Βιογραφικό

 

Σύντομο Βιογραφικό και Δημοσιεύσεις Σχολικής Συμβούλου

39η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΡΑΜΑΣ

Κατερίνα Σαραφίδου

Σχολική Σύμβουλος

   
Home
Projects
Προγράμματα
Δράσεις
Νέα
Νομοθεσία
Φωτογραφίες
ΕΤΕΑΔ
Νηπιαγωγεία
Βιβλιογραφία
Τύπος
Βιογραφικό
Κ.Σ.Ε. Σχ.Δίκτυα
Περιφέρεια
Υπουργείο Παιδείας
Επικοινωνία
 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Κατερίνα Σαραφίδου γεννήθηκε στη Δράμα και ολοκλήρωσε τις Γυμνασιακές της σπουδές στο 1ο Λύκειο Δράμας.

Σπούδασε:

  1. Νηπιαγωγός στη Σχολή Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης, και στην

  2. Παιδαγωγική Σχολή Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών ΑΠΘ και

  3. Ελληνική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Α.Π.Θ., με ειδίκευση στη Μεσαιωνική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία.

Μετεκπαιδεύτηκε στο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.

Ολοκλήρωσε τις Μεταπτυχιακές της σπουδές:

  1. στις Επιστήμες Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. στη κατεύθυνση της Γλωσσικής και Πολιτισμικής Παιδείας και

  2. στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και  Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, του Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο  «Μοντέλα Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Σχολικών Μονάδων», στην κατεύθυνση «Διαχείριση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων»

Είναι Διδάκτορας της Παιδαγωγικής του Τμήματος Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Είναι συγγραφέας πέντε βιβλίων.

Έλαβε μέρος ως εισηγήτρια σε πανελλήνια,  διεθνή συνέδρια και ημερίδες με πρωτότυπες ανακοινώσεις, ενώ δημοσίευσε πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά.

Μετείχε στη διοργάνωση τριών Πανελληνίων εκπαιδευτικών Συνεδρίων, σε δύο ως Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και σε ένα ως Γραμματέας.

Ήταν μέλος Επιστημονικής Επιτροπής τριών  Πανελλήνιων Συνεδρίων και ενός Διεθνούς  (συνδιοργάνωση του Ιόνιου και Πανεπιστήμιου Δυτ. Μακεδονίας).

Έχει συνεργαστεί

  • ως διδάσκουσα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

  • ως διδάσκουσα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

  • ως επιμορφώτρια σε ΠΕΚ

  • ως επιμορφώτρια σε ΙΕΚ

  • ως  επιμορφώτρια στο β΄επίπεδο για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

  • ως  επιμορφώτρια στο Εκπαιδευτικό Managment, στο Διαβαλκανικό Ινστιτούτο

Είναι Διευθύντρια του ΠΕΚ Καβάλας από το 2012 μέχρι 2016

Από το 2003 είναι Σχολική Σύμβουλος της 39ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής (Π.Ε. Δράμας).

 

Έχει πλούσια κοινωνική δράση.


ΒΙΒΛΙΑ

Ελληνική Μυθολογία και Παιδική Αφήγηση. Pure Design, Δράμα 2006 (εξώφυλλο)  

Το βιβλίο στηρίζεται σε νέα ερευνητικά δεδομένα της σύγχρονης παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Η λεπτομερής διερεύνηση, καταγραφή, ταξινόμηση, επεξεργασία και κριτική των βιβλίων που εκδίδονται το τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα και εμπνέονται ή καθοδηγούνται από την αρχαία ελληνική μυθολογία αποσαφηνίζει το τοπίο στο χώρο του παιδικού αφηγήματος. Η μελέτη αυτή είναι απαραίτητο εργαλείο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της προσχολικής αγωγής και της δημοτικής εκπαίδευσης, για την αξιολόγηση και αξιοποίηση του συγκεκριμένου υλικού στη διδακτική πράξη, αλλά και χρήσιμο βοήθημα για τον καθένα που ασχολείται με την παιδική λογοτεχνία.


Ο Εκπαιδευτικός & το Έργο του Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον. Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου ΕΤΕΑΔ. (Τόμος Α',   Τόμος Β') Επιμέλεια Έκδοσης από κοινού με τους Ν. Γεωργιάδη και Π. Δεμίρογλου.  ΕΤΕΑΔ, Δράμα 2010.

Δίτομο έργο 1613 σελίδων για την ανάδειξη του ρόλου του εκπαιδευτικού που με την προσωπικότητα, τις αντιλήψεις, τις αξίες, τις δεξιότητες και την επιστημονική του κατάρτιση παρέχει γνώση, αγαθά παιδείας και αγωγής στη νέα γενιά κατά την άσκηση του έργου του.


 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Οι Τηλεοπτικές Προτιμήσεις του Παιδιού Προσχολικής Ηλικίας


Νεοελληνικό Λαϊκό Παραμύθι: Οι αναγνωστικές προτιμήσεις των νηπιαγωγών


"Κόκκινη Κλωστή Δεμένη..." Αρχή και τέλος στα Λαϊκά Παραμύθια: ένα εργαλείο για τις διδακτικές πρακτικές


Εκθέσεις "Υπηρεσιακής Ικανότητος" των Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δράμας (1920-1960) Εργασία ακό κοινού με τον Κωσταντίνο Μαργαριτόπουλο. Επιθεώρηση εκπαιδευτικών θεμάτων. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. τχ. 15, 2009


 Το παιδί και ο έφηβος ως αφηγηματικά υποκείμενα στην πεζογραφία της γενιάς του 1880. Περιοδικό Διαδρομές (Εξώφυλλο) Τχ.29 Άνοιξη 1993. Σελίδα 18(Περιεχόμενα)


Της Χαλιμάς τα παραμύθια. Περιοδικό Διαδρομές (Εξώφυλλο) Τχ.37 Άνοιξη 1995. Σελίδα 25 (Περιεχόμενα)


Οι θρησκευτικές αγωνίες, αντιστοιχίες, αντιθέσεις, στα διηγήματα του Γ. Βιζυηνού και του Αλ. Παπαδιαμάντη. Περιοδικό Διαδρομές (Εξώφυλλο) Τχ. 45 Άνοιξη 1997, Σελίδα 28 (Περιεχόμενα)


Θα 'ταν ωραίο να ζούσα ένα παραμύθι. Περιοδικό Διαδρομές (Εξώφυλλο) Τχ.46 Καλοκαίρι 1997, Σελίδα 107 (Περιεχόμενα)


Η εικονογράφηση στα βιβλία της παιδικής λογοτεχνίας μιας ολόκληρης γενιάς με φόντο την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία. Περιοδικό Διαδρομές (Εξώφυλλο) Τχ.19 Φθινόπωρο 2005. Σελίδα 233 (Περιεχόμενα)


Αξιολόγηση Παιδικών Βιβλίων με θέματα εμπνευσμένα από την Ελληνική Μυθολογία ως υποστηρικτικό υλικό στην εκπαίδευση. Σελ. 513-523, Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και Διδακτική Διάσταση, 71 Κείμενα για την Αξιολόγηση. (Εξώφυλλο) Εκδ. Αφοι Κυριακίδη Θεσ/νίκη 2006.


Ελληνικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: δεκαετή πορεία, δυσκολίες, αναγκαιότητες και προοπτικές. Εργασία από κοινού με την Μαρία Ζωγράφου-Τσαντάκη. Σελ.1040-1052 Τόμος Β' Στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΤΕΑΔ "Ο Εκπαιδευτικός και το έργο του, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον". Εκδ. ΕΤΕΑΔ, Δράμα 2010.