Εκπαιδευτικό Σενάριο : La prévision météorologique et la préparation de votre valise pour partir à Nice
Δραστηριότητα βασισμένη στο λογισμικό " Ξένιος "
1ο Συνέδριο για την Αξιοποίηση των Τ. Π. Ε. στη Διδακτική Πράξη, Σύρος 11-13 Μαΐου 2001. Παρουσίαση από κοινού με την συνάδελφο κα Καραμανώλη-Κελίδη
Διδακτική Ενότητα : Εικονικές Εκπαιδευτικές Διακοπές στη Νίκαια της Γαλλίας
Τάξη : Β΄ Γυμνασίου
& Γ΄
Γυμνασίου.
Εκπαιδευτικό υλικό:
To λογισμικό Ξένιος
Η
ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.nice-coteazur.org
Τα
βιβλία « Bien
Joué »
1 & 2
Απαιτούμενος χρόνος:
2 διδακτικές ώρες
Επιδιωκόμενοι στόχοι:
Λεξιλόγιο
και εκφράσεις σχετικά με τον καιρό και την
ενδυμασία
Αναζήτηση
πληροφοριών στο διαδίκτυο
Γραμματική : 1. Ρήματα
σε
présent, passé composé, futur proche : acheter,
porter, mettre, préférer, vouloir 2. Αριθμοί
( επανάληψη ) 3. Prépositions et
Articles Définis
Οργάνωση τάξης :
Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των 2 ή 3
ατόμων και στα δύο περιβάλλοντα του
λογισμικού. Ακολουθώντας
τις οδηγίες που τους δίδονται θα
αναζητήσουν τις απαραίτητες πληροφορίες στο λογισμικό και
στο διαδίκτυο ώστε να μπορέσουν να
συμπληρώσουν τα φύλλα εργασίας που τους
έχουν μοιραστεί.
Ανάπτυξη της
δραστηριότητας
:
Θα
χρησιμοποιηθεί:
το
δικτυακό περιβάλλον του λογισμικού Module 1 « Bon Voyage » Préparation
du
Voyage
και
το
περιβάλλον «Αβάκιο» και συγκεκριμένα οι
Μικρόκοσμοι: Europe και France
Πορεία διδασκαλίας:
Οι
μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν στις «απαιτήσεις
» της προτεινόμενης δραστηριότητας μετά
την ολοκλήρωση της Ενότητας 9 του Bien
Joué
1 ( για την Β΄ Γ/σιου) και της Ενότητας 2 του Bien
Joué
2 (για την Γ΄ Γ/σιου).
Επισκεπτόμαστε
τον δικτυακό χώρο http://xenios.cti.gr/ ,
επιλέγουμε το κομμάτι « Par
ordinateur en
France »
1η
Διδακτική ΄Ώρα :
Οι μαθητές ταξιδεύουν από
την Ελλάδα στην Γαλλία παίρνοντας
το αεροπλάνο. Φτάνοντας στην Γαλλία «
εντοπίζουν »την Νίκαια. Αφού οι μαθητές
εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους
παρέχουν οι δύο μικρόκοσμοι επισκέπτονται
την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.nice-coteazur.org. Επιλέγουν την
Version
Française και
γνωρίζουν την Νίκαια μέσα από τις cartes
postales
που προτείνει ο συγκεκριμένος ιστοχώρος
ακολουθώντας την διαδρομή Nice –
Visite
> Cartes Postales.
Στο σημείο αυτό μπορούν να
ασχοληθούν με το κομμάτι
Α του 1ου Φύλλου Εργασίας. (Fiche de
travail 1 :
A).
Στην συνέχεια γυρίζουμε στο
δικτυακό χώρο του λογισμικού [Module
1 « Bon Voyage »Préparation
du
voyage ]
2η Διδακτική
΄Ώρα:
Η 2η διδακτική ώρα αρχίζει με
μία επανάληψη του λεξιλογίου που αφορά
την ενδυμασία.
Τέλος πριν χτυπήσει το
κουδούνι για διάλειμμα οι μαθητές θα
γυρίσουν στο δικτυακό κομμάτι του
λογισμικού. Από την αρχική οθόνη
Français
Bienvenue
επιλέγουν Savoir
Faire
> Grammaire > Les
quatre
saisons.
Οι μαθητές μπορούν να κάνουν την
συγκεκριμένη γραμματική άσκηση
συμπλήρωσης κενών χρησιμοποιώντας την on-line
βοήθεια που τους παρέχει το λογισμικό.
Η συγκεκριμένη άσκηση
προσφέρει στους μαθητές την δυνατότητα
άμεσης ανατροφοδότησης: κάνουν λάθος,
βλέπουν το λάθος τους και το διορθώνουν
μέχρι να καταλήξουν στην σωστή απάντηση.
Fiche de travail 1
NOM
…………………………………………………………………
PRÉNOM……………………………………………………………
DATE
…………………………………………………………………
A.
Visitez
Nice, une ville de la Méditerranée,
sur la Côte d’Azur! Cette
ville d’Art et de Lumière, la belle Nice va vous attirer! N’oubliez
pas de visitez le vieux Nice avec ses ruelles (Photo No …), le Port
de la ville (Photo No …) et la célèbre Promenade des
Anglais (Photo No …). Si vous avez de la chance, fêtez le
Carnaval
Photo No 1
|
Photo No 2
|
Photo No 3
|
Photo No 4
|
Photo No 5
|
B.
I.Visitez le site http://meteo.voila.fr
Quel temps fait-il à Nice aujourd’hui? …………………………………………
Quel temps va-t-il faire le jour de votre voyage?
II.
Donnez le contraire :
a. Il fait beau # ………………………… b. Il fait froid # …………………………
III.Donnez des synonymes :
a.
Le temps est nuageux
= Il y a ................. b. Il y aura des averses =
Il y aura des .................
c.Il fait du soleil = La journée est ……………..
IV.Trouvez le sens des
expressions qui suivent :
Après la pluie le beau temps :
Il fait un temps de chien :
V.
Regardez
les températures ci-dessous et associez-les aux expressions du temps
convenable :
40 º 35 º 20 º
0 º -10 º |
Il fait très froid !
Il fait froid !
Il fait très chaud !
Il fait chaud !
Il fait bon ! |
NOM : ………………………………………
PRÉNOM : …………………………………………
DATE :
……………………………………………………….
H | P | Y | J | A | M | A |
K | A | A | E | A | U | P |
O | N | T | A | O | P | V |
R | T | P | N | P | O | E |
Y | A | U | A | Q | L | T |
T | L | L | L | E | O | S |
C | O | L | L | A | N | T |
I | N | O | R | O | B | E |
C | H | E | M | I | S | E |
-
Demain je _________ (partir) en vacances! Je
________ (aller) à Nice!
-
Tu as déjà préparé
ta valise?
-
Non, pas encore! Tu ________ (vouloir) m’aider?
-
Pourquoi pas!
-
Le temps est bon…. Alors je _________ (préférer)emporter
avec moi….
-
Ton j_______, des c__________ et des T-________
en coton.
-
Oui, et encore un p_________ en coton pour le
soir.
-
Ton m__________ de bain pour les plages de la Méditerranée
…
-
Et,
j’y _________ (mettre) aussi mes c___________
de sport en cuir.
3. Dans les phrases suivantes
décidez quelles sont celles
qui ont, selon vous, un sens positif ( + )
ou négatif ( - ).
+ |
- |
|
Les pantalons ne me vont pas. | ||
Cette robe vous va bien. | ||
Cet ensemble est à la mode. | ||
Ce pantalon est bon marché. | ||
Ce costume est de bonne qualité. |
un T-shirt | des baskets | un costume | un tailleur | une chemise |
un short | un maillot de bain | un collant | une cravate | une robe |
un chemisier | des chaussettes | un blouson | un pyjama | un imperméable |
5. Associez les photos aux phrases
Photos | Phrases |
Photo No 1 |
Photo No 2
|
Photo No 3
|
Photo No 4 |
Photo No 5 |
Photo No 6 |
Photo No 7 |
a. Je dois acheter une nouvelle paire de tennis en cuir cette fois... |
b. Il fait chaud! Alors, mettez des shorts, des T-shirts et vos casquettes bien sûr! | c. Il y a du soleil. Elle n’a pas oublié de mettre son chapeau! | d. Elle porte un costume très élégant et très léger! | e. Elle est arrivée au festival en portant une magnifique robe noire! | f. Ce maillot de bain est très chic! N'est-ce pas ? | g. Il ne chante pas sans son T-shirt préféré ... |