
Δημιουργέ το? παντός,
Κύριε, δόξα σοι».

?τόν τόν θαυμάσιο ?μνο θέτει ? ?κκλησία μας σάν προπύλαιο στήν ?ορτή τ?ς Πεντηκοστ?ς. Καί σ? α?τόν ?νακεφαλαιώνει τό «μέγα καί σεβάσμιον» μυστήριον, τό ?πο?ον πανηγυρίζει: Τήν συμπλήρωσι τ?ς ?λπίδος, τήν προθεσμία τ?ς ?παγγελίας, τήν ?πιδημία το? Πνεύματος το? ?γίου. Γιατί πράγματι τό ?ορταζόμενο γεγονός, ? ?πιφοίτησις το? ?γίου Πνεύματος στούς ?ποστόλους το? Χριστο?, ?ποτελε? τό τέλος καί τό ?πιστέγασμα ?λου το? ?ργου τ?ς σωτηρίας. ?λο τό ?ργο το? Χριστο?, ? ?λευσις, ? διδασκαλία, τό πάθος, ? ?νάστασις, ? ?νάληψις ?πέβλεπαν σ? α?τό.στήν ?λευσι το? ?γίου Πνεύματος στόν κόσμο, στήν νέα δημιουργία. ?κριβ?ς γιά τόν λόγο α?τό στό τροπάριο πού ?κούσαμε καί σέ ?λη τήν ?μνογραφία τ?ς Πεντηκοστ?ς ?νυμνε?ται ? δημιουργός το? παντός, ? Πατήρ, πού διά το? Λόγου, το? Υ?ο? τ?ς ?γάπης Του, ?ν ?γί? Πνεύματι δημιουργε? τόν κόσμο, ?ναδημιουργε?, ξανακτίζει τήν κτίσι καί τήν μεταβάλλει σέ νέα, τήν ?νακαινίζει.

?τσι ? ?μέρα α?τή συνδέει τήν ?νάμνησι τ?ς γενεθλίου ?μέρας το? νέου κόσμου μέ τήν ?νάμνησι τ?ς γενεθλίου ?μέρας το? παλαιο?. Τίς δύο γεννήσεις, τήν φυσική καί τήν ?περφυσική. Στήν πρώτη μ?ς μεταφέρουν ο? πρ?τες γραμμές τ?ς Βίβλου: «? δέ γ? ?ν ?όρατος καί ?κατασκευάστος καί σκότος ?πάνω τ?ς ?βύσσου καί πνε?μα Θεο? ?πεφέρετο ?πάνω το? ?δατος. Καί ε?πεν ? Θεός.Γενηθήτω φ?ς. Καί ?γένετο φ?ς. Καί ε?δεν ? Θεός τό φ?ς ?τι καλόν» (Γενέσ. 1, 2-4). Στήν δευτέρα συμβαίνει τό ?διο. ?πάνω στήν ?μορφο ?λη τ?ν ?θν?ν καί στό σκότος τ?ς πλάνης ?κχύνεται ? βιαία πνοή το? Πνεύματος το? Θεο?. ? Λόγος Του ?νακαινίζει τήν παλαιωθε?σα κτίσι. «Πάρθοι καί Μ?δοι καί ?λαμ?ται καί ο? κατοικο?ντες τήν Μεσοποταμίαν, ?ουδαίαν τε καί Καππαδοκίαν, Πόντον καί τήν ?σίαν, Φρυγίαν τε καί Παμφυλίαν, Α?γυπτον καί τά μέρη τ?ς Λιβύης τ?ς κατά Κυρήνην... Ρωμα?οι, ?ουδα?οι τε καί προσήλυτοι, Κρ?τες καί ?ραβες» (Πράξ. 2, 9-11) ε?ναι ? νέα ?βυσσος, τό γέννημα τ?ς διασπορ?ς, τ?ς κατατμήσεως καί τ?ς ?ποσυνθέσεως το? κόσμου. ?πάνω ?πό α?τούς τώρα ?πιφέρεται τό Πνε?μα το? Θεο? καί ? Λόγος Του καλε? ?λους ε?ς συμφωνίαν, ε?ς ?νότητα Πνεύματος ?γίου, ε?ς τό φ?ς. «? ε?πών ?κ σκότους φ?ς λάμψαι» (Β? Κορ. 4, 6) τούς καλε? νά ?πιστρέψουν «?πό σκότους ε?ς φ?ς» (Πράξ. 26, 18), νά γίνουν «φ?ς ?ν Κυρί?» (?φεσ. 5, 8). Καί ? ?ναχώνευσις γίνεται μέ τάς πυριμόρφους γλώσσας το? ?γίου Πνεύματος, πού διεμερίσθησαν στούς ?ποστόλους. «Καί ?φθησαν α?το?ς διαμεριζόμεναι γλ?σσαι ?σεί πυρός» (Πράξ. 2, 3). ? γλ?σσα, τό σύμβολο, τό ?ποτέλεσμα καί τό α?τιο το? χωρισμο?, γίνεται τώρα σύμβολο ?νότητος, τ?ς ?ν ?γί? Πνεύματι ?νότητος το? νέου λαο? το? Θεο?. ? ?γκαινισμός το? Πνεύματος συμβολίζεται μέ τήν καινουργία τ?ν γλωσσ?ν. Διά το? Χριστο? ?ν ?γί? Πνεύματι λαλε?ται τώρα τό μυστήριο τ?ς α?ωνίου σωτηρίας. Α?τό ?κριβ?ς ?πογραμμίζει τό δεύτερο στιχηρό το? ?σπερινο? τ?ς Πεντηκοστ?ς το? α? ?χου:

