Εξοικονόμηση Ενέργειας σε Σχολικά Κτίρια

Εξοικονόμηση Ενέργειας σε Σχολικά Κτίρια

Μερικές απλές ενέργειες για εξοικονόμηση ενέργειας σε σχολικά κτίρια αναφέρονται στην συνέχεια. Μπορούν να εφαρμοσθούν σε κάθε υφιστάμενο κτίριο εκπαίδευσης:

  • Αντικατάσταση υφιστάμενων λαμπτήρων πυράκτωσης από νέους συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού χαμηλής κατανάλωσης και μεγάλης διάρκειας ζωής.
  • Ελεγχόμενος εξαερισμός με δύο ανεμιστήρες σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας.
  • Σφράγισμα των αρμών των εξωτερικών κουφωμάτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι η ανεξέλεγκτη είσοδος ψυχρού αέρα στο εσωτερικό των σχολείων δημιουργεί τα αντιφατικά φαινόμενα της λειτουργίας των εγκαταστάσεων θέρμανσης στο μέγιστο και ταυτόχρονα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να κρυώνουν.
  • Περιοδικός έλεγχος της κατάστασης του εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου διανομής θερμού νερού.
  • Ετήσια συντήρηση και ρύθμιση του συγκροτήματος καυστήρα και λέβητα.
  • Θερμομόνωση του λέβητα και των τμημάτων του δικτύου διανομής θερμού νερού που διέρχονται από μη θερμαινόμενους χώρους.

 

Μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%, ή και περισσότερο, με τον σωστό συνδυασμό επεμβάσεων και ρυθμίσεων. Οι επεμβάσεις αυτές όχι μόνον ελαχιστοποιούν τις ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας αλλά και βελτιώνουν την οπτική και θερμική άνεση των κτιρίων.

Τα οφέλη όμως τα οποία θα προκύψουν από την εξοικονόμηση ενέργειας στα σχολεία είναι πολλά. Ένα πρώτο θετικό αποτέλεσμα θα είναι η απελευθέρωση οικονομικών πόρων οι οποίοι σήμερα διατίθενται για τις λειτουργικές δαπάνες θέρμανσης, φωτισμού κ.λ.π. των σχολείων. Οι πόροι αυτοί θα μπορούσαν να διατεθούν για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων ή και για την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων.

Εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο, είναι και το περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος από την μείωση του CO2 και του SO2.

Υπάρχει όμως και ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο η εξοικονόμηση ενέργειας είναι σημαντική στα κτίρια της δημόσιας σχολικής εκπαίδευσης. Ο λόγος αυτός είναι η ίδια η εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου. Δηλαδή η έμπρακτη διαπαιδαγώγηση των αυριανών ενηλίκων στο σεβασμό του περιβάλλοντος και στην συνειδητοποίηση ότι οι φυσικοί πόροι είναι δανεισμένοι από το μέλλον και δεν πρέπει να καταστρέφονται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *