Ο κ. Copyright έχει μάτια, μύτη, πόδια, χέρια και για σώμα ένα σύμβολο, το σήμα ©. Μας
εξηγεί πως αυτό είναι το γράμμα C μέσα σε ένα κύκλο O. Όταν βλέπουμε το σύμβολο αυτό
κάπου σημαίνει πως αυτό (το αντικείμενο) αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία κάπου.
Παρακολουθούμε
μαζί
του
βίντεο
για
τα
πνευματικά
δικαιώματα:
και
αναζητούμε
στο
διαδίκτυο
πληροφορίες που μας βοηθούν να καταλάβουμε καλύτερα τι είναι τα πνευματικά
δικαιώματα και με ποιες δημιουργικές εργασίες μπορεί να σχετίζονται:
. Αναλύουμε τις άδειες Creative Commons και
ενημερωνόμαστε:
.
Συζητούμε, εκφράζουμε
απόψεις και λύνουμε τις απορίες μας με τη βοήθεια του κ. Copyright.
Κάθε παιδί δημιουργεί τον δικό του κ. Copyright χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά
(παραδοσιακή ή/και ψηφιακή δημιουργία) και δίνεται χρόνος ώστε τα παιδιά να
δραματοποιήσουν μια αυτοσχέδια ιστορία (σχετική με το θέμα) είτε ατομικά, είτε σε
επίπεδο ομάδας. Κάθε παιδί ή/και ομάδα παρουσιάζει το έργο της στους συμμαθητές της.
Δραστηριότητα 4.
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες (μεικτών ικανοτήτων). Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να
δημιουργήσει ένα πνευματικό έργο με ελεύθερη θεματολογία (ζωγραφιά/ ποίημα/
παραμύθι/ κατασκευή από άχρηστο υλικό/ μουσικό κομμάτι κλπ.).
Ζητούμε τους αντιπροσώπους των ομάδων να παρουσιάσουν στην τάξη τα έργα τους.
Συζητάμε για τον τρόπο δημιουργίας των έργων τους, καθώς και τον λόγο επιλογής αυτών.
Θέτουμε το ερώτημα: «Πως μπορούμε να κατοχυρώσουμε τα πνευματικά μας δικαιώματα
σε αυτά που μόλις φτιάξαμε;».
Υπενθυμίζουμε με την βοήθεια του κ. Copyright τι σημαίνει πνευματική ιδιοκτησία. Ο κ.
Copyright ζητάει από τα παιδιά να βάλουν το σύμβολο του Copyright στη δημιουργία τους
και δίπλα ακριβώς την χρονολογία δημιουργίας του έργου και έπειτα τα ονοματεπώνυμα
όλων των παιδιών που εργάστηκαν για το κάθε αυθεντικό δημιούργημα.
Δραστηριότητα 5.
Βγάζουμε φωτογραφίες τις δημιουργικές εργασίες των παιδιών και τις αποθηκεύουμε στον
Η/Υ της τάξης μας.
Συζητάμε με τα παιδιά για το πώς θα μπορούσαμε να γνωστοποιήσουμε τις εργασίες μας
και σε άλλους μαθητές σχολείων, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Τα παιδιά
γνωρίζουν για την λειτουργία του ιστολογίου του σχολείου και ζητούν να αναρτηθούν εκεί.
Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν: α. τι καλό θα προσέφερε αυτή η δημοσιοποίηση των
έργων τους σε άλλους και β. τι κακό θα μπορούσε να συμβεί στα δημιουργήματά μας μετά
την γνωστοποίησή τους.
Θετικά: Αναγνωρισιμότητα του σχολείου/ αύξηση επισκεψιμότητας στο site/
ανατροφοδότηση/ επιβράβευση/ προβολή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.
Αρνητικά: Κλοπή των έργων και προβολή αυτών δίχως την αναφορά των δημιουργών/
πώληση των φωτογραφιών για προσωπικό όφελος/ παρουσίαση των έργων σε
1,2,3 5,6