Πού αναφέρεται ο όρος "πληροφορικός γραμματισμός";
Στην ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.
Στην ικανότητα των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.
Στην ικανότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.
Τι είναι τα "πληροφοριακά προβλήματα";
Τα προβλήματα που απαιτούν την εύρεση και χρήση πληροφοριών.
Τα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση του υπολογιστή.
Τα προβλήματα που σχετίζονται με την υπερφόρτωση πληροφοριών.
Το τεχνοκρατικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση...
...δίνει μεγαλύτερη σημασία στη διδασκαλία της Πληροφορικής και έμφαση στην τεχνολογική καινοτομία.
...δίνει σημασία στη διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης με έμφαση στη διάχυση των γνώσεων που αφορούν τις ΤΠΕ σε όλο το εύρος του προγράμματος σπουδών.
...αποτελεί συνδυασμό των αναφερθέντων.
Το ολιστικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση...
...δίνει μεγαλύτερη σημασία στη διδασκαλία της Πληροφορικής και έμφαση στην τεχνολογική καινοτομία.
...δίνει σημασία στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
...αποτελεί συνδυασμό των αναφερθέντων.
Το πραγματολογικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση...
...δίνει μεγαλύτερη σημασία στη διδασκαλία της Πληροφορικής και έμφαση στην τεχνολογική καινοτομία.
...δίνει σημασία στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
...αποτελεί συνδυασμό των αναφερθέντων.
Οι λογικοί τελεστές...
...μάς βοηθούν να αναζητήσουμε εικόνες.
...μάς επιτρέπουν να πραγματοποιήσουμε σύνθετη αναζήτηση.
...μάς βοηθούν να κάνουμε αξιόπιστες αναζητήσεις.
...αναζητούν πληροφορίες από πολλές μηχανές αναζήτησης.
Πώς ονομάζονται οι μηχανές που αναζητούν πληροφορίες από πολλές ταυτόχρονα μηχανές αναζήτησης;
Μετα-μηχανές αναζήτησης.
Σύνθετες μηχανές αναζήτησης.
Μηχανές μετα-αναζήτησης.
Μηχανές σύνθετης αναζήτησης.
Ποιο είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό μιας μηχανής αναζήτησης που την καθιστά γνωστικό εργαλείο;
Η υπηρεσία που προσφέρει για σύνθετου τύπου αναζητήσεις μέσω λογικών τελεστών.
Η δυνατότητα αναζήτησης σε διάφορες γλώσσες.
Η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες.
Η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που περιέχει αρχεία του διαδικτύου.
Με τι από τα παρακάτω επιτυγχάνουμε σύνθετη αναζήτηση;
Χρήση μετα-μηχανής αναζήτησης.
Χρήση λογικών τελεστών.
Αναζήτηση σε δύο μηχανές αναζήτησης.
Αναζήτηση στο διαδίκτυο αλλά και σε έντυπο υλικό.
Τι από τα παρακάτω είναι λογικοί τελεστές;
AND,OR.
NOT,YES.
OR,YES.
AND,YES.
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά είναι έννοια ευρύτερη των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.
Σωστό
Λάθος
Τι εννοούμε με τον όρο "εκπαιδευτικό ψηφιακό περιβάλλον";
Τις εφαρμογές λογισμικού (αλλά και υλικού) οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ψηφιακή υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
Μόνο το ειδικά κατασκευασμένο υλικό και το εκπαιδευτικό λογισμικό με σαφή διδακτικό και μαθησιακό σκοπό.
Αποκλειστικά τις εφαρμογές λογισμικού (όχι το υλικό) οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ψηφιακή υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
Το υλικό (hardware) που χρησιμοποιείται για την ψηφιακή υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
Με τι συνδέεται η Ψηφιακή Υποστήριξη της Διδασκαλίας;
Με τι συνδέεται η Υπολογιστική Υποστήριξη της Μάθησης;
Στην Ψηφιακή Υποστήριξη της Διδασκαλίας οι ΤΠΕ...
...έχουν εργαλειακή μορφή (φυσική και γνωστική).
...αποτελούν ένα σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Στην Υπολογιστική Υποστήριξη της Μάθησης οι ΤΠΕ...
...έχουν εργαλειακή μορφή (φυσική και γνωστική).
...αποτελούν ένα σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Σε πόσες κύριες κατηγορίες ταξινομούνται τα εκπαιδευτικά ψηφιακά περιβάλλοντα με βάση την ακολουθούμενη διδακτική προσέγγιση;
2
3
4
5
Ποιες από τις παρακάτω θεωρούνται διδακτικές προσεγγίσεις;
Ποιες από τις παρακάτω θεωρούνται θεωρίες μάθησης;
Τα συστήματα πληροφόρησης και καθοδηγούμενης διδασκαλίας ...
Τα περιβάλλοντα μάθησης μέσω (καθοδηγούμενης ή όχι) ανακάλυψης και διερεύνησης...
Σε ποια κατηγορία εκπαιδευτικών ψηφιακών περιβαλλόντων ανήκουν τα blogs, τα wikis, οι μηχανές αναζήτησης και τα λογισμικά γενικής χρήσης όπως επεξεργαστές κειμένου και υπολογιστικά φύλλα;
Στα συστήματα πληροφόρησης και καθοδηγούμενης διδασκαλίας.
Στα περιβάλλοντα μάθησης μέσω ανακάλυψης και διερεύνησης.
Στα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
Τα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας έχουν ιδιαίτερη σημασία για ...
...τη γλωσσική εκπαίδευση.
...την περιβαλλοντική εκπαίδευση.
...το μάθημα των φυσικών επιστημών.
...το μάθημα των μαθηματικών.
Τα συστήματα πληροφόρησης και καθοδηγούμενης διδασκαλίας έχουν τις ρίζες τους σε...
...συμπεριφοριστικές θεωρίες και ενίοτε σε γνωστικές θεωρίες.
...εποικοδομιστικές θεωρίες.
...κοινωνικογνωστικές θεωρίες.
...κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες.
Τα περιβάλλοντα μάθησης μέσω ανακάλυψης και διερεύνησης στηρίζονται κυρίως σε...
...γνωστικές και εποικοδομιστικές θεωρίες.
...συμπεριφοριστικές θεωρίες και ενίοτε σε γνωστικές θεωρίες.
...εποικοδομιστικές και κοινωνικογνωστικές θεωρίες.
...εποικοδομιστικές και κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες.
Τα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας στηρίζονται κυρίως σε...
...εποικοδομιστικές και κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες.
...γνωστικές και εποικοδομιστικές θεωρίες.
...συμπεριφοριστικές θεωρίες και ενίοτε σε γνωστικές θεωρίες.
...συμπεριφοριστικές θεωρίες.
Τα συστήματα πληροφόρησης και καθοδηγούμενης διδασκαλίας προϋποθέτουν κατά κανόνα...
...ατομικές χρήσεις.
...ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.
Ποια λογισμικά ανήκουν στα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας;
Ποια λογισμικά ανήκουν στα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας;
Ποια λογισμικά ανήκουν στα περιβάλλοντα μάθησης μέσω (καθοδηγούμενης ή όχι) ανακάλυψης και διερεύνησης;
Ποια λογισμικά ανήκουν στα περιβάλλοντα μάθησης μέσω (καθοδηγούμενης ή όχι) ανακάλυψης και διερεύνησης;
Ποια λογισμικά ανήκουν στα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας;
Ποια λογισμικά ανήκουν στα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας;
Τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS)...
...υποστηρίζουν εφαρμογές που επιτρέπουν τη δημιουργία, αποθήκευση, διαχείριση και διανομή πληροφοριών.
...διανέμουν εκπαιδευτικούς πόρους και διαχειρίζονται επιμέρους μαθησιακές ανάγκες.
Τα συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS)...
...υποστηρίζουν εφαρμογές που επιτρέπουν τη δημιουργία, αποθήκευση, διαχείριση και διανομή πληροφοριών.
...διανέμουν εκπαιδευτικούς πόρους και διαχειρίζονται επιμέρους μαθησιακές ανάγκες.
Το moodle είναι...
...CMS.
...LMS.
Η μεικτή μάθηση είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός διαφορετικών μοντέλων διδασκαλίας και μάθησης.
Σωστό
Λάθος
Σε ποιες κατηγορίες λογισμικών υφίστανται μερικές βασικές οντότητες και ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει νέες οντότητες, νέα "αντικείμενα" και να δημιουργήσει σχέσεις μεταξύ των αντικειμένων;
Στους ανοιχτούς μικρόκοσμους.
Στα λογισμικά προσομοίωσης.
Στα λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης.
Στα λογισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα επικοινωνίας.
Ποια από τα παρακάτω είναι λογισμικά παρουσίασης;
Ποια από τα παρακάτω είναι λογισμικά παρουσίασης;
Το Prezi υποστηρίζει τη δημιουργία γραμμικών παρουσιάσεων.
Σωστό
Λάθος
Ποια εφαρμογή χρησιμοποιείται για τη δημιουργία αφίσας;
Το Infographic.
Το Piktochart.
Το Pixabay.
To TED.
Χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Slide Share μπορούμε...
Στην ιστοσελίδα του TED μπορούμε να βρούμε...
Τι περιλαμβάνει κυρίως ένας διαδραστικός πίνακας εμπρόσθιας προβολής;
Πίνακα ειδικής τεχνολογίας, προβολικό μηχάνημα και υπολογιστή.
Συμβατικό πίνακα, προβολικό μηχάνημα και υπολογιστή.
Διαδραστική οθόνη αφής.
Συμβατικό πίνακα και υπολογιστή.
Ποια είναι τα κύρια μέρη από τα οποία αποτελούνται οι διαδραστικοί προβολείς;
Πίνακας ειδικής τεχνολογίας, προβολικό μηχάνημα και υπολογιστής.
Συμβατικός πίνακας, διαδραστικός προβολέας με κατάλληλη γραφίδα και υπολογιστής.
Διαδραστική οθόνη αφής.
Συμβατικός πίνακας και υπολογιστής.
Ποια είναι τα κύρια μέρη από τα οποία αποτελούνται τα φορητά συστήματα διάδρασης;
Πίνακας ειδικής τεχνολογίας, προβολικό μηχάνημα και υπολογιστής.
Συμβατικός πίνακας, διαδραστικός προβολέας με κατάλληλη γραφίδα και υπολογιστής.
Συμβατικός πίνακας, προβολικό μηχάνημα, πομπός και δέκτης υπέρηχων ή υπέρυθρων ακτίνων και υπολογιστής.
Διαδραστική οθόνη αφής.
Τι περιλαμβάνει κυρίως ένας διαδραστικός πίνακας οπίσθιας προβολής;
Διαδραστική οθόνη αφής.
Συμβατικό πίνακα, διαδραστικό προβολέα με κατάλληλη γραφίδα και υπολογιστή.
Συμβατικό πίνακα, προβολικό μηχάνημα, πομπό και δέκτη υπέρηχων ή υπέρυθρων ακτίνων και υπολογιστή.
Πίνακα ειδικής τεχνολογίας, προβολικό μηχάνημα και υπολογιστή.
Σε ποια κατηγορία διαδραστικών πινάκων μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα σκίασης;
Στους διαδραστικούς πίνακες εμπρόσθιας προβολής.
Στους διαδραστικούς προβολείς.
Τι ισχύει για τους διαδραστικούς προβολείς;
Ποια κατηγορία διαδραστικών πινάκων έχει το υψηλότερο κόστος;
Διαδραστικοί πίνακες εμπρόσθιας προβολής
Διαδραστικοί προβολείς
Φορητά συστήματα διάδρασης
Διαδραστικοί πίνακες οπίσθιας προβολής
Οι περισσότερες χρήσεις του διαδραστικού πίνακα που καταγράφονται στη βιβλιογραφία σχετίζονται...
...με παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας.
...με μαθητοκεντρικές μορφές διδασκαλίας.
Το κύριο μειονέκτημα του διαδραστικού πίνακα είναι...
...η ενδεχόμενη χρήση του ως κλασικού εποπτικού μέσου.
...το υψηλό κόστος.
...η αδυναμία αποθήκευσης όσων γράφονται σε αυτόν.
...η δημιουργία σκίασης στην οθόνη.
Οι εκπαιδευτικοί τείνουν να μοιράζουν τη διδασκαλία τους σε .... φάσεις.
δύο
τρεις
τέσσερις
πέντε
Η έλλειψη πληκτρολογίου στον διαδραστικό πίνακα...
Τα διαδραστικά σχολικά βιβλία είναι σε μορφή...
Ποια από τα παρακάτω είναι λογισμικά επεξεργασίας κειμένου;
Ποια από τα παρακάτω είναι λογισμικά υπολογιστικών φύλλων;
Τα αρχεία pdf είναι αναγνώσιμα σε οποιοδήποτε σύστημα και οποιονδήποτε Η/Υ.
Σωστό
Λάθος
Τι είναι το υπολογιστικό νέφος ή σύννεφο (cloud);
Διαδικτυακή κεντρική διάθεση υπολογιστικών πόρων.
Εκπαιδευτικό πακέτο που διατίθεται σε διαδικτυακές πλατφόρμες.
Εκπαιδευτικό wikis.
Εκπαιδευτικό υλικό με ανοιχτή άδεια.
Όταν αποθηκεύουμε δεδομένα σε υπολογιστικό νέφος...
...τα αποθηκεύουμε τοπικά στον υπολογιστή μας.
...δε χρειάζεται σύνδεση στο ίντερνετ για να τα επεξεργαστούμε.
...χρειάζεται σύνδεση στο ίντερνετ για να τα επεξεργαστούμε.
...καταστρέφονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.
Τι είναι το SaaS (Software as a Service);
Λογισμικό που προσφέρεται διαδικτυακά ως Υπηρεσία στο Νέφος.
Λογισμικό που προσφέρεται διαδικτυακά και πάντα με συνδρομή.
Λογισμικό που το εγκαθιστούμε στον υπολογιστή μας.
Λογισμικό που προσφέρεται διαδικτυακά και πάντα χωρίς συνδρομή.
Το Google Drive είναι...
...επεξεργαστής κειμένου.
...υπηρεσία υπολογιστικού νέφους.
...μηχανή αναζήτησης.
...υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα Google Docs ...
...είναι επεξεργαστής εγγράφου.
...χρειάζονται εγκατάσταση στον υπολογιστή.
...προσφέρονται διαδικτυακά με συνδρομή.
...είναι υπολογιστικά φύλλα.
Τα Google Docs...
Τα ιστολόγια (blogs)...
Ο τύπος domain ενός ιστολογίου είναι δυνατόν να μας δίνει πληροφορίες για τον σκοπό του.
Σωστό
Λάθος
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;Μπορούμε να το δούμε εδώ.
Τι από τα παρακάτω μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως μαθησιακό αντικείμενο;
Τα μικρο-σενάρια είναι μαθησιακά αντικείμενα.
Σωστό
Λάθος
Οι μικρο-δραστηριότητες είναι μαθησιακά αντικείμενα.
Σωστό
Λάθος
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Το μικρο-σενάριο περιγράφει μόνο ένα τμήμα μιας μικρο-δραστηριότητας.
Μια μικρο-δραστηριότητα περιγράφει μόνο ένα τμήμα ενός μικρο-σεναρίου.
Το μικρο-σενάριο ονομάζεται και μικρο-δραστηριότητα.
Η μικρο-δραστηριότητα έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από το μικρο-σενάριο με το οποίο συνδέεται.
Τι είναι τα μεταδεδομένα;
Μαθησιακά αντικείμενα.
Δεδομένα που περιγράφουν τα μαθησιακά αντικείμενα.
Δεδομένα που μπορούν να τροποποιηθούν από τους χρήστες του Φωτόδεντρου.
Όροι χρήσης του Φωτόδεντρου.
Σε τι χρησιμεύουν κυρίως τα μεταδεδομένα;
Στην αναζήτηση ενός μαθησιακού αντικειμένου.
Στην προβολή ενός μαθησιακού αντικειμένου.
Στην αποθήκευση ενός μαθησιακού αντικειμένου.
Στη δημιουργία ενός μαθησιακού αντικειμένου.
Τι από τα παρακάτω μπορεί να είναι μεταδεδομένο;
Οι υπηρεσίες του "Ψηφιακού σχολείου" περιλαμβάνουν:
Τα "Διαδραστικά σχολικά βιβλία", το "Φωτόδεντρο" και την πλατφόρμα "e-me".
Τα "Διαδραστικά σχολικά βιβλία", το "Φωτόδεντρο" και το αποθετήριο "Ιφιγένεια".
Τα "Διαδραστικά σχολικά βιβλία" και το "Φωτόδεντρο".
Το αποθετήριο "Ιφιγένεια", το "Φωτόδεντρο" και την πλατφόρμα "e-me".
Τι από τα παρακάτω μπορεί να περιλαμβάνει ένα "εκπαιδευτικό πακέτο" του αποθετηρίου "Ιφιγένεια";
Η μικρο-δραστηριότητα έχει την ίδια δομή με το μικρο-σενάριο αλλά διαφέρει ως προς τον τελικό της στόχο.
Σωστό
Λάθος
Η μικρο-δραστηριότητα διαφέρει στην περιγραφή αλλά όχι στον στόχο ενός μικρο-σεναρίου.
Σωστό
Λάθος
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Το μικρο-σενάριο είναι μέρος του φύλλου εργασίας.
Η μικρο-δραστηριότητα είναι μέρος του φύλλου εργασίας.
Το φύλλο εργασίας είναι μέρος του διδακτικού σεναρίου.
Μία μικρο-δραστηριότητα δεν περιλαμβάνει φύλλα εργασίας.
Πόσα αποθετήρια ανήκουν σήμερα στο Φωτόδεντρο; Μπορούμε να το δούμε εδώ.
6
5
4
2
Τι είναι οι άδειες creative commons;
Άδειες χρήσης πνευματικού δημιουργήματος.
Άδειες δημοσίευσης πνευματικού δημιουργήματος.
Άδειες πώλησης πνευματικού δημιουργήματος.
Άδειες δημοσίευσης πνευματικού δημιουργήματος στο διαδίκτυο.
Όλο το υλικό του Φωτόδεντρου διατίθεται ελεύθερα, με άδειες creative commons.
Σωστό
Λάθος
Το Φωτόδεντρο χρησιμοποιεί σφραγίδες ποιότητας.
Σωστό
Λάθος
Το αποθετήριο "Ιφιγένεια" φιλοξενεί...
..."εκπαιδευτικά πακέτα".
...διάφορους τύπους μαθησιακών αντικειμένων.
Τι εννοούμε με τον όρο "διδακτικό μετασχηματισμό";
Τη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε αντικείμενο διδασκαλίας.
Την αλλαγή των πρότερων ιδεών και αναπαραστάσεων των παιδιών.
Τη διαδικασία μέσα από την οποία μετασχηματίζονται οι ιδέες των παιδιών.
Την οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές.
Πώς αντιμετωπίζονται οι λανθασμένες αντιλήψεις των μαθητών από τη σύγχρονη διδακτική;
Αγνοούνται.
Αναδεικνύονται.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Η διδακτική βοήθεια σχετίζεται με την ακολουθούμενη θεωρία μάθησης.
Σωστό
Λάθος
Η διδακτική βοήθεια...
Πώς ονομάζουμε τη μεταβολή των γνωστικών δομών ενός ατόμου;
Εννοιολογική αλλαγή.
Γνωστική σύγκρουση.
Τι από τα παρακάτω μπορεί να είναι η γνωστική σύγκρουση;
Οι αντιφάσεις που δημιουργούνται στους μαθητές σχετικά με τις ιδέες που έχουν για μια επιστημονική έννοια.
Οι διαφωνίες μεταξύ των μαθητών, στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, σχετικά με μια επιστημονική έννοια.
Η αλλαγή των εννοιολογικών δομών του μαθητή.
Η αλλαγή των εννοιολογικών δομών του δασκάλου.
Σε ποιες κατηγορίες μπορούμε να χωρίσουμε τις διδακτικές στρατηγικές ή διδακτικές μεθόδους;
Οι διδακτικές στρατηγικές δε χωρίζονται σε κατηγορίες.
Στις γνωστικές συγκρούσεις...
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.
...εμφανίζεται μια αντίφαση ανάμεσα στις ιδέες του μαθητή, τις αναπαραστάσεις του και τις πράξεις του.
Στην κοινωνιογνωστική σύγκρουση...
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.
...απαιτείται συνεργασία ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας και όχι απλός καταμερισμός εργασιών.
Η κοινωνικοπολιτισμική διδακτική στρατηγική...
...συνδέεται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
... μπορεί να συνδέεται με την ανάληψη ρόλων σε μια ομάδα.
...δε συνδέεται απαραίτητα με τη συμμετοχή σε ομάδες.
