A. Θεωρία - Ασκήσεις - Τεστ |
1. Θεωρία συνόλων - Θεωρία
Πλήρης θεωρία πάνω στα σύνολα.Τι είναι το σύνολο; Ποιες πράξεις εφαρμόζονται για τα σύνολα και ποιες οι ιδιότητες των πράξεων; Η έννοια του υποσυνόλου , πληθικός αριθμός συνόλου , η έννοια του ''ανήκει'' , με ποιους τρόπους παρίσταται ένα σύνολο , κ.λ.π
|
|
|
|
B. Ασκήσεις |
|
|
|
1. Πιθανότητες - Ασκήσεις Ανάπτυξης |
|
|
|
2. Πιθανότητες - Ασκήσεις Πολλαπλής επιλογής |
|
|
|
3. Πιθανότητες - Ασκήσεις Σωστό - Λάθος |
|
|
|
4. Πιθανότητες - Ασκήσεις αντιστοίχισης |
|
|
|
5. Πιθανότητες - Ασκήσεις συμπλήρωσης κενού |
|
|
|
6. Πιθανότητες - Ασκήσεις γενικές |
|
|
|
|
|
|
|
Γ. Τεστ |
|
|
|
1.Εισαγωγή στο τεστ ερωτήσεων πάνω στα σύνολα
To τεστ περιέχει 24 ερωτήσεις. Χρόνος 60 λεπτά.
|
Δ. Εφαρμογές |
|
|
|
Δειγματικός χώρος - Ενδεχόμενα |
|
|
|
|
|
|
|
Mάθετε τα σύνολα
Γράψτε το σύνολο που θέλετε και δείτε ποιο μέρος του δειγματικού χώρου Ω καλύπτει. Μπορείτε να διαλέξετε οποιοδήποτε σύνολο και στη συνέχεια να το δείτε , χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της εφαρμογής.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Τεστ για δύο σύνολα
Αν μάθατε καλά τις πράξεις με δύο σύνολα , ασχοληθείτε με το τεστ αυτό.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Πρακτική εξάσκηση επί των συνόλων |
|
|
|
|
|
|
|
Tα σύμβολα ? και ? (Δραστηριότητα 1 ΑΠΣ)
Εξετάστε ποιοι από τους παρακάτω αριθμούς ανήκουν ή δεν ανήκουν στα σύνολα που δίνονται.
Συμπληρώστε τον πίνακα και δείτε στη συνέχεια τα αποτελέσματα.
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.1 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αποφασίζουν αν ένα στοιχείο ανήκει ή όχι σε ένα σύνολο και εκφράζουν αυτή τη σχέση συμβολικά
|
|
|
|
|
|
|
|
Άσκηση 1 (σύνολα) (Δραστηριότητα 2ΑΠΣ)
Δίνεται το βασικό σύνολο Ω = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} και δύο υποσύνολά του Α και Β.
Nα κάνετε το διάγραμμα Venn για τα σύνολα Α , Β , Ω και να τοποθετήσετε τα στοιχεία των συνόλων στο διάγραμμα.
Να βρείτε με αναγραφή των στοιχείων τα σύνολα:
Α , Β , Α' , Β' , A?B , A?B , A'?B , A?B΄ , A?B' , A'?B κ.λ.π
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.2 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αναπαριστούν τα σύνολα με διάφορους τρόπους (αναγραφή, περιγραφή στοιχείων, διαγράμματα Venn).
|
|
|
|
|
|
|
|
Άσκηση 2 (σύνολα) (Δραστηριότητα 2 ΑΠΣ)
Δίνεται το βασικό σύνολο Ω = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} και τρία υποσύνολά του Α ,Β και Γ.
Να βρείτε με αναγραφή των στοιχείων τα σύνολα:
Α , Β , Α' , Β' , A?B , A?B?Γ , A?(B?Γ) κ.λ.π
Nα κάνετε το διάγραμμα Venn για τα σύνολα Α , Β , Ω και να τοποθετήσετε τα στοιχεία των συνόλων στο διάγραμμα.
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.2 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αναπαριστούν τα σύνολα με διάφορους τρόπους (αναγραφή, περιγραφή στοιχείων, διαγράμματα Venn).
|
|
|
|
|
|
|
|
Άσκηση 3 (Νόμοι De Morgan) (Δραστηριότητα 2 ΑΠΣ)
Δίνεται το βασικό σύνολο Ω = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} και δύο υποσύνολά του Α και Β.
Να βρείτε με αναγραφή των στοιχείων τα σύνολα:
Α , Β , Α' , Β' , (A?B)' , (A?B)' , A'?Β' και A'?B'
Nα κάνετε το διάγραμμα Venn για τα σύνολα Α , Β , Ω και να τοποθετήσετε τα στοιχεία των συνόλων στο διάγραμμα. α) Τι σχέση έχουν τα σύνολα : (A?B)' και A'?B' ;
β) Τι σχέση έχουν τα σύνολα : (A?B)' και A'?B' ;
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.2 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αναπαριστούν τα σύνολα με διάφορους τρόπους (αναγραφή, περιγραφή στοιχείων, διαγράμματα Venn).
|
|
|
|
|
|
|
|
Άσκηση 4 (σύνολα) (Δραστηριότητα 3 ΑΠΣ)
Δίνεται το βασικό σύνολο Ω = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} και τρία υποσύνολά του Α ,Β και Γ.
Να βρείτε τους πληθικούς αριθμούς των συνόλων Α , Β ,Γ και Ω
Να γράψετε με αναγτραφή των στοιχείων τα σύνολα Α' , Β' , A?B , A?B?Γ , A?(B?Γ) κ.λ.π
Nα κάνετε το διάγραμμα Venn για τα σύνολα Α , Β , Ω και να τοποθετήσετε τα στοιχεία των συνόλων στο διάγραμμα.
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.3 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αναγνωρίζουν και εφαρμόζουν σχέσεις και πράξεις μεταξύ συνόλων με χρήση διαφορετικών αναπαραστάσεων (και λεκτικά με κατάλληλη χρήση των συνδέσμων «ή» και «και»).
|
|
|
|
|
|
|
|
Δραστηριότητα 4 ΑΠΣ
Ποια από τα παρακάτω πειράματα είναι πειράματα τύχης; Να αιτιολογήσετε τις απαντήσεις σας.
1. ο χρόνος μεταξύ δυο διαδοχικών εκλείψεων του ήλιου.
2. το πλήθος των παιδιών που έχει μία οικογένεια.
3. το πλήθος των πελατών ενός εμπορικού καταστήματος μια συγκεκριμένη ημέρα.
4. ο αριθμός των αεροπλάνων που φθάνουν σε ένα αεροδρόμιο εντός καθορισμένου χρονικού διαστήματος.
5. ο χρόνος που απαιτείται για να διανύσει ένα κινητό γνωστή απόσταση s με σταθερή ταχύτητα v.
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.4 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Αναγνωρίζουν αν ένα πείραμα είναι πείραμα τύχης
|
|
|
|
|
|
|
|
Άσκηση αντιστοίχησης
Δίνονται τυχαία πέντε σύνολα. Η εφαρμογή σας ζητάει να αντιστοιχίσετε σ΄αυτά τα διαγράμματα Venn , ως επίσης και τις λεκτικές εκφράσεις στις κατάλληλες θέσεις.
Η άσκηση βαθμολογείται
|
|
|
|
|
|
|
|
Δραστηριότητα 7 ΑΠΣ
Από τους μαθητές ενός λυκείου κάποιοι μιλούν πολύ καλά τη γαλλική γλώσσα. Επιλέγουμε τυχαία ένα μαθητή για να εκπροσωπήσει το σχολείο σε μια εκδήλωση του τμήματος Γαλλικής Φιλολογίας. Αν ονομάσουμε τα ενδεχόμενα Α: «ο μαθητής να είναι κορίτσι» και Β: «ο μαθητής μιλά πολύ καλά τη γαλλική γλώσσα», να εκφράσετε λεκτικά τα ενδεχόμενα:
i) Α?Β ii) Α?Β iii) Β-Α iv) Α-Β v) Α΄ vi) Α΄?Β viι) Α?Β΄ vi) Α΄?Β΄
Σημείωση
Η εφαρμογή αναφέρεται στην δραστηριότητα Δ.7 του Α.Π.Σ
Στόχος της εφαρμογής.
Μεταφράζουν διάφορες σχέσεις ενδεχομένων που είναι διατυπωμένες σε φυσική γλώσσα στη γλώσσα των συνόλων και αντίστροφα.
|
|
|
|
|