• Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Μετάβαση στην κύρια πλοήγηση και σύνδεση

Αναζήτηση προβολής πλοήγησης

Πλοήγηση

  • Home

Αναζήτηση

Βρίσκεστε εδώ: Home

Για τον ιστότοπο

  • Home
  • Login
  • Site Administrator

Σύνδεση

  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;
  • Δημιουργία λογαριασμού

Ροές ειδήσεων είναι κλειστό

feed-image Ειδήσεις

Ένθεμα λίστα κατηγορίας άρθρων είναι κλειστό

  • Τίτλος στοιχείου μενού τύπου Λίστα Όλων των Κατηγοριών
  • Σύνδεση εξωτερική
  • Τίτλος Στοιχείου μενού τύπου καταλόγου κατηγοριών
  • Τίτλος στοιχείου μενού τύπου Ιστολόγιο κατηγοριών
  • Τίτλος στοιχείου μενού τύπου Αρχειοθετημένα Άρθρα

Art Total Menu είναι κλειστό

Μενού -αρτ-τοταλ-1 είναι κλειστό

  • Εισερχόμενη ροή ειδήσεων

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  • Ολοκλήρωση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ στο Oulu της Φινλανδίας

    Με επιτυχία και πρωτόγνωρη εμπειρία ολοκληρώθηκε η υλοποίηση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ σε αντίστοιχη σχολική μονάδα στην πόλη Oulu της Φινλανδίας από 25-10-2025 έως 29-10-2025. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχε ο εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας κ. ΜΟΥΧΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, ειδικότητα ΠΕ83 Ηλεκτρολόγος, στο πλαίσιο υλοποίησης διαπιστευμένου σχεδίου επαγγελματικής εκπαίδευσης

  • Δωρεάν Webinar – «Αξιοποίηση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση»

    Το Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου (https://elpmed-aegean.gr/programs/), με Διευθυντή τον Καθηγητή Αλιβίζο (Λοΐζο) Σοφό, διοργανώνει την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 19:00–21:00 δωρεάν επιμορφωτική ιστοδιάλεξη (webinar) με θέμα: «Αξιοποίηση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση» Εισηγητής: Σπύρος

  • Πρόσκληση για συμμετοχή στη Συμμαχία μας Code Week25 “Go For Christmas Coding”

    Kαι να μη ξεχνιόμαστε από αύριο αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση, 24, 23, 22... Τα μαγευτικά Χριστούγεννα πλησιάζουν και όπως τα ακούραστα ξωτικά του Αη Βασίλη ετοιμάζουν πυρετωδώς τα δωράκια για τα παιδιά όλου του κόσμου έτσι και ο κωδικός "Code Week 4 All cw25-A5Gy6" δημιουργήθηκε για να ταξιδέψουμε στο CodeWeek25

Χρήσιμο λογισμικό για συναδέλφους με Windows

κλειστοί κήποι

Για συναδέλφους που διάγουν τον ηλεκτρονικό πληροφορικό τους βίο εντός των τοιχών της Microsoft συνέλεξα και σύνθεσα μια λίστα από αξιόλογο ελεύθερο λογισμικό .

 

  • Σουίτα εφαρμογών γραφείου : LibreOffice
  • Αναγνώστης ειδήσεων RSSOwl 
  • Πλοηγός διαδικτύου Firefox
  • Πελάτης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας Thunderbird
  • Αναπαραγωγή πολυμέσων: VLC
  • Επεξεργασία διανυσματικών γραφικών: Inkscape
  • Υπηρεσιά κοινωνικής δικτύωσης: Diaspora

Εγκατάσταση και διαχείριση Joomla ιστοτόπου στο σχολικό δίκτυο

Contents[Hide]
    • 1. Εισαγωγικά
      • 1.1. Στήσιμο-διαχείριση Α επιπέδου

 

1. Εισαγωγικά

 

Η εγκατάσταση μπορεί να γίνει πλέον αυτοματοποιημένα μέσα από το λογαριασμό σας στο σχολικό δίκτυο.

 Στο άρθρο αυτό θα βρείτε χρήσιμες ελπίζω οδηγίες για αρχάριους για εγκατάσταση και πρώτη χρήση ενός joomla ιστοτόπου στο σχολικό δίκτυο.

1.1. Στήσιμο-διαχείριση Α επιπέδου

Θέλουμε να υλοποιήσουμε έναν ιστότοπο που να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά και λειτουργικότητα (Σημείωση: στην ποιό απλή χρήση ο ιστότοπος έχει ήδη στηθεί και έχουμε δικαιώματα απλά συγγραφής άρθρων, οπότε εμείς ασχολούμαστε με στήσιμο και διαχείριση ιστότοπο δυσκολίας Α)

  • Ελληνικό περιβάλλον διαχείρισης. 
  • Αφαίρεση προεγκατεστημένων άρθρων και μενού.
  • Δημιουργία δικών μας κατηγοριών
  • Δημιουργία ενός τουλάχιστον δικού μας μενού
  • Αλλαγή του προεγκατεστημένου λογοτύπου.
  • Δημιουργία 5 τουλάχιστόν άρθρων μας που θα ενταχθούν στις κατηγορίες μας.
  • Δημιουργία χρήστη με δικαιώματα συγγραφής αλλά όχι διαχείρισης.

Διαβάστε περισσότερα: Εγκατάσταση και διαχείριση Joomla ιστοτόπου στο σχολικό δίκτυο

Παιχνίδια ήπιας διάδρασης

  • World of Goo (διασκεδαστικό παιχνίδια με στοιχεία κατασκευής και παζλ) [Win,Linux]
  • Machinarium (περιπέτεια χωρίς λόγια με έξυπνους γρίφους) [Win,Linux]
  • Crayon Physics Deluxe ( γρίφοι βασισμένοι σε εξομοίωση κανόνων φυσικής ) [Win,Linux]
  • Osmos (παζμ με εξομοίωση κίνησης πλανητών) [Win,Linux]
  • Botanicula (περιπέτεια χωρίς λόγια που έχει σαν θεματικό πλαίσιο τη φύση και τους μικρούς της κατοίκους) [Win,Linux]
  • Freeciv ( ελεύθερο παιχνίδι στρατηγικής) [Win,Linux]  , libre
  • Gogs ( παζλ )  [Win.Linux]
  • Zoombinis (διασκεδαστικά παζλ λογικής)  [Win]
  • GCompris (σουίτα παιχνιδιών για μικρές ηλικίες) [Win.Linux] , libre
  • Pingus (libre έκδοση του κλασικού lemmings) Συνδυασμός παζλ-πλατρφόρμας
  • Tetris (*1)
  • Σκάκι  (*1)  πχ GNUChess
  • Capitalism 2 (εξομοιώση οικονομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας)
  • OpenTTD Εξομοίωση αστικού σχεδιασμού μεταφορών

 (*1) Κλασικά παιχνίδια με δεκάδεις υλοποιήσεις. θα χρειαστεί να ψάξετε λίγο να βρείτε την υλοποίηση που σας αρέσει περισσότερο.

Κατηγορίες παιχνιδιών

  • Κατηγορία παιχνιδιών παζλ
  • Σοβαρά παιχνίδια
  • Καλλιτεχνικά

Δημιουργία web-game με stencyl.

Contents[Hide]
    • 1. Μάθημα 0:
    • 2. Μάθημα 1:  Crash course 1
      • 2.1. Αλλάζοντας του Ηθοποιούς.
      • 2.2. Δημιουργία Σκηνής
        • 2.2.1. Τοποθέτηση πλακιδίων
        • 2.2.2. Τοποθέτηση ηθοποιών
        • 2.2.3. Προσθέτωντας  βαρύτητα.

1. Μάθημα 0:

Εγκατάσταση stencyl free edition. Ρύθμιση 'ελληνικών' και προκαθορισμένου προγράμματος επεξεργασίας γραφικών'.(το προεγκατεστημένο pencil που έρχεται μαζί με το stencyl είναι περιορισμένων δυνατοτητων) καθώς και προγράμματος επεξεργασία ήχου με προτεινώμενο το audacity.

2. Μάθημα 1:  Crash course 1

     Από την οθόνη 'Κέντρο Υποδοχής'  στο τμήμα 'Τα παιχνίδια μου'  επιλέγουμε με αριστερό κλικ το τετράγωνο 'Πατήστε εδω'για τη δημιουργία νέου παιχνιδίου'. Στο αναδυόμενο παράθυρο επιλέγουμε το 'Crash Course Kit' το οποίο για δική μας διευκόλυνση στην αρχή περιέχει ήδη ηθοποιούς με κίνηση , ήχους και συμπεριφορές ώστε να στήσουμε ποιό γρήγορα ένα παιχνίδι.. Στην οθόνη που θα εμφανιστεί θέτουμε το όνομα του παιχνιδιού καθώς και τις διαστάσεις του. Θα μεταφερθούμε στην οθόνη 'Κέντρο Παιχνιδίου' όπου έχουμε πρόσβαση στους πόρους του παιχνιδίου (γραφικά, ήχοι, λογική του παιχνιδίου κτλ) και διάφορες ρυθμίσεις..

   Επιλέγουμε (με αριστερό κλικ) την κατηγορία πόρων 'Ηθοποιοί' . Στο Stencyl ονομάζουμε Ηθοποιό  οτιδήποτε κινείται ή κάτι με το οποίο μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε , δηλαδή ο κεντρικός χαρακτήρας , εχθροί, στοιχεία της διεπαφής του παιχνιδιού κτλ.   Θα εμφανιστεί η οθόνη 'Ηθοποιοί' που περιέχει του δύο υπάρχοντες ηθοποιούς μας. Τον mambo και τον Pronger. Με διπλό-κλικ στον Mambo  ανοίγει ο επεξεργαστής του ηθοποιού μας ο οποίος μας επιτρέπει να δούμε και να αλλάξουμε μεταξύ άλλων την εμφάνιση , κίνηση , συμπεριφορά και φυσικές ιδιότητες του ηθοποιού.

   Θα ξαναγυρίσουμε στον επεξεργαστή του ηθοποιού , ας δούμε όμως και τους άλλους πόρους του παιχνιδιού μας. 

  Μεταβείτε πάλι στο 'Κέντρο Παιχνιδιού' και ανοιξτε τον Ηθοποιό 'Pronger' και ρίχτε μια ματιά στις ιδιότητες του.

  Μεταβείτε πάλι στο 'Κέντρο Παιχνιδιού' και ανοίξτε τον πόρο 'ΟμΠλακιδίων' (Ομάδα Πλακιδίων είναι μια συλλογή από τετράγωνα πλακίδια που μπορούν  να χρησιμοποιηθούν για να δημιουγήσουμε τις 'πίστες'-σκηνές ενός παιχνιδιού). Ανοίξτε με διπλό κλικ την ομ.πλακιδίων με το όνομα 'GrassLandTileset', θα δείτε ότι ανοιγει ο επεξεργαστής αυτού του πόρου.

Μεταβείτε πάλι στο 'Κέντρο Παιχνιδιού'  και ανοίξτε και τον πόρο  'Ήχοι' . Δοκιμάστε να ανοίξτε με διπλό κλικ τους ήχους αυτούς.

Τέλος από  το 'Κέντρο Παιχνιδιού' με κλικ στο υπομενού 'Συμπεριφορά Ηθοποιών'  μεταβαίνουμε στη 'Λογική'  του παιχνιδιού  που αφορά τους Ηθοποιούς. Ας ρίξουμε μια ματιά στην συμπεριφορά  'Walking' (περπάτημα) κάνωντας διπλό κλικ στο σχετικό εικονίδιο ώστε να μεταβούμε στον επεξεργαστή της συμπεριφοράς αυτής.

 Μην ξεχνάτε να αποθηκεύετε την εργασία σας 'οσο δουλεύετε σε ένα παιχνίδι με την εντολή 'Αποθήκευση παιχνιδιού'

2.1. Αλλάζοντας του Ηθοποιούς.

Μεταβείτε στην οθόνη επεξεργασίας του Ηθοποιού Mambo και στην καρτέλα 'Ιδιότητες' . Εκεί παρατηρούμε ότι ο mambo ηθοποιός ανήκει στην ομάδα Players. Η ομάδα στην οποία ανήκει ο ηθοποιός επηρεάζει το ποιοί άλλοι ηθοποιοί μπορεί να συγκροστούν με τον ηθοποιό που επεξεργαζόμαστε.  Ρίξτε επισης μια ματιά στις καρτέλες  Συγκρουση και Φυσική αλλά για την ώρα οι προκαθορισμένες ρυθμίσεις δεν μας ενοχλούν.

Μεταβείτε στην καρτέλα 'Συμπεριφορά' και κάντε κλικ στο ορθογώνιο με το διακεκκομένο περίγραμμα για να καθορίσουμε τη συμπεριφορά του ηθοποιού μας mambo. Κατόπιν επιλέξτε τη συμπεριφορά 'Walking' . Θα ανοίξει ο επεξεργαστής της συμπεριφοράς αυτής με όλες της τις ιδιότητες.

Πρώτα αλλάζουμε τα πλήκτρα αριστερης και δεξιάς κίνησης του ηθοποιού όταν έχει τη συμπεριφορά 'Walking'
και επέλεξε animation για το αριστερό και δεξιό περπάτημα καθως και όταν είναι σε κατάσταση αναμονής είτε κοιτώντας 'αριστερά' (idle left ) είτε κοιτώντας δεξιά (idle right).

Πατήστε το κουμπάκι κάτω αριστερά ('Προσθήκη Συμπεριφοράς')  για να προσθέσετε και επιπλεον συμπεριφορά που θέλουμε να έχει ο mambo. Προσθέστε λοιπόν και τη συμπεριφορά 'Jumping'  για την οποία ρυθμίστε το πλήκτρο που θέλετε καθώς και τα σχετικά animations.

Συνεχίζουμε προσθέτωντας τη συμπεριφορά (Stomp on enemies/Ποδοπατώντας τους εχθρούς). επιλέγοντας την ομάδα ηθοποιών στην οποία επιδρά (enemies ) καθώς και το πλήκτρο με το οποιο ενεργοποιείται (jump)

Κατόπιν καθορίζουμε τη συμπεριφορά του pronger ηθοποιού. Μεταβειτε στην οθόνη επεξεργασίας του και κατόπιν στην καρτέλα ιδιότητες όπου αλλάξτε την ομάδα σε 'enemies'. Επίσης προσθέτουμε μια συμπεριφορά την 'stompable' (ποδοπατημένος). Μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά στον σχετικό κώδικα με κλικ στο κουμπάκι 'Επεξεργασία συμπεριφοράς'.

 

2.2. Δημιουργία Σκηνής

Απο την οθόνη 'Κέντρο παιχνιδιού' επιλέγουμε το υπομενού 'Σκηνές' και κατόπιν επιλέγουμε το σχετικό διακεκομμένο ορθογώνιο. Θα ανοίξει ο σχετικός διάλογος όπου θα καθορίσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας σκηνής , όνομα, μέγεθος , χρώμα φοντου κτλ. Ας δημιουργήσουμε μια σκηνή που μοιάζει με ένα ουρανό.

Γράψτε 'Sky' στην ονομασία.

Στο 'χρώμα φοντου' επιλέξτε 'Κάθετο ντεγκραντέ.και επιλέξτε δυο χρώματα μπλε σκούρο και μπλε ανοιχτό για το επιθυμητο άποτέλεσμα.

Προσέξτε ότι το Πλάτος ,Υψος είναι σε 'πλακίδια'. οπότε το 20 σημαίνει 20 πλακιδια οπότε με ύψος πλακιδίου 32 αυτό είναι 640pixesl.

Πατήστε 'Δημιουργία'

Θα ανοίξει ο επεξεργαστής σκηνής με το φόντο που καθορίσατε.

2.2.1. Τοποθέτηση πλακιδίων

Ας τοποθετήσουμε μερικά πλακίδια πάνω στα οποία θα περπατάνε οι ηθοποιοί μας.

Σιγουρευτείτε ότι είναι επιλεγμένο το εργαλείο Μολύβι στην αριστερή εργαλειοθήκη. Κάντε κλικ στο πάνω αριστερό πλακίδιο στο τμήμα 'Πλακίδια'  (στα δεξιά της οθόνης) και τοποθετήστε το στη σκηνή κάτω αριστερά στη γωνία με αριστερο-κλικ. Τώρα επιλέξτε το μεσαίο πλακίδιο από την πάνω σειρά πάλι των Πλακιδίων και με πατημένο το αριστερό πλήκτρο σύρτε για να γεμίστε την κάτω σειρά της σκηνής αφήνωντας μόνο μισ γωνία δεξιά στην οποία θα βάλουμε το αντίστοιχο δεξίο πλακίδιο της παλέτας όπως κάναμε στην αρχή με το αριστερό.

2.2.2. Τοποθέτηση ηθοποιών

Στην παλέτα (πάνω δεξιά του επεξεργαστή σκηνής) επιλέξτε την καρτέλα Ηθοποιοί και επιλέξτε αν δεν είναι τον ηθοποιό mambo. Αν μετακινήστε το βελάκι του ποντικίου στην σκηνή θα δείτε ότι ο mambo ακολουθεί τον κερσορα. Κάντε κλικ κοντά στο έδαφος αριστερά για να τον τοποθετήσετε. (εχοντας πατημένο το Shift οι διαθέσιμες θέσεις είναι ενος ιδεατού πλέγματος και όχι συνεχείς). Τώρα επιλέξτε από την παλέτα των ηθοποιών τον pronger και τοποθετήστε 3-5 στα δεξιά της σκηνής.

2.2.3. Προσθέτωντας  βαρύτητα.

Aν δοκιμάζαμε τώρα το παιχνίδι με κλικ στο κουμπί 'Δοκιμή παιχνιδίου' πάνω δεξιά θα βλέπαμε ότι αν πηδήσει ο mambo θα χαθεί από την οθόνη. Οπότε πρέπει να ενεργοποιήσουμε την βαρύτητα.

Πατήστε την καρτέλα 'Φυσική' στον επεξεργαστή της σκηνής και στην οριζόντια βαρύτητα θέστε τη τιμή 85 με την οποία εξομοιώνουμε την φυσική βαρυτητα από την καθημερινότητά μας.

Σελίδα 1 από 2

  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 1
  • 2
  • Επόμενο
  • Τέλος
Support Joomla!
Contribute!
Joomla! Books
Books!
Joomla! Shop
Shop!

Με την υποστήριξη του Joomla!®