Home

VIDEO OF ACROPOLIS

 Το βίντεο αναφέρεται στον τρόπο κατασκευής του Παρθενώνα.

 

 


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΠΗΓΩΝ

 ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΠΗΓΩΝ

 

1.                   Αφού μελετήσετε το σύνταγμα της Ελλάδος (Πηγή 1) να αναζητήσετε σε αυτό επιδράσεις της ιδεολογίας του Διαφωτισμού και της γαλλικής επανάστασης. ΕΝΟΤΗΤΑ 9.


 

        2.     Αφού μελετήσετε την πηγή 2, να συνθέσετε σύντομο κείμενο στο οποίο θα παρουσιάζετε τις κύριες επιδιώξεις και τις  αρχές λειτουργίας της Φιλικής Εταιρείας. ΕΝΟΤΗΤΑ 7.

       

      

       3.      Αφού μελετήσετε την πηγή 3 να συνθέσετε σύντομο κείμενο στο οποίο θα αναφέρεστε στη διάδοση των νεωτερικών ιδεών από τους Έλληνες εμπόρους των παροικιών.

1. Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος (σύνταγμα της Τροιζήνας 1827)

5. η κυριαρχία ενυπάρχει εις το Έθνος , πάσα εξουσία πηγάζει εξ αυτού και υπάρχει υπέρ αυτού.

21. Εις την Ελληνικήν Επικράτειαν  ούτε πωλείται, ούτε αγοράζεται άνθρωπος. Αργυρώνητος δε ή δούλος παντός γένους και πάσης θρησκείας, καθώς πατήση το Ελληνικόν έδαφος, είναι ελεύθερος και από τον δεσπότη αυτού ακαταζήτητος

.

Λ. Αξελός (επιμ), Τα ελληνικά συντάγματα, 1822-1952, Στοχαστής, Αθήνα 1971, σ. 94-95

 

 

 


2.Ο  Όρκος των Φιλικών

Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού Θεού οικειοθελώς ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να μη φανερώσω το

                                                                         παραμικρόν από τα σημεία και λόγους της μήτε να σταθώ κατ΄ουδένα λόγον η αφορμή του να καταλάβωσιν άλλοι ότι γνωρίζω τι περί τούτων μήτε εις συγγενείς μου μήτε εις πνευματικόν μήτε εις φίλον μου. (?)

                                                      Τέλος πάντων ορκίζομαι εις σε, ω Ιερά Πατρίς(?) και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών  μου ότι αφιερώνομαι

                                       όλος εις σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου. Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου και η ευτυχία σου η Ανταμοιβή των κόπων μου. (?)

Ι. Φιλήμων, Δοκίμιον ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας (1834)

 

                                                             

 

3. Παροικιακός ελληνισμός και νεωτερικές ιδέες.

Φροντίζουν οι πάροικοι για την ίδρυση σχολείων στις ιδιαίτερες πατρίδες τους, σε κτίρια στα οποία αναδεικνύεται ο διακριτικός ρόλος του εκπαιδευτηρίου.

Με τα κληροδοτήματά τους σπουδάζουν νέοι συμπατριώτες τους στους τόπους καταγωγής ή με υποτροφίες τους παίρνουν το δρόμο για τα πανεπιστήμια

της Βιέννης, της Λειψίας, του Παρισιού, νέοι που διψούν για τα νεωτερικά γράμματα, νέοι που θα επανδρώσουν τα σχολεία των παροικιών αλλά και τις εκπαιδευτικές εστίες στην Ανατολή.

 

 

 

 

 

 

1.                   Αφού μελετήσετε το σύνταγμα της Ελλάδος (Πηγή 1) να αναζητήσετε σε αυτό επιδράσεις της ιδεολογίας του Διαφωτισμού και της γαλλικής επανάστασης. ΕΝΟΤΗΤΑ 9

 

Στρογγυλεμένο ορθογώνιο: 1. Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος (σύνταγμα της Τροιζήνας 1827)
5. η κυριαρχία ενυπάρχει εις το Έθνος , πάσα εξουσία πηγάζει εξ αυτού και υπάρχει υπέρ αυτού.
21. Εις την Ελληνικήν Επικράτειαν  ούτε πωλείται, ούτε αγοράζεται άνθρωπος. Αργυρώνητος δε ή δούλος παντός γένους και πάσης θρησκείας, καθώς πατήση το Ελληνικόν έδαφος, είναι ελεύθερος και από τον δεσπότη αυτού ακαταζήτητος
. 
Λ. Αξελός (επιμ), Τα ελληνικά συντάγματα, 1822-1952, Στοχαστής, Αθήνα 1971, σ. 94-95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφού μελετήσετε την πηγή 2, να συνθέσετε σύντομο κείμενο στο οποίο θα παρουσιάζετε τις κύριες επιδιώξεις και τις αρχές λειτουργίας της Φιλικής Εταιρείας. ΕΝΟΤΗΤΑ 7

 

Πλαίσιο κειμένου: 2.Ο  Όρκος των Φιλικών
Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού Θεού οικειοθελώς ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να μη φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και λόγους της μήτε να σταθώ κατ΄ουδένα λόγον η αφορμή του να καταλάβωσιν άλλοι ότι γνωρίζω τι περί τούτων μήτε εις συγγενείς μου μήτε εις πνευματικόν μήτε εις φίλον μου. (?)
Τέλος πάντων ορκίζομαι εις σε, ω Ιερά Πατρίς(?) και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών  μου ότι αφιερώνομαι όλος εις σε. Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου. Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου και η ευτυχία σου η Ανταμοιβή των κόπων μου. (?)
Ι. Φιλήμων, Δοκίμιον ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας (1834)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.      Αφού μελετήσετε την πηγή 3 να συνθέσετε σύντομο κείμενο στο οποίο θα αναφέρεστε στη διάδοση των νεωτερικών ιδεών από τους Έλληνες εμπόρους των παροικιών.

 

Πλαίσιο κειμένου: 3. Παροικιακός ελληνισμός και νεωτερικές ιδέες.
Φροντίζουν οι πάροικοι για την ίδρυση σχολείων στις ιδιαίτερες πατρίδες τους, σε κτίρια στα οποία αναδεικνύεται ο διακριτικός ρόλος του εκπαιδευτηρίου. Με τα κληροδοτήματά τους σπουδάζουν νέοι συμπατριώτες τους στους τόπους καταγωγής ή με υποτροφίες τους παίρνουν το δρόμο για τα πανεπιστήμια της Βιέννης, της Λειψίας, του Παρισιού, νέοι που διψούν για τα νεωτερικά γράμματα, νέοι που θα επανδρώσουν τα σχολεία των παροικιών αλλά και τις εκπαιδευτικές εστίες στην Ανατολή.
Ο. Κατσιαρδή ? Hering, «Η Ελληνική διασπορά, ιστορία του νέπου Ελληνισμού, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2003, τόμος 1ος, σ. 103-104
 

 

 

 

ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Today0
Yesterday0
Week0
Month0
All43

Currently are one guest and no members online


Kubik-Rubik Joomla! Extensions

ΚΑΙΡΟΣ