Β. ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
I. Βιβλία: Θεώρηση-Κλείσιμο βιβλίων |
Διευθυντής |
Δεν κλείνονται το βιβλίο Βιβλιοθήκης και το βιβλίο Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας , εκτός αν δοθεί σχετική εντολή των προϊσταμένων αρχών. |
Πηγές |
|
II. Εγγραφές μαθητών |
Διευθυντής |
|
Πηγές |
|
III. Έλεγχος φοίτησης |
Διευθυντής |
Ο Διευθυντής, όταν μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα και οι γονείς ή ο κηδεμόνας τους δεν επικοινωνούν με το σχολείο παρ' όλες τις ειδοποιήσεις, αναζητεί την οικογένειά του μέσω της δημοτικής ή αστυνομικής αρχής. Στις περιπτώσεις που η αναζήτηση δε φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η διακοπή της φοίτησης στον αρμόδιο Προϊστάμενο, στον οποίο υποβάλλονται και τα σχετικά με την αναζήτηση έγγραφα. |
Πηγές |
|
IV. Οδοντολογική εξέταση πρωτο-εγγραφόμενων μαθητών στην Α΄ τάξη. |
Διευθυντής |
Οι Διευθυντές των σχολείων με την έναρξη του σχολικού έτους θα έρχονται σε επαφή με τους οικείους Οδοντιατρικούς Συλλόγους για περισσότερες πληροφορίες και θα εποπτεύουν την εφαρμογή του μέτρου. |
Πηγές |
|
V. Πρόσκοποι – Οδηγοί |
Διευθυντής |
Από
την ίδρυσή του (1917) ο
προσκοπισμός έχει ως κύρια
επιδίωξη, στη βάση των
θρησκευτικών και εθνικών αρχών
και παραδόσεων μας, τη
διαπαιδαγώγηση της Ελληνικής
Νεολαίας. Η προσφορά του στην
εθνική κοινωνική δράση είναι
μεγάλη και συνεχίζεται μέχρι
σήμερα. Για την εκπλήρωση της
αποστολής του χρειάζεται
ενίσχυση και από το σχολείο.
Για αυτό οι εκπαιδευτικοί και η
Δ/νση των σχολείων προαιρετικά
θα πρέπει: α) Να φροντίζουν για
την ίδρυση προσκοπικών ομάδων
στο σχολείο τους, β) Να
αναλαμβάνουν ενεργή υπηρεσία
στις προσκοπικές ομάδες, γ) Να
διευκολύνουν για τη στέγαση
των προσκοπικών τμημάτων σε
χώρους του σχολείου, εφόσον
υπάρχουν, και σε ώρες μη
λειτουργίας του σχολείου, δ)
Στις παρελάσεις και δημόσιες
εμφανίσεις να διευκολύνονται
οι μαθητές πρόσκοποι και οι
μαθήτριες οδηγοί, ώστε να
συμμετέχουν με τα προσκοπικά
τμήματα σε αυτές. Για όλα αυτά παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί να παρέχουν κάθε δυνατή ηθική συμπαράσταση και διευκόλυνση στο έργο των προσκόπων και οδηγών. |
Πηγές |
|
VI. Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.) (1) |
Σύλλογος Διδασκόντων |
Τα μέλη του Σ.Σ.Ν. μπορούν να παρευρίσκονται σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολείων του νομού, για την εξειδίκευση θεμάτων, που έχουν σχέση με τα εφαρμοζόμενα προγράμματα αγωγής υγείας, καθώς και την ενημέρωση των διδασκόντων σε ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές των σχολείων, μετά και από πρόσκληση του Διευθυντή του σχολείου ή μετά και από αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. |
Πηγές |
|
VII. Συμβούλια Εκπαίδευσης (τροποποίηση σύνθεσης των ΠΥΣΠΕ ) |
Διευθυντής |
|
Πηγές |
|
VIII. Συσκέψεις: συμμετοχή Διευθυντή |
Διευθυντής |
Ο Διευθυντής συμμετέχει σε συσκέψεις που ορίζουν οι Προϊστάμενοι Δ/νσης μαζί με τους Προϊσταμένους Γραφείων Εκπαίδευσης, τους Σχολικούς Συμβούλους, εκπροσώπους Συλλόγων εκπαιδευτικών, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για θέματα που αφορούν, ιδιαίτερα, στην κατανομή των μαθητών σε σχολεία, στη στέγαση των σχολείων και στην ορθολογική και σύμμετρη κατανομή του διδακτικού προσωπικού. |
Πηγές |
|
IX. Σχολικές Επιτροπές (μεταβίβαση περιουσίας σχολείων στους Ο.Τ.Α) |
Διευθυντής |
Ο
Δ/ντής:
|
Πηγές |
|
X. ΣΜΕΑ: Πρόταση σε υπερκείμενη αρχή |
Σύλλογος Διδασκόντων |
Ο Σύλλογος Διδασκόντων προτείνει στο Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής, έχοντας λάβει υπόψη του τον αριθμό των μαθητών και το επίπεδο σχολικής ωριμότητας, τη δημιουργία μέχρι δύο προκαταρκτικών τμημάτων στην Α΄ τάξη. |
Πηγές |
|
XI. ΣΜΕΑ: Συνεργασία Διευθυντή με Κ.Δ.Α.Υ. (2) |
Διευθυντής – Σύλλογος Διδασκόντων |
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζονται με τα Κ.Δ.Α.Υ. για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών. Τα Κ.Δ.Α.Υ. παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό των ΣΜΕΑ. |
Πηγές |
|
XII. Φυσική Αγωγή |
Διευθυντής |
Εισηγείται στον οικείο Νομάρχη, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων τη διάθεση σχολικών αθλητικών χώρων σε φορείς ή Αθλητικούς Συλλόγους. |
Πηγές |
|
(1) Στις διευθύνσεις και τα γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομαρχιών συγκροτούνται και λειτουργούν ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες, συμβουλευτικοί σταθμοί νέων (Σ.Σ.Ν) για την προαγωγή των προγραμμάτων αγωγής υγείας των μαθητών / τριων. Έργο των Σ.Σ.Ν. που αφορά τους εκπαιδευτικούς είναι η εφαρμογή, στήριξη και παρακολούθηση προγραμμάτων αγωγής υγείας για τους μαθητές, η παραγωγή και διανομή εκπαιδευτικού υλικού, η συνεχής ενημέρωση-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα αυτών που εφαρμόζουν σχετικά προγράμματα καθώς και η αξιολόγηση σε τακτά χρονικά διαστήματα των αποτελεσμάτων εφαρμογής των προγραμμάτων σε επίπεδο σχολείου και νόμου.
(2) Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ιδρύονται με το Ν. 2817/2000 άρθρο 2 στις έδρες των νομών και νομαρχιών, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, που υπάγονται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σκοπός των Κ.Δ.Α.Υ. είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων, που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.
Η σελίδα σχεδιάστηκε από το Σάββα Σωμαράκη.