Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

 

1. ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

Έναρξη συζήτησης μεταξύ δασκάλας και μαθητών για το Γυμνάσιο. Οι μαθητές άρχισαν να καταγράφουν σε λεύκωμα απορίες, συναισθήματα, εντυπώσεις, σημαντικές πληροφορίες, δραστηριότητες, αναμνήσεις, όνειρα κλπ.

2. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ενίσχυση γνωστικών και πρακτικών δεξιοτήτων καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος που περιελάμβανε τήρηση σημειώσεων, αυτοδιόρθωση, παραγωγή διαφορετικών ειδών γραπτών λόγων, απαντήσεις ερωτήσεων ανοικτού τύπου, ολοκληρωμένες απαντήσεις, σχεδιαγράμματα, νοητικούς χάρτες, ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων μελέτης, ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων, διατύπωση επιχειρημάτων, δραματικές δραστηριότητες, καλλιέργεια κριτικής σκέψης ειδικά όσο αφορά το διαδίκτυο, ολοκλήρωση ατομικών και ομαδικών πρότζεκτ και παρουσίασή τους στην ομάδα κλπ.

3. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Συζήτηση με την ψυχολόγο του σχολείου σχετικά με τις συναισθηματικές διακυμάνσεις των μαθητών και το πώς να διαχειρίζονται το άγχος από τις υποχρεώσεις. Προώθηση της αυτοεκτίμησης και την αυτοπεποίθησής τους. Αλλαγές και προβλήματα της εφηβείας που συνοδεύουν τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο μέσα από το μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης του σχετικού εργαστηρίου δεξιοτήτων.

 

4. ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Βιβλία Α΄ γυμνασίου: Εξετάσαμε κυρίως μαθήματα που τράβηξαν το ενδιαφέρον των μαθητών. Μελετήσαμε τα βιβλία τους στο ίντερνετ και ελέγξαμε την ύλη που περιλαμβάνει το καθένα. Σημειώσαμε πρότερες γνώσεις, κεφάλαια που ήδη είχαν διδαχτεί στο Δημοτικό, έφτασαν στο συμπέρασμα ότι κάποια μαθήματα μπορεί και να μην είναι και τόσο δύσκολα τελικά και κάποια άλλα μπορεί να είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα.
Οι ιστοσελίδες των Γυμνασίων ενδιαφέροντος: Τις μελετήσαμε και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τον τρόπο λειτουργίας τους, αναφερθήκαμε σε μαθητές και καθηγητές τους, που ίσως γνωρίζουν ή έχουν ακουστά από αδέρφια και φίλους.

Νέα Ελληνικά

Βιβλίο Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου ΕΔΩ.
Βιβλίο Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου Τετράδιο Εργασιών
ΕΔΩ.
Λεξικό
ΕΔΩ.
Γραμματική
ΕΔΩ.

Αρχαία Ελληνικά


Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΕΔΩ.
Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας
ΕΔΩ.
Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
ΕΔΩ.
Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
ΕΔΩ.
Μεταφρασμένα Αρχαία Ελληνικά ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΕΔΩ.
Μεταφρασμένα Αρχαία Ελληνικά ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΕΔΩ.

Γιατί πρέπει να διδαχτώ Αρχαία Ελληνικά;

Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών φέρνει μεγάλα οφέλη, και παρότι μπορεί να μην είναι απαραίτητη για όλους, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος θα μπορούσε να αποφασίσει να τα μάθει:

Κληρονομιά και Πολιτισμός: Η αρχαία Ελλάδα θεωρείται ένα κρίσιμο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η μελέτη των αρχαίων ελληνικών σας επιτρέπει να κατανοήσετε τις ρίζες πολλών πολιτιστικών, φιλοσοφικών και λογοτεχνικών στοιχείων που επηρέασαν τον δυτικό πολιτισμό. ’λλωστε οι περισσότερες επιστημονικές ορολογίες πολλών χωρών προέρχονται από την ελληνική γλώσσα.

Γλωσσική Ευφυΐα: Η μελέτη των αρχαίων ελληνικών μπορεί να βελτιώσει τη γνώση σας για τη δομή της γλώσσας. Η ανάλυση των γραμματικών και η κατανόηση των λεξιλογίων μπορεί να συνεισφέρει στη γλωσσική σας ευφυΐα.

Φιλοσοφία και Σκέψη: Οι αρχαίοι Έλληνες συνέβαλαν σημαντικά στη φιλοσοφία και τη σκέψη. Η μελέτη των έργων των φιλοσόφων όπως ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης μπορεί να επεκτείνει την κατανόησή σας σε ζητήματα όπως η ηθική, η πολιτική και η ύπαρξη.

Λογοτεχνία: Η αρχαία ελληνική λογοτεχνία περιλαμβάνει μερικά από τα σπουδαιότερα κείμενα στην ιστορία. Η μελέτη των επικών, τραγικών και κωμικών έργων μπορεί να εμπνεύσει και να διευρύνει τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική σας κατανόηση.

Ακαδημαϊκή Προσέγγιση: Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η ανάλυση, η κριτική σκέψη, και η συνολική ακαδημαϊκή ικανότητα.

Ένα ισπανικό τραγούδι με ελληνικές λέξεις

 

Ο συνθέτης του τραγουδιού Daniel Armando είπε σε συνέντευξή του: Στην ισπανική γλώσσα οι ελληνικές λέξεις που χρησιμοποιούνται είναι πάνω από 17.000. "Θα μου πείτε, πού το ξέρεις, τις μέτρησες; Δε χρειάζεται. Όλες οι λέξεις που υποδηλώνουν κάποια έννοια επιστημονική, κοινωνιολογική, ανθρωπιστική και όχι μόνο είναι ελληνικές. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλες τις γλώσσες".

Ξέρετε άλλες γλώσσες που χρησιμοποιούν ελληνικές λέξεις; Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές;

Ξέρετε λέξεις των Νέων Ελληνικών που προέρχονται από τα Αρχαία Ελληνικά;

Μαθηματικά

Στα Μαθηματικά της Α΄ Γυμνασίου οι μαθητές ασχολούνται  με πράξεις μεταξύ ακεραίων, δεκαδικών και κλασματικών αριθμών, χρησιμοποιούν την έννοια της μεταβλητής και επιλύουν απλές εξισώσεις,  χρησιμοποιούν το κλάσμα ως τελεστή και ως πηλίκο και λύνουν προβλήματα με τις πράξεις μεταξύ των κλασμάτων, διακρίνουν τα ανάλογα και τα αντιστρόφως ανάλογα ποσά, χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα γεωμετρικά όργανα για τις μετρήσεις και τις κατασκευές γεωμετρικών σχημάτων, διακρίνουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και γνωρίζουν τις ιδιότητές τους, χρησιμοποιούν κατάλληλες στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων. Σχεδόν όλα τα έχουμε διδαχτεί στην Ε΄ και Στ΄ δημοτικού, οπότε κρατάμε την ψυχραιμία μας.

Βιβλίο Μαθηματικών Α΄ Γυμνασίου ΕΔΩ.
 

Οικιακή Οικονομία

Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  προσφέρει σημαντικές γνώσεις γύρω από πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής, όπως την οικογένεια και τον κοινωνικό περίγυρο, τα οικονομικά της οικογένειας, τη διατροφή, την αγωγή υγείας και την πρόληψη των ατυχημάτων, την κατοικία και την ενδυμασία.

Οι γνώσεις που παρέχει το μάθημα συνδέονται και με πολλά άλλα μαθήματα, όπως με τη Βιολογία, τη Χημεία, την Ιστορία κλπ. Το μάθημα βοηθά τους μαθητές, είτε να αυτενεργούν είτε να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους, να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και να καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους.

Οικιακή Οικονομία ΕΔΩ.
Οικιακή Οικονομία τεύχος β΄για Α΄και Β΄Γυμνασίου
ΕΔΩ.
Οικιακή Οικονομία Τετράδιο Εργασιών
ΕΔΩ.
Οικιακή Οικονομία Τετράδιο Εργασιών για Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
ΕΔΩ.
Οικιακή Οικονομία Εργαστηριακός Οδηγός
ΕΔΩ.
Οικιακή Οικονομία Εργαστηριακός Οδηγός  για Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
ΕΔΩ.

 

Αισθητική Αγωγή

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Προς τον μαθητή

Σκέφτηκες ποτέ να ζωγραφίσεις αυτό που αισθάνεσαι αντί να το περιγράψεις; Φαντάστηκες ποτέ μια κινούμενη εικόνα φτιαγμένη από σένα; Έχεις επιχειρήσει να αλλάξεις ένα ρούχο, ένα έπιπλο, ένα αντικείμενο, να πλάσεις τα όνειρά σου στον πηλό, να χαράξεις και να τυπώσεις τις ευχές σου;

Είναι σίγουρο ότι με κάποιο τρόπο έχεις νιώσει τη χαρά της δημιουργίας. Υπήρξαν όμως και στιγμές απογοήτευσης που ίσως σε οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η εικαστική έκφραση προορίζεται μόνο για τα «ταλέντα».

Το βιβλίο αυτό γράφτηκε για να σου αποδείξει ακριβώς το αντίθετο. Ξεφυλλίζοντάς το θα βρεις προτάσεις για καλλιτεχνικές δημιουργίες και διασκεδαστικά παιχνίδια. Πολλές φορές θα εκπλαγείς βλέποντας να περιγράφονται στο βιβλίο σκέψεις που σε απασχολούν ή να προτείνονται φανταστικές ιδέες που τις θεωρούσες απραγματοποίητες.

Με μια πιο προσεκτική ματιά θα ανακαλύψεις πληροφορίες, απόψεις και κρίσεις, που θα σε βοηθήσουν να γνωρίσεις τον κόσμο των Εικαστικών Τεχνών, να διευρύνεις τους ορίζοντες της φαντασίας και της σκέψης σου και να διαμορφώσεις δικά σου κριτήρια για να απολαμβάνεις την Τέχνη.

Εικαστικά ΕΔΩ.
Εικαστικά Τετράδιο Εργασιών
ΕΔΩ.

 

Ιστορία

Το βιβλίο της Ιστορίας μας φάνηκε γνωστό ΕΔΩ.

 

5. ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ

Εκπαίδευση στις τέσσερις βασικές αρχές SMART για τη θέση στόχων: συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί και χρονοκαθορισμένοι. Οι μαθητές κατανόησαν επίσης ότι οι στόχοι είναι αναγκαίοι,  είναι όλοι αποδεκτοί, είναι πρακτικό οι μεγάλοι στόχοι να σπάνε σε μικρότερους για να είναι πιο εύκολη η επίτευξή τους και ότι κάποιες φορές στη ζωή οι στόχοι μας πρέπει να αναπροσαρμόζονται. Έμαθαν να οργανώνουν σχέδιο δράσης πραγματοποίησης των στόχων τους και εξασκήθηκαν πάνω σε αυτό. 


Σύνδεσμος ΕΔΩ

Οι μαθητές έβαλαν από έναν στόχο και κατέγραψαν σχέδιο δράσης, το οποίο προσπάθησαν να πραγματοποιήσουν, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος τους. ’λλοι τα κατάφεραν και άλλοι όχι.


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

6. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Εγινε προσπάθεια οι μαθητές να κατανοήσουν πόσο σημαντική είναι για τη ζωή τους η διαχείριση του χρόνου, να μάθουν να τον οργανώνουν σωστά και να διαχειρίζονται τις υποχρεώσεις τους. Διδάχτηκαν το πώς μπορούν να διαμορφώνουν ένα ωράριο, προσδιορίζοντας χρόνο για μελέτη, αναψυχή και ύπνο, πώς να προγραμματίζουν τον χρόνο τους για την ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών, πώς να οργανώνουν τις εργασίες τους σε μικρότερα τμήματα και πώς να δημιουργούν λίστες εργασιών και να βγάζουν από αυτές συμπεράσματα σχετικά με τη σχέση τους με τον χρόνο, ώστε να προσπαθούν να βελτιωθούν.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Οι μαθητές κατέγραψαν ημερήσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, το οποίο προσπάθησαν να πραγματοποιήσουν, ώστε να εξασκηθούν στη σωστή διαχείριση του χρόνου τους. 'Αλλοι τα κατάφεραν και άλλοι ζορίστηκαν.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σύμφωνα με τις απορίες τους και τις αγωνίες τους συζήτηση για θέματα εμπιστοσύνης (ποιον μπορώ να εμπιστεύομαι, πώς μπορώ να καταλάβω ποιος είναι άξιος εμπιστοσύνης;) και σεβασμού (ποιους πρέπει να σεβόμαστε, γιατί κάποιοι δε σέβονται τους άλλους, πρέπει κανείς να σέβεται τα παιδιά;).

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Σεβασμός


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Σχολικός εκφοβισμός

Έγινε μια συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία και δόθηκαν συμβουλές για το πώς θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις, σύμφωνα με την παρακάτω παρουσίαση:

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε τρόπους αντιμετώπισης και κλήθηκαν να απαντήσουν στα ερωτήματα:

  • Τι μπορώ να κάνω για να μη βρεθώ στη θέση του θύματος;

  • Τι μπορώ να κάνω, ώστε να μη γίνω ποτέ θύτης;

  • Τι πρέπει να κάνω, αν κάποιος με εκφοβίζει;

  • Τι πρέπει να κάνω, αν αντιληφτώ κάποιον/α που εκφοβίζει έναν/μία συμμαθητή/τριά μου;

  • Τι πρέπει να κάνω, αν μου περάσει από το μυαλό να εκφοβίσω κάποιον;

 

Μαθητικές καταλήψεις

Ενημέρωση για τις μαθητικές καταλήψεις (τι είναι, αν θα συμμετέχουν, πώς θα πρέπει να προστατεύουν το σχολείο τους κλπ).


Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Μαθητικά Συμβούλια

Ενημέρωση για τα μαθητικά συμβούλια (τι είναι, ποιοι συμμετέχουν, πώς λειτουργούν κλπ.)

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

8. ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Πρώτα γνωρίσαμε τα γυμνάσια ενδιαφέροντος μέσα από τις ιστοσελίδες τους. Είδαμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκεί και διαβάσαμε τον κανονισμό λειτουργίας τους. Σε δεύτερο χρόνο τα επισκεφτήκαμε και δια ζώσης.

Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας ΕΔΩ.

 

Διαδρομή ΕΔΩ.
Κανονισμός αντί-εκφοβιστικής συμπεριφοράς
ΕΔΩ.
Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια
ΕΔΩ.
Πως θα γίνουν οι εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών
ΕΔΩ.

Θέματα για τις εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια:

Επισκεφτήκαμε το Πρότυπο Γυμνάσιο στις 5/3//2024. Ο Διευθυντής ενημέρωσε τους μαθητές, τους ξενάγησε στους χώρους και τους κέρασε. Επισκεφτήκαμε τάξεις την ώρα που έκαναν τα παιδιά μάθημα και παρακολουθήσαμε μαζί τους μάθημα Ιστορίας. Στο διάλειμμα συζητήσαμε μαζί τους για το αν αξίζει κανείς να πάει στο Πρότυπο και για τον τρόπο που περνά η μέρα τους στο  σχολείο τους και μας δήλωσαν όλοι ότι είναι πολύ ευχαριστημένοι. Τους ευχαριστούμε πολύ.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μουσικό Σχολείο Πάτρας ΕΔΩ.

 

Διαδρομή ΕΔΩ
Εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Γυμνάσια
ΕΔΩ.
Πως θα γίνουν οι εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών
ΕΔΩ.

