Η μελέτη σου

Ένας από τους παράγοντες επιτυχίας στο σχολείο είναι ο σωστός τρόπος μελέτης. Παρακάτω δίνονται μερικές οδηγίες για το διάβασμά σου.

  • Δημιουργούμε μόνοι μας ερωτήσεις.
  • Ό,τι διάβασα πρέπει να μπορώ και να το πω. Αν διαπιστώσω ότι υπάρχουν κενά, τότε πρέπει να το ξαναδιαβάσω.
  • Όσες περισσότερες λεπτομέρειες περιέχει το μάθημα, τόσο πιο πολλές επαναλήψεις είναι απαραίτητες.
  • Η ανάγνωση να είναι ενεργητική(κρίνοντας τι διαβάζω) και όχι παπαγαλία.
  • Τα διαλείμματα είναι απαραίτητα και βοηθούν τη μάθηση. Πρέπει να αποφεύγονται οι δραστηριότητες που διακόπτονται δύσκολα (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα).

Όλες μας οι δραστηριότητες για να έχουν επιτυχία πρέπει να συνοδεύονται από θετικές συμπεριφορές. Μπορείς να ακολουθήσεις μερικές από τις επόμενες κατά τη σχολική σου ζωή.

  • Έχω στόχους και θέλω να τους πετύχω. Με τη μελέτη θα μπορέσω να τους πραγματοποιήσω. Γι’ αυτό θέλω να διαβάσω.
  • Έχω τη δική μου αξία, άσχετα από το πως τα καταφέρνω με τα μαθήματα.
  • Για να πετύχω τους στόχους μου θα θυσιάσω λίγο την καλοπέρασή μου.
  • Για τις αποτυχίες αναλαμβάνω τις ευθύνες που μου αναλογούν, χωρίς να απελπίζομαι, οργανώνω καλύτερα τη δουλειά μου.
  • Τα εμπόδια για μένα είναι οι προκλήσεις για να τις ξεπερνώ.
  • Θα τα καταφέρω να μάθω την ύλη, είμαι αισιόδοξος.
  • Θα διαβάσω ακόμα και αν δεν έχω όρεξη.
  • Δεν αφήνομαι, αγωνίζομαι και τελικά συγκεντρώνομαι μετά από προσπάθεια.
  • Επαναλαμβάνω το μάθημα μέχρι να το μάθω.

Σε καμία περίπτωση δεν υιοθετείς  αρνητικές συμπεριφορές για τις δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσεις. Μερικές αναφέρονται παρακάτω

  • Πρέπει να αναγκάσω τον εαυτό μου να διαβάσει. Πρέπει, αλλά δεν μου αρέσει, αλλά εξαναγκάζομαι, ενώ δεν έχω καμία όρεξη.
  • Εάν δεν τα καταφέρνω στα μαθήματα είμαι ένα τίποτα, είμαι ένας άχρηστος.
  • Δε βάζω στόχους για να μη χρειάζεται να αγωνίζομαι για κάποια πράγματα, τα οποία θέλουν θυσίες και προσπάθεια.
  • Δε φταίω για την αποτυχία, φταίνε οι δυνατότητές μου, το περιβάλλον μου, οι άλλοι.
  • Τα εμπόδια και οι αποτυχίες με κάνουν να παραιτούμαι από κάθε προσπάθεια.
  • Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω να μάθω το μάθημα, έχω μία αβεβαιότητα.
  • Σήμερα δεν έχω όρεξη, δε διαβάζω.
  • Οι σκέψεις μου τρέχουν κάπου αλλού, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ.
  • Εάν μελετήσω το μάθημα μία φορά αρκεί να το μάθω.