Δ. ΣΧΟΛΕΙΟ (οργάνωση-σχολική ζωή)

οΔεύτερο μέρος

οΠεριεχόμενα

I. Αθλητικές δραστηριότητες XIV. Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε)
II. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου XV. Προσωπικό καθαριότητας
III. Βιβλία: Θεώρηση - Κλείσιμο XVI. ΣΜΕΑ: Αποφάσεις Συλλόγου Διδασκόντων για διάφορα θέματα
IV. Εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης σχολικών κτιρίων από τις σχολικές επιτροπές XVII. ΣΜΕΑ: Καθήκοντα διευθυντή που αφορούν το σχολείο.
V. Εορτασμός επετείου Πολυτεχνείου XVIII. Σχολικές βιβλιοθήκες
VI. Έπαρση σημαίας XIX. Σχολική περιφέρεια
VII. Θεατρικές παραστάσεις XX. Σχολικό Συμβούλιο
VIII. Ίδρυση – λειτουργία Τάξεων Υποδοχής – Φροντιστηριακών τμημάτων XXI. Σχολικός τροχονόμος
IX. Κυλικεία σχολικά: Λειτουργία XXII. Σύλλογος Γονέων
X. Οργάνωση λειτουργία και υπαγωγή πειραματικών σχολείων XXIII. Τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης
XI. Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου XXIV. Υπεύθυνος βιβλιοθήκης του προσωπικού.
XII. Παρελάσεις σχολείων - εκλογή σημαιοφόρων και παραστατών. XXV. Ωρολόγια προγράμματα
XIII. Περιουσία - Εποπτικά Mέσα Διδασκαλίας. XXVI. Ωρολόγιο πρόγραμμα σχολείων αποδήμων ελληνοπαίδων

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

 

I. Αθλητικές δραστηριότητες
Διευθυντής
Ορίζει το συνοδό των ομαδικών αθλημάτων. Aν δεν υπάρχει εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και αν δε δέχεται κανένας από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, απευθύνεται στη Νομαρχιακή Οργανωτική Επιτροπή (Ν.Ο.Ε.) ή μπορεί να ορίσει ως συνοδό της ομάδας ένα γονέα ή κηδεμόνα.

Προκειμένου για αγώνες μαθητών Ειδικών Σχολείων ορίζει ένα συνοδό για τέσσερις (4) μαθητές ή μαθήτριες.

Σύλλογος Διδασκόντων
Συνεργάζεται με το Διευθυντή του σχολείου και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την οργάνωση αθλητικών αγώνων στην περίπτωση που δεν υπηρετεί στο σχολείο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγή. Ορίζουν την ημέρα που θα γίνουν οι αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, μέσα στο τελευταίο 10ήμερο πριν τη λήξη των μαθημάτων και αποφασίζει αν οι εκδηλώσεις αυτές γίνουν κατά ομάδες σχολείων.

Πηγές

Διευθυντής:

  • ΥΠΕΠΘ Γ4/353/2-8-90
  • ΥΠΕΠΘ Γ4 /1770/30-11-93
  • ΥΠΕΠΘ Γ4/819/20-4-95

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • ΥΠΕΠΘ Γ4/353/2-8-90
  • ΥΠΕΠΘ Γ4/1770/30-11-93

Αρχή Σελίδας

II. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
Διευθυντής
Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας συντάσσει αξιολογική έκθεση για τη σχολική μονάδα την οποία διευθύνει και για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας (1).

Πηγές

  • Ν.2525/97 , άρθρο 8 παρ. 4α
  • ΥΠΕΠΘ Δ2/1938/26-2-98, άρθρο 2, παρ. 2α,β

Αρχή Σελίδας

III. Βιβλία: Θεώρηση - Κλείσιμο
Διευθυντής
  • Όταν ο μαθητής διακόπτει τη φοίτηση του για δυο σχολικά έτη δεν εγγράφεται στην ίδια τάξη. Επανεγγραφή του γίνεται, όταν επαναλάβει τη φοίτηση του στο σχολείο. Η ρύθμιση αυτή δεν απαλλάσσει το Διευθυντή και τις αρμόδιες αρχές από την υποχρέωση αναζήτησης του μαθητή, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 11 του Π.Δ. 201/98.
  • Όλα τα βιβλία σελιδομετρούνται και θεωρούνται από το Διευθυντή του σχολείου.
  • Στις 31 Δεκεμβρίου κλείνονται τα πρωτόκολλα αλληλογραφίας με πράξη του Διευθυντή του σχολείου. Λόγω των διακοπών των Χριστουγέννων, η πράξη κλεισίματος μπορεί να γίνει με ημερομηνία 8 Ιανουαρίου.
  • Το Βιβλίο Μητρώου και Προόδου των μαθητών θα κλείσει με τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους 1999-2000 (15 Ιουνίου του έτους 2000). Οι εγγραφές των μαθητών όλων των τάξεων για το σχολικό έτος 2000-2001 θα γίνουν σε νέο Βιβλίο Μητρώου και με νέα αρίθμηση. Αυτό θα επαναλαμβάνεται κάθε δεκαετία. Το ίδιο γίνεται και με το αλφαβητικό ευρετήριο των μαθητών, το οποίο τίθεται στο αρχείο μαζί με το Βιβλίο Μητρώου και Προόδου που αντιστοιχεί στην ίδια δεκαετία.
  • Στις 31 Αυγούστου (λήξη σχολικού έτους) κλείνονται με απόφαση του Διευθυντή, το Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής, το Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων και το Βιβλίο Πράξεων Σχολικού Συμβουλίου και το Βιβλίο Πιστοποιητικό Σπουδής. Στο βιβλίο αυτό καταχωρούνται όσα πιστοποιητικά και αποδεικτικά μετεγγραφής εκδίδονται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, καθώς και αυτά που εκδίδονται από 16 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου. Λόγω των θερινών διακοπών, η πράξη κλεισίματος των βιβλίων που αναφέρονται παραπάνω μπορεί να γίνει με ημερομηνία 1η Σεπτεμβρίου.

Πηγές

  • Π.Δ.201/1998, άρθρο 6

Αρχή Σελίδας

IV. Εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης σχολικών κτιρίων από τις σχολικές επιτροπές
Διευθυντής
  • Με απόφασή του, ως εκπρόσωπος της Σχολικής Επιτροπής, μπορεί να αναθέτει, χωρίς διαγωνισμό, την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης, προϋπολογισμού δαπάνης έως και 1.000.000 δρχ.
  • Επιβλέπει την εκτέλεση των εργασιών.
  • Μπορεί να εγκρίνει τη χορήγηση προκαταβολής μέχρι 30% της αξίας των υλικών.
  • Συμμετέχει στην παραλαβή των εργασιών, μετά την αποπεράτωσή των, και στη σύνταξη του πρωτοκόλλου παραλαβής.
  • Αποφασίζει για την παρακράτηση ανάλογου ποσού, αν ο ανάδοχος αρνηθεί να αποκαταστήσει τις κακοτεχνίες ή να συμπληρώσει τις παραλείψεις. Την απόφαση την κοινοποιεί στον ανάδοχο και στον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής.
  • Μπορεί να εγκρίνει την τμηματική καταβολή του εργολαβικού ανταλλάγματος μέχρι ποσοστού 50% της συνολικής αξίας του έργου, κατά την πρόοδο των εργασιών κι εφόσον αυτή είναι ικανοποιητική.

Πηγές

  • ΥΠ.ΕΣ. – 13172/ 17.3.95 (άρθρα 1,2,3.)

Αρχή Σελίδας

V. Εορτασμός επετείου Πολυτεχνείου
Σύλλογος Διδασκόντων
Έχει την ευθύνη για την οργάνωση των εορταστικών εκδηλώσεων του σχολείου.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ – Γ/ 10279/ 11.11.1981

Αρχή Σελίδας

VI. Έπαρση σημαίας
Σύλλογος Διδασκόντων
Εκτός από τις πάγιες περιπτώσεις κατά τις οποίες γίνεται επίσημη έπαρση της σημαίας (πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα – εθνικές επετείους – τοπικές εθνικές εορτές – διαταγή αρμόδιων αρχών), ο Σ.Δ. μπορεί να αποφασίζει την έπαρση καθώς και την υποστολή της σημαίας, όταν το κρίνει σκόπιμο.

Πηγές

  • Π.Δ. 201/98, άρθρο 13, παρ. 5β

Αρχή Σελίδας

VII. Θεατρικές παραστάσεις
Σύλλογος Διδασκόντων
Η παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων γίνεται με απόφαση και ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και αφορά μόνο τα έργα που έχουν τη σχετική έγκρισή της αρμόδιας επιτροπής του ΥΠΕΠΘ.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Γ1/ 1193/21-12-1994

Αρχή Σελίδας

VIII. Ίδρυση – λειτουργία Τάξεων Υποδοχής – Φροντιστηριακών τμημάτων
Διευθυντής
  • Απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή, για τη μετεγγραφή μαθητή που έχει την ανάγκη να φοιτήσει σε Τάξη Υποδοχής.
  • Με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή, μαθητές ευρύτερων περιοχών μπορούν να εγγράφονται στο ίδιο σχολείο, για να λειτουργήσει Φροντιστηριακό Τμήμα.
  • Έχει την ευθύνη για την τήρηση του ωραρίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής και των Φροντιστηριακών Τμημάτων.
  • Υποβάλλει, στο τέλος του διδακτικού έτους, εκθέσεις στο Σχολικό Σύμβουλο για την εφαρμογή των προγραμμάτων.
Σύλλογος Διδασκόντων
  • Αποφασίζει για την ένταξη του παιδιού σε Τμήμα Υποδοχής ή Φροντιστηριακό, σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο.
  • Προτείνει στον Προϊστάμενο εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, για να τους ανατεθεί η διδασκαλία στα Φροντιστηριακά Τμήματα.
  • Καθορίζει την κατανομή των διδακτικών ωρών των μαθημάτων στην Τάξη Υποδοχής, καθώς επίσης και τις διδακτικές ώρες που τα παιδιά θα παρακολουθούν στην κανονική τους τάξη.
  • Καθορίζει την κατανομή των ωρών διδασκαλίας στα Φροντιστηριακά Τμήματα και αποφασίζει σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο, αν χρειάζεται να προστεθούν κι άλλα μαθήματα στο πρόγραμμα εκτός των μαθημάτων που προβλέπεται, δηλ. Νεοελληνική Γλώσσα και Ελληνική Ιστορία.

Πηγές

Διευθυντής:

  • ΥΠΕΠΘ – Γ1/ 1124/ 8.12.94

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • ΥΠΕΠΘ – Γ1/ 1124/ 8.12.94

Αρχή Σελίδας

IX. Κυλικεία σχολικά: Λειτουργία
Διευθυντής
Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους οι Διευθυντές των σχολείων να πάρουν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την άψογη από κάθε άποψη λειτουργία των σχολικών κυλικείων.

Την ευθύνη για την τήρηση και πιστή εφαρμογή των κείμενων διατάξεων (2) (και ιδίως για τη λειτουργία της προβλεπόμενης επιτροπής ελέγχου) για τη λειτουργία των σχολικών κυλικείων έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Κατά το μήνα Μάρτιο του χρόνου που λήγει η ισχύουσα σύμβαση η σχολική επιτροπή προκηρύσσει πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του κυλικείου του σχολείου.

Οι συμβάσεις ισχύουν για τρία χρόνια .Αρχίζουν την 1η Ιουλίου και λήγουν την 30η Ιουνίου του τρίτου έτους.

Τα δικαιολογητικά συμμετοχής του κάθε ενδιαφερόμενου στον πλειοδοτικό διαγωνισμό υποβάλλονται στην αρμόδια επιτροπή μέσω του Διευθυντή του σχολείου και πρωτοκολλούνται στο πρωτόκολλο της Σχολικής Επιτροπής.

Η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού συγκροτείται από το Διευθυντή του σχολείου, από εκπρόσωπο του Δήμου και τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων.

Με απόφαση της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής του σχολείου συγκροτείται Επιτροπή Ελέγχου της λειτουργίας του σχολικού κυλικείου, η οποία αποτελείται από: α) Το Διευθυντή του σχολείου ή το νόμιμο αναπληρωτή του. β) Ένα μέλος του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων με τον αναπληρωτή του. γ) Ένα μέλος της μαθητικής κοινότητας με τον αναπληρωτή του. δ) Έναν εκπαιδευτικό του σχολείου με τον αναπληρωτή του.

Πρόεδρος της παραπάνω επιτροπής είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του.

Στα σχολικά συγκροτήματα ή σε σχολεία όπου έχουμε ένα κυλικείο αλλά δύο ή περισσότερους Συλλόγους Διδασκόντων η επιτροπή ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου αποτελείται από: α) Ένα Διευθυντή σχολείου του συγκροτήματος ή των συστεγαζόμενων στο διδακτήριο σχολείων ως πρόεδρο της επιτροπής με τον αναπληρωτή του. β) Ένα μέλος του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων με τον αναπληρωτή του. γ) Ένα μέλος της Σχολικής Επιτροπής με τον αναπληρωτή του. δ) Ένα μέλος των μαθητικών κοινοτήτων με τον αναπληρωτή του. ε) Έναν εκπαιδευτικό με τον αναπληρωτή του.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ-Δ4/355/2-6-94
  • ΥΠΕΠΘ-Δ4/620/13-9-95

Αρχή Σελίδας

X. Οργάνωση λειτουργία και υπαγωγή πειραματικών σχολείων
Διευθυντής
  • Μετέχει στη Σχολική Επιτροπή των Πειραματικών Σχολείων.
  • Είναι ένα από τα δύο όργανα διοίκησης των σχολικών μονάδων των Πειραματικών Σχολείων.
  • Έχει τις εξής αρμοδιότητες:
    • Αυτές που ορίζονται από το Ν. 1566/ 85 και τις διατάξεις για τους Διευθυντές.
    • Συνεργάζεται με τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου και το Συντονιστή, για την οργάνωση των παιδαγωγικών ερευνών και πειραμάτων για τη διευκόλυνση της άσκησης των φοιτητών.
    • Προσαρμόζει τον προγραμματισμό της άσκησης των φοιτητών στο πρόγραμμα του σχολείου.
    • Έχει την ευθύνη της καλής λειτουργίας του σχολείου.
    • Συγκαλεί το διδακτικό προσωπικό σε συνεδριάσεις.
Σύλλογος Διδασκόντων
Αποτελεί όργανο διοίκησης του Πειραματικού Σχολείου.

Πηγές

Διευθυντής:

  • ΥΠΕΠΘ – Γ1/ 160/ 7.2.95

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • ΥΠΕΠΘ – Γ1 160/ 7.2.95

Αρχή Σελίδας

XI. Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου
Διευθυντής
  • Οι παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών για θέματα αγωγής και αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και οι συναντήσεις με τους γονείς πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία και ευθύνη του Διευθυντή και εντάσσονται στον ετήσιο και τριμηνιαίο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων του σχολείου, ο οποίος γνωστοποιείται στο Σχολικό Σύμβουλο. Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να μετέχει και o Σχολικός Σύμβουλος.
  • Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται κατά το μήνα Σεπτέμβριο από το δάσκαλο της τάξης ή και από το Διευθυντή για το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία του σχολείου, τη διδακτική πράξη, τη συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, την οργάνωση της τάξης, τις απαιτήσεις του σχoλείου, τις προσδοκίες των γονέων και άλλα συναφή θέματα.
  • Η ενημέρωση των γονέων, μετά τη λήξη του τριμήνου, γίνεται σύμφωνα με τα Π.Δ. που αφορούν την αξιολόγηση και τις εγκυκλίους της Διεύθυνσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιείται, με ευθύνη του Διευθυντή, συνάντηση με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, στους οποίους χορηγείται έλεγχος προόδου, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση. Οι συναντήσεις με τους γονείς κατά τάξη ή σχολείο γίνονται σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων σ' αυτές και εκτός ωρών διδασκαλίας, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 13 του Ν. 1566/85.
  • Ο Διευθυντής του σχολείου καλεί το διδακτικό προσωπικό σε έκτακτη συνεδρίαση εκτός ωρών διδασκαλίας, πρoκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου ή για να αντιμετωπιστούν καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο, οργανώνει το Σχολικό Συμβούλιο και συντονίζει ο Διευθυντής του σχολείου.
Σύλλογος Διδασκόντων
  • Οι παιδαγωγικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών για θέματα αγωγής και αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και οι συναντήσεις με τους γονείς εντάσσονται στον ετήσιο και τριμηνιαίο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων του σχολείου (ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων).
  • Τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μετέχουν σε έκτακτη συνεδρίαση εκτός ωρών διδασκαλίας, πρoκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου ή για να αντιμετωπιστούν καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία, έπειτα από πρόσκληση του διευθυντή.
  • Κάθε εκπαιδευτικός ορίζει ημέρα και ώρα συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών μία φορά το μήνα. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο βιβλίο πράξεων του διδακτικού προσωπικού (συλλόγου διδασκόντων) και γνωστοποιούνται στους γονείς. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτουν προβλήματα.

Πηγές

Διευθυντής:

  • Π.Δ. 201/1998, άρθρο 11, παρ. 1α,1β,1γ,1δ,1στ

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • Π.Δ. 201/1998, άρθρο 11, παρ. 1α, 1δ, 1ε

Αρχή Σελίδας

XII. Παρελάσεις σχολείων - εκλογή σημαιοφόρων και παραστατών.
Σύλλογος Διδασκόντων
ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗΣ
  • Τον αριθμό των μαθητών που συγκροτούν τα τμήματα παρέλασης (4/8=32 μαθητές / τριες).
  • Τον τρόπο προετοιμασίας των τμημάτων για την παρέλαση, που γίνεται με ευθύνη των καθηγητών Φυσικής Αγωγής όπου υπάρχουν ή των δασκάλων. Απαραίτητη η συνεννόηση του Διευθυντή του σχολείου με τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής και τους δασκάλους των τμημάτων της Ε’ και ΣΤ’ τάξης.
  • Τον αριθμό των τμημάτων που μετέχουν στην παρέλαση, ανάλογα με τον αριθμό των σχολείων του Δήμου ή της κοινότητας. Για την περίπτωση των ολιγοθέσιων σχολείων ή όπου κριθεί αναγκαίο, δίνεται η δυνατότητα στο Διευθυντή και στο Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με τους Ο.Τ.Α. ν’ αυξήσουν τα τμήματα της παρέλασης ή και να συμπεριλάβουν ολόκληρο το σχολείο σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ-Γ4/1338/7-10-92.
  • Ο τρόπος επιλογής των μαθητών / τριων που μετέχουν στα τμήματα γίνεται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ-Γ1/135/3-2-98.
  • Τα τμήματα των σχολείων κατά την παρέλαση πρέπει να παρουσιάζουν όσο γίνεται ένα ομοιόμορφο σύνολο, χωρίς να επιβάλλεται υποχρεωτικά μια ορισμένη στολή, (η επιβολή γίνεται ύστερα από απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, Π.Δ. 201. Οι επικεφαλείς των τμημάτων καθηγητές Φυσικής Αγωγής ή δάσκαλοι, οφείλουν να ακολουθούν τα τμήματα τους από το αριστερό μέρος, σε όλη τη διαδρομή της παρέλασης. Βασική επιδίωξη αυτής της εκδήλωσης είναι η ποιότητα της, που πρέπει να είναι η υψηλότερη, επειδή γίνεται για ανάμνηση σπουδαίων γεγονότων, αλλά και για να τιμηθούν πρόσωπα ηρωικά.
  • Τα σχολεία που θα παρελαύνουν κατά το πλέον ενδεδειγμένο και άψογο τρόπο θα βραβεύονται από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΕΠΘ.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

  • Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου μπορούν να οριστούν όλοι οι μαθητές (δηλαδή και έλληνες υπήκοοι και ελληνικής καταγωγής και αλλοδαποί μαθητές και μαθητές που έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και μαθητές που προέρχονται από μετεγγραφή και πήραν τίτλο προόδου Ε΄ τάξης από άλλο σχολείο).
  • Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ τάξης, ο ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζόμενου και του κλασματικού του μέρους.
  • Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές / τριες της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και οι άλλοι πέντε μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.
  • Με τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω, επιλέγονται δύο μαθητές / τριες της ΣΤ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
  • Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται κατά τμήμα και η τήρηση των παραπάνω είναι υποχρεωτική. Η επιλογή γίνεται από το Διευθυντή του σχολείου ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων και συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο οποίο αναφέρεται η όλη διαδικασία, καθώς και τα ονόματα των μαθητών / τριων που πήραν μέρος στην κλήρωση.
  • Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών / τριών στη ΣΤ΄ τάξη οι θέσεις συμπληρώνονται με μαθητές / τριες της Ε΄ τάξης και, όταν δεν επαρκούν κι αυτοί, με μαθητές / τριες και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα σειρά. Στην περίπτωση αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα Α στους μέσους όρους των μαθημάτων.

Πηγές

  • Ν.1566/85
  • Π.Δ 201/98
  • ΥΠΕΠΘ-Γ4/1048/25-9-89
  • ΥΠΕΠΘ-Γ4/1338/7-10-92
  • ΥΠΕΠΘ-Γ1/135/3-2-98
  • ΥΠΕΠΘ-Γ1/219/13-3-2001
  • ΥΠΕΠΘ-Γ1/480/21-6-2001

Αρχή Σελίδας

XIII. Περιουσία - Εποπτικά Mέσα Διδασκαλίας.
Διευθυντής
Προκειμένου οι Νομαρχίες να κρίνουν τις ανάγκες των σχολείων σε Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας (Ε.Μ.Δ) είναι απαραίτητο να γνωρίζουν ποια και πόσα Ε.Μ.Δ διαθέτουν τα σχολεία. Για το λόγο αυτό είναι επιβεβλημένη μία απογραφή, ώστε το απογραφικό δελτίο (Συνοδευτικό υπόδειγμα 11 ή 12) που θα συμπληρωθεί από το Διευθυντή κάθε σχολείου σε 2 αντίγραφα- ένα για το σχολείο του και ένα για να επιστραφεί στη Νομαρχία- να αποτελέσει το αρχικό αρχείο κάθε σχολείου Νομαρχίας. Στα απογραφικά αυτά δελτία θα καταχωρούνται στη συνέχεια όσα Ε.Μ.Δ θα χορηγηθούν στο μέλλον. Ευνόητο είναι ότι πέραν της ανωτέρω κατά είδος καταχωρήσεως οι Διευθυντές των σχολείων υποχρεούνται να ενημερώσουν και το βιβλίο υλικού του σχολείου. Ειδικότερα δε στα είδη που χορηγούνται σε σειρές ( π.χ. όργανα Φυσικής ), η καταχώρηση πρέπει να είναι αναλυτική, για να είναι δυνατός ο έλεγχος των Ε.Μ.Δ. της συγκεκριμένης σειράς, η παράδοση και η παραλαβή του από ένα Διευθυντή σε άλλο και να μπορεί το σχολείο να ζητήσει από τη Νομαρχία τα είδη της σειράς αυτής που τυχόν δεν του χορηγήθηκαν ή έχουν καταστραφεί ή χαθεί (π.χ. σπασίματα ή κλοπές).

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Στ 5/69/19-12-1983, άρθρο ,8

Αρχή Σελίδας

XIV. Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε)
Διευθυντής
Ο Διευθυντής:
  • συγκαλεί ειδική Παιδαγωγική Συνεδρίαση περί τα τέλη Σεπτεμβρίου για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε.
  • ενθαρρύνει εκτός από τα κανονικά προγράμματα Π.Ε σε κάθε σχολική μονάδα είναι δυνατόν να οργανώνονται και να πραγματοποιούνται περιβαλλοντικές δραστηριότητες, όπως καθαρισμοί, δενδροφυτεύσεις (3), ομιλίες οικολογικές εκδρομές, επισκέψεις χώρων ειδικού ενδιαφέροντος, ανακυκλώσεις υλικών κ.ά.
  • Η παιδαγωγική ομάδα τηρεί συνοπτικό ημερολόγιο εξέλιξης του προγράμματος το οποίο τίθεται υπόψη του Διευθυντή του Σχολείου και του υπεύθυνου Π. Ε. του Νομού.
Σύλλογος Διδασκόντων

ΟΡΙΣΜΟΣ Π.Ε

Η Π.Ε σύμφωνα με την UNESCO ορίζεται ως “μια διαρκής διαδικασία κατά την οποία τα άτομα αποκτούν γνώσεις, αξίες, δεξιότητες και εμπειρίες αναγκαίες για την κατανόηση και εκτίμηση της αλληλεξάρτησης ανθρώπου, πολιτισμού και βιοφυσικού περιβάλλοντος καθώς και την αποφασιστικότητα να δράσουν ατομικά και συλλογικά για τη λύση παρόντων και μελλοντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων ικανοποιώντας τις ανάγκες τους, συνυπολογίζοντας όμως συγχρόνως και τις ανάγκες των μελλοντικών γενεών.”

Η εφαρμογή των προγραμμάτων Π.Ε στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντάσσεται στα πλαίσια της σχετικής επιταγής των νόμων.

Ο Ν. 1566/85, που προβλέπει κάθε πρωτοβουλία που έχει σαν στόχο να αναπτύξουν οι μαθητές την κριτική σκέψη και την αντίληψη για συλλογική προσπάθεια και συνεργασία, ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και με την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου.

Ο Ν. 1946/91, άρθρο 62 που αναγνωρίζει την Π.Ε ως τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προκειμένου οι μαθητές, όχι μόνο να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον αλλά και να δραστηριοποιηθούν και να συμβάλλουν-μέσα από ειδικά προγράμματα- στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Σύμφωνα με τους προηγούμενους νόμους και σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ-Γ2/6799/8-9-95 σε κάθε σχολείο, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο γίνονται προκαταρτικές συσκέψεις μεταξύ των εκπαιδευτικών του Συλλόγου Διδασκόντων που επιθυμούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν προγράμματα Π.Ε με τους μαθητές των τμημάτων τους. Οι προτάσεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος τους παρουσιάζονται σε ειδική Παιδαγωγική Συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που γίνονται υποχρεωτικά ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή περί τα τέλη του Σεπτεμβρίου. Σημειώνουμε ότι ελάχιστος χρόνος διαρκείας ενός προγράμματος θεωρείται το πεντάμηνο.

Εκτός από τα κανονικά προγράμματα Π.Ε σε κάθε σχολική μονάδα είναι δυνατόν να οργανώνονται και να πραγματοποιούνται περιβαλλοντικές δραστηριότητες, όπως καθαρισμοί, δενδροφυτεύσεις, ομιλίες οικολογικές εκδρομές, επισκέψεις χώρων ειδικού ενδιαφέροντος, ανακυκλώσεις υλικών κ.ά. οι οποίες πρέπει να ενθαρρύνονται από το Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου.

Καθοριστικός, λοιπόν, θεωρείται ο ρόλος των Διευθυντή, Υποδιευθυντή, Συλλόγου Διδασκόντων για την υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε.

Επίσης οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι υπεύθυνοι Π.Ε πρέπει να διευκολύνουν με κάθε δυνατό τρόπο τους εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν προγράμματα Π.Ε. με την τάξη τους, έτσι ώστε το πρόγραμμα να εξελίσσεται ομαλά και να φτάνει στην επιτυχή έκβασή του. Εξάλλου η ενημέρωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη για την ηθική και υλική στήριξη του προγράμματος.

Για όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται για προγράμματα Π.Ε. υπάρχουν σχετικές πληροφορίες στην Υπουργική Απόφαση Γ2/4867/28-8-92, παρ. 2(α,β) καθώς και στα κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπου μπορούν να εφοδιαστούν με κατάλληλο υλικό. Σχετικό είναι το άρθρο 13 , παρ. 3δ (2) του Π.Δ. 201/98.

Πηγές

Διευθυντής:

  • Υ.Α. Γ2/4867.28-8-92 παρ. 2(α,β)
  • ΥΠΕΠΘ-Γ2/6799/8-9-95
  • ΥΠΕΠΘ-Γ1/473/29-3-96
  • ΥΠΕΠΘ-Φ.20021/4//22045/21/2/78

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • Ν.1566/85
  • Ν.1946/91, άρθρο 62
  • Π.Δ. 201/98, άρθρο 13 , παρ. 3δ (2)
  • Υ.Α. Γ2/4867.28-8-92 παρ. 2(α,β)
  • ΥΠΕΠΘ-Γ2/6799/8-9-95
  • ΥΠΕΠΘ-Γ1/473/29-3-96

Αρχή Σελίδας

XV. Προσωπικό καθαριότητας
Διευθυντής
Οι θέσεις για το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων προκηρύσσονται από το Διευθυντή του σχολείου, με ανάρτηση σχετικής ανακοίνωσης στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων με τα σχετικά δικαιολογητικά διαβιβάζονται με εισηγητικό σημείωμα από το Διευθυντή του σχολείου, στον οικείο Προϊστάμενο Εκπαίδευσης, ο οποίος προβαίνει στην επιλογή και υπογράφει τη σχετική σύμβαση μίσθωσης έργου. Τα κριτήρια επιλογής, δεν καθορίζονται με κάποια διάταξη νόμου. Η εκ νέου ανάθεση του έργου του καθαρισμού των σχολείων, στις ίδιες καθαρίστριες είναι δυνατή, εφόσον δεν προέκυψαν λόγοι που να δικαιολογούν τη μη συνέχιση του έργου.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ δ4/409/31-7-98

Αρχή Σελίδας

XVI. ΣΜΕΑ: Αποφάσεις Συλλόγου Διδασκόντων για διάφορα θέματα
Σύλλογος Διδασκόντων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ειδικού σχολείου μπορεί να αποφασίσει αν:
  • Διοργανωθούν αθλητικές, χειροτεχνικές και άλλες σχολικές εκδηλώσεις με σκοπό τη βίωση από τους μαθητές μορφωτικών αγαθών του σχολείου τους, την ομαλή προσαρμογή στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και γενικά την υποβοήθηση της εξέλιξης τους, Οι εκδηλώσεις αυτές πρέπει να είναι διαλεγμένες με προσοχή, απλές στην εκτέλεση και να εντάσσονται στην όλη εργασία του ειδικού σχολείου.
  • Οι μαθητές του σχολείου θα συμμετάσχουν σε παρελάσεις.
  • Θα πραγματοποιήσει εκδρομές και πότε (δηλαδή προγραμματίζει τις εκδρομές του σχολείου).
  • Θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις με μορφωτικό και ψυχαγωγικό σκοπό (προγραμματισμός).
  • Ένας μαθητής, που δεν έχει προσκομίσει διαγνωστική έκθεση, εμπίπτει στην κατηγορία της ειδικής εκπαιδευτικής μονάδας.
  • Ένας μαθητής μπορεί να μετεγγραφεί σε κανονικό σχολείο ή το αντίθετο.
  • Θα πραγματοποιηθούν ημερήσιες ή ημιημερήσιες εκδρομές που έχουν μορφωτικό και ψυχαγωγικό σκοπό και είναι ενταγμένες στον τρίμηνο προγραμματισμό και μπορούν να πραγματοποιηθούν εντός ή εκτός νομού.

Πηγές

  • Π.Δ. 603/82, άρθρα 8,9,10,12
  • ΥΠΕΠΘ – Γ1 /12 / 39 / 7-1-88

Αρχή Σελίδας

XVII. ΣΜΕΑ: Καθήκοντα διευθυντή που αφορούν το σχολείο.
Διευθυντής
Ο Διευθυντής του ειδικού σχολείου:
  • Τηρεί υπηρεσιακά σημειώματα μαθητών που μετεγγράφονται και κάθε άλλο έγγραφο, που κατά την κρίση του απλοποιεί τη γραφειοκρατία.
  • Εγκρίνει τις επισκέψεις μορφωτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα που προγραμματίζονται από το Δ.Σ. ή κάποιο δάσκαλο τάξης ή βαθμίδας.
  • Μεριμνά για την ιατροπαιδαγωγική εξέταση ενός μαθητή για τον οποίο δεν υπάρχει διαγνωστική έκθεση.
  • Μεριμνά να τακτοποιηθεί μέχρι το τέλος του σχολικού έτους εκκρεμότητα που αφορούσε το πιστοποιητικό γέννησης μαθητή, που έχει εγγράψει προηγουμένως με υπεύθυνη δήλωση του γονέα για το νόμιμο της ηλικίας.
  • Ορίζει τριμελή εξεταστική επιτροπή δασκάλων για την εγγραφή και κατάταξη μαθητή στο Ειδικό Σχολείο (4/θεσιου και άνω).
  • Εγγράφει στην Α’ τάξη μαθητές, που είναι παιδιά αθίγγανων, με τη ληξιαρχική πράξη γέννησής τους, βάφτισης και γνωρίζει με έγγραφό του αυτό στην αρμόδια Νομαρχία για να τακτοποιήσει το θέμα ιθαγένειας του παιδιού στα οικεία Μητρώα ή Δημοτολόγια. Μαθητές, παιδιά αθίγγανων, γράφονται από το Διευθυντή στις λοιπές τάξεις με τον τίτλο σπουδών τους. Όσοι επικαλούνται ξένη υπηκοότητα ή δεν μπορούν ν’ αποδείξουν την απόκτηση ελληνικής ή ξένης ιθαγένειας, πρέπει να προσκομίσουν στο διευθυντή πιστοποιητικό ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών (άρθρο 13 του Α.Ν. 2280/1940)
  • Είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της ηλικίας του μαθητή, σε περίπτωση που η ηλικία δεν είναι νόμιμη η εγγραφή θεωρείται άκυρη και ο Διευθυντής ελέγχεται πειθαρχικά.

Πηγές

  • Π.Δ. 603/82, άρθρα 5,9,10

Αρχή Σελίδας

XVIII. Σχολικές βιβλιοθήκες
Σύλλογος Διδασκόντων
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ένας εκπαιδευτικός του σχολείου ως υπεύθυνος για τη σχολική βιβλιοθήκη.

Πηγές

  • Ν. 1566/85, άρθρο 43

Αρχή Σελίδας

XIX. Σχολική περιφέρεια
Διευθυντής
Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων - σε δήμους ή κοινότητες που λειτουργούν περισσότερα από ένα σχολεία – προτείνουν στον αρμόδιο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή του Γραφείου Εκπαίδευσης, τα όρια της σχολικής περιφέρειας.

Πηγές

  • Π.Δ. 201 / 1998, άρθρο 1, παρ. 1

Αρχή Σελίδας

XX. Σχολικό Συμβούλιο
Διευθυντής
  • Προεδρεύει του Σχολικού Συμβουλίου.
  • Έχει δικαίωμα να ζητήσει έκτακτη συνεδρίαση του Σχολικού Συμβουλίου.
  • Συντονίζει τις συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, που οργανώνει το σχολικό συμβούλιο τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο. Οι συγκεντρώσεις αυτές πραγματοποιούνται προκειμένου οι γονείς να ενημερωθούν σε θέματα λειτουργίας του σχολείου και να παρακολουθήσουν προγράμματα επιμόρφωσης.
Σύλλογος Διδασκόντων
Συμμετέχει στο Σχολικό Συμβούλιο.

Πηγές

Διευθυντής:

  • Ν.1566/ 85 άρθρο 51
  • Ν. 2621/ 98 άρθρο 2 παρ. 1 α.
  • Π.Δ. 201/ 98, άρθρο 11, παρ. 1 στ.

Σύλλογος Διδασκόντων:

  • Ν. 1566/ 85 άρθρο 51

Αρχή Σελίδας

XXI. Σχολικός τροχονόμος (4)
Διευθυντής
  • Ορίζει το Σχολικό Τροχονόμο.
  • Χορηγεί και φυλάσσει τα απαραίτητα υλικά για την άσκηση των καθηκόντων του Σχολικού Τροχονόμου.
  • Απευθύνει έγγραφο αίτημα για την εκπαίδευση των προσώπων που ορίζει ως Σχολικούς Τροχονόμους.
  • Αποστέλλει πρόσκληση προς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να συνδράμουν στην προσπάθεια και γνωστοποιεί την εγκύκλιο στους γονείς.
  • Έχει την εποπτεία του έργου των Σχολικών Τροχονόμων και της συμπεριφοράς τους.

Πηγές

  • ΥΠ.ΕΣ. – 2515/ 5/ 13 στ΄/15.9.97
  • ΥΠ.ΔΗΜ.ΤΑΞΗΣ 22.12.97/ 2515/5/13στ΄/απόφαση
  • ΥΠ.ΔΗΜ.ΤΑΞΗΣ – 2515/ 5/89 κη΄/ 23.9.97

Αρχή Σελίδας

XXII. Σύλλογος Γονέων
Διευθυντής
Σύμφωνα με τη ψήφιση του Ν. 2621/98, άρθρο 2 παρ. 1β και των εγκυκλίων ΥΠΕΠΘ-Δ41531/15-10-98, ΥΠΕΠΘ-Δ4/662/23-12-98, άρθρο 1 παρ. 7 προβλέπεται για κάθε δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο συγκρότηση Συλλόγου Γονέων, όπου δεν υπήρχε και αντικατάσταση καταστατικού των συλλόγων που υπήρχαν και λειτουργούσαν σύμφωνα με τον Ν.1566/1985 άρθρο 53 και της εγκυκλίου ΥΠΕΠΘ-Η/19876/4-12-85, ώστε οι γονείς να μην αποκλεισθούν από τη δυνατότητα εκπροσώπησης τους στα όργανα του Ν. 1566/1985.

Για να εφαρμοσθούν οι διατάξεις του νέου νόμου και των νέων εγκυκλίων ο Διευθυντής του σχολείου: α) Μεριμνά για τη σύγκληση της γενικής συνέλευσης των γονέων προκειμένου να ιδρυθεί ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ, όταν δεν υπάρχει. Τουλάχιστον δεκαπέντε μέρες πριν καλεί τους γονείς και τους ενημερώνει για την αναγκαιότητα να επιμεληθούν για τη συγκρότηση του Συλλόγου τους ως σωματείο καθώς και στη συμμετοχή τους στις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Δ.Σ και των εκπροσώπων τους στα άλλα όργανα. β) Ενημερώνει τους Συλλόγους Γονέων που είναι ήδη συγκροτημένοι ως σωματεία για την αναγκαιότητα προσαρμογής των καταστατικών τους, στις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 2621/1998. γ) Ενημερώνει το Σύλλογο Διδασκόντων σχετικά με τις εκλογές των γονέων λέγοντας τους ότι σύμφωνα με την εγκύκλιο ΥΠΕΠΘ-Η/9876/4-12-85 μπορούν να παραβρεθούν σε αυτές ως παρατηρητές.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων κάθε σχολικής μονάδας ανακοινώνει εγγράφως στο Διευθυντή του σχολείου τα αποτελέσματα των εκλογών. Ο Διευθυντής βεβαιώνει στο Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο του δήμου ή της κοινότητας εγγράφως ότι από το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, σε συνδυασμό με τον αριθμό των ψηφισάντων, προκύπτει η απαρτία της Γεν. Συνέλευσης και δικαιολογείται ο αριθμός των εκπροσώπων στην Ένωση Γονέων και στη Σχολική Επιτροπή. Η ανακοίνωση αυτή δε λαμβάνεται υπόψη αν δε συνοδεύεται από επικυρωμένο απόσπασμα των πρακτικών της Γεν. Συνέλευσης, στο οποίο αναφέρονται τα ονόματα αυτών που ψήφισαν και αυτών που έχουν εκλεγεί ως εκπρόσωποι στα αντίστοιχα όργανα.

Πηγές

  • Ν.2621/98 Άρθρο 2 παρ.1β σε αντικατάσταση του άρθρου 53 του Ν. 1566/1985.
  • ΥΠΕΠΘ-Η/9876/4-12-85 σύμφωνα με το Ν. 1566/1985 άρθρο 53 παρ. 8 Κεφάλαιο Α άρθρο 4,7 εδ. 4 και 10.
  • ΥΠΕΠΘ-Δ4/531/15-10-98
  • ΥΠΕΠΘ-Δ4/662/23-12-98, άρθρο 1 παρ. 7.

Αρχή Σελίδας

XXIII. Τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης
Διευθυντής
Οι επιτροπές που επιλέγουν τους μαθητές για τα Τ.Α.Δ. κοινοποιούν τα ονόματα των επιτυχόντων στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν. Οι Διευθυντές στέλνουν τις σχετικές καρτέλες κατευθείαν στο Γυμνάσιο της περιοχής που λειτουργεί Τ.Α.Δ.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Γ4/572/28-5-98

Αρχή Σελίδας

XXIV. Υπεύθυνος βιβλιοθήκης του προσωπικού.
Διευθυντής
Υπεύθυνος της βιβλιοθήκης του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου είναι ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής .

Συντάσσει στο τέλος της σχολικής χρονιάς, έκθεση για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης του εκπαιδευτικού προσωπικού, την οποία απευθύνει στο γραφείο του Σχολικού Συμβούλου της περιφέρειας του σχολείου μαζί με σχετικές προτάσεις, που μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί της Π. Ε.

Πηγές

  • ΥΠΕΠΘ Γ1/26/68/29-1-1987

Αρχή Σελίδας

XXV. Ωρολόγια προγράμματα
Σύλλογος Διδασκόντων
Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από το Διευθυντή σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό και υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στο Σχολικό Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει στον αρμόδιο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή του Γραφείου Εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες κατά τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος, ο Διευθυντής ορίζει μια έκτακτη συνεδρίαση σε μια προσπάθεια σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων και αν αυτό δεν καταστεί δυνατό καταγράφονται οι διαφορετικές απόψεις σε πρακτικό και υποβάλλονται στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Ο Σχολικός Σύμβουλος ενεργώντας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις ειδικές οδηγίες της Διεύθυνσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας (5), συνεργάζεται με το Διευθυντή και το διδακτικό προσωπικό και διατυπώνει τις δικές του παρατηρήσεις και υποδείξεις, οι οποίες εφαρμόζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων.

Πηγές

  • Π. Δ. 201/98, άρθρο 10, παρ. 3 (α. και β).

Αρχή Σελίδας

XXVI. Ωρολόγιο πρόγραμμα σχολείων αποδήμων ελληνοπαίδων
Σύλλογος Διδασκόντων
Διαμορφώνει το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών.

Πηγές

  • Π.Δ. 435/ 84

Αρχή Σελίδας

 

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

(1) Δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή. Σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έχει πραγματοποιηθεί πειραματικό πρόγραμμα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ, Ενέργεια 1.1.α, έργο ΣΕΠΠΕ Πειραματικό πρόγραμμα: Εσωτερική αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα. Βλέπε Ι. Σολομών (Επιμέλεια-Εισαγωγή), Εσωτερική αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Τμήμα Αξιολόγησης, Αθήνα 1999.

(2) Για τη σωστή λειτουργία των σχολικών κυλικείων θα εφαρμοσθούν απαρέγκλιτα η Α2γ 9014/2087/9-5-1989 κοινή Υπουργική Απόφαση, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Υ3ε/7810/93/18-3-94 όμοια, με την οποία καθορίζονται ρητά τα είδη που επιτρέπεται να πωλούνται από τα σχολικά κυλικεία.

(3) Οι Διευθυντές των σχολείων επιβάλλεται να κινήσουν το ενδιαφέρον και τη θέληση των μαθητών, για δενδροφύτευση σχολικών χώρων, πεζοδρομίων και χώρων που δεν ανήκουν στα σχολεία.. Τα ανάλογα δενδρύλλια θα προμηθευτούν από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες.

(4) Ενδεχομένως να τροποποιηθούν οι σχετικές διατάξεις με την εφαρμογή προγράμματος απασχόλησης για τη φύλαξη των σχολείων.

(5) ΥΠΕΠΘ Φ12/79/51/33/14

Αρχή Σελίδας

 

οΔεύτερο μέρος

οΠεριεχόμενα


Η σελίδα σχεδιάστηκε από το Σάββα Σωμαράκη.