3.2.2 Β. Μεταχείριση της διδακτέας ύλης στα διθέσια σχολεία
Στα διθέσια σχολεία ο διδακτικός χρόνος στο μάθημα της ιστορίας είναι δύο ημίωρα, κι αυτό είναι ένας αποφασιστικός παράγοντας που διαφοροποιεί σε σημαντικό βαθμό τη δυνατότητα παρέμβασης του δασκάλου.
Υπάρχουν δύο επιλογές:
Η πιο απλή είναι αυτή που ακολουθούμε και σ’ ένα μεγαλύτερο σχολείο ακολουθώντας ένα-ένα τα κεφάλαια, με τη διαφορά ότι επιλέγουμε ποιες δραστηριότητες θα πραγματοποιήσουν απ’ αυτές που συνοδεύουν το κύριο κείμενο του βιβλίου ή που περιέχονται στο τετράδιο εργασιών.
Η δεύτερη επιλογή, η πιο απαιτητική, είναι αυτή των κύκλων που ακολουθήσαμε στην περίπτωση των μονοθέσιων σχολείων.
Με τη διαφορά ότι στο δεύτερο ημίωρο του διδακτικού χρόνου που διαθέτουμε μια άλλη μέρα της εβδομάδας, έχουμε τη δυνατότητα να ασχοληθούμε, εκτός από τον έλεγχο των απαντήσεων στις ερωτήσεις κατανόησης, και με τις εξής (ενδεικτικές) δραστηριότητες:
Εναλλακτική δραστηριότητα: Ακούμε το τραγούδι «Χριστούγεννα στο Ναύπλιο» από
το δίσκο του Ν. Ξυδάκη «Τένεδος».
Οι δραστηριότητες αυτές ποικίλουν ανάλογα με την πληροφόρηση και τα μέσα διδασκαλίας που διαθέτει κάθε δάσκαλος και σχολείο αντίστοιχα.
Η δραστηριότητα του 3 ου κύκλου των μονοθέσιων μπορεί να πραγματοποιηθεί κι εδώ με τις ίδιες μορφές.