«Λίφτινγκ» στον σταθμό Μοναστηράκι – Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν

«Λίφτινγκ» στον σταθμό Μοναστηράκι – Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν

  • sainis
  • 17 Δεκεμβρίου 2025
  • 0 comments


Εργασίες ξεκινούν στον σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι, με στόχο να αποκτήσει ανανεωμένη εικόνα τους επόμενους μήνες.

Έπειτα από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου, ξεκινούν οι τεχνικές παρεμβάσεις στην πρόσοψη του κτιρίου του σταθμού επί της πλατείας Μοναστηρακίου.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, το νεοκλασικό κτίριο εισόδου στον σταθμό έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο και έχει μεγάλο ιστορικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, καθώς είναι ένας από τους παλαιότερους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Ξεκίνησε να λειτουργεί το 1895, το 2003 έγιναν έργα εκσυγχρονισμού και ταυτόχρονα εγκαινιάστηκε ο σταθμός που εξυπηρετεί τη γραμμή 3 του μετρό.

Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν

Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν έχουν να κάνουν με τη συντήρηση και επισκευή των ξύλινων θυρών που βρίσκονται στις 3 κύριες όψεις του κτιρίου, οι οποίες στην πλειοψηφία τους έχουν υποστεί φθορές. Οι 15 συνολικά θύρες εισόδου είναι πανομοιότυπες, χαρακτηριστικό της νεοκλασικής τυπολογίας, με τοξωτό φεγγίτη και κατασκευασμένες από φυσική ξυλεία. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν και μεγάλης κλίμακας εργασίες χρωματισμού σε όλη την πρόσοψη, ενώ θα αποκατασταθούν και οι γύψινες ταινίες (μπορντούρες).

Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, οι παρεμβάσεις στον σταθμό θα γίνουν σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη της Υπηρεσίας Νεώτερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και υπό την επίβλεψή της. Η συνολική αξία του έργου ανέρχεται σε 169.850 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. και ο ανάδοχος «FTF Ανώνυμη Τεχνική Εμπορική και Παροχής Υπηρεσιών Εταιρία» έχει τη συμβατική υποχρέωση να το ολοκληρώσει εντός 6 μηνών.

Τον Ιανουάριο η μελέτη για τη δομική κατάσταση του σταθμού

Την ίδια ώρα, τον ερχόμενο Ιανουάριο η ΣΤΑ.ΣΥ. θα έχει στα χέρια της τη μελέτη, που θα αποτυπώσει την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού Μοναστηράκι της γραμμής 1 (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσει τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.



Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *