|
Ενδεικτική Βιβλιογραφία για το Νηπιαγωγείο και
την Νηπιαγωγό
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
-
Bredekamp, S. & Copple, C., Καινοτομίες στην
προσχολική αγωγή: Αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές στα προσχολικά
προγράμματα, Εισαγωγή- Επιμέλεια Ε. Ντολιοπούλου, Ελληνικά
Γράμματα, Αθήνα (1998) 1999.
-
Goleman, D., Η συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί το
“EQ” είναι πιο σημαντικό από το “IQ”, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1996.
-
Kamii, C. & Devris R., H Θεωρία του Jean Piaget
και η προσχολική αγωγή, Δίπτυχο, Αθήνα 1979.
-
Kingore B., Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο, οδηγός οργάνωσης ατομικών
φακέλων (portfolios) για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής
ηλικίας, Δίπτυχο, 2010.
-
Ντολιοπούλου, Ε., Σύγχρονες Τάσεις της Προσχολικής
Αγωγής, Τυπωθήτω Δάρδανος, Αθήνα 1999.
-
Ντολιοπούλου, Ε., Σύγχρονες Προσεγγίσεις της
Προσχολικής Αγωγής, Τυπωθήτω Δάρδανος, Αθήνα 2000.
-
Φράγκος Χ., Ψυχοπαιδαγωγική, Gutenberg, Αθήνα
1984.
-
Vygotsky, L., Νους στην κοινωνία, Gutenberg Αθήνα
1997.
-
Τερζής Ν. Π., Η παιδαγωγική του Αλεξάνδρου
Π. Δελμούζου, Αφοι Κυριακίδη α.ε.2002.
-
Χρυσαφίδης Κ., Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, Δίπτυχο 2010.
-
Αρτζανίδου
E., Καρακίτσιος A., 5 Βήματα για δράση από τη λογοτεχνία στη
δραματοποίηση, Διάπλαση 2008
-
Αρτζανίδου E., Γούλης Δ., Γρόσδος Σ., Καρακίτσιος Α., Παιχνίδια
φιλαναγνωσίας και αναγνωστικές εμψυχώσεις, Gutenberg, 2010.
-
Βακάλη Ά.,
Ζωγράφου-Τσαντάκη Μ., Κωτόπουλος Τ., Η δημιουργική γραφή στο
νηπιαγωγείο, Επίκεντρο, 2013
-
Καρακίτσιος Α., Σύγχρονη παιδική μικροαφήγηση, Ζυγός 2010
-
Τζεκάκη Μ., Μαθηματική εκπαίδευση για τη προσχολική και τη πρώτη
σχολική ηλικία, Ζυγός, 2010.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ
-
Ανδρούσου, Α. (1996). «Διαπολιτισμική Διάσταση
στην Εκπαιδευτική Πρακτική», στο «Σχεδία», Παν/μιο Αθηνών, Bernand
van Lee Foundation (επιμ.), Το πολύχρωμο σχολείο.Μια εμπειρία
διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσα από την Τέχνη, Νήσος, Αθήνα.
-
Βanks, J.(1997). «Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση και
οι κριτικές της: Βρετανία και ΗΠΑ», στο S. Μοdgil, G. Verma. K.
Mallick, C. Μοdgil (eds). Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση.
Προβληματισμοί-Προοπτικές, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
-
Gaine, J. (1995), There is still no problem here,
Trentham, London.
-
Γκόβαρης, Χ. (2001). Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική
Εκπαίδευση, Ατραπός, Αθήνα
-
Γκότοβος, Α. (2002). Εκπαίδευση και ετερότητα,
Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, Μεταίχμιο, Αθήνα.
-
Jacquard, A., (1995), Εγώ και οι άλλοι,
Κάτοπτρο, Αθήνα.
-
Ντολιοπούλου, Ε. 2000, Σύγχρονα Προγράμματα
Προσχολικής Αγωγής, Τυπωθήτω, Αθήνα.
-
Φραγκουδάκη, Α. 1985. Κοινωνιολογία της
εκπαίδευσης. Θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο.
Παπαζήσης, Αθήνα.
-
Φραγκουδάκη, Α. & Θ. Δραγώνα (επιμ.). 1997. «Τι
ει'ν' η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Αλεξάνδρεια,
Αθήνα.
-
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, Θεωρητικό Αφιέρωμα, Δίπτυχο,
Αθήνα, τευχ. 65: Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2008, σ. 99-114.
-
Βοηθητικό Εκπαιδευτικό πακέτο για την εισαγωγή
θεμάτων σχετικά με το φύλο στην εκπαίδευση, ΥΠΕΠΘ-Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, 2008.
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
-
Βελλόπουλου, Α. 2000,
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εξοικείωση παιδιών με έννοιες
της Φυσικής, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
-
Γαροφαλάκη Θ.-Μ., Φυσικές
Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο…Γιατί; στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τευχ. 28,
40-42.
-
Ζογκζά, Β. 2001,
Αυθόρμητες νοητικές αναπαραστάσεις νηπίων για τις σχέσεις οργανισμών
σε ένα οικοσύστημα. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις
Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 103-1 12.
-
Ζογκζά, Β. Γκρίτση,
Φ. 2001, Το εσωτερικό του σώματος και το ταξίδι της τροφής:
αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.),
Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα, 113-119.
-
Θάνου, Α., Πειράματα στο
Νηπιαγωγείο, θεωρητικό υπόβαθρο και δραστηριότητες, Καστανιώτης,
Αθήνα, 2000.
-
Ιωαννίδης, Χ. Κακανά.
Δ.-Μ. 2001, Νοητικά μοντέλα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας για
την ερμηνεία της επίπλευσης των στερεών. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η
μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 127-134.
-
Καμπεζά, Μ. Γκρίτση,
Φ. Χρηστίδου, Β. Τζιμογιάννης,
Α. Ραβάνης, Κ. 2001, Η συγκρότηση του
φαινομένου της εναλλαγής της μέρας και της νύχτας στη σκέψη των
παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των
παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 178-184.
-
Κολιόπουλος, Δ. 2001,
Επιστημονική καλλιέργεια και μουσειακή αγωγή για την προσχολική
ηλικία: ένα πρόγραμμα Επιστημονικής Μουσειολογίας. Στο Κ. Ραβάνης
(επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, Πάτρα, 21-25.
-
Κωνσταντίνου, Κ.
Π. Φερωνύμου,
Γ. Κυριακίδου,
Ε. Νικολάου,
Χ. 2002, Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο: βοήθημα για τη
νηπιαγωγό. Εκδόσεις Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου,
Λευκωσία.
-
Μπαγάκης, Γ. 2001, Ανοιχτά
θέματα μεθοδολογίας στις δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών σε
πραγματικές συνθήκες προσχολικής εκπαίδευσης. Στο Κ. Ραβάνης
(επιμ.), Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα, 33-37.
-
Μπαγάκης, Γ. Διαμαντή,
Μ. Κουάη, Μ. 2001, Έρευνα δράσης για τη
βελτίωση δραστηριοτήτων ανακύκλωσης σε πραγματικές συνθήκες
προσχολικής εκπαίδευσης. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.), Η μύηση των
παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα, 199-203.
-
Παπαμιχαήλ, Γ. 1994, Η
γνωστική εκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλικία. Οδυσσέας, Αθήνα.
-
Ραβάνης, Κ. 1999, Οι
Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Διδακτική και γνωστική
προσέγγιση, Τυπωθήτω, Αθήνα.
-
Ραβάνης, Κ. (επιμ.). 2001,
Η μύηση των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες. Πάτρα.
-
Σολομωνίδου, Χ. Κακανά,
Δ. Μ. 1998, Ιδέες και αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας
για τις ηλεκτρικές συσκευές και το ηλεκτρικό ρεύμα, Παιδαγωγική
Επιθεώρηση, 28, 219-248.
-
Σολομωνίδου,Χ. Καβαλάρη,
Ε., Προσεγγίζοντας τις ουσίες και τις αλλαγές τους στην προσχολική
εκπαίδευση, στο Διδασκαλία των Φυσικών επιστημών Έρευνα και Πράξη,
Γρηγόρης, Άνοιξη 2002, τευχ. 1., 29-34.
-
Τζιμογιάννης, Α. 2001,
Βιωματικές νοητικές παραστάσεις παιδιών της προσχολικής ηλικίας για
το ηλεκτρικό ρεύμα και τις εφαρμογές του. Μια μελέτη περίπτωσης.
Θέματα στην Εκπαίδευση, 2(2/3), 271-284.
-
Χαραλαμπόπουλου, Χ.,
Κοσμοπούλου, Δ., Ραβάνης,
Κ., Παπαμιχαήλ, Γ.
1997, Ο σχηματισμός των σκιών. Μία διδακτική παρέμβαση
αποσταθεροποίησης βιωματικών νοητικών παραστάσεων παιδιών
προσχολικής ηλικίας. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 26, 225-246.
-
Χατζηγεωργίου, Γ.,
1998, Η Φυσική μέσα από τα μάτια του μικρού παιδιού. Γρηγόρης,
Αθήνα.
-
Χατζηνικήτα, Β.,
Κουλαΐδης, Β., Ραβάνης,
Κ., 1996, Ιδέες μαθητών προσχολικής και
πρώτης σχολικής ηλικίας για το βρασμό του νερού. Ερευνώντας τον
κόσμο του παιδιού, 2, 106-116.
|
|
|