Ξενοφών
Ζολώτας (1904 - 2004): Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Υπουργός, Καθηγητής
Πανεπιστημίου, Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, από τις σημαντικότερες
προσωπικότητες με διεθνές κύρος. Ο Ξενοφών Ζολώτας έχει εκφωνήσει στην
Ουάσιγκτον δυο ιστορικούς λόγους στα αγγλικά,
χρησιμοποιώντας (εκτός από άρθρα, συνδέσμους κτλ.)
μόνον ελληνικές λέξεις. |
Kyrie,
It is Zeus` anathema on our epoch (for the dynamism of our
economies) and the heresy of our economic method and policies that we
should agonize the Skylla of nomismatic plethora and the Charybdis of
economic anaemia. It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic but
my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists.
Although they emphatically stigmatize nomismatic plethora, they energize
it through their tactics and practices. Our policies should be based more
on economic and less on political criteria. Our gnomon has to be a metron
between economic,strategic and philanthropic scopes. Political magic has
always been anti-economic. In an epoch characterized by monopolies,
oligopolies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our
policies have to be more orthological, but this should not be
metamorphosed into plethorophobia, which is endemic among academic
economists. Nomismatic symmetry should not antagonize economic acme. A
greater harmonization between the practices of the economic and nomismatic
archons is basic. Parallel to this,we have to synchronize and harmonize
more and more our economic and nomismatic policies panethnically. These
scopes are more practicable now, when the prognostics of the political and
economic barometer are halcyonic. The history of our didimus organization
on this sphere has been didactic and their gnostic practices will always
be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The
genesis of the programmed organization will dynamize these policies.
Therefore, i sympathize, although not without criticism one or two themes
with the apostles and the hierarchy of our organs in their zeal to program
orthodox economic and nomismatic policies, although I have some logomachy
with them.I apologize for having tyranized you with my Hellenic
phraseology. In my epilogue, i emphasize my eulogy to the philoxenous
aytochtons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie
stenographers. |
|
Κύριοι,
Είναι "Διός ανάθεμα" στην εποχή μας και αίρεση της
οικονομικής μας μεθόδου και της οικονομικής μας πολιτικής το ότι θα
φέρναμε σε αγωνία την Σκύλλα του νομισματικού πληθωρισμού και τη Χάρυβδη
της οικονομικής μας αναιμίας. Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να είμαι
ειρωνικός ή σαρκαστικός αλλά η διάγνωσή μου θα ήταν ότι οι πολιτικοί είναι
μάλλον κρυπτοπληθωριστές. Αν και με έμφαση στιγματίζουν τον νομισματικό
πληθωρισμό, τον ενεργοποιούν μέσω της τακτικής τους και των πρακτικών
τους. Η πολιτική μας θα έπρεπε να βασίζεται περισσότερο σε οικονομικά και
λιγότερο σε πολιτικά κριτήρια. Γνώμων μας πρέπει να είναι ένα μέτρο μεταξύ
οικονομικής, στρατηγικής και φιλανθρωπικής σκοπιάς. Σε μια εποχή που
χαρακτηρίζεται από μονοπώλια, ολιγοπώλια, μονοπωλιακό ανταγωνισμό και
πολύμορφες ανελαστικότητες, οι πολιτικές μας πρέπει να είναι πιο
ορθολογιστικές, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να μεταμορφώνεται σε πληθωροφοβία,
η οποία είναι ενδημική στους ακαδημαϊκούς οικονομολόγους. Η νομισματική
συμμετρία δεν θα έπρεπε να ανταγωνίζεται την οικονομική ακμή. Μια
μεγαλύτερη εναρμόνιση μεταξύ των πρακτικών των οικονομικών και
νομισματικών αρχόντων είναι βασική. Παράλληλα με αυτό, πρέπει να
εκσυγχρονίσουμε και να εναρμονίσουμε όλο και περισσότερο τις οικονομικές
και νομισματικές μας πρακτικές πανεθνικώς. Αυτές οι θεωρήσεις είναι πιο
εφαρμόσιμες τώρα, που τα προγνωστικά του πολιτικού και οικονομικού
βαρομέτρου είναι χάλκινα. Η ιστορία της δίδυμης οργάνωσης σε αυτήν την
σφαίρα είναι διδακτική και οι γνωστικές τους εφαρμογές θα είναι πάντα ένα
τονωτικό στις πολυώνυμες και ιδιόμορφες εθνικές οικονομίες. Η γένεση μιας
προγραμματισμένης οργάνωσης θα ενισχύσει αυτές τις πολιτικές. Γι` αυτόν το
λόγο αντιμετωπίζω με συμπάθεια, αλλά όχι χωρίς κριτική διάθεση, ένα ή δύο
θέματα με τους αποστόλους της ιεραρχίας των οργάνων μας στον ζήλο τους να
προγραμματίσουν ορθόδοξες οικονομικές και νομισματικές πολιτικές.
Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου φρασεολογία. Στον
επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία μου, προς τους φιλόξενους αυτόχθονες
αυτής της κοσμοπολίτικης μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου προς εσάς,
κύριοι στενογράφοι.
|
Kyrie,
I
eulogize
the
archons
of the
Panethnic
Numismatic
Thesaurus
and the
Ecumenical
Trapeza
for the
orthodoxy
of their
axioms,
methods
and
policies,
although there is an
episode
of
cacophony
of the
Trapeza
with
Hellas.
With
enthusiasm
we
dialogue
and
synagonize
at the
synods
of our
didymous
organizations
in which
polymorphous
economic
ideas
and
dogmas
are
analyzed
and
synthesized.
Our
critical
problems
such as the
numismatic
plethora
generate some
agony
and
melancholy.
This
phenomenon
is
characteristic
of our
epoch.
But, to my
thesis,
we have the
dynamism
to
program
therapeutic
practices
as a
prophylaxis
from
chaos
and
catastrophe.
In
parallel,
a
Panethnic
unhypocritical
economic
synergy
and
harmonization
in a
democratic
climate
is
basic.
I
apologize
for my
eccentric
monologue.
I
emphasize
my
euharistia
to you,
Kyrie
to the
eugenic
arid
generous
American
Ethnos
and to the
organizes
and
protagonists
of his
Amphictyony
and the
gastronomic
symposia.
|