Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία (Σελίδα 1)

39η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΡΑΜΑΣ

Κατερίνα Σαραφίδου

Σχολική Σύμβουλος

   
Home
Projects
Προγράμματα
Δράσεις
Νέα
Νομοθεσία
Φωτογραφίες
ΕΤΕΑΔ
Νηπιαγωγεία
Βιβλιογραφία
Τύπος
Βιογραφικό
Κ.Σ.Ε. Σχ.Δίκτυα
Περιφέρεια
Υπουργείο Παιδείας
Επικοινωνία
 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία για το Νηπιαγωγείο και την Νηπιαγωγό

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ

  • Bredekamp, S. & Copple, C., Καινοτομίες στην προσχολική αγωγή: Αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές στα προσχολικά προγράμματα, Εισαγωγή- Επιμέλεια Ε. Ντολιοπούλου,  Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα (1998) 1999.

  • Goleman, D., Η συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί το “EQ” είναι πιο σημαντικό από το “IQ”, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1996.

  • Kamii, C. & Devris R., H Θεωρία του Jean Piaget και η προσχολική αγωγή, Δίπτυχο, Αθήνα 1979.

  • Kingore B., Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο, οδηγός οργάνωσης ατομικών φακέλων (portfolios) για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, Δίπτυχο, 2010.

  • Ντολιοπούλου, Ε., Σύγχρονες Τάσεις της Προσχολικής Αγωγής, Τυπωθήτω  Δάρδανος, Αθήνα 1999.

  • Ντολιοπούλου, Ε., Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Προσχολικής Αγωγής, Τυπωθήτω  Δάρδανος, Αθήνα 2000.

  • Φράγκος Χ., Ψυχοπαιδαγωγική, Gutenberg, Αθήνα 1984.

  • Vygotsky, L., Νους στην κοινωνία, Gutenberg Αθήνα 1997.

  • Τερζής Ν. Π., Η παιδαγωγική του Αλεξάνδρου Π. Δελμούζου, Αφοι Κυριακίδη α.ε.2002.

  • Χρυσαφίδης Κ., Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, Δίπτυχο 2010.

  • Αρτζανίδου E.,  Καρακίτσιος A., 5 Βήματα για δράση από τη λογοτεχνία στη δραματοποίηση, Διάπλαση 2008

  • Αρτζανίδου E., Γούλης Δ., Γρόσδος  Σ., Καρακίτσιος Α., Παιχνίδια φιλαναγνωσίας και αναγνωστικές εμψυχώσεις, Gutenberg, 2010.

  • Βακάλη Ά., Ζωγράφου-Τσαντάκη Μ., Κωτόπουλος Τ., Η δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο, Επίκεντρο, 2013

  • Καρακίτσιος Α., Σύγχρονη παιδική μικροαφήγηση, Ζυγός 2010

  • Τζεκάκη Μ., Μαθηματική εκπαίδευση για τη προσχολική και τη πρώτη σχολική ηλικία, Ζυγός, 2010.

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • Ανδρούσου, Α. (1996). «Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαιδευτική Πρακτική», στο «Σχεδία», Παν/μιο Αθηνών, Bernand van Lee Foundation (επιμ.), Το πολύχρωμο σχολείο.Μια εμπειρία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσα από την Τέχνη, Νήσος, Αθήνα.

  • Βanks, J.(1997). «Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση και οι κριτικές της: Βρετανία και ΗΠΑ», στο S. Μοdgil, G. Verma. K. Mallick, C. Μοdgil (eds). Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση. Προβληματισμοί-Προοπτικές, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.

  • Gaine, J. (1995), There is still no problem here, Trentham, London.

  • Γκόβαρης, Χ. (2001). Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευ­ση, Ατραπός, Αθήνα

  • Γκότοβος, Α. (2002). Εκπαίδευση και ετερότητα, Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, Μεταίχμιο, Αθήνα.

  • Jacquard,  A., (1995), Εγώ και οι άλλοι, Κάτοπτρο, Αθήνα.

  • Ντολιοπούλου, Ε. 2000, Σύγχρονα Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής, Τυπωθήτω, Αθήνα.

  • Φραγκουδάκη, Α. 1985. Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης. Θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο. Παπαζήσης, Αθήνα.

  • Φραγκουδάκη, Α. & Θ. Δραγώνα (επιμ.). 1997. «Τι ει'ν' η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Αλεξάνδρεια, Αθήνα.

  • Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, Θεωρητικό Αφιέρωμα, Δίπτυχο, Αθήνα, τευχ. 65: Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2008, σ. 99-114.

  • Βοηθητικό Εκπαιδευτικό πακέτο για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με το φύλο στην εκπαίδευση, ΥΠΕΠΘ-Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, 2008.

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

  • Βελλόπουλου, Α. 2000, Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εξοι­κείωση παιδιών με έννοιες της Φυσικής, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.

  • Γαροφαλάκη Θ.-Μ., Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο…Γιατί; στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τευχ. 28, 40-42.

  •  Ζογκζά, Β. 2001, Αυθόρμητες νοητικές αναπαραστάσεις νηπίων για τις σχέσεις οργανισμών σε ένα οικοσύστημα. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 103-1 12.

  •  Ζογκζά, Β. Γκρίτση, Φ. 2001, Το εσωτερικό του σώματος και το ταξίδι της τροφής: αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα, 113-119.

  • Θάνου, Α., Πειράματα στο Νηπιαγωγείο, θεωρητικό υπόβαθρο και δραστηριότητες, Καστανιώτης, Αθήνα, 2000.

  • Ιωαννίδης, Χ. Κακανά. Δ.-Μ. 2001, Νοητικά μοντέλα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας για την ερμηνεία της επίπλευσης των στερεών. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 127-134.

  • Καμπεζά, Μ. Γκρίτση, Φ. Χρηστίδου, Β. Τζιμογιάννης, Α. Ραβάνης, Κ. 2001, Η συγκρότηση του φαινομένου της εναλλαγής της μέ­ρας και της νύχτας στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 178-184.

  • Κολιόπουλος, Δ. 2001, Επιστημονική καλλιέργεια και μουσειακή αγωγή για την προσχολική ηλικία: ένα πρόγραμμα Επιστημονικής Μουσειολογίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 21-25.

  • Κωνσταντίνου, Κ. Π. Φερωνύμου, Γ. Κυριακίδου, Ε. Νικολάου, Χ. 2002, Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο: βοήθημα για τη νηπιαγωγό. Εκδόσεις Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, Λευκωσία.

  • Μπαγάκης, Γ. 2001, Ανοιχτά θέματα μεθοδολογίας στις δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών σε πραγματικές συνθήκες προσχολικής εκπαίδευσης. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πά­τρα, 33-37.

  •  Μπαγάκης, Γ. Διαμαντή, Μ. Κουάη, Μ. 2001, Έρευνα δράσης για τη βελτίωση δραστηριοτήτων ανακύκλωσης σε πραγματικές συνθήκες προσχο­λικής εκπαίδευσης. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσι­κές Επιστήμες. Πάτρα, 199-203.

  • Παπαμιχαήλ, Γ. 1994, Η γνωστική εκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλι­κία. Οδυσσέας, Αθήνα.

  • Ραβάνης, Κ. 1999, Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Διδακτική και γνωστική προσέγγιση, Τυπωθήτω, Αθήνα.

  • Ραβάνης, Κ. (επιμ.). 2001, Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα.

  • Σολομωνίδου, Χ. Κακανά, Δ. Μ. 1998, Ιδέες και αναπαραστάσεις παι­διών προσχολικής ηλικίας για τις ηλεκτρικές συσκευές και το ηλεκτρικό ρεύ­μα, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 28, 219-248.

  • Σολομωνίδου,Χ.  Καβαλάρη, Ε., Προσεγγίζοντας τις ουσίες και τις αλλαγές τους στην προσχολική εκπαίδευση, στο Διδασκαλία των Φυσικών επιστημών Έρευνα και Πράξη, Γρηγόρης, Άνοιξη 2002, τευχ. 1., 29-34.

  • Τζιμογιάννης, Α. 2001, Βιωματικές νοητικές παραστάσεις παιδιών της προσχολικής ηλικίας για το ηλεκτρικό ρεύμα και τις εφαρμογές του. Μια με­λέτη περίπτωσης. Θέματα στην Εκπαίδευση, 2(2/3), 271-284.

  • Χαραλαμπόπουλου, Χ., Κοσμοπούλου, Δ., Ραβάνης, Κ., Παπαμιχαήλ, Γ. 1997, Ο σχηματισμός των σκιών. Μία διδακτική παρέμβαση αποσταθεροποίησης βιωματικών νοητικών παραστάσεων παιδιών προσχολι­κής ηλικίας. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 26, 225-246.

  • Χατζηγεωργίου, Γ., 1998, Η Φυσική μέσα από τα μάτια του μικρού παι­διού. Γρηγόρης, Αθήνα.

  • Χατζηνικήτα, Β., Κουλαΐδης, Β., Ραβάνης, Κ., 1996, Ιδέες μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας για το βρασμό του νερού. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, 2, 106-116.

 

 Βιβλιογραφία 1 Βιβλιογραφία 2 Βιβλιογραφία 3 Βιβλιογραφία 4