Φραγκίσκου Κατερίνα

Ηλεκτρολογία και εκπαίδευση


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η πρόταση μας

Ειδική θεματική Δραστηριότητα > Σχέδιο Υποβολής 2013

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ Ε.Θ.Δ Β΄ ΕΠΑΛ

Σχ. Ετος: 2012-2013

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 1ο ΕΠΑΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ: ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ- ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΣΕ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ



ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Νίκος Χατζηγεωργίου ΠΕ 17.03 Ηλεκτρολόγος ΝΑΙ -
Κατερίνα Φραγκίσκου ΠΕ 17.07 Ηλεκτρολόγος ΝΑΙ ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ


Ερευνητικά Ερωτήματα:
- Τι είναι τα μέσα προβολής
- Τι είναι τα διαδραστικά μέσα
- Ποια είναι τα μέσα προβολής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
- Ποια είναι τα διαδραστικά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία
- Περιγραφή του κάθε μέσου
- Τεχνικά χαρακτηριστικά των μέσων
- Ερεύνα για το κόστος τους
- Πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια κλπ.)
- Αναζήτηση ερευνών που έγιναν σε Ελλάδα και εξωτερικό
- Ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους
- Ποια είναι τα μειονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση τους
- Ποια υλικά χρειάζονται για να μετατρέψουμε τον τοίχο της τάξης σε διαδραστική επιφάνεια
- Πως συνδέονται μεταξύ τους
- Ποια λογισμικά είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει το σύστημα
- Πως γίνεται η εγκατάσταση του λογισμικού στον υπολογιστή
-Από τι αποτελείται η ειδική γραφίδα υπέρυθρης ακτινοβολίας
- Ποια υλικά χρειάζονται για να κατασκευάσουμε την ειδική γραφίδα
- Τι κόστος έχουν τα υλικά
- Πως μπορούμε να αφηγηθούμε μια ιστορία μέσω ενός βίντεο
- Ποιες είναι οι βασικές αρχές για την λήψη ενός ερασιτεχνικού βίντεο
- Πως μπορώ να αξιοποιήσω το υλικό μου
- Πως μπορώ να μοντάρω το υλικό μου και να εισάγω ήχο


Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

α. Κριτήρια επιλογής θέματος
1. Το αντικείμενο είναι προσιτό στους μαθητές και τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα.
2. Το θέμα συνδέει την Ηλεκτρολογία με την Γλώσσα, την Πληροφορική και τις Τ.Π.Ε
2. Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συνδέσουν την σχολική γνώση με την αγορά εργασίας.
3. Το θέμα της έρευνας έχει σχέση με την σχολική τάξη και ο διαδραστικός πίνακας που θα κατασκευαστεί θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διδασκαλία κι άλλων μαθημάτων.
4. Το κόστος για την κατασκευή του πίνακα είναι χαμηλό.

β. Συσχετισμός με διδασκόμενα μαθήματα
Το θέμα σχετίζεται με τα μαθήματα του Ηλεκτρολογικού τομέα, αλλά και της Γλώσσας και της Πληροφορικής.
Κατά συνέπεια ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών, τους ενεργοποιεί και προσθέτει γνώσεις και δεξιότητες.


γ. Οφέλη
Οι μαθητές:
1. Θα αποκτήσουν πληροφόρηση και γνώσεις για τα διαδραστικά μέσα
2. Θα βελτιώσουν την ικανότητα, συλλογής, ανάλυσης, αξιολόγησης και σύνθεσης πληροφοριών
3. Θα αποκτήσουν γνώσεις για την κατασκευή μιας διαδραστικής επιφάνειας με απλά και οικονομικά μέσα.
4. Θα εξασκηθούν σε διάφορους τρόπους αφήγησης
5. Θα βελτιώσουν τις δεξιότητες τους στην χρήση διαφόρων λογισμικών
6. Θα ανακαλύψουν άλλους τρόπους έκφρασης πχ. μέσω της φωτογραφίας και του βίντεο
7. Θα εξοικειωθούν με την χρήση βιντεοκάμερας και την παραγωγή ενός εκπαιδευτικού βίντεο.
8. Θα μάθουν να συνεργάζονται ομαδικά για την επίτευξη ενός κοινού στόχου

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ

Για την υλοποίηση της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας θα εφαρμοστεί η μέθοδος project και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
Στόχος μας είναι, οι μαθητές να βρίσκονται στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενώ οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ρόλο καθοδηγητικό, ενθαρρυντικό, κατευθυντικό και θα προβαίνουν στις ανάλογες παρεμβάσεις βοηθώντας τους μαθητές να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους της έρευνας.
Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των τριών ατόμων δίνοντας έμφαση στην διαφορετικότητα και στην ανομοιογένεια. Βάσει του παραπάνω χωρισμού προκύπτουν 7 υποομάδες των τριών ατόμων.
Η γνώσης θα προσεγγίζεται με τρόπο ολιστικό και βιωματικό.

1ο Στάδιο
Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με διάφορους τρόπους αφήγησης μιας ιστορίας (προφορικός λόγος, γραπτή αφήγηση, αφήγηση μέσω φωτογραφιών ή βίντεο) μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων.

2ο Στάδιο
Θα πραγματοποιηθεί η έρευνα σχετικά με τα διαδραστικά μέσα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση

3ο Στάδιο
Θα μετατρέψουμε τον τοίχο της τάξης σε διαδραστικό πίνακα και θα κατασκευάσουμε την γραφίδα υπέρυθρης ακτινοβολίας.

4ο Στάδιο
Σύνθεση πληροφοριών και συγγραφή της γραπτής εργασίας

5ο Στάδιο
Παραγωγή ενός εκπαιδευτικού βίντεο σχετικά με την μετατροπή μιας απλής επιφάνειας σε διαδραστική

6ο Στάδιο
Παρουσίαση με Power point

6ο Στάδιο
α. Αξιολόγηση
β. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων στην ομάδα και στο υπόλοιπο σχολείο
δ. Επίδειξη της κατασκευής




Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

" Ατομικά ημερολόγια, ατομικοί και ομαδικοί φάκελοι με φωτογραφικό ή άλλο υλικό.
" Σύνθεση γραπτής εργασίας
" Μετατροπή της επιφάνειας του τοίχου σε διαδραστική επιφάνεια
" Κατασκευή της γραφίδας υπέρυθρης ακτινοβολίας
" Παραγωγή ενός εκπαιδευτικού βίντεο για την κατασκευή διαδραστικών επιφανειών στην σχολική τάξη.
" Παρουσίαση στο Powerpoint

Ε. ΠΟΡΟΙ-ΥΛΙΚΑ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

- Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μετρήσεων και εργαστήριο Αυτοματισμών
- Εργαστήριο H/Y
- Υλικά για την κατασκευή του διαδραστικού πίνακα και της ειδικής υπέρυθρης γραφίδας
- εκπαιδευτικά λογισμικά
- χαρτιά, μαρκαδόροι, χαρτόνια, μελάνια, φάκελοι, φωτογραφίες, βιβλία, φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα
- τεχνικά εγχειρίδια εξαρτημάτων
- εκπαιδευτικά λογισμικά



Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
" Δημητρακάκης, Κ., Σοφός, Α., Ο Διαδραστικός Πίνακας στη Διδασκαλία - Ερευνητική, Προσέγγιση ως προς τη τις Εμπειρίες των Εκπαιδευτικών. Στο: Κολτσάκης, Β., Σαλονικίδης, Γ., Δοδοντσής, Μ. (επιμ.), Ψηφιακές και Διαδικτυακές εφαρμογές στην Εκπαίδευση, 2ο Πανελλήνιο, Εκπαιδευτικό Συνέδριο Συνέδριο Ημαθείας με Διεθνή Συμμετοχή, (σελ. 645 &667), Βέροια & Νάουσα, 2010
" Αναστασιάδης Π, κ.α. Ο διαδραστικός πίνακας στη σχολική τάξη: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις - διδακτικές εφαρμογές, Mέρος Α, Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη" του Ε.Π. "Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση, Αθήνα, 2010
" Κόμης, Β. Μισιρλή, Α. και Σκουντζής, Α. Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας και η αξιοποίηση τους στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη" του Ε.Π. "Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση, Αθήνα 2010

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
" Epson, προβολείς πολύ μικρής εμβέλειας http://www.conceptum.gr/projector-docs/EB460.pdf
" Johnny Chung Lee, "Low-Cost Multi-point Interactive Whiteboards Using the Wiimote" http://johnnylee.net/projects/wii/
" MUVII Web Site (WWW), IST Project: Multi User Virtual Interactive Interface,
" http://muvii.hpclab.ceid.upatras.gr
" Vtron Πίνακες οπίσθιας προβολής http://www.technologica.gr/Anaptixi_Proiontos.aspx?id=000000000000160.EL
" Wiimote Whiteboard Working http://clinik.net/wiimote/wiimote_info_working.php
" Wii remote projects http://johnnylee.net/
" Το Βήμα, Διαδραστικό τραπέζι υπέρ-αφής 40 ιντσών, 2012) http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=431216





ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα θέματα που προτάθηκαν αρχικά και συζητήθηκαν με τους μαθητές ήταν τα ακόλουθα:

1. Κατασκευή σχολικής ιστοσελίδας
2. Διαδραστικά μέσα- Μετατροπή μιας απλής επιφάνειας σε διαδραστική
3.





Καλώς ήρθατε | Ειδική θεματική Δραστηριότητα | Ηλεκτροτεχνία | Σχεδίαση με Η/Υ | Ηλεκτρολογικό σχέδιο | Πανελλήνιες | Παιδαγωγικά νέα | Συμμετοχή σε συνέδρια | Συμμετοχή σε ημερίδες | Παραγωγή εκπαιδευτικών ταινιών | Παραγωγή ταινιών Annimation | Βιογραφικό σημείωμα | Ερευνητική δραστηριότητα | moodle portable | Hot potatos | Μουσικό πρόγραμμα | Πλάνο του δικτυακού τόπου


Υπομενού


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού