ΦΟΡΜΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ Τ. Π. Ε. / ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2001 –2002

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΑΛΛΙΚΑ

 Α) Γενικά στοιχεία

 

1.     Καθηγητής / Εισηγητής

2.     Τόπος, Χρόνος, Αριθμός μαθητών πειραματικής διδασκαλίας

Σχολείο Ημερομηνία Διδακτική ώρα Τάξη / Τμήμα Αριθμός Μαθητών
         

 Β) Περιγραφή Μαθήματος

 

1.     Τίτλος μαθήματος:

2.     Λογισμικό – Χρησιμοποιούμενες Διευθύνσεις Internet:

3.     Ένταξη μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα

· Τάξη:

· Γνωστικό αντικείμενο : Γαλλικά

· Διδακτική Ενότητα: Διδακτική μέθοδος

    · Επιδιωκόμενοι διδακτικοί στόχοι:  Οι στόχοι αφορούν την …

· Σκοπός : Στο μάθημα αυτό επιδιώκεται  να …

    · Διδακτική προσέγγιση :  Διερευνητική μάθηση, Συνεργατική μάθηση, Επικοινωνιακή μέθοδος κλπ.

    · Αναμενόμενα αποτελέσματα:

1. Πρόκληση ενδιαφέροντος

2. Θετικότερη αντιμετώπιση του μαθήματος των Γαλλικών

3. Δραστηριοποίηση του συνόλου των μαθητών

4. Εξοικείωση με την ομαδική εργασία και την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας

5. Εξοικείωση με την χρήση του υπολογιστή για διδακτικούς σκοπούς

6. Εξοικείωση με την γλώσσα-στόχο

7. Εμπλουτισμός του λεξιλογίου

8. Χρήση γνωστικών κεκτημένων και σύνδεση νέων δεδομένων με προϋπάρχουσες γνώσεις

9. Γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη εκμάθηση νέων δεδομένων

10. Αυτό-αξιολόγηση των αποκτηθέντων γνώσεων

     4. Σύντομη Περιγραφή:

     5.  Δομή μαθήματος :

   · Αναλυτική περιγραφή επιμέρους βημάτων διδασκαλίας  (π.χ. Δημιουργία μικρών ομάδων, σύνδεση με Internet και μετάβαση στην συγκεκριμένη σελίδα, επιλογή τομέα για επίσκεψη, κ.λ.π.)

· Δραστηριότητες μαθητών

· Αξιολόγηση μαθητών

· Συνδυασμός με άλλα μέσα διδασκαλίας ;  

 

Γ) Αποτελέσματα – Σχόλια - Προβληματισμοί

1. Προέκυψαν προβλήματα κατά την πραγματοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας;

2. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις των μαθητών;

3. Θα χαρακτηρίζατε την πειραματική διδασκαλία επιτυχή;

4. Γενικά σχόλια και προβληματισμοί

 

Βοηθητικές λεπτομέρειες :  «Σύλληψη» του εκπαιδευτικού σεναρίου
Οργάνωση – Σχεδιασμός – Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού

Εφαρμόζεται το σενάριο;

Διαφοροποίηση ρόλων καθηγητή / μαθητή  

 

Μία τέτοια διδασκαλία χαρακτηρίζεται από :

  • Ξεκάθαρους στόχους

  • Δομή διδασκαλίας και δραστηριότητες που εξυπηρετούν αυτούς τους στόχους

  • Ορθολογιστική και δημιουργική διαχείριση χρόνου και τάξης

  • Ικανοποιητικό βαθμό αξιοποίησης  διδακτικών εργαλείων ( π. χ. εκπαιδευτικό λογισμικό όπως ο Ξένιος,  μία  ιστοσελίδα, η δυνατότητα αποστολής και λήψης ηλεκτρονικών μηνυμάτων, η επεξεργασία κειμένου, και άλλα )

  • Συγκεκριμένες παιδαγωγικές κατευθύνσεις ( π. χ. διερευνητική μάθηση, συνεργατική μάθηση, επικοινωνιακή μέθοδος  κ.λ.π.)

  • Συνοδεύεται από Φύλλο Εργασίας : ετοιμάζεται από τον διδάσκοντα, διανέμεται στους μαθητές στην έναρξη του μαθήματος, αποτελεί «πυξίδα» για μαθητές και καθηγητή κατά την διάρκεια του μαθήματος

  • Αποτύπωση / περιγραφή της διδασκαλίας  σε ειδική φόρμα  σχεδίου μαθήματος. Σε αυτή διακρίνονται τα στοιχεία της διδασκαλίας  και πως αυτά  έγιναν πράξη στο εργαστήριο κατά την διάρκεια του μαθήματος

 Scénario Pédagogique en grec