BYD vs Tesla: Ποιος έχει τις καλύτερες μπαταρίες;

BYD vs Tesla: Ποιος έχει τις καλύτερες μπαταρίες;

Το φλέγον θέμα των ημερών στην αυτοκίνηση είναι αναμφίβολα οι μπαταρίες και η τεχνολογία τους, με όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές μπαταριών να επενδύουν δισεκατομμύρια στην κούρσα της εξέλιξης νέων τεχνολογιών.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο RWTH Aachen ανέλυσαν και αποσυναρμολόγησαν τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla και της BYD, αποκαλύπτοντας τις βασικές διαφορές στο σχεδιασμό και τη χημεία τους.

Οι κυλινδρικές μπαταρίες 4680 της Tesla και οι Blade μπαταρίες της BYD συγκρίθηκαν, με ορισμένα αποτελέσματα να προκαλούν έκπληξη.

Η Tesla χρησιμοποιεί κυλινδρικές μπαταρίες 4680 με χημεία Νικελίου-Μαγγανίου-Κοβαλτίου (NMC), οι οποίες προορίζονται για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.

Αυτές οι μπαταρίες κατασκευάζονται σε διάφορα εργοστάσια της Tesla, όπως στο Τέξας και στη Σαγκάη, και χρησιμοποιούνται σε μοντέλα όπως το Tesla Model Y.

Από την άλλη, η BYD ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση με τις Blade μπαταρίες, χρησιμοποιώντας τεχνολογία Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου (LFP), η οποία αποφεύγει τα τοξικά μέταλλα όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο και το κάδμιο.

Ο σχεδιασμός της Blade περιλαμβάνει λεπτές μπαταρίες τοποθετημένες σαν λεπίδες, με στόχο την ισορροπία κόστους και όγκου.

Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι μπαταρίες 4680 της Tesla επικεντρώνονται στην ενεργειακή πυκνότητα, με ειδική ενέργεια 241 Wh/kg και όγκο ενέργειας 643 Wh/l.

Αντίθετα, οι Blade μπαταρίες της BYD παρέχουν 160 Wh/kg και 355 Wh/l, δίνοντας έμφαση στην οικονομία κόστους και τη διαχείριση θερμότητας.

Προς έκπληξη των ερευνητών, καμία από τις μπαταρίες δεν χρησιμοποιεί πυρίτιο στις ανόδους τους, αν και το πυρίτιο θεωρείται γενικά βασικό υλικό για την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας.

Επιπλέον, η Tesla χρησιμοποιεί λέιζερ συγκόλλησης για τις μπαταρίες 4680, ενώ η BYD χρησιμοποιεί τόσο λέιζερ όσο και μία ειδική συγκόλληση για τις Blade μπαταρίες.

Η θερμική διαχείριση αναδείχθηκε επίσης ως βασική διαφορά. Οι μπαταρίες 4680 της Tesla παράγουν περίπου διπλάσια θερμότητα ανά όγκο σε σύγκριση με τις Blade μπαταρίες υπό την ίδια φόρτιση, υποδεικνύοντας ότι ο σχεδιασμός της Blade μπορεί να είναι πιο αποδοτικός όσον αφορά τη διάχυση της θερμότητας.

Αυτή η διαφορά υποδηλώνει ότι η σχεδίαση των LFP Blade μπαταριών μπορεί να προσφέρει πλεονεκτήματα στις στρατηγικές ψύξης, ειδικά για γρήγορη φόρτιση.

Από τα παραπάνω δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος καθαρός νικητής εφ’ όλης της ύλης καθώς ο κάθε κατασκευαστής ακολουθεί διαφορετικές προτεραιότητες.

Η μελέτη αναδεικνύει την καινοτομία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τόσο η Tesla όσο και η BYD στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *