Λυρικός ποιητής και κριτικός, λάτρης της Ελλάδας και του αρχαίου πνεύματος. Γεννήθηκε στο Μαλμόε της Σουηδίας το 1898 και σπούδασε φιλολογία. Τα ποιήματά του παρά τη συντομία τους πολλές φορές αγγίζουν τα μεγάλα προβλήματα του ανθρώπου.
Η λυρική του ποίηση πηγάζει από τις ανησυχίες που ήταν διάχυτες στα σουηδικά γράμματα της περιόδου του 1930. Στις πρώτες του συλλογές κυριαρχεί ο σκεπτικισμός και η συναισθηματικότητά του, η περιφρόνησή του για τον κόσμο και η επιθυμία του θανάτου που εναλλάσσονται σε ένα ύφος πότε επίσημα τελετουργικό πότε απλό και ελαφρό. Στην πιο σημαντική συλλογή του με τον τίτλο Ξεπερνώντας τον κόσμο (1937), εκτός από τα προαισθήματα καταστροφής και την αποστροφή του για τον ναζισμό, υπάρχουν και τόνοι θρησκευτικοί, γεμάτοι ανθρωπιά. Στη συλλογή Πέντε άρτοι και δύο ιχθύες (1942) ο Γ. ανέλαβε να υπερασπιστεί τις πνευματικές αξίες. Στις μεταπολεμικές συλλογές κυριαρχεί ένα πνεύμα πικρής απαισιοδοξίας. Μετέφρασε επίσης τραγωδίες του Ευριπίδη, του Σοφοκλή και έργα του Καλντερόν.
Ανθολογούνται στα σχολικά βιβλία:
Σουηδός λυρικός ποιητής και κριτικός, λάτρης της Ελλάδας και του αρχαίου πνεύματος. Γεννήθηκε στο Μαλμόε και σπούδασε φιλολογία. Έργα του: α) Ποιήματα: Σε μια παράξενη πολιτεία, Σονάτα, Έρωτας στον εικοστό αιώνα, Μάτια, χείλη. β) Άλλα βιβλία του: Μοναδικός μορφωμένος Κύριος, Για να ξεπεράσουμε τον Κόσμο, Πέντε άρτοι και δύο ιχθύες, γ) Μεταφράσεις: Αντιγόνη του Σοφοκλή, Ιππόλυτος, Μήδεια, Άλκηστη του Ευριπίδη κ.ά. Τα ποιήματά του παρά τη συντομία τους πολλές φορές αγγίζουν τα μεγάλα προβλήματα του ανθρώπου.
Πηγή: Σχολικό βιβλίο γ' λυκείου
Η λυρική του ποίηση πηγάζει από τις ανησυχίες που ήταν διάχυτες στα σουηδικά γράμματα της περιόδου του 1930. Στις πρώτες του συλλογές, Σε μια ξένη πόλη (1929) και Πνευματικές ασκήσεις (1932), ο σκεπτικισμός και η συναισθηματικότητά του, η περιφρόνησή του για τον κόσμο και η επιθυμία του θανάτου εναλλάσσονται σε ένα ύφος πότε επίσημα τελετουργικό πότε απλό και ελαφρό. Ύστερα από το Αγάπη στον εικοστό αιώνα (1933), ο Γ. κυκλοφόρησε την πιο σημαντική συλλογή του με τον τίτλο Ξεπερνώντας τον κόσμο (1937), όπου εκτός από τα προαισθήματα καταστροφής και την αποστροφή του για τον ναζισμό, υπάρχουν και τόνοι θρησκευτικοί, γεμάτοι ανθρωπιά. Στη συλλογή Πέντε άρτοι και δύο ιχθύες (1942) ο Γ. ανέλαβε να υπερασπιστεί τις πνευματικές αξίες. Ύστερα από μακρόχρονη σιωπή δημοσίευσε άλλες συλλογές όπου κυριαρχεί ένα πνεύμα πικρής απαισιοδοξίας: Το προσωπείο του θανάτου και ο κήπος των απολαύσεων (1952), Τρίστιχα μιας εποχής χωρίς τέχνες (1958), Μάτια, χείλη (1959). Μετέφρασε επίσης τραγωδίες του Ευριπίδη, του Σοφοκλή και έργα του Καλντερόν.
Πηγή: Academic, Dictionary of Greek
Εργογραφία
Σε μια ξένη πόλη (1929)
Πνευματικές ασκήσεις (1932)
Αγάπη στον εικοστό αιώνα (1933)
Ξεπερνώντας τον κόσμο (1937)
Πέντε άρτοι και δύο ιχθύες (1942)
Το προσωπείο του θανάτου και ο κήπος των απολαύσεων (1952)
Τρίστιχα μιας εποχής χωρίς τέχνες (1958)
Μάτια, χείλη (1959)