Το Eleusis Express (Ελευσίνα Express) είναι ένα παιχνίδι επαγωγικoύ συλλογισμού με κάρτες. Πρόκειται για μια τροποποίηση του παιχνιδιού Eleusis (Ελευσίνα), που δημιούργησε ο Robert Abbott.

Η ιδέα

Ένας παίκτης έχει ένα μυστικό κανόνα, για το ποία χαρτιά μπορούν να παιχτούν. Ένα πολύ απλό παράδειγμα: κάθε κάρτα που παίζεται θα πρέπει να έχει διαφορετικό χρώμα από την προηγούμενη κάρτα. Οι άλλοι παίκτες ρίχνουν τις κάρτες που νομίζουν ότι ακολουθούν τον κανόνα. Αν ένας παίκτης ρίχνει μια σωστή κάρτα, μπορεί να προσπαθήσει να μαντέψει τον κανόνα.

Αριθμός παικτών

Το Ελευσίνα Express είναι για τρεις έως οκτώ παίκτες. Πιθανώς παίζεται καλύτερα με τέσσερις ή πέντε.

Οι κάρτες

Ανακατέψτε μαζί δύο τράπουλες και σχηματίστε μια στίβα. Εάν η στίβα εξαντληθεί, μπορείτε να (α) προσθέσετε και άλλη τράπουλα ή (β) να αποφασίσετε ότι ο γύρος τελείωσε σε εκείνο το σημείο.

Σκοπός

Ένα παιχνίδι αποτελείται από έναν ή περισσότερους γύρους (χέρια του παιχνιδιού). Ένας διαφορετικός παίκτης επιλέγεται να μοιράσει σε κάθε νέο γύρο, και είναι αυτός που επιλέγει το μυστικό κανόνα. Όποιος μοιράζει δεν παίρνει χαρτιά στο συγκεκριμένο γύρο. Η βαθμολογία του βασίζεται στα αποτελέσματα των άλλων παικτών.

Όλες οι κάρτες που παίζονται τοποθετούνται σε μια κεντρική σειρά, η οποία μεγαλώνει καθώς ο γύρος εξελίσσεται. Ένα παράδειγμα δίνεται παρακάτω. Η διάταξη αποτελείται από μια οριζόντια γραμμή σωστών καρτών, εκείνων δηλαδή που ακολουθούν το μυστικό κανόνα. Κάτω από την κεντρική γραμμή, σε κάθετες προς αυτή στήλες, τοποθετούνται οι λάθος κάρτες, εκείνες δηλαδή που δεν ακολουθούν τον κανόνα. Αυτές οι κάρτες μπορεί να επικαλύπτονται για να εξοικονομήσετε χώρο.

Ο μυστικός κανόνας

Εάν η ομάδα σας παίζει αυτό το παιχνίδι για πρώτη φορά, αυτός που μοιράζει θα πρέπει να επιλέξει έναν κανόνα από τους ενδεικτικούς εύκολους μυστικούς κανόνες, παρακάτω. Εναλλακτικά θα μπορούσε να κάνει μια μικρή παραλλαγή σε ένα από τους κανόνες αυτούς. Αργότερα θα θέλετε να δημιουργήσετε νέους κανόνες. Μερικές οδηγίες:

Ένας κανόνας θα πρέπει να επιτρέπει να παιχτούν πολλές κάρτες σε κάθε δεδομένη στιγμή, αλλά όχι πάρα πολλές.. "Το επόμενο φύλλο πρέπει να είναι ένα υψηλότερο" είναι πάρα πολύ περιοριστική. "Το επόμενο φύλλο πρέπει να είναι ένα διαφορετικό είδος" είναι πάρα πολύ ανεκτική. Αποφύγετε εξαιρέσεις ή μπαλαντέρ, όπως "οι φιγούρες είναι πάντα σωστές" ή "ο άσος μπορεί να είναι και μεγάλο φύλλο και μικρό." Και να θυμάστε: Σε όποιο κανόνας καταλήξετε, θα είναι πάντα πιο δύσκολος από ό, τι νομίζετε ότι θα είναι.

Ξεκινώντας

Αυτός που μοιράζει, γράφει το μυστικό κανόνα, στη συνέχεια μοιράζει δώδεκα φύλλα σε κάθε παίκτη. Ανοίγει την πάνω κάρτα και τη βάζει στο τραπέζι. Αυτή θα είναι η έναρξη της κύριας γραμμής. Πριν αρχίσει το παιχνίδι, αυτός που μοιράζει μπορεί να δώσει μια βοήθεια σχετικά με τον κανόνα του. Ο παίκτης στα αριστερά του παίζει πρώτος, και το παιχνίδι συνεχίζεται προς τα αριστερά.

Το Παιχνίδι

Με τη σειρά του, ένας παίκτης βάζει μία κάρτα πάνω στο τραπέζι. Αυτός που μοίρασε λέει αν είναι σωστή ή όχι. Αν είναι σωστή, την τοποθετεί στοα δεξί άκρο της κεντρικής σειράς. Αν δεν είναι σωστή, πηγαίνει κάτω από την τελευταία κάρτα της κεντρικής σειράς (είτε ξεκινά μια νέα στήλη, είτε επεκτείνη την ήδη υπάρχουσα). Ο παίκτης που κάνει μια λανθασμένη ενέργεια πρέπει να τραβήξει ένα φύλλο από την τράπουλα. Έτσι το χέρι του παραμένει το ίδιο μέγεθος. Ο παίκτης που έπαιξε σωστά δεν τραβάει κάρτα, έτσι ώστε το χέρι του μειώνεται κατά μια κάρτα.

Δηλώνοντας αδυναμία κίνησης

Ένας παίκτης έχει τη δυνατότητα να δηλώσει ότι δεν έχει τη σωστή κάρτα για να παίξει. Αυτός δείχνει το χέρι του (σε όλους) και αυτός που μοίρασε λέει αν ο παίκτης έχει δίκιο ή όχι.

Αν ο παίκτης είναι λάθος, (είχε κάρτα δηλαδή να είχε παίξει), αυτός που μοίρασε επιλέγει τη σωστή κάρτα από το χέρι του και την τοποθετεί στα δεξιά της κεντρικής σειράς. Ο παίκτης κρατά το χέρι του και τραβά μία επιπλέον κάρτα από τη στοίβα.

Αν ο παίκτης είναι σωστός (πραγματικά δεν είχε κάρτα να παίξει), και έχει στο χέρι του μια μόνο κάρτα, η κάρτα τοποθετείται στη στοίβα και ο γύρος τελειώνει. Αν έχει περισσότερες από μία κάρτες, αυτός που μοίρασε μετρά τα φύλλα του παίκτη και τα τοποθετεί στο κάτω μέρος της στοίβας. Στη συνέχεια μοιράζει στον παίκτη ένα νέο χέρι, αλλά με μία κάρτα λιγότερη.

Μαντεψιά του κανόνα

Όταν ένας παίκτης ρήξει σωστή κάρται, ή κάνει μια σωστή δήλωση αδυναμίας κίνησης, του δίνεται το δικαίωμα να μαντέψει τον κανόνα. Όλοι πρέπει να ακοσουν τη μαντεψιά του. Στη συνέχεια αυτός που μοίρασε λέει αν ο παίκτης είναι σωστός ή λάθος. Αν είναι λάθος, το παιχνίδι συνεχίζεται. Αν έχει δίκιο, ο γύρος τελειώνει.

Βαθμολογία

Εάν ένας παίκτης μαντέψει σωστά τον κανόνα, ή αν ένας παίκτης ξεφορτωθείι όλα τα χαρτιά του, ο γύρος τελειώνει. Οι βαθμολογίες καταγράφονται ως εξής: κάθε παίκτης παίρνει 12 πόντους, μείον 1 βαθμό για κάθε κάρτα που έμεινε στο χέρι του. Αν ένας παίκτης μαντέψει σωστά τον κανόνα, του δίνονται δώρο 6 πόντοι. Αν κάποιος ξεφορτώθηκε όλα τα χαρτιά του, του δίνονται δώρο 3 πόντοι. Αυτός που μοίρασε παίρνει τόσους πόντους όσους αυτός με τους περισσότερους στο γύρο.

Ωστόσο. . . αν δεν παίζεις στους τελικούς του εθνικού προταθλήματος Ελευσίνα Express, τότε μάλλον δεν θα πρέπει να ανησυχείς πάρα πολύ για τους βαθμούς. Είναι πιο σημαντικό να γίνει ένα ευχάριστο παιχνίδι, όπου οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τους κανόνες. Για παράδειγμα, αν στα μισά του γύρου αυτός που μοίρασε συνειδητοποιεί ότι κανείς δεν μπορεί να καταλάβει το μυστικό κανόνα του, θα μπορούσε να αρχίσει να δίνει υποδείξεις. Αυτό θα μπορούσε τεχνικά να θεωρηθεί απάτη και θα αύξανε τους πόντους του, αλλά δεν πειράζει. Θα κάνει το παιχνίδι πολύ πιο ευχάριστο. Και οι παίκτες δεν πρέπει να νοιάζονται να μην συζητούν τον κανόνα ο ένας με τον άλλον, ακόμα κι αν υποτίθεται ότι πρέπει να ανταγωνίζονται.

Τέλος του παιχνιδιού

Το παιχνίδι θα πρέπει να διαρκέσει μέχρις ότου ο καθένας είχε την ευκαιρία να μοιράσει μια φορά. Συνήθως δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για αυτό, οπότε αν τελειώσει ο χρόνος, τότε τελειώνει το παιχνίδι. Στη συνέχεια, προσθέτονται οι βαθμολογίες όλων των γύρων βγαίνει ο νικητής.

Ενδεικτικοί εύκολοι μυστικοί κανόνες

  • Αν η τελευταία κάρτα ήταν κόκκινη, παίξε μαύρη κάρτα. Αν η τελευταία κάρτα ήταν μαύρη, παίξε μια κόκκινη κάρτα. [Σε όλους αυτούς τους κανόνες, το "τελευταία κάρτα" αναφέρεται στην τελευταία κάρτα που μπήκε στην κεντρική σειρά ή, αν δεν έχει μπει ακόμαι κάρτα, αναφέρεται στην αρχική κάρτα.]

  • Αν η τελευταία κάρτα ήταν ένα μπαστούνιι, παίξε κούπα, αν η τελευταία κάρτα ήταν μια κούπα, παίζουν ένα καρό, αν η τελευταία ήταν καρό, παίξε σπαθί και αν η τελευταία ήταν σπαθί, να παίξε ένα μπαστούνι.

  • Οι κάρτες στην κεντρική σειρά θα πρέπει να ακολουθούν αυτό το μοτίβο: τρεις κόκκινες κάρτες, στη συνέχεια, τρεις μαύρες, μετά τρεις κόκκινες, μετά τρεις μαύρες, κ.λπ.

  • Αν η τελευταία κάρτα είναι ένα μονός αριθμός, παίξε ζυγή κάρτα. Αν η τελευταία είναι ζυγή, παίξε μια μονή. [Όταν εμπλέκονται αριθμοί, συνήθως εννοείται ότι ο άσσος είναι 1 (μονός), ο βαλές είναι 11 (μονός), η ντάμα είναι 12 (ζυγός) και ο ρήγας είναι 13 (μονός). Αυτός ήταν ο κανόνας που χρησιμοποιείται στο γύρο που δημιούργησε τη διάταξη του παραδείγματος παραπάνω.]

  • Αν η τελευταία κάρτα είναι ένα χαρτί από τον άσο έως το 7, παίξε μια κάρτα από το 8 ως το ρήγα. Εάν το τελευταίο είναι από το 8 έως το ρήγα, παίξε ένα χαρτί από τον άσο έως το 7.

  • Παίξτε μια κάρτα με έναν αριθμό που είναι κατά 1, 2 ή 3 μεγαλύτερος από τον αριθμό της τελευταίας κάρτας. Οι αριθμοί μπορούν να πηγαίνουν "κυκλικά".

Ενδεικτικοί δύσκολοι μυστικοί κανόνες

  • Αν η τελευταία κάρτα είναι μονός αριθμός, παίξε μια κόκκινη κάρτα. Αν η τελευταία κάρτα είναι ζυγός, παίξε μια μαύρη κάρτα.

  • Η κάρτα που παίζεται πρέπει να είναι το ίδιο χρώμα ή ο ίδιος αριθμός με την τελευταία κάρτα.

  • Αν η τελευταία κάρτα είναι μαύρη, παίξε μια κάρτα με έναν αριθμό που είναι ίσος ή μικρότεος από τον αριθμό της τελευταίας κάρτας. Αν η τελευταία κάρτα είναι κόκκινη, παίξε μια κάρτα ίση ή μεγαλύτερη από την τελευταία κάρτα.