«Γλώσσαις ?λλογεν?ν
?καινούργησας, Χριστέ, τούς σούς μαθητάς,
?να δι? α?τ?ν σε κηρύξωσι
τόν ?θάνατον Λόγον καί Θεόν,
τόν παρέχοντα τα?ς ψυχα?ς ?μ?ν τό μέγα ?λεος».

? λαός λοιπόν το? Θεο?, ? ?κκλησία, ?ορτάζει κατά τήν Πεντηκοστή τήν γέννησί της. Τήν γενέθλιο ?μέρα της, ?λλά καί α?τό τό μυστήριο τ?ς ?δίας τ?ς ζω?ς της. Γιατί ? ?κκλησία το? Χριστο? δέν ?ζησε τό μυστήριο τ?ς Πεντηκοστ?ς σέ μία στιγμή χρόνου κατά τό μακάριο ?κε?νο ?τος καί τήν ?στορική ?κείνη ?μέρα, πού «?πλήσθησαν» ο? μαθηταί «Πνεύματος ?γίου». ?λλά τό ζ? καθημεριν?ς, διαρκ?ς, σέ κάθε στιγμή χρόνου, ?πό τήν ?μέρα ?κείνη τήν γενέθλιο μέχρι τ?ς συντελείας το? α??νος. Γιατί τό Πνε?μα τό ?γιον ?λθε τότε καί ?κτοτε μένει καί θά μέν? ε?ς τόν α??να στόν κόσμο γιά νά συγκροτ? τήν ?κκλησία. Πνε?μα καί ?κκλησία ε?ναι ?διασπάστως ?νωμένα. Τό ?γιον Πνε?μα ε?ναι ? ψυχή, ? ζωή, ? ?παρξις τ?ς ?κκλησίας, τ?ς ?ν ?γί? Πνεύματι καιν?ς ζω?ς. Σ? α?τό ?φείλεται ? ?νότης, ? ?γιότης, ? καθολικότης τ?ς ?κκλησίας. ?πό α?τό πηγάζουν τά χαρίσματα, ο? θεσμοί, ? πίστις καί ? θεολογία τ?ς ?κκλησίας. Τήν βιαία Του πνοή καί τήν πυρίμορφο δρόσο Του α?σθάνεται σέ κάθε β?μα, σέ κάθε ?κδήλωσι, σέ κάθε κίνησί της. ?πό α?τό πηγάζουν ο? ?περφυσικές ?νέργειες τ?ν μυστηρίων, πού ζωογονο?ν, τροφοδοτο?ν καί ?γιάζουν τό σ?μά της. Α?τό θεολογε? καί ? ποιητής το? τρίτου στιχηρο? το? ?σπερινο?:

«Πάντα χορηγε? τό Πνε?μα τό ?γιον?
βρύει προφητείας,
?ερέας τελειο?,
?γραμμάτους σοφίαν ?δίδαξεν,
?λιε?ς θεολόγους ?νέδειξεν,
?λον συγκροτε? τόν θεσμόν τ?ς ?κκλησίας.
?μοούσιε καί ?μόθρονε
τ? Πατρί καί τ? Υ??,
Παράκλητε, δόξα σοι».

Στήν ?στορική λοιπόν Πεντηκοστή, ?λλά καί στήν διαρκ? Πεντηκοστή, στήν ?ποία ζ? ? ?κκλησία, θά μ?ς μεταφέρη κατά τήν ?πέτειο το? γεγονότος α?το?. Θά μ?ς καλέσ? νά κλίνωμε τά γόνατα στάς α?λάς το? Κυρίου καί νά προσκυνήσωμε τήν ?ήττητο δύναμί Του, νά δοξολογήσωμε τήν ?γία Τριάδα, πού φωτίζει καί ?γιάζει τίς ψυχές μας. Καί στήν στάσι α?τή τ?ς ταπεινώσεως, τ?ς κλίσεως τ?ν γονάτων καί το? α?χένος, νά ?ποδεχθο?με τήν χάρι το? Παρακλήτου. Νά ?νανεώσωμε καί νά ?ναρριπίσωμε τήν φλόγα το? ?γίου Πνεύματος. Νά συνειδητοποιήσωμε τήν θέσι μας καί τήν ?πόστασί μας σάν μελ?ν τ?ς ?κκλησίας, σάν να?ν το? ?γίου Πνεύματος. Να?ν καί σκευ?ν καθαρ?ν, δοχείων το? Παρακλήτου, τ?ν ?ποίων κάθε σκέψις θά ?παγορεύεται ?πό τό Πνε?μα τ?ς σοφίας, κάθε ?νέργεια ?πό τό Πνε?μα τ?ς συνέσεως, τό ?γαθόν, τό ε?θές, τό νοερόν, τό ?γεμονε?ον, τό καθα?ρον τά πταίσματα. Τό Πνε?μα τό ?γιον, τό Κύριον καί ζωοποιόν, τό θε?ον, πού θεοποιε? τούς ?νθρώπους, πού διά τ?ς χάριτός Του μ?ς μεταβάλλει σέ «Θεούς κατά μέθεξιν».

Α?τό τό ?περφυές γεγονός τ?ς ?πιφοιτήσεως το? Παρακλήτου περιγράφουν τά τρία θαυμάσια τροπάρια τ?ν α?νων καί το? ?σπερινο? το? δ? ?χου. Α?τό τό Πνε?μα ?γκωμιάζουν καί α?το? τήν χάρι ?πικαλο?νται μαζί μέ τό δοξαστικό το? πλ. β? ?χου, μέ τό ?πο?ο τώρα κατακλείουμε:

«Παράδοξα σήμερον
ε?δον τά ?θνη πάντα ?ν πόλει Δαυίδ,
?τε τό Πνε?μα κατ?λθε τό ?γιον
?ν πυρίναις γλώσσαις,
καθώς ? θεηγόρος Λουκ?ς ?πεφθέγξατο.
Φησί γάρ.Συνηγμένων τ?ν μαθητ?ν το? Χριστο?,
?γένετο ?χος, καθάπερ φερομένης βιαίας πνο?ς,
καί ?πλήρωσε τόν ο?κον, ο? ?σαν καθήμενοι?
καί πάντες ?ρξαντο φθέγγεσθαι
ξένοις ρήμασι, ξένοις δόγμασι,
ξένοις διδάγμασι τ?ς ?γίας Τριάδος».

«Τό Πνε?μα τό ?γιον,
?ν μέν ?εί καί ?στι καί ?σται
ο?τε ?ρξάμενον ο?τε παυσόμενον,
?λλ? ?εί Πατρί καί Υ?? συντεταγμένον
καί συναριθμούμενον.
Ζωή καί ζωοποιο?ν?
φ?ς καί φωτός χορηγός?
α?τάγαθον καί πηγή ?γαθότητος?
δι? ο? Πατήρ δοξάζεται
καί παρά πάντων γινώσκεται,
μία δύναμις, μία σύνταξις,
μία προσκύνησις τ?ς ?γίας Τριάδος».

