Κ. Κυρανάκης: Νόμος που ενσωματώνει συστάσεις ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ΡΑΣ

Κ. Κυρανάκης: Νόμος που ενσωματώνει συστάσεις ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ΡΑΣ
Στην κατάθεση νέου νομοσχεδίου για τη σιδηροδρομική ασφάλεια αναμένεται να προχωρήσει σύντομα ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος προχώρησε από την πρώτη ημέρα σε σειρά αυτοψιών, συναντήσεων και αιτημάτων για γραπτή ενημέρωση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς – ΟΣΕ, ΡΑΣ, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Δ33) και ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος ταξίδευσε με το τρένο στη Θεσσαλονίκη, ζήτησε σύμφωνα με πληροφορίες «να έχει καταγεγραμμένα τα προβλήματα, τις θέσεις και τις προτάσεις όλων των αρμόδιων», ώστε το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες να απαντά άμεσα στα πραγματικά προβλήματα και να υλοποιεί τις συστάσεις που έχουν γίνει από την Κομισιόν, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και φυσικά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετά από τα σχετικά υπομνήματα που έχουν φτάσει στο Υπουργείο επιβεβαιώνουν την εικόνα που αποκόμισε ο κ. Κυρανάκης τόσο με τις δια ζώσης αυτοψίες όσο και από τις συναντήσεις εργασίας που έχει ήδη πραγματοποιήσει.
Ανάμεσα στα σχετικά υπομνήματα, επιστολή έστειλε και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που όμως δηλώνει αναρμόδια για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ.
«Να μπει τέλος στο μπαλάκι ευθυνών με ξεκάθαρο πλαίσιο αρμοδιοτήτων»
Στις προθέσεις του Υπουργείου, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, είναι να μπει τέλος στο μπαλάκι ευθυνών με ξεκάθαρο πλαίσιο αρμοδιοτήτων, στελέχωση και ψηφιακά εργαλεία.
Στόχος του νέου νομοσχεδίου είναι τόσο η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που πλαισίου ευθυνών και αρμοδιοτήτων. Το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο, δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση κρίσιμων φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας όπου χρειάζεται, και κυρίως στην επιχειρησιακή εφαρμογή των εισηγήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ERA.
Σκοπός είναι να αποτελέσει το πρώτο ορόσημο για τη μετάβαση του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε μια νέα εποχή λογοδοσίας και διαφάνειας.
Αποποιείται την αρμοδιότητα για την ασφάλεια η ΡΑΣ
Η ΡΑΣ, όπως τονίζεται από παράγοντες του υπουργείου, παρότι έχει την αρμοδιότητα πιστοποίησης της ασφάλειας αλλά και ανάκλησης της άδειας ασφάλειας του σιδηροδρόμου, στην επιστολή της ισχυρίζεται ότι δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα, κάτι που προκαλεί ερωτήματα.
Τα υπαρκτά ζητήματα που θέτει με γενικό τρόπο περί έλλειψης τηλεδιοίκησης και ETCS σε κομμάτια του σιδηροδρόμου είναι ήδη πολλάκεις καταγεγραμμένα και δεν εισφέρουν με ουσιαστικό τρόπο στην επίλυση των προβλημάτων, αναδεικνύοντας γνωστά ζητήματα τα οποία και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε επισημάνει.
Για αυτό, σύντομα αναμένεται να υπάρξουν και πρωτοβουλίες αναφορικά με την λειτουργία και τη στελέχωση της ΡΑΣ, ώστε η διοίκησή της, της οποίας η θητεία έχει λήξει, να έχει το ρόλο που αρμόζει σε μια ανεξάρτητη αρχή.