...δίνει έμφαση στην ατομική δραστηριότητα.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Οι συμπεριφοριστικές διδακτικές στρατηγικές...
...συνδέονται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
...προϋποθέτουν τη συμμετοχή σε ομάδες.
...συνδέονται με λογισμικά προσομοίωσης.
...συνδέονται με λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης.
Ο δάσκαλος πραγματοποιεί ένα πείραμα στο πλαίσιο της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και οι μαθητές παρακολουθούν και εξάγουν συμπεράσματα. Με ποια θεωρία μάθησης συνδέεται αυτή η διδακτική κατάσταση;
Συμπεριφορισμό.
Εποικοδομισμό.
Κοινωνικό Εποικοδομισμό.
Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση.
Η συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης (Forums) με ποια κατηγορία διδακτικών στρατηγικών είναι δυνατόν να συνδέεται;
Συμπεριφοριστικές.
Εποικοδομιστικές.
Κοινωνικοεποικοδομιστικές.
Κοινωνικοπολιτισμικές.
Η επίλυση προβλήματος...
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια εποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών καθοδήγησης.
...είναι μια συμπεριφοριστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
Τα λογισμικά προσομοίωσης και μοντελοποίησης αφορούν...
...σε συμπεριφοριστικές μεθόδους διδασκαλίας.
...σε εποικοδομιστικές μεθόδους διδασκαλίας.
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι κλειστού τύπου;
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι ανοικτού τύπου;
Οι ιδέες και οι αναπαραστάσεις των παιδιών...
...αποτελούν γνωστικά εμπόδια.
...πρέπει να παραβλέπονται.
...δεν αποτελούν γνωστικά εμπόδια.
...δεν μπορούν να αναδειχθούν με τη χρήση των ΤΠΕ.
Το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Το "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Το "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διαρκής και δια βίου ανάλυση και ο κριτικός στοχασμός των εμπειριών τους από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Τόσο στο "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" όσο και στο "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...η επιμόρφωση και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι ανάγκη να βασίζεται τόσο στην επαγγελματική τους εμπειρία όσο και στον κριτικό στοχασμό των εμπειριών τους ως μαθητές και σπουδαστές.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Η εννοιολογική χαρτογράφηση συνδέεται με τη συμπεριφοριστική μάθηση.
Σωστό
Λάθος
Η εννοιολογική χαρτογράφηση συνδέεται με την εποικοδομητική μάθηση.
Σωστό
Λάθος
Ποια είναι τα συστατικά στοιχεία ενός εννοιολογικού χάρτη;
Οι κόμβοι σε έναν εννοιολογικό χάρτη είναι...
...οι έννοιες.
...οι συνδετικές λέξεις.
Οι σύνδεσμοι σε έναν εννοιολογικό χάρτη...
...είναι οι έννοιες.
...προσδιορίζουν τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών.
Στην εικόνα που ακολουθεί η λέξη "Υλικό" είναι...
...κόμβος.
...σύνδεσμος.
...κεντρική έννοια.
Στην εικόνα που ακολουθεί η φράση "Αποτελείται από" είναι...
...κόμβος.
...σύνδεσμος.
...κεντρική έννοια.
Όταν σε έναν εννοιολογικό χάρτη οι έννοιες αναφέρονται σε αντικείμενα, αυτός είναι...
...περιγραφικός.
...επεξηγηματικός.
Όταν σε έναν εννοιολογικό χάρτη οι έννοιες αναφέρονται σε γεγονότα, αυτός είναι...
...περιγραφικός.
...επεξηγηματικός.
Στους ιεραρχικούς εννοιολογικούς χάρτες η κεντρική έννοια τοποθετείται στην κορυφή.
Σωστό
Λάθος
Στους αραχνοειδείς εννοιολογικούς χάρτες η κεντρική έννοια τοποθετείται...
...στο κέντρο.
...στα αριστερά.
...στα δεξιά.
...στην κορυφή.
Στα διαγράμματα ροής οι έννοιες δεν είναι οργανωμένες γραμμικά.
Σωστό
Λάθος
Τα διαγράμματα ροής είναι εννοιολογικοί χάρτες.
Σωστό
Λάθος
Οι συστημικοί εννοιολογικοί χάρτες...
Ποια από τα παρακάτω είναι εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης;
Τι είναι τα wikis;
Ιστοσελίδες στις οποίες οι χρήστες, και όχι μόνο ο δημιουργός, επιτρέπεται να προσθέτουν ή να επεξεργάζονται το περιεχόμενο.
Ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης.
Υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου όπου αναρτώνται ολοκληρωμένα μαθήματα με άδειες χρήσης.
Η wikipedia δεν ανήκει στα wikis.
Σωστό
Λάθος
Τα συστήματα CMS και LMS...
...έχουν πολλές ομοιότητες.
...επιτελούν τελείως διαφορετικές λειτουργίες.
Τα συστήματα CMS είναι...
...συστήματα διαχείρισης περιεχομένου.
...συστήματα διαχείρισης μάθησης.
Τα συστήματα LMS είναι...
...συστήματα διαχείρισης περιεχομένου.
...συστήματα διαχείρισης μάθησης.
Ένα σύστημα LCMS είναι...
...ένα πλήρες σύστημα eLearning.
...σύστημα διαχείρισης περιεχομένου.
...σύστημα διαχείρισης μάθησης.
Στα συστήματα CMS και LMS ανήκει...
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Το σύστημα CMS υποστηρίζει καλύτερα μακροπρόθεσμες συνεδρίες μαθημάτων ενώ το LMS υποστηρίζει έναν αριθμό από σύντομα επιμορφωτικά γεγονότα.
Το σύστημα LMS υποστηρίζει καλύτερα μακροπρόθεσμες συνεδρίες μαθημάτων ενώ το CMS υποστηρίζει έναν αριθμό από σύντομα επιμορφωτικά γεγονότα.
Ποιες από τις προτάσεις είναι λανθασμένες;
Ποια πρόταση είναι σωστή;
Τι ισχύει για τους υπολογιστικούς μικρόκοσμους;
Τι από τα παρακάτω συνδέεται με τα συστήματα οπτικοποίησης;
Ποια από τα παρακάτω είναι λογισμικά οπτικοποίησης;
Λαμβάνουμε ένα διαφημιστικό μήνυμα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς να το ζητήσουμε. Σε ποια κατηγορία ανεπιθύμητων στοιχείων του διαδικτύου αντιστοιχεί αυτή η ενέργεια;
Ηλεκτρονική αποπλάνηση χρηστών (Online grooming)
Κακόβουλο λογισμικό (Malware)
Ανεπιθύμητα μηνύματα που αποστέλλονται σε χρήστες (Spam messages)
Παρώθηση σε επιβλαβείς συμπεριφορές
Έχουμε εθιστεί στη διαδικτυακή περιήγηση σε κοινωνικά δίκτυα και αποφεύγουμε να βγαίνουμε από το σπίτι μας. Σε ποια κατηγορία ανεπιθύμητων στοιχείων του διαδικτύου αντιστοιχεί αυτή η ενέργεια;
Αποξένωση των χρηστών από τον κοινωνικό κόσμο (Social isolation)
Ηλεκτρονική αποπλάνηση χρηστών (Online grooming)
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber bullying)
Ο διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber bullying) ονομάζεται και κυβερνοεκφοβισμός.
Σωστό
Λάθος
Οι συμπαίκτες ενός παιδιού το αποκλείουν από ένα διαδικτυακό παιχνίδι ή το αγνοούν. Οι έρευνες δείχνουν πως αυτού του είδους ο εξοστρακισμός...
...βοηθάει το παιδί να περιορίσει την ενασχόλησή του με το διαδίκτυο.
...έχει αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση.
...δε συμβαίνει σχεδόν ποτέ γιατί τα διαδικτυακά παιχνίδια ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών.
...δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά των παιδιών σχολικής ηλικίας.
Τα δυσάρεστα μηνύματα που λαμβάνει ένα παιδί μέσω διαδικτύου αποτελούν κυρίως...
...μορφή εκφοβισμού.
...ηλεκτρονική αποπλάνηση.
...προσπάθεια αποξένωσης από τον πραγματικό κόσμο.
...υποκλοπή προσωπικών δεδομένων.
Λαμβάνουμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από κάποιο άγνωστο πρόσωπο που ισχυρίζεται ότι είναι εκπρόσωπος της τράπεζας με την οποία συνεργαζόμαστε και ζητάει τον αριθμό λογαριασμού και τον κωδικό μας. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί...
...phishing.
...pharming.
...ψηφιακή φάρσα.
...spam.
Πληκτρολογούμε τη διεύθυνση www.facebook.com και μας κατευθύνει σε μια ιστοσελίδα που μοιάζει με το facebook αλλά δεν είναι. Μας ζητούν να χρησιμοποιήσουμε τα διαπιστευτήρια σύνδεσής μας στο facebook. Η ενέργεια αυτή λέγεται...
...phishing.
...pharming.
...ψηφιακή φάρσα.
...spam.
Η παραπληροφόρηση που διαχέεται στο διαδίκτυο (misinformation) συνδέεται κυρίως με...
...αστικούς μύθους.
...ανεπιθύμητα μηνύματα.
...ηλεκτρονική αποπλάνηση.
...προσβλητικά σχόλια.
Μια κατηγορία αντιμετώπισης των επικίνδυνων ή αρνητικών στοιχείων του διαδικτύου είναι οι μέθοδοι τεχνικού χαρακτήρα. Σε αυτές ανήκουν...
Μια κατηγορία αντιμετώπισης των επικίνδυνων ή αρνητικών στοιχείων του διαδικτύου είναι οι μέθοδοι που βασίζονται στην ενημέρωση και τη διαπαιδαγώγηση. Σε αυτές ανήκουν...
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά προστατεύουν τους υπολογιστές των χρηστών από κακόβουλες ενέργειες;
Ποια από τα παρακάτω είναι κακόβουλα λογισμικά;
Ποιες από τις παρακάτω αποτελούν τεχνικές μεθόδους αντιμετώπισης αρνητικών στοιχείων του διαδικτύου;
Δεν υπάρχουν στο διαδίκτυο ιστοχώροι και πύλες με πληροφόρηση για απάτες και ψευδείς ειδήσεις.
Σωστό
Λάθος
Υπάρχουν ιστοχώροι και δημόσιοι φορείς που υποστηρίζουν την ασφαλή πλοήγηση και χρήση των ψηφιακών πόρων.
Σωστό
Λάθος
Οι όροι "πολιτειότητα" και "πολιτότητα" έχουν την ίδια σημασία.
Σωστό
Λάθος
Πώς ονομάζουμε το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση του να είναι κανείς πολίτης; (Κεφαλαία γράμματα)
Ποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες είναι δυνατόν να περιλαμβάνει η e-πολιτειότητα;
Τι σημαίνει ο όρος "ηλεκτρονική διακυβέρνηση";
Ένα σύνολο από συναλλαγές αλλά και η επικοινωνία μεταξύ κράτους και πολίτη μέσω διαδικτύου.
Η προβολή των συνεδριάσεων της βουλής μέσω διαδικτύου.
Η ενημέρωση για όλα τα πολιτικά θέματα μέσω διαδικτύου.
Η ψηφιοποίηση των βιβλίων, των εφημερίδων και όλων των έντυπων μέσων.
Ο νεολογισμός "post-truth" σημαίνει μετα-αλήθεια.Ο όρος αυτός χαρακτηρίζει φαινόμενα...
...τα οποία προσδιορίζουν περιστάσεις στις οποίες τα αντικειμενικά γεγονότα έχουν μικρότερη απήχηση στον σχηματισμό της κοινής γνώμης από όση έχουν τα συναισθήματα και τα προσωπικά "πιστεύω".
...τα οποία προσδιορίζουν περιστάσεις στις οποίες τα αντικειμενικά γεγονότα έχουν μεγαλύτερη απήχηση στον σχηματισμό της κοινής γνώμης από όση έχουν τα συναισθήματα και τα προσωπικά "πιστεύω".
Η εκλογή του Τραμπ και το Brexit συνδέθηκαν με τον όρο...
..."post-truth".
...e-citizenship.
To facebook έχει αναγγείλει την πρόθεσή του να καταπολεμήσει τα "fake-news".
Σωστό
Λάθος
Τι είναι η "απάτη της Νιγηρίας";
Τρόπος εξαπάτησης μέσω διαδικτύου με σκοπό την αποπλάνηση παιδιών.
Τρόπος εξαπάτησης μέσω διαδικτύου με σκοπό την απόσπαση χρηματικών ποσών.
Παραπληροφόρηση μέσω διαδικτύου με τη διάδοση ψευδών νέων.