Επισκεφτήκαμε το Μουσικό Γυμνάσιο στις 25/4//2024. Οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τους μαθητές, τους ξενάγησαν στους χώρους και τους κέρασαν. Μπήκαμε στην τάξη της Α΄ Γυμνασίου και παρακολουθήσαμε μάθημα Νέων Ελληνικών. Οι μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου με τους καθηγητές τους έδωσαν μια ολόκληρη συναυλία για εμάς και όλοι ενθουσιαστήκαμε! Τους ευχαριστούμε πολύ όλους.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

10ο Γυμνάσιο Πάτρας ΕΔΩ.

 

Διαδρομή ΕΔΩ.
Κανονισμός λειτουργίας 10ου Γυμνασίου Πάτρας
ΕΔΩ.

Επισκεφτήκαμε το 10ο Γυμνάσιο στις 28/3//2024. O Διευθυντής υποδέχτηκε τους μαθητές στην πολύ όμορφη βιβλιοθήκη του σχολείου, τους ενημέρωσε για τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, τους ξενάγησε και τους κέρασε. Επισκεφτήκαμε τάξεις την ώρα που έκαναν τα παιδιά μάθημα και παρακολουθήσαμε μάθημα Αρχαίων. Συναντήσαμε στο διάλειμμα πρώην μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μας, αλλά και άλλους και συζητήσαμε μαζί τους για τον τρόπο που περνά η μέρα τους στο καινούριο τους σχολείο. Τους ευχαριστούμε πολύ όλους.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

12ο Γυμνάσιο Πάτρας ΕΔΩ.

 

Διαδρομή ΕΔΩ.
Κανονισμός λειτουργίας 12ου Γυμνασίου Πάτρας
ΕΔΩ.

Επισκεφτήκαμε το 12ο Γυμνάσιο στις 25/4//2024. Η Διευθύντρια ενημέρωσε τους μαθητές, τους ξενάγησε στους χώρους και τους κέρασε. Επισκεφτήκαμε τάξεις την ώρα που έκαναν τα παιδιά μάθημα και παρακολουθήσαμε για λίγο μάθημα Μαθηματικών. Συναντήσαμε πρώην μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μας, αλλά και άλλους και συζητήσαμε μαζί τους για τον τρόπο που περνά η μέρα τους στο καινούριο τους σχολείο. Τους ευχαριστούμε πολύ όλους.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

11ο Γυμνάσιο Πάτρας

 

Διαδρομή ΕΔΩ.

Επισκεφτήκαμε το 11ο Γυμνάσιο στις 25/4//2024. Η Διευθύντρια ενημέρωσε τους μαθητές, τους ξενάγησε στους χώρους και τους κέρασε. Επισκεφτήκαμε τάξεις την ώρα που έκαναν τα παιδιά μάθημα και παρακολουθήσαμε για λίγο μάθημα Τεχνολογίας. Συναντήσαμε πρώην μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μας, αλλά και άλλους και συζητήσαμε μαζί τους για τον τρόπο που περνά η μέρα τους στο καινούριο τους σχολείο. Τους ευχαριστούμε πολύ όλους.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

9. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ

Διάλεξη από Ψυχολόγο των Παιδικών Χωριών SOS. Παρασχέθηκαν πληροφορίες για τη μετάβαση των μαθητών από την παιδική ηλικία στην εφηβική, για το πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαχειρίζονται το στρες, τις ανησυχίες τους, προβλήματα εφηβείας, ενδοσχολικής βίας κ.ά.

10. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τελευταίες συμβουλές για τη μελλοντική σχολική ζωή τους, αξιολόγηση προγράμματος.

10+1 Συμβουλές

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ


Κατεβάστε το ερωτηματολόγιο από ΕΔΩ.

ΤΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΜΑΣ

Τα κείμενα που φτιάξαμε κατά το πρόγραμμα της μετάβασης γράφτηκαν σε λεύκωμα. Κάθε μαθητής έφτιαξε το δικό του λεύκωμα, το οποίο θα είναι το δικό του βιβλίο αναμνήσεων, αποριών, αγωνιών και ονείρων. Θα ανεβάσω σύντομα δείγμα εδώ.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

 
Δημιουργός Copyright © 2023-2024,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση
counter free