Το σχολικό έτος 2017-2018 με τους μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου Νάξου, συμμετείχαμε σε ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα eTwinning, TALOS: The Authentic Learners Of Science και συνεργαστήκαμε με άλλα 7 σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα με 2ο Ευρωπαϊκό Σχολείο του Λουξεμβούργου, 3ο Ευρωπαϊκό Σχολείο των Βρυξελλών,5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, Πέτρος Μιχαηλίδης, 6ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης – Σύρου, 8ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας – Σύρου, Δημοτικό Σχολείο Μαθιάτη – Κύπρου.

Το project σχεδιάστηκε στοχεύοντας οι μαθητές:

  1. Να αποκτήσουν δεξιότητες πειραματισμού.
  2. Να εργαστούν ως επιστήμονες με βάση τις αρχές STEM
  3. Να μάθουν να προγραμματίζουν στο περιβάλλον της γλώσσας Scratch
  4. Να μάθουν να κατασκευάζουν ένα ρομπότ με τουβλάκια Lego Wedo 2.0
  5. Να μάθουν να προγραμματίζουν ένα ρομπότ που έχουν κατασκευάσει.

 

Με το ξεκίνημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι μαθητές (100 περίπου) υλοποίησαν δραστηριότητες γνωριμίας στην πλατφόρμα του eTwinning και στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Στο Scratch, αφού υλοποίησαν τις πρώτες δραστηριότητες για να γνωρίσουν το περιβάλλον και τις εντολές του, στη συνέχεια κλήθηκαν να εργαστούν σε ζευγάρια, να επιλέξει ο κάθε μαθητή/τρια μια μορφή και στη συνέχεια να τους δώσουν εντολές τέτοιες ώστε να κινούνται στο χώρο και να ανταλλάσσουν μηνύματα μεταξύ τους.

Συνεχίζοντας με συνεργατικές δραστηριότητες, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 10 διασχολικές ομάδες και συνέγραψαν από κοινού από μια ιστορία η κάθε ομάδα με πρωταγωνιστές τα ρομπότ. Επιπλέον, οι ίδιες ομάδες σχεδίασαν, πάλι συνεργατικά, τη δική τους πρόταση για το λογότυπο του έργου, και μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία επιλέχθηκε από τους μαθητές αυτό που θα συνόδευε το όνομα του προγράμματος.

Αφού οι μαθητές είχαν ασκηθεί στη συνεργασία και στην από κοινού λήψη αποφάσεων, άρχισαν να ασχολούνται με τον εξοπλισμό Lego Wedo 2.0. Αρχικά υλοποίησαν δραστηριότητες απόκτησης εμπειρίας σχετικά με τη μηχανική και τη ρομποτική. Μετά από αυτό το στάδιο οι μαθητές σε ομάδες ακολούθησαν οδηγίες, κατασκεύασαν ρομπότ και τα προγραμμάτισαν σε περιβάλλον Scratch.