«Τό Πνε?μα τό ?γιον,
φ?ς καί ζωή καί ζ?σα πηγή νοερά,
Πνε?μα σοφίας, Πνε?μα συνέσεως?
?γαθόν, ε?θές, νοερόν,
?γεμονε?ον, καθα?ρον τά πταίσματα.
Θεός καί θεοποιο?ν?
π?ρ ?κ πυρός προϊόν?
λαλο?ν, ?νεργο?ν,
διαιρο?ν τά χαρίσματα?
δι? ο? προφ?ται ?παντες
καί Θεο? ?πόστολοι
μετά μαρτύρων ?στέφθησαν.
Ξένον ?κουσμα, ξένον θέαμα,
π?ρ διαιρούμενον ε?ς νομάς χαρισμάτων».

«Βασιλε? ο?ράνιε,
Παράκλητε, τό Πνε?μα τ?ς ?ληθείας,
? πανταχο? παρών καί τά πάντα πληρ?ν,
? θησαυρός τ?ν ?γαθ?ν καί ζω?ς χορηγός?
?λθέ καί σκήνωσον ?ν ?μ?ν
καί καθάρισον ?μ?ς ?πό πάσης κηλ?δος
καί σ?σον, ?γαθέ, τάς ψυχάς ?μ?ν».

Last Updated ( Τρίτη, 11 Μάιος 2010 18:30 )
 
Μονή του Αγίου Γεωργίου στη Ρητίνη Πιερίας PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Τετάρτη, 22 Απρίλιος 2009 17:40

 

Η παραπάνω μονή είναι χτισμένη σε εξαιρετική τοποθεσία με θέα προς την πεδιάδα κάτω από τα Πιέρια και τη θάλασσα. Αιωνόβια δέντρα γύρω της συνθέτουν μια θαυμαστή εικόνα και λαμπρύνουν το ησυχαστήριο αυτό των Πιερίων. Η απόκρημνη βόρεια και ανατολική πλευρά του περιβόλου της μονής δεν χρειάστηκαν ποτέ ιδιαίτερα έργα που θα προστάτευαν το εσωτερικό της όπου είναι χτισμένος ο μικρός ναός του αγίου Γεωργίου. Έτσι τα κελιά είναι χτισμένα μόνο στη νότια και δυτική πλευρά του περιβόλου. Ο ναός, σύμφωνα με μια επιγραφή σε παράσταση του τιμώμενου αγίου πάνω από την πόρτα που οδηγεί στο εσωτερικό, πρέπει να θεωρηθεί κτίσμα του τέλους του 15ου αι. Πρόκειται για  ναό (βασιλική) με ξύλινη στέγη, ο οποίος επισκευάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα. Ο ναός εσωτερικά είναι ολόκληρος αγιογραφημένος. Η πρώτη τοιχογράφηση έγινε στα 1494. Σήμερα φαίνονται μόνο δυο παραστάσεις του 1494. Η μία είναι ο Άγιος Γεώργιος έφιππος να φονεύει το δράκοντα, πάνω από την πόρτα εισόδου και η δεύτερη το Άγιο Κεράμιο με αποτυπωμένη τη μορφή του Χριστού σ' αυτό, μέσα σε κόγχη του βόρειου τοίχου του ιερού. Ο υπόλοιπος ναός διατηρεί τοιχογραφίες του 1619. Μια επιγραφή στο νότιο τοίχο αναφέρει το όνομα ενός επισκόπου Πέτρας Ακάκιου και του ηγούμενου της μονής Διονυσίου. Τα κτίσματα της μονής τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται από τη μητρόπολη Κίτρους και Κατερίνης ως κατασκήνωση κατά τη θερινή περίοδο. Η μονή  είναι ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία που έχει να επιδείξει ο νομός Πιερίας. Απέχει από τη Ρητίνη 2,5 χιλιόμετρα, η πρόσβαση σήμερα είναι πολύ εύκολη καθώς υπάρχει ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Παλαιότερα η πρόσβαση γινόταν από ένα δύσβατο μονοπάτι που ονομαζόταν "καγκέλια". Η μονή υπήρξε σημαντικό κέντρο κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας και βρισκόταν σε μεγάλη ακμή  ως τη δεκαετία του 1930. Εγκαταλείφθηκε οριστικά από τους μοναχούς την περίοδο 1940-1943.
Ο ναός του αγίου Γεωργίου της ομώνυμης μονής και ο ναός των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο Αιγίνιο χρονολογούνται στο μεταίχμιο του μεσαιωνικού μας βίου. Ο 16ος αιώνας που ακολουθεί υπήρξε ο πιο λαμπρός αιώνας για την Οθωμανική Αυτοκρατορία και ο πιο θλιβερός για τον Ελληνισμό, με εξαίρεση μερικές περιοχές, όπως το 'Αγιο Όρος ή τα Μετέωρα. Η Πιερία, αν και δεν έχει να επιδείξει κάποιο σημαντικό μνημείο από το 1500 μέχρι το 1600, αποκτά στα 1543 το μεγαλύτερο και με ιστορική δράση μοναστήρι της, που ίδρυσε ο πιο αγαπητός άγιος των Δυτικομακεδόνων, ο 'Aγιος Διονύσιος. Ο Θεσσαλός στην καταγωγή Διονύσιος, αγιορείτης μοναχός στη συνέχεια, έρχεται στον Όλυμπο και στο βάθος του φαραγγιού του Ενιπέα, πάνω από το Λιτόχωρο, στη θέση παλιότερου καθιδρύματος αφιερωμένου στην Αγία Τριάδα ιδρύει τη μονή του.

    
Last Updated ( Τετάρτη, 22 Απρίλιος 2009 17:57 )
 
O Άγιος Γεώργιος ο Μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος PDF Print Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
  
Τετάρτη, 22 Απρίλιος 2009 17:25

Ο άγιος Γεώργιος γεννήθηκε μεταξύ των ετών 280-285 μ.Χ., πιθανότατα στην περιοχή της Αρμενίας, από τον Έλληνα Συγκλητικό, στρατηλάτη στο αξίωμα, κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, Γερόντιο. Εκεί, σε ένα μοναστήρι της περιοχής, ο Άγιος δέχθηκε το Μυστήριο του Βαπτίσματος και έγινε μέλος της Εκκλησίας. Ο πατέρας του Αγίου, Γερόντιος, καταγόταν από πλούσια και επίσημη γενιά της Καππαδοκίας. Σε παλαιό χειρόγραφο αναφέρεται, ότι γεννήθηκε στον Σεβαστούπολη της Μικρής Αρμενίας, αρχικά ήταν ειδωλολάτρης και αργότερα έγινε χριστιανός. Η σύζυγός του ονομαζόταν Πολυχρονία, ήταν χριστιανή και καταγόταν από τον γνωστό Λύδδα (Διάσπολη) της Παλαιστίνης. Όπως αναφέρουν οι πηγές, η οικογένεια του Αγίου, Όταν εκείνος ήταν σε μικρή ηλικία, μετοίκησε στην Λύδδα, λόγω του θανάτου του πατρός του.

Σε νεαρή ηλικία ο Γεώργιος κατατάχθηκε στον ρωμαϊκό στρατό. Διακρίθηκε για την τόλμη και τον ηρωϊσμό του και έλαβε το αξίωμα του Τριβούνου. Λίγο αργότερα ο Διοκλητιανός τον έκανε Δούκα (διοικητή) με τον τίτλο του Κόμητος στο τάγμα τον Ανικιώρων της αυτοκρατορικής φρουράς? «πολλάκις πρότερον μεγαλοπρεπώς διαπρέψας του των σχολων μετά ταυτα πρώτου τάγματος κόμης κατ? εκλογήν προεβλήθη». Στις αρχές του 303 μ.Χ. ο Άγιος συλλαμβάνεται και ακολουθεί το μαρτύριο.

Η πίστη του Αγίου γίνεται αφορμή να βαπτισθούν οι στρατιωτικοί Ανατόλιος και Πρωτολέων, Βίκτωρ και Ακίνδυνος, Ζωτικός και Ζήνωνας, Χριστοφόρος και Σεβιριανός, Θεωνάς, Καισάριος και Αντώνιος, των οποίων την μνήμη εορτάζει η Εκκλησία στις 20 Απριλίου, και η βασίλισσα Αλεξάνδρα, σύζυγος του Διοκλητιανού, μαζί με τους δούλους της Απολλώ, Ισαάκιο και Κοδράτο, των οποίων η μνήμη τιμάται στις 21 Απριλίου.

Ο Διοκλητιανός δεν το περίμενε και έφριξε με την στάση του Γεωργίου. Τότε άρχισε για τον Άγιο μια σειρά φρικτών βασανιστηρίων, αλλά και θαυμάτων, που έφεραν πολλούς ειδολολάτρες στη χριστιανική πίστη. Αφού τον λόγχισαν, ξέσκισαν τις σάρκες του με ειδικό τροχό από μαχαίρια. Έπειτα, τον έριξαν σε λάκκο με βραστό ασβέστη και κατόπιν τον ανάγκασαν να βαδίσει με πυρωμένα μεταλλικά παπούτσια. Από όλα αυτά ο Θεός τον κράτησε ζωντανό και έγινε αιτία να εξευτελιστούν τα είδωλα και οι εκφραστές τους.

Ο Άγιος μαρτύρησε προσευχόμενος, «απετμήθη την κεφαλήν», την Παρασκευή 23 Απριλίου του έτους 303 μ.Χ. Κατά δε τον υπολογισμό του ιστορικού Ευσεβίου, και σύμφωνα με το μακεδονικό ημερολόγιο, αντιστοιχούσε στην Παρασκευή της Διακαινησίμου, του Πάσχα. Κρυφά σήκωσαν οι Χριστιανοί το πάντιμο λείψανο του και το έθαψαν, μαζί με αυτό της αγίας μητρός του, η οποία μαρτύρησε την ίδια ή την επόμενη ημέρα. Ο πιστός υπηρέτης του Αγίου, Πασικράτης, εκτελώντας την επιθυμία του Αγίου, παρέλαβε το άγιο λείψανο του Μάρτυρα, μαζί με αυτό της μητέρας του, και τα μετέφερε στην Λύδδα της Παλαιστίνης. Από εκεί, όπως βεβαιώνουν οι πηγές, οι Σταυροφόροι πήραν τα ιερά λείψανα της Αγίας Πολυχρονίας και τα μετέφεραν στην Δύση.

Μετά τον μαρτυρικά θάνατο του Αγίου μαρτύρησαν και οι συνδέσμιοί του Ευσέβιος, Νέων, Λεόντιος, Λογγίνος και άλλοι τέσσερις μαζί. Την μνήμη τους τιμά η Εκκλησία στις 24 Απριλίου.

Βλέπουμε, ότι με κέντρο την ημέρα του μαρτυρίου του Αγίου, δημιουργείται μέσα στον λειτουργικό χρόνο της Εκκλησίας, ένας εορτολογικός κύκλος, ο οποίος καλλιεργείται περισσότερο από τα Τυπικά της Κωνσταντινούπολης, που ξεκινά στις 20 Απριλίου και τελειώνει στις 24 του αυτού μηνός. Ο εορτολογικός αυτός κύκλος δείχνει την περίοπτη θέση του Μάρτυρος στην ζωή της Εκκλησίας.

Κατά την Εκκλησία μας, ο ένδοξος αυτός μεγαλομάρτυρας είναι ο μαργαρίτης ο πολύτιμος, ο αριστεύς ο θείος, ο λέων ο ένδοξος, ο αστήρ ο πολύφωτος, του Χριστού οπλίτης, της ουρανίου στρατιάς ο συνόμιλος.

Απολυτίκιο

Ως των αιχμαλωτων ελευθερωτης, και των πτωχων υπερασπιστης, ασθενουντων ιατρος, βασιλεων υπερμαχος, Τροπαιοφορε Μεγαλομαρτυς Γεωργιε, πρεσβευε Χριστω τω Θεω, σωθηναι τας ψυχας ημων.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 5

Ποιος είναι Online

We have 1 guest online

Ο καιρός

Φωτογραφήματα