Αρχεία

Αναρτημένα αρχεία:

Attachments:
Download this file (DIMITRA-GR1096.pdf)DIMITRA-GR1096.pdf[ ]486 kB
Download this file (IMG_0269.JPG)IMG_0269.JPG[ ]5600 kB

Βίντεο

Η βόλτα του Alex Thomson στην καρίνα!!!

 

Το Κύπελλο Αμερικής (America?s Cup)

Το Κύπελλο Αμερικής (America?s Cup) είναι η διασημότερη ρεγκάτα της ιστιοπλοΐας και το παλαιότερο τρόπαιο στον διεθνή αθλητισμό, καθώς χρονολογείται πριν από την αναβίωση των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων, με διαφορά 45 ετών.

Η αρχική του ονομασία ήταν Βασιλικό Κύπελλο (Royal Yacht Squadron cup), ενώ σήμερα έχει το όνομα του πρώτου σκάφους που κέρδισε τη ρεγκάτα, του "Αμέρικα".

Το Κύπελλο κέρδιζε ανελλιπώς η Ιστιοπλοΐκή Λέσχη της Νέας Υόρκης (New York Yachting Club) από το 1852 ή 1857 μέχρι το 1983 οπότε η ομάδα της "Αυστραλίας 2" (Australia II) κέρδισε το Κύπελλο, δίνοντας τέλος στο μεγαλύτερο σερί απανωτών νικών στα διεθνή αθλητικά χρονικά. Στο τελευταίο Κύπελλο, στις 14 Φεβρουαρίου του 2010 κέρδισε η Αμερικανική Ιστιοπλοϊκή Λέσχη Γκόλντεν Γκέιτ, επικρατώντας με 2-0 της ελβετικής Soci?t? Nautique de Gen?ve.

Βασικές αρχές τριμαρίσματος

Στα πρώτα βήματα του, κάθε ιστιοπλόος, μαθαίνει το τριμάρισμα. Κοινώς, τη σωστή ρύθμιση ? τοποθέτηση των πανιών, έτσι ώστε να παράγουν τη μεγαλύτερη δυνατή Αεροδυναμική Δύναμη 

Πρόωσης (κινεί το σκάφος προς τα εμπρός) και τη μικρότερη δυνατή ΠλάγιαΑεροδυναμική Δύναμη (προκαλεί πλάγια κίνηση-εκπεσμό).Εν ολίγοις, τριμάρισμα των ιστίων ενός σκάφους σημαίνει ότι, ανάλογα με την πλεύση ή την διεύθυνση του ανέμου, καθώς και την ένταση που έχει αυτός, πρέπει:

1. Να διατηρείται η βέλτιστη γωνία προσπτώσεως του ανέμου πάνω στα πανιά, έτσι ώστε αυτά να μη «στολάρουν». Γι? αυτό σε πλεύση «όρτσα» τα πανιά τριμάρονται κοντά στον διαμήκη άξονα του σκάφους, ενώ καθώς η πλεύση ανοίγει τριμάρονται σε μεγαλύτερη απόσταση ανάλογα με την πλεύση.

2. Να δίνεται το βέλτιστο σχήμα, ώστε τα πανιά που είναι αεροτομές να αποδίδουν όσο το δυνατόν περισσότερο. (twist)

3. Να διατηρείται η βέλτιστη δίοδος (Optimum Slot) μεταξύ Genoa και Μαΐστρας, έτσι ώστε να έχουμε θετικό αποτέλεσμα από την αλληλοεπίδραση τους.

Συμβουλές:

- Σε άνεμο μικρής εντάσεως τα πανιά πρέπει να έχουν μεγάλο βάθος, ενώ η θέση βάθους πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο πίσω (περίπου στο μέσο της χορδής του πανιού).

- Σε άνεμο μεγάλης εντάσεως ισχύει το αντίθετο, οπότε πρέπει τα πανιά να έχουν μικρό βάθος, και η θέση βάθους πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο μπροστά.

- Το σωστό άνοιγμα αετού (twist) του πανιού είναι σημαντικό για να έχουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση, καθώς επηρεάζει την έξοδο του αέρα από το πανί.

- Όταν είναι κλειστή η πλεύση του σκάφους, σημαντικό ρόλο παίζει η υποπίεση (στη δημιουργία της Δύναμης Άντωσης) και γι? αυτό προσπαθούμε να την εκμεταλλευτούμε, όσο το δυνατόν περισσότερο.

- Η Genoa πρέπει να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με την Μαΐστρα, γιατί διαφορετικά το σκάφος μπορεί να «ποδίσει».

- Ένα απλό τεστ, για να διαπιστώσετε εάν τα πανιά έχουν το σωστό τριμάρισμα, είναι να τα λασκάρετε, μέχρι να αρχίσουν να «παίζουν» και στη συνέχεια να τα πάρετε μέσα (φερμάροντας τις σκότες) σιγά σιγά, ώσπου να σταματήσουν να «παίζουν».

Ποιος είμαι...

Όνομα: Χρήστος

Επώνυμο: Χριστοφορίδης

Σπουδές: Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής

Ειδικότητα: Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ19)

Θέση Εργασίας: 5ο Γυμνάσιο Βόλου

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Ιστιοφόρο
  2. Ιστιοπλοΐα

Επισκεπτες

Today0
Yesterday0
Week0
Month0
All25

Currently are one guest and no members online


Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Ο καιρoς στο Βoλο