Το εικονογραφημένο παραμύθι
ως ανακεφαλαίωση του μαθήματος της Ιστορίας
 


Ειδικά στη Μυθολογία της Γ΄ τάξης είναι πολύ χρήσιμο. Τα παιδιά συνεργάζονται, ώστε να παράγουν ένα κείμενο ολοκληρωμένο, ζωγραφίζουν και δημιουργούν ένα καινούριο παραμύθι. Εκφράζουν μέσω αυτού, το χιούμορ τους, τη δημιουργικότητά τους και το ταλέντο τους. Και επειδή ό,τι ζωγραφίζουν το θυμούνται καλύτερα, μαθαίνουν τελικά πιο εύκολα τις λεπτομέρειες της ιστορίας. Αφήστε που μπορούν να δανείζονται το εικονογραφημένο παραμύθι τους και να καμαρώνουν για αυτό στο σπίτι. Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει ομαδικά, αλλά και ατομικά.

Ομαδικά γίνεται ως εξής:

Ξεκινά ένα παιδί με την πρώτη πρόταση. Ύστερα σηκώνει χέρι το επόμενο που θέλει να μιλήσει και το επόμενο και το επόμενο και έτσι σιγά σιγά συμπληρώνεται η ιστορία.

Επειδή όμως όλες οι τάξεις δεν έχουν τον ίδιο αριθμό μαθητών, ο/η εκπ/κός θα πρέπει να έχει σχεδιάσει στο περίπου από πριν πόσες προτάσεις ή παραγράφους θα έχει η ιστορία, ώστε να συμμετέχουν όλα τα παιδιά του. Έτσι θα ξέρει πού περίπου θα "κόψει" την αφήγηση του κάθε παιδιού, για να γράψουν τελικά όλα.

Εγώ συνήθως κόβω ένα χαρτί Α4 στη μέση και στο κάθε κομμάτι τραβάω μια γραμμή με το μολύβι, για να ξέρουν πού θα γράψουν τα παιδιά και πού θα ζωγραφίσουν. Κάθε παιδί που λέει την αφήγησή του τη γράφει αμέσως στο χαρτί του για να μην την ξεχάσει. Ύστερα διακοσμεί και συμπληρώνει με συννεφάκια.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ

 

ΦΡΙΞΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗ

 

Το εικονογραφημένο παραμύθι λειτουργεί πολύ καλά και ως ανακεφαλαίωση ενός βιβλίου που διαβάζεται στην τάξη (φιλαναγνωσία). Δείτε παρακάτω την ανακεφαλαίωση του βιβλίου του Τριβιζά "ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ". Πρόκειται για παιδιά ολοήμερου, δηλ. όλων των τάξεων.


Περισσότερα σχετικά με τη γραφή εικονογραφημένου παραμυθιού ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 23/11/2025

counter free