Facebook / Ο αλγόριθμος των αγγελιών εργασίας είναι σεξιστικός σύμφωνα με γαλλικό φορέα

Facebook / Ο αλγόριθμος των αγγελιών εργασίας είναι σεξιστικός σύμφωνα με γαλλικό φορέα


Η γαλλική ρυθμιστική αρχή για την ισότητα αποφάνθηκε ότι ο αλγόριθμος του Facebook σχετικά με την δημοσίευση και προώθηση αγγελιών εργασίας είναι σεξιστικός, μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι οι αγγελίες για θέσεις μηχανικών απευθύνονταν κυρίως σε άνδρες, ενώ εκείνες για νηπιαγωγούς απευθύνονταν σε γυναίκες.

Ο φορέας εποπτείας Défenseur des Droits δήλωσε ότι το σύστημα του Facebook για στοχευμένες αγγελίες εργασίας αντιμετώπιζε τους χρήστες διαφορετικά με βάση το φύλο τους και συνιστούσε έμμεση διάκριση. Η ρυθμιστική αρχή συνέστησε στο Facebook και στη μητρική του εταιρεία, Meta, να λάβουν μέτρα για να διασφαλίσουν ότι οι αγγελίες δεν θα είναι σεξιστικές, δίνοντας στην εταιρεία προθεσμία τριών μηνών για να ενημερώσει τη γαλλική αρχή σχετικά με τα μέτρα που θα λάβει.

Στην απόφασή της, η ρυθμιστική αρχή ανέφερε ότι «το σύστημα που εφαρμόζεται για τη διάδοση προσφορών εργασίας αντιμετωπίζει τους χρήστες της πλατφόρμας Facebook διαφορετικά ανάλογα με το φύλο τους και συνιστά έμμεση διάκριση λόγω φύλου».

Facebook: Η καταγγελία οργανώσεων για σεξιστικέ διαφημίσεις και η έρευνα

Η απόφαση της εποπτικής αρχής ήρθε μετά την ανάρτηση διαφημίσεων στο Facebook από την Global Witness, μια ομάδα εκστρατείας που έχει ως αποστολή την έρευνα του αντίκτυπου των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στα ανθρώπινα δικαιώματα, οι οποίες περιείχαν συνδέσμους προς μια σειρά θέσεων εργασίας σε χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία και η Νότια Αφρική.

Η μελέτη διαπίστωσε μεταξύ άλλων ότι στη Γαλλία, εννέα στους δέκα ανθρώπους στους οποίους εμφανίστηκε μια διαφήμιση για θέσεις μηχανικών ήταν άνδρες, ενώ το ίδιο ποσοστό των χρηστών που συνάντησαν διαφημίσεις για νηπιαγωγούς ήταν γυναίκες.

Επίσης, οκτώ στους δέκα ανθρώπους που είδαν διαφημίσεις για θέσεις ψυχολόγων ήταν γυναίκες, ενώ επτά στις δέκα διαφημίσεις για πιλότους προβλήθηκαν σε άνδρες.

Γαλλία: Η απόφαση της αρχής για το Facebook και το «σημαντικό προηγούμενο»

Η Global Witness, μαζί με τις γαλλικές οργανώσεις για τα δικαιώματα των γυναικών La Fondation des Femmes και Femmes Ingénieurs, οι οποίες είχαν υποβάλει καταγγελία στον οργανισμό για τα δικαιώματα, χαιρέτισαν την απόφαση.

«Φαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά που μια ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή αποφάσισε ότι ο αλγόριθμος μιας πλατφόρμας κοινωνικών μέσων κάνει διάκριση με βάση το φύλο, κάτι που αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου στην ευθύνη αυτών των πλατφορμών να συμμορφώνονται με την ισχύουσα νομοθεσία», ανέφεραν σε κοινή δήλωση.

Η Josephine Shefet, δικηγόρος που εκπροσωπεί τους καταγγέλλοντες, δήλωσε στον Guardian: «Η απόφαση στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες: θα θεωρηθούν υπεύθυνες για τέτοιου είδους μεροληψία. Η νομική αρχή δημιουργεί ένα σημαντικό προηγούμενο για μελλοντικές υποθέσεις».







Η Meta πάντως απέρριψε την απόφαση. «Διαφωνούμε με αυτή την απόφαση και αξιολογούμε τις επιλογές μας», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Το 2022, η Meta συμφώνησε να αλλάξει τους αλγόριθμους του Facebook, μετά την καταγγελία του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ότι το σύστημα διαφήμισης ακινήτων της πλατφόρμας εισάγει διακρίσεις σε βάρος των χρηστών με βάση χαρακτηριστικά όπως η φυλή, η θρησκεία και το φύλο.



Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *