Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Eπτά βήματα για έναν καλύτερο τρόπο σκέψης

Θέλετε να σκέφτεστε σαν μεγαλοφυία; Δοκιμάστε αυτά τα . .
Επτά βήματα προς έναν καλύτερο τρόπο σκέψης


Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ στον έξυπνο και τον κουτό τρόπο σκέψης δεν εξαρτάται τόσο από τα πνευματικά μας εφόδια, όσο από το πόσο καλά τα χρησιμοποιούμε. Εφαρμόζοντας τις κατάλληλες κάθε φορά πνευματικές τους ικανότητες, άνθρωποι μέσης εξυπνάδας μπορούν καμιά φορά να ενεργούν σαν μεγαλοφυΐες. Ο Δόκτωρ ' Εντουαρντ ντε Μπόνο, ψυχολόγος και συγγραφέας, μαζί με τον Μισέλ ντε Σαιντ-Αρνώ, του βιβλίου Μέθοδος Εκμάθησης του Σκέπτεσθαι, συγκέντρωσε μια σειρά από απλές τεχνικές που βελτιώνουν τον τρόπο του σκέπτεσθαι. Το σύστημα του αυτό υιοθετήθηκε από διευθυντές μεγάλων εταιρειών, διδάχθηκε σε σχολεία και μελετήθηκε από αξιωματούχους των κυβερνήσεων πολλών χωρών. «Η μεγαλοφυΐα,» λέει ο ντε Μπόνο, «βρίσκεται στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων - και όλοι μπορούν να βελτιωθούν σ' αυτόν τον τομέα.» Και να ποια είναι τα επτά βασικά εργαλεία του.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Δρακόσπιτα

Ιδιότυπα κτίσματα, κατασκευασμένα από μεγάλες, πλακόμορφες, σχιστολιθικές πέτρες, κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα. Βρίσκονται στη νοτιοδυτική Εύβοια, κυρίως στο όρος Όχη. Έχουν σχήμα τετράπλευρου ορθογώνιου, με μεγάλο πάχος στην τοιχοποιία. Οι διαστάσεις του δ. της Όχης είναι 4,87 χ 9,80 μ. Οι κατασκευές αυτές είναι πολύ φροντισμένες? ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αρμούς των λίθων, ορισμένοι από τους οποίους έχουν τεράστιες διαστάσεις. Οι σχισμές στον τοίχο δεξιά και αριστερά της θύρας εισόδου χρησιμεύουν ως φωτιστικά ανοίγματα. Η στέγη του κτίσματος είναι διαμορφωμένη κατά το εκφορικό σύστημα (κάθε σειρά λίθων εξέχει στο μέσο περισσότερο από την προηγούμενη). Το άνοιγμα που σχηματίζεται στην κορυφή καλύπτεται από μία πλάκα (το κλειδί).
Αρκετά από τα δ. έχουν καταστραφεί γιατί το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε στους νεότερους χρόνους. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για τη χρήση και για τη χρονολόγησή τους. Έτσι, έχει υποστηριχθεί ότι χρησίμευαν ως τάφοι, κατοικίες βοσκών, φρυκτωρίες ή ναοί.
Κατά τον καθηγητή Ν. Μουτσόπουλο που ερεύνησε ανασκαφικά το αποκαλούμενο Σπίτι του δράκου της Όχης, τα δ. είναι κατασκευάσματα των αρχαιότερων κατοίκων της Εύβοιας (Πελασγών, Δρυόπων, Αβάντων κ.ά.), που ήξεραν να οικοδομούν με την κυκλώπεια τεχνική. Με βάση τα ευρήματα των αρχαϊκών και νεότερων χρόνων (αγγεία, κάρβουνα, κόκαλα κ.ά.), εικάζεται ότι το δ. της Όχης λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα ως χώρος θυσιών. Το δ. αυτό πιθανόν να ήταν ναός των Δρυόπων? η λατρεία συνεχίστηκε εκεί έως τους ελληνιστικούς χρόνους, γιατί οι κάτοικοι εξακολούθησαν να το θεωρούν ως τόπο καθαγιασμένο. Με τα δ. συνδέονται πολλοί νεοελληνικοί θρύλοι.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Πότε εμφανίστηκε η σημαία

Οι πιο παλιές μαρτυρίες αναφέρονται για σημαίες Αιγυπτίων αρχηγών που έφεραν στην άκρη των ακοντίων τους ζωόμορφους θεούς. Καταγράφεται ότι μια άσπρη σημαία φέρθηκε μπροστά από τον ιδρυτή της δυναστείας Zhou στην Κίνα ( 1122-256 π.χ.) Στην Ινδία οι σημαίες φέρονταν στα άρματα και τους ελέφαντες. Στην Βίβλο αναφέρεται ότι κάθε φυλή έπρεπε να έχει τα εμβλήματα της. Οι Πέρσες είχαν στα ακόντια τους τον χρυσό αετό ή τον κόκορα. Οι Σκύθες τον δράκοντα. Οι Εβραίοι την Κιβωτό της Διαθήκης. Οι Έλληνες είχαν στις ασπίδες τους όμοια σημεία για να αναγνωρίζονται στη μάχη. Οι Σπαρτιάτες είχαν το <Λ> ή τους Διόσκουρους. Οι Αρκάδες το ρόπαλο του Ηρακλή. Οι Μεσήνιοι το <Μ>. Οι Μαντινείς την τρίαινα. Οι Θηβαίοι την σφίγγα. Οι Αθηναίοι την κουκουβάγια. Διάφορους συμβολικούς αριθμούς, λέξεις για να τρομάζει ο εχθρός φίδια, ταύρους, λέοντες, κριάρια κ.α.

Το σημάδι στις ασπίδες το ονόμαζαν επίσημα. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι στη μάχη της Σαλαμίνας το Περσικό σκάφος Αρτεμίσια όταν το κυνηγούσε ένα Αθηναϊκό σκάφος βύθισε ένα Περσικό για να σωθεί. Το γεγονός διαβεβαίωσαν οι παρατηρητές στον Ξέρξη λέγοντας ότι αναγνώρισαν το σκάφος, "ει αληθέως εστί Αρτεμισίης το έργον, και τους φάναι, σαφέως το επίσημον της νεός επισταμένους. ...... έγνω το σημήιον ιδών της στρατηγίδος". Ο Πλούταρχος χρησιμοποιεί την λέξη παράσημα. Ο Θουκυδίδης χρησιμοποιεί την λέξη σημεία "τα σημεία ήρθε τα σημεία κατεσπάσθε" δηλαδή κάποιο σημάδι σήμαινε την έναρξη της μάχης και κάποιο σημάδι την διακοπή. Ένα κόκκινο ύφασμα που ονομάζετε φοινικίς χρησιμοποιούσαν πρώτοι οι Αθηναίοι για την έναρξη της μάχης, έπειτα οι Έλληνες της Σικελίας, οι Μακεδόνες, έπειτα οι Ρωμαίοι και οι Βυζαντινοί.

Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 15 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία