Διδασκαλία ‘λάθος μοντέλων’

Τελικά μπορεί και να είναι σωστό να διδάσκουμε ‘λάθος’ μοντέλα στη Φυσική

Η ιστορία της διόρθωσης της δομής του ατόμου από τον Niels Bohr, μας ‘διδάσκει’ πολλά σχετικά με την εξέλιξη των ιδεών στην πορεία της Επιστήμης

(Συντάκτης: Sam Anderson, 31 Μαι 2016)

Αν γυρίσουμε – νοερά – πίσω στο 1913, θα διαπιστώσουμε ότι κανείς δεν αποδεχόταν το προτεινόμενο από τον Νeils Bohr, νέο μοντέλο της δομής του ατόμου. Σύμφωνα με αυτό – το πλανητικό μοντέλο – τα ηλεκτρόνια περιστρέφονται γύρω από τον πυρήνα, ακριβώς όπως οι πλανήτες γύρω από τον ήλιο, και εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι το πιο διαδεδομένο στον μέσο άνθρωπο, ατομικό μοντέλο. Θα το βρείτε σε έναν αμέτρητο αριθμό (εμπνεόμενων από την επιστήμη), αντικειμένων όπως t-shirts (μπλουζάκια) ή δημοφιλή show της τηλεόρασης όπως το ‘Big Bang Theory’, όμως η πραγματικότητα είναι ότι το υπόψη μοντέλο έχει ήδη εγκαταλειφθεί από τους επιστήμονες ήδη από το 1920.

Posted by Phaed Cha

Καθηγητής Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο Ν. Χαλκηδόνας (Δ.Δ.Ε Α Αθήνας)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *