3.2.1 Η διαχείριση του εβδομαδιαίου σχολικού χρόνου στο μονοθέσιο
1 ο βήμα: Λαμβάνουμε υπόψη την κατανομή του προβλεπόμενου διδακτικού χρόνου ανά τάξη.
2 ο βήμα: Καταρτίζουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα σύμφωνα με τον παραπάνω προβλεπόμενο καταμερισμό.
Αν τυχόν δεν υπάρχουν παιδιά σε όλες τις τάξεις, φροντίζουμε τον προβλεπόμενο χρόνο να τον
μοιράζουμε προς όφελος των τάξεων ή των παιδιών ανάλογα με τις ανάγκες και τις αδυναμίες τους.
3 ο βήμα: Το παραπάνω εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποβάλλεται και τίθεται σε ισχύ, αλλά όπως είναι φυσικό δεν
βοηθά στον καταμερισμό των σιωπηρών εργασιών. Γι’ αυτό καταρτίσαμε ένα άλλο τύπο προγράμματος
που δόθηκε σε κάθε σχολείο.
Κάθε δάσκαλος έπρεπε, πρώτα να τοποθετήσει σ’ αυτό την κατανομή του διδακτικού του χρόνου.
Παραθέτουμε την κατανομή του ίδιου σχολείου.
1/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΟΛ ΕΤΟΣ: 2004-2005
ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑΣ
Χρήση του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου
8:15΄ 8:25΄ 9:10΄ 9:55΄ 10:15΄ 11:00΄ 11:45΄ 12:05΄ 12:50΄ 13: 30΄
Δ |
Α΄ |
Οργάνωση της ημέρας (κατευθυντήρια συζήτηση) |
|
|
1 ο διάλειμμα |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
2 ο δ ιάλειμμα |
ΜΠ |
|
ΑΙΣΘΗΤ . ΑΓΩΓΗ |
|||
Γ΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
ΜΠ |
|||||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
|
ΜΘ |
|
ΓΕΩΓΡ . |
|||||||
ΜΘ |
|
|||||||||||||
Τ |
Α΄ |
|
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΜΠ |
|
Φ.Α. |
||||||
Γ΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΜΘ |
|
|
ΜΠ |
|
||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
|
ΜΘ |
|
ΙΣΤ |
|||||||
|
||||||||||||||
Τ |
Α΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
ΜΘ |
|
|
|
|||||||
Γ΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΜΘ |
|
ΙΣΤ |
|
|||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
|
ΚΠΑ |
|
ΦΣΚ |
|||||||
ΜΘ |
||||||||||||||
Π |
Α΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΜΘ |
|
Φ.Α. |
|||||||
Γ΄ |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
ΜΘ |
|
|
ΘΡ |
|
||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
ΜΘ |
|
ΘΡ |
||||||||
|
ΜΘ |
|
||||||||||||
Π |
Α |
|
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
ΜΘ |
|
|
||||||
Γ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
|
|
ΜΘ |
|
|
||||||||
Έ΄ ΣΤ΄ |
|
ΜΘ |
|
|
ΦΣΚ |
ΘΡ |
Α.Α. |
|||||||
|
ΜΘ |
|
Σημειώσεις : ΜΘ (Μαθηματικά), ΜΠ (Μελέτη του Περιβάλλοντος), Α.Α (Αισθητική Αγωγή), Φ.Α.(Φυσική Αγωγή),
ΘΡ (Θρησκευτικά), ΙΣΤ (Ιστορία), ΦΣΚ (Φυσική), ΓΦ (Γεωγραφία).
΄ Υστερα κατανέμουμε τις σιωπηρές εργασίες, κατά μάθημα και κατά είδος. Παραθέτουμε το παράδειγμα του ίδιου σχολείου:
1/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΟΛ ΕΤΟΣ: 2004-2005
ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑΣ
Χρήση του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου
με κατανομή των σιωπηρών εργασιών
8:15΄ 8:25΄ 9:10΄ 9:55΄ 10:15΄ 11:00΄ 11:45΄ 12:05΄ 12:50΄ 13: 30΄
Δ |
Α΄ |
Οργάνωση της ημέρας (κατευθυντήρια συζήτηση) |
Ανεξάρ - τητες |
Προκαταρ γλώσσας |
1 ο διάλειμμα |
ΓΛΩΣΣΑ |
δραστηρ . εμπέδωσης |
2 ο δ ιάλειμμα |
ΜΠ |
εμπ . |
ΑΙΣΘΗΤ . ΑΓΩΓΗ |
||||
Γ΄ |
Προκαταρ |
ΓΛΩΣΣΑ |
Σ.Ε. (γλωσσικές ασκήσεις) |
Προκ . ΜΠ |
ΜΠ |
||||||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
εμπέδωση γλώσσας |
ανεξάρτητες |
προκ . ΜΘ |
ΜΘ |
προκαταρκτ . ( ΓΦ) |
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ |
||||||||
ΜΘ |
εμπ . |
||||||||||||||
Τ |
Α΄ |
ανεξάρτ . |
προκαταρ . γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
εμπέδ . γλώσσας |
ΜΠ |
Εμπέδωση ( ΜΠ) |
Φ.Α. |
|||||||
Γ΄ |
Προκαταρ γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
Σ.Ε. γλώσσας |
ΜΘ |
εμπ . ΜΘ |
προκατ ( ΜΠ) |
ΜΠ |
Εμπ ΜΠ |
|||||||
Ε΄
ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
Σ.Ε. γλώσσας |
Σ.Ε. ΦΣΚ (εφαρμογές) |
προκ . ΜΘ |
ΜΘ |
Προκαταρκτικές Σ.Ε. ( ΙΣΤ) |
ΙΣΤ |
||||||||
ασκ . ΜΘ |
|||||||||||||||
Τ |
Α΄ |
Προκαταρκτικές γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
ΜΘ |
εμπ . ΜΘ |
εμπεδωτικές ( ΜΘ) |
Σ.Ε.(Α.Α.) |
||||||||
Γ΄ |
Εμπ . γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
προκαταρκτικές ( ΜΘ) |
ΜΘ |
Προκαταρκτικές ( ΙΣΤ) |
ΙΣΤ |
Εμπ . ( ΙΣΤ) |
||||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
Σ.Ε. γλώσσας |
Σ. Ε. στα Μαθηματικά (δραστηριότητες) |
ανεξ . |
ΚΠΑ |
προκ . ( ΦΣΚ) |
ΦΣΚ |
||||||||
ΜΘ |
|||||||||||||||
Π |
Α΄ |
ανεξάρτητες γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
Εμπεδωση ( γλωσ.) |
ΜΘ |
Εμπέδ . ( ΜΘ) |
Φ.Α. |
||||||||
Γ΄ |
προκατ . γλώσσας |
ΓΛΩΣΣΑ |
Εμπέδωση γλώσσας |
ΜΘ |
εμπ . ΜΘ |
Προκατ ( ΘΡ) |
ΘΡ |
Σ.Ε. ( ΘΡ) |
|||||||
Ε΄ ΣΤ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
Εμπέδωση γλώσσας |
προκαταρκτ . ( ΜΘ) |
ΜΘ |
Προκαταρκτ . ( ΘΡ) |
ΘΡ |
|||||||||
προκ.ΜΘ |
ΜΘ |
Εμπέδ . ΜΘ |
|||||||||||||
Π |
Α |
ανεξάρτ . |
ΓΛΩΣΣΑ |
Εμπ . ( ΓΛ) |
Προκ . ( ΜΘ) |
ΜΘ |
Σ.Ε. ( ΜΘ) |
Σ. Ε. Αισθ . Αγ. |
|||||||
Γ΄ |
ΓΛΩΣΣΑ |
Εμπέδ . γλώσσας |
προκαταρκτικές γλώσσας |
ΜΘ |
Εμπ ΓΛ |
ανεξάρτητες |
|||||||||
Έ΄ ΣΤ΄ |
ανεξάρτητες |
ΜΘ |
εμπέδ . ΜΘ |
πρ . ΦΣκ |
ΦΣΚ |
ΘΡ |
Α.Α. |
||||||||
προκ.ΜΘ |
ΜΘ |
εμπέδ |
Οι μορφές που παίρνουν οι σιωπηρές εργασίες εξαρτώνται από την προετοιμασία και τα μέσα που διαθέτει το κάθε σχολείο.
Παράδειγμα: Με την εμφάνιση Η/Υ στα σχολεία, οι ασκήσεις εμπέδωσης της γλώσσας σε πολλά ολιγοθέσια σχολεία
πραγματοποιούνται με το πρόγραμμα « Λογομάθεια».