Βιογραφικό

Σχολική Σύμβουλος στους νομούς Λάρισας και Πιερίας

Σπουδές

Φυσικό Τμήμα Φυσικομαθηματικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Πανεπιστήμιο VII του Παρισιού. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (D.E.A.) στην Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με Θέμα: «Η συμβολή της οπτικοποίησης στη διδασκαλία και κατανόηση της ατομικής δομής της ύλης»

Ξένες Γλώσσες

Αγγλικά

Γαλλικά

Διδακτική εμπειρία

Γυμνάσια και Λύκεια 18 χρόνια

Επιμόρφωση καθηγητών

Εκπαιδευτικές και Παιδαγωγικές Δραστηριότητες

Υπεύθυνη Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μαθητών

Ατομική επίσκεψη μελέτης με τα προγράμματα Κινητικότητας Εκπαιδευτικών (ενέργεια 1.3.δ, δραστηριότητα 1.1.α), σε σχολείο της Γαλλίας, για την μελέτη του Γαλλικού Εκπαιδευτικού Συστήματος, όσον αφορά την Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. (Ιούνιος 1997).

Οργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης 25 μαθητών του Πειραματικού Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων στο Παρίσι σε Γαλλικό σχολείο, στα πλαίσια Προγράμματος Κινητικότητας Μαθητών (Απρίλιος 1998).

Διοργάνωση Σεμιναρίου για εκπαιδευτικούς ΠΕ4. Πρόγραμμα Κινητικότητας (Μάιος 1998).

Συμμετοχή στο Πειραματικό Πρόγραμμα: «Εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες – Φυσική και Χημεία στην Α’ Γυμνασίου», σε συνεργασία με το Χημικό τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1998 – 2000).

Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα XPLORA από το Μάρτιο 2006 ως XPLORA TEACHER με 12 ακόμη συναδέλφους από διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες: (http://www.xplora.org/).

Ως XPLORA TEACHER:

    1.Συμμετοχή στην αξιολόγηση της ιστοσελίδας και στη διαμόρφωσή της με παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού μέχρι το Φεβρουάριο του 2007.

    2.Συμμετοχή σε δύο συναντήσεις: Συνάντηση για την οργάνωση των δραστηριοτήτων της ομάδας (Βρυξέλλες 3.3.06-5.3.06) και συμμετοχή στο συνέδριο για καθηγητές Θετικών Επιστημών CERN, Γενεύη, 15/6/2006 – 18/6/2006.

Δημοσιεύσεις

1.Γ. Τσαπαρλής, Κ. Γεωργούση, Κ. Καμπουράκης, Θ Λώλας και Α. Κοντογεωργίου (1997), Γνώσεις Φυσικής και Χημείας που φέρνουν οι μαθητές από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, στο Γ. Καλκάνης (επιμ.), Οι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στην Α΄βάθμια Εκπαίδευση, 35 - 39

2.Χαλκίδης Α., Μικρόπουλος Α., Κατσίκης Α., Κοντογεωργίου Α. και Παλούκα Ευ. (1998), Χρήση περιβαλλόντων εικονικής πραγματικότητας από μαθητές Γυμνασίου στα πλαίσια προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο Π. Κουμαράς, Π. Καριώτογλου, Β. Τσελφές και Δ. Ψύλλος (επιμ.), 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: « Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και η Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση», 441 – 446

3.Κοντογεωργίου Α. (2003), Ποιες αντιλήψεις για τα ατομικά μοντέλα έχουν διαμορφώσει οι μαθητές στο τέλος της Γ΄ Λυκείου, στα πρακτικά του 12ου επιμορφωτικού σεμιναρίου της Ένωσης Ελλήνων Χημικών: «Διδακτική της Χημείας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Θεσσαλονίκη, 26 – 28

4.Κοντογεωργίου, Α. και Μικρόπουλος, Τ. (2003α), Η διδασκαλία του ατομικού μοντέλου της ύλης. Από την κλασική στην κβαντομηχανική θεώρηση, Θέματα στην Εκπαίδευση, 4, 25-45

5.Κοντογεωργίου Α. και Μικρόπουλος Τ. (2003β), Η διδασκαλία των ατομικών μοντέλων της ύλης. Συμβάλλει η ιστορική θεώρηση; Στο Κ. Σκορδούλης και Λ. Χαλκιά (επιμ.) 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Η συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», 317 – 321

6.Κοντογεωργίου Α. και Μικρόπουλος Τ. (2004), Κβαντικό άτομο: Συγκλίνει η διδακτική προσέγγισή του από το φυσικό και το χημικό; Στα πρακτικά του 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Φυσικής: «Εξελίξεις, τάσεις, επιτεύγματα και διδακτική της Φυσικής», τόμος Α΄, σελ 93-99

7.Κοντογεωργίου Α., Κώτσης Κ. και Μικρόπουλος Τ. (2004), Οπτικές και νοητικές αναπαραστάσεις για την κατανόηση της δομής της ύλης. Στο Β. Τσελφές, Π. Καριώτογλου, Μ. Πατσαδάκης (επιμ) «Φυσικές επιστήμες: Διδασκαλία –Μάθηση και Εκπαίδευση», τόμος Α΄, σελ 58-65

8.Kontogeorgiou A., Bellou A. and Mikropoulos T. (2005), Visualizing the quantum atom, in R. Pintó and D. Courso, (Eds.), Proceedings of the fifth International ESERA Conference on Contribution of Research to Enhancing Students’ in Learning Science, 1479 – 1481, Barcelona, Spain

9.Κοντογεωργίου Α., Κώτσης Κ. και Μικρόπουλος Τ. Α. (2006α), Οι αντιλήψεις για το άτομο των φοιτητών, που παρακολούθησαν το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου, στα Πρακτικά του 11ο Πανελλήνιου Συνεδρίου Φυσικής της ΕΕΦ, Λάρισα

10.Κοντογεωργίου Α., Κώτσης Κ. και Μικρόπουλος Τ. (2006β), Ένα εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία του κβαντικού ατόμου, στα πρακτικά του συνεδρίου «Σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού» που οργανώθηκε από την ΕΤΠΕ και τα Παιδαγωγικά Τμήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος

11.Κοντογεωργίου Α. (2006γ), XPLORA PORTAL: Μια πολύπλευρη προσέγγιση της διδασκαλίας των Θετικών Επιστημών με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, στα πρακτικά του συνεδρίου «Το ελληνικό σχολείο και οι προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας», Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και Τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Ιωάννινα, 47 – 59 http://epirus.sch.gr/educonf-1/kodogeorgiou.pdf

12.Κοντογεωργίου Α., Κώτσης Κ. και Μικρόπουλος Τ. (2007), Είναι κβαντικό το άτομο; Η νοητική εικόνα των φοιτητών, στα πρακτικά του συνεδρίου «Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» 5ο Συνέδριο, 538-547

13.Kontogeorgiou A., Bellou A. and Mikropoulos T. (2006), Visualizing the quantum atom,in R. Pinto & D. Couso “Contributions from science education research, 465-475, Springer, The Netherlands

Συμμετοχή σε συνέδρια ως ομιλήτρια

1.«Διδακτική της Χημείας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση». 12ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, Θεσσαλονίκη (1 – 2/3/2003).

2.«Η συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Αθήνα (8-11/5/03).

3. «Εξελίξεις, τάσεις, επιτεύγματα και διδακτική της Φυσικής». 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής της ΕΕΦ, Λουτράκι (29/1-1/2/04).

4.«Φυσικές επιστήμες: Διδασκαλία –Μάθηση Και Εκπαίδευση». 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική των Φυσικών επιστημών και τις Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, Αθήνα (16-28/11/2004).

5.Fifth International Conference of ESERA, Contribution of Research to Enhancing Students’ in Learning Science, Barcelona, 28/8-1/9/2005.

6.«Οι νέοι ορίζοντες της Φυσικής Επιστήμης στον αιώνα μας στην έρευνα, στην τεχνολογία και στην εκπαίδευση και η συμβολή τους στους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας». 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής της ΕΕΦ, Λάρισα 30/3-2/4/ 2006.

7.«Σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού» που οργανώθηκε από την ΕΤΠΕ και τα Παιδαγωγικά Τμήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βόλος, 6 –7 / 4 / 2006.

8. «Το ελληνικό σχολείο και οι προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας», Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και Τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Ιωάννινα, 12 – 14 / 5 / 2006.

9.Using Xplora: Conducting the web experiment “Electron diffraction”, workshop, (οργάνωση Assimina Kontogeorgiou, Karl Sarnow), 1st XPLORA Science Teachers Conference, CERN, Γενεύη, 15/6/2006 – 18/6/2006.

10.«Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπάιδευση» 5ο Συνέδριο, Ιωάννινα, 15-18/3/07


created by anithagenilos