Στα Μάτια τα ψιχαλιστά – Σωκράτης Μάλαμας
Από το δίσκο «Το σκοτεινό τρυγόνι»
(Μελοποιημένη ποίηση του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη)
Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Δράση Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο από την Δευτεροβάθμια Λακωνίας
Κατά το Σχολικό Έτος 2013-14 υλοποιήθηκε Εκπαιδευτική Δράση με τίτλο:
«Υλοποίηση Βραχύβιας Δράσης Ομαλής Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο»
Μια δράση που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, δια του ΚΕ.ΣΥ.Π (Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) Λακωνίας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας και το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο 2014, με στόχο την ομαλή Μετάβαση των μαθητών από την ΣΤ΄ Τάξη Δημοτικού στο Γυμνάσιο.
Ο στόχος της παραπάνω δράσης είναι, μέσα από τη συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας-Φορέων, να γίνει η προετοιμασία των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού για την ομαλή τους Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, που συμπίπτει χρονικά και με τη Μετάβαση στην Εφηβεία, ώστε:
Να αντιμετωπιστούν οι πιθανές ανησυχίες, οι φοβίες και το άγχος των μαθητών/τριών
Να προετοιμαστούν οι μαθητές/τριες για την αλλαγή χώρου, τρόπου και συνθηκών εκπαίδευσης στη νέα φάση της φοίτησής τους στη Β/θμια Εκπ/ση
Να υποστηριχθεί και να προαχθεί η κοινωνικοποίηση στο νέο σχολικό περιβάλλον
Να προληφθούν φαινόμενα Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού, καθώς και παραβατικών μορφών συμπεριφοράς των μαθητών/τριών.
Δράση Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο από την Δευτεροβάθμια Λακωνίας
Κατά το Σχολικό Έτος 2013-14 υλοποιήθηκε Εκπαιδευτική Δράση με τίτλο:
«Υλοποίηση Βραχύβιας Δράσης Ομαλής Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο»
Μια δράση που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, δια του ΚΕ.ΣΥ.Π (Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) Λακωνίας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας και το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο 2014, με στόχο την ομαλή Μετάβαση των μαθητών από την ΣΤ΄ Τάξη Δημοτικού στο Γυμνάσιο.
Ο στόχος της παραπάνω δράσης είναι, μέσα από τη συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας-Φορέων, να γίνει η προετοιμασία των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού για την ομαλή τους Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, που συμπίπτει χρονικά και με τη Μετάβαση στην Εφηβεία, ώστε:
Να αντιμετωπιστούν οι πιθανές ανησυχίες, οι φοβίες και το άγχος των μαθητών/τριών
Να προετοιμαστούν οι μαθητές/τριες για την αλλαγή χώρου, τρόπου και συνθηκών εκπαίδευσης στη νέα φάση της φοίτησής τους στη Β/θμια Εκπ/ση
Να υποστηριχθεί και να προαχθεί η κοινωνικοποίηση στο νέο σχολικό περιβάλλον
Να προληφθούν φαινόμενα Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού, καθώς και παραβατικών μορφών συμπεριφοράς των μαθητών/τριών.
Στο 1ο Γυμνάσιο Σπάρτης η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε από τη φιλόλογο Αντωνία Χίου.
«Ρωμιοσύνη», Γ. Ρίτσος
Ο Γιάννης Ρίτσος συνθέτει το ποίημα αυτό αμέσως μετά την τραγική εμπειρία της γερμανικής κατοχής και επιχειρεί να αποδώσει τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση του ελληνικού λαού.
Ο ασίγαστος πόθος των Ελλήνων για ελευθερία, οι συνεχείς μόχθοι του ελληνικού λαού, ο πόνος που έχει γίνει πια ένα με την ψυχή τους, αλλά και ο ακατάλυτος δεσμός τους με τον τόπο που κατοικούν αδιάκοπα για χιλιάδες χρόνια, είναι μερικές από τις θεματικές του ποιήματος. Continue reading
Mυκηναϊκός πολιτισμός
Αναπτύχθηκε στην ηπειρωτική Ελλάδα κατά την ύστερη Εποχή του Χαλκού (1600-1100 π.Χ.)και ήταν ο πρώτος μεγάλος ελληνικός πολιτισμός.Την ονομασία του επινόησαν οι αρχαιολόγοι από το σημαντικότερο κέντρο της εποχής, τις Μυκήνες.
Σχολικά projects
Ιδέες για σχολικά projects στο Γυμνάσιο.
Σχολικές γιορτές
Υλικό και ιδέες για διοργάνωση σχολικών γιορτών.
Φιλολογικά Γυμνασίου
Θέματα που αφορούν στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο.
Αρχαία Γυμνασίου
Αναφορές στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γυμνασίου (ασκήσεις)