Β. ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

οΔεύτερο μέρος

οΠεριεχόμενα

I. Βιβλία: Θεώρηση-Κλείσιμο βιβλίων VII. Συμβούλια Εκπαίδευσης (τροποποίηση σύνθεσης των ΠΥΣΠΕ )
II. Εγγραφές μαθητών VIII. Συσκέψεις: συμμετοχή Διευθυντή
III. Έλεγχος φοίτησης IX. Σχολικές Επιτροπές (μεταβίβαση περιουσίας σχολείων στους Ο.Τ.Α)
IV. Οδοντολογική εξέταση πρωτο-εγγραφόμενων μαθητών στην Α΄ τάξη. X. ΣΜΕΑ: Πρόταση σε υπερκείμενη αρχή
V. Πρόσκοποι – Οδηγοί XI. ΣΜΕΑ: Συνεργασία Διευθυντή με Κ.Δ.Α.Υ.
VI. Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.) XII. Φυσική Αγωγή

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

 

I. Βιβλία: Θεώρηση-Κλείσιμο βιβλίων
Διευθυντής
Δεν κλείνονται το βιβλίο Βιβλιοθήκης και το βιβλίο Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας , εκτός αν δοθεί σχετική εντολή των προϊσταμένων αρχών.

Πηγές

  • Π.Δ.201/1998, άρθρο 6, παρ. 2β

Αρχή Σελίδας

II. Εγγραφές μαθητών
Διευθυντής
  1. Με απόφαση του Προϊσταμένου της Δ/νσης του Γραφείου Εκπ/σης ρυθμίζεται κάθε εκκρεμότητα που αφορά τις εκπρόθεσμες εγγραφές, την οποία η διεύθυνση του σχολείου για διάφορους λόγους αδυνατεί να ρυθμίσει.
  2. Με τη λήξη του διδακτικού έτους ο Διευθυντής υποβάλλει στον αρμόδιο Προϊστάμενο Γραφείου ή Δ/νσης έκθεση για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την εγγραφή αδήλωτων μαθητών, στην οποία αναφέρεται και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών.
 

Πηγές

  • Π.Δ. 201/1998, άρθρο 7

Αρχή Σελίδας

III. Έλεγχος φοίτησης
Διευθυντής
Ο Διευθυντής, όταν μαθητής απουσιάζει αδικαιολόγητα και οι γονείς ή ο κηδεμόνας τους δεν επικοινωνούν με το σχολείο παρ' όλες τις ειδοποιήσεις, αναζητεί την οικογένειά του μέσω της δημοτικής ή αστυνομικής αρχής. Στις περιπτώσεις που η αναζήτηση δε φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η διακοπή της φοίτησης στον αρμόδιο Προϊστάμενο, στον οποίο υποβάλλονται και τα σχετικά με την αναζήτηση έγγραφα.

Πηγές

  • Π.Δ. 201/1998 άρθρο 11, παρ. 2β

Αρχή Σελίδας

IV. Οδοντολογική εξέταση πρωτο-εγγραφόμενων μαθητών στην Α΄ τάξη.
Διευθυντής
Οι Διευθυντές των σχολείων με την έναρξη του σχολικού έτους θα έρχονται σε επαφή με τους οικείους Οδοντιατρικούς Συλλόγους για περισσότερες πληροφορίες και θα εποπτεύουν την εφαρμογή του μέτρου.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Γ1/174/642/21-9-1989

Αρχή Σελίδας

V. Πρόσκοποι – Οδηγοί
Διευθυντής
Από την ίδρυσή του (1917) ο προσκοπισμός έχει ως κύρια επιδίωξη, στη βάση των θρησκευτικών και εθνικών αρχών και παραδόσεων μας, τη διαπαιδαγώγηση της Ελληνικής Νεολαίας. Η προσφορά του στην εθνική κοινωνική δράση είναι μεγάλη και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Για την εκπλήρωση της αποστολής του χρειάζεται ενίσχυση και από το σχολείο. Για αυτό οι εκπαιδευτικοί και η Δ/νση των σχολείων προαιρετικά θα πρέπει: α) Να φροντίζουν για την ίδρυση προσκοπικών ομάδων στο σχολείο τους, β) Να αναλαμβάνουν ενεργή υπηρεσία στις προσκοπικές ομάδες, γ) Να διευκολύνουν για τη στέγαση των προσκοπικών τμημάτων σε χώρους του σχολείου, εφόσον υπάρχουν, και σε ώρες μη λειτουργίας του σχολείου, δ) Στις παρελάσεις και δημόσιες εμφανίσεις να διευκολύνονται οι μαθητές πρόσκοποι και οι μαθήτριες οδηγοί, ώστε να συμμετέχουν με τα προσκοπικά τμήματα σε αυτές.

Για όλα αυτά παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί να παρέχουν κάθε δυνατή ηθική συμπαράσταση και διευκόλυνση στο έργο των προσκόπων και οδηγών.

Πηγές

  • Ν. 1066/1917
  • ΥΠΕΠΘ 170928/155/13-12-65
  • ΥΠΕΠΘ 107717/13-10-75
  • ΥΠΕΠΘ 149213/11-10-78

Αρχή Σελίδας

VI. Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.) (1)
Σύλλογος Διδασκόντων
Τα μέλη του Σ.Σ.Ν. μπορούν να παρευρίσκονται σε παιδαγωγικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολείων του νομού, για την εξειδίκευση θεμάτων, που έχουν σχέση με τα εφαρμοζόμενα προγράμματα αγωγής υγείας, καθώς και την ενημέρωση των διδασκόντων σε ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές των σχολείων, μετά και από πρόσκληση του Διευθυντή του σχολείου ή μετά και από αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Πηγές

  • Ν.1894/90 άρθρο 2
  • ΥΠΕΠΘ-Γ2/806/12-2-93

Αρχή Σελίδας

VII. Συμβούλια Εκπαίδευσης (τροποποίηση σύνθεσης των ΠΥΣΠΕ )
Διευθυντής
  1. Ο Δ/ντής μπορεί να αναπληρώνει τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Π.Ε., στην περίπτωση που στο νομό λειτουργεί ένα μόνο γραφείο εκπαίδευσης και έχει την έδρα του στην πρωτεύουσα του νομού.
  2. Σε περίπτωση που δεν επαρκούν οι Προϊστάμενοι Γραφείων, ορίζονται ως μέλη τακτικά και αναπληρωματικά για τη συμπλήρωση του ΠΥΣΠΕ, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων.
  3. Μπορεί να αναπληρώσει στα καθήκοντά του ως μέλος του συμβουλίου το νόμιμο αναπληρωτή του Προϊσταμένου Διεύθυνσης, όταν η θέση του Προϊσταμένου είναι κενή.

Πηγές

  • Π.Δ. 201/98

Αρχή Σελίδας

VIII. Συσκέψεις: συμμετοχή Διευθυντή
Διευθυντής
Ο Διευθυντής συμμετέχει σε συσκέψεις που ορίζουν οι Προϊστάμενοι Δ/νσης μαζί με τους Προϊσταμένους Γραφείων Εκπαίδευσης, τους Σχολικούς Συμβούλους, εκπροσώπους Συλλόγων εκπαιδευτικών, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για θέματα που αφορούν, ιδιαίτερα, στην κατανομή των μαθητών σε σχολεία, στη στέγαση των σχολείων και στην ορθολογική και σύμμετρη κατανομή του διδακτικού προσωπικού.

Πηγές

  • Π.Δ. 340/83, άρθρο 1, παρ. 13

Αρχή Σελίδας

IX. Σχολικές Επιτροπές (μεταβίβαση περιουσίας σχολείων στους Ο.Τ.Α)
Διευθυντής
Ο Δ/ντής:
  1. Ορίζει τριμελή ή πενταμελή επιτροπή, με πρόεδρο τον ίδιο, η οποία καταγράφει όλα τα στοιχεία κινητής και ακίνητης περιουσίας του σχολείου, υπογράφει και σφραγίζει όλους τους πίνακες.
  2. Διαβιβάζει όλα τα στοιχεία στον οικείο Ο.Τ.Α.
  3. Υποβάλλει τα παραπάνω στοιχεία και στη Νομαρχία, αν δεν το κάνει ο Ο.Τ.Α στο οριζόμενο διάστημα.
  4. Μετέχει υποχρεωτικά στη Σχολική Επιτροπή.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ-ΣΤ/13/ 22.12.93
  • Ν.1894/90 άρθρο 5 παρ. 8-11

Αρχή Σελίδας

X. ΣΜΕΑ: Πρόταση σε υπερκείμενη αρχή
Σύλλογος Διδασκόντων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων προτείνει στο Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής, έχοντας λάβει υπόψη του τον αριθμό των μαθητών και το επίπεδο σχολικής ωριμότητας, τη δημιουργία μέχρι δύο προκαταρκτικών τμημάτων στην Α΄ τάξη.

Πηγές

  • Π.Δ. 603/82, άρθρο 4

Αρχή Σελίδας

XI. ΣΜΕΑ: Συνεργασία Διευθυντή με Κ.Δ.Α.Υ. (2)
Διευθυντής – Σύλλογος Διδασκόντων
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζονται με τα Κ.Δ.Α.Υ. για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών. Τα Κ.Δ.Α.Υ. παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό των ΣΜΕΑ.

Πηγές

  • Ν. 2817/2000, άρθρο 2, παρ. 3β,δ

Αρχή Σελίδας

XII. Φυσική Αγωγή
Διευθυντής
Εισηγείται στον οικείο Νομάρχη, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων τη διάθεση σχολικών αθλητικών χώρων σε φορείς ή Αθλητικούς Συλλόγους.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Γ4/745/18-12-84

Αρχή Σελίδας

 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

(1) Στις διευθύνσεις και τα γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομαρχιών συγκροτούνται και λειτουργούν ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες, συμβουλευτικοί σταθμοί νέων (Σ.Σ.Ν) για την προαγωγή των προγραμμάτων αγωγής υγείας των μαθητών / τριων. Έργο των Σ.Σ.Ν. που αφορά τους εκπαιδευτικούς είναι η εφαρμογή, στήριξη και παρακολούθηση προγραμμάτων αγωγής υγείας για τους μαθητές, η παραγωγή και διανομή εκπαιδευτικού υλικού, η συνεχής ενημέρωση-επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα αυτών που εφαρμόζουν σχετικά προγράμματα καθώς και η αξιολόγηση σε τακτά χρονικά διαστήματα των αποτελεσμάτων εφαρμογής των προγραμμάτων σε επίπεδο σχολείου και νόμου.

(2) Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ιδρύονται με το Ν. 2817/2000 άρθρο 2 στις έδρες των νομών και νομαρχιών, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, που υπάγονται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σκοπός των Κ.Δ.Α.Υ. είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων, που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.

Αρχή Σελίδας

οΔεύτερο μέρος

οΠεριεχόμενα


Η σελίδα σχεδιάστηκε από το Σάββα Σωμαράκη.