Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ανάλογα με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή και το διαδίκτυο
μπορεί να γίνει
αν τον χρησιμοποιούμε αν τον χρησιμοποιούμε
δίχως κανόνες ή με κανόνες
Ο υπολογιστής είναι... πονηρούλης ,
θέλει να μας έχει παρέα και μας ξεγελά με τα παιχνίδια του.
- Χρησιμοποιώ τον υπολογιστή περίπου 30 λεπτά την ημέρα.
- Παίζω παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα και ανάλογα με την ηλικία μου.
- Δεν σερφάρω στο διαδίκτυο μόνος , αλλά με τη μαμά ή τον μπαμπά.
- Δεν παίρνω τον υπολογιστή στο δωμάτιό μου.
Εθισμός στο διαδίκυο
Ο «εθισμός» στο διαδίκτυο είναι ένα φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας.
Το διαδίκτυο με τις πληροφορίες ,τα κοινωνικά δίκτυα και τα παιχνίδια που διαθέτει μαγεύει ενήλικες και παιδιά και σιγά σιγά καταφέρνει όχι απλώς να είναι απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητας,αλλά να εκτοπίζει τον πραγματικό κόσμο και να μας κρατά εγκλωβισμένους σε μια εικονική πραγματικότητα.Βλέπετε το ταξίδι στον ψηφιακό κόσμο δεν κοστίζει χρήμα, θέλει μόνο χρόνο(...αλλά ο χρόνος είναι χρήμα!,να η μεγάλη απάτη).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα θετικά του διαδικτύου,αλλά ούτε τα αρνητικά του.Ευτυχώς υπάρχει και η μέση οδός!
Οι γονείς των παιδιών, και το σχολείο έχουν την ευθύνη να μάθουν στα παιδιά τη σωστή χρήση του internet.(«Το προλαμβάνειν καλύτερο του θεραπεύειν»Ιπποκράτης
Η πρόληψη είναι σοφία, η καταστολή της δύσκολη πορεία.άγνωστος)
Πιο συγκεκριμένα το σχολείο,αλλά κυρίως οι γονείς
Θέτουν συγκεκριμένο πρόγραμμα χρήσης του διαδικτύου στο οποίο παραμένουν σταθεροί
Παρακολουθούν διακριτικά την συμπεριφορά του παιδιού τους πριν, κατά την διάρκεια και μετά την χρήση
Τοποθετούν τον υπολοιστή σε χώρο που τον χρησιμοποιεί όλη η οικογένεια.
Σερφάρουν,μαζί με τα παιδιά και μιλούν σε τακτά χρονικά διαστήματα για τους κινδύνους που εγκυμονεί το διαδίκτυο .(ΣΕΡΦΑΡΩ ΔΕΝ ΡΙΣΚΑΡΩ)
Πρέπει να ενθαρρύνουν το παιδί να βρει εναλλακτικές ψυχαγωγικές δραστηριότητες πέρα από τη διαδικτυακή ψυχαγωγία.
Το μεγαλύτερο κακό στα παιδιά το κάνουν οι ψηφιακά αναλφάβητοι γονείς ,γιατί ή δαιμονοποιούν τον υπολογιστή και απαγορεύουν στα παιδιά να τον χρησιμοποιούν ή δεν βάζουν όρια ,επειδή θαυμάζουν τα παιδιά τους που παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα.Οι πιο μυημένοι είναι περισσότερο ενημερωμένοι και ελέγχουν την κατάσταση με ειδικά φίλτρα και ακολουθώντας τους παραπάνω κανόνες.Η ευαισθητοποίηση και η σωστή ενημέρωση ,είναι το πρώτο και μεγάλο βήμα.Όχι ακρότητες.
Η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής στο Διαδίκτυο , ενημερώνει τους γονείς να ανησυχούν όταν παρατηρήσουν τα εξής σημάδια: υπερβολική κούραση, ημερήσια υπνηλία, πτώση της σχολικής επίδοσης, παραμέληση άλλων αγαπημένων δραστηριοτήτων, κοινωνική απόσυρση, ανυπακοή και ευερεθιστότητα (τρεις ή παραπάνω από αυτές τις ενδείξεις κρούουν τον κώδωνα).Αν,δεν μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση, μπορούν να απευθυνθούν στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 για οποιαδήποτε ανησυχία ή προβληματισμό τους και επ να πάρουν κατεύθυνση από κάποιον ψυχολόγο.
Το ίδιο το διαδίκτυο , έχει στις σελίδες του διευθύνσεις για τη σωστή του χρήση!!!
(Απόδειξη πως δεν ευθύνεται αυτό για τον εθισμό ή άλλοθι για τις κατηγορίες εναντίον του;)
http://internet-safety.sch.gr/
κάνε κλικ στις παρακάτω εικόνες,για περισσότερες πληροφορίες
το ηλιακό μας σύστημα
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ
κάνε κλικ στην εικόνα
Από ένα σκοτεινό νεφέλωμα, πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, γεννήθηκε ο Ήλιος. Μετά οι πλανήτες.
Οι τέσσερις εξώτεροι πλανήτες ονομάζονται αέριοι γίγαντες. Από αυτούς, οι δύο μεγαλύτεροι, ο Δίας και ο Κρόνος αποτελούνται από υδρογόνο και ήλιο και οι άλλοι δύο, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας αποτελούνται από νερό, αμμωνία και μεθάνιο.Ο Πλούτωνας θεωρείται πλέον πλανήτης νάνος.
Ο Δίας και ο Κρόνος είναι δύο αέριοι υπεργίγαντες
ο μεγαλύτερος σε μέγεθος πλανήτης.Δεν έχει στερεή επιφάνεια ,είναι μια μπάλα από αέριο.Είναι πιο κρύος και από το παγωτό.Θερίζεται από θύελλες και καταιγίδες.
είναι ο έκτος στη σειρά,λίγο πιο μικρός από τον Δία και ακόμα πιο κρύος.Είναι μια μπάλα αερίων.Κορδέλες από χρυσαφιά και άσπρα σύννεφα τον στεφανώνουν.Τα δαχτυλίδια του είναι φτιαγμένα από κομμάτια πάγων και βράχων.
Ουρανός , Ποσειδώνας οι μακρινοί καταψυγμένοι
Τρίτος σε μέγεθος πλανήτης,είναι μια μπάλα αερίων,σκεπάζεται από πρασινογάλαζα σύννεφα και πάχνη,έχει λίγα πολύ σκοτεινά δαχτυλίδια.Είναι περίεργος,αφού γυρίζει ξαπλωμένος γύρω από τον Ήλιο και μάλιστα με αντίθετη κατεύθυνσηαπό ό,τι οι υπόλοιποι πλανήτες.Ένας πλανήτης ...κατάψυξη.
Είναι όγδοος στη σειρά,είναι μια μπάλα αερίων με μεταλλικό πυρήνα.Τον κυκλώνουν γαλάζια σύννεφα και έχει λίγα σκοτεινά δαχτυλίδια.Είναι ο πιο κρύος πλανήτης,διπλοκαταψυγμένος.
Τρισδιάστατο ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα...(κάνε κλικ στην εικόνα)
Ας δούμε τι θυμόμαστε....
Διασκεδάζω με το τραγούδι :ο αστροναύτης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα παιδιά οδηγούν τον πύραυλο τους στο φεγγάρι (όλοι μαζί τρενάκι - σαν να είναι κλεισμένοι σε ένα διαστημόπλοιο).
Φτάνονας στο φεγγάρι προχωρούν στις μύτες των ποδιών, αργά-αργά και κρύβονται πίσω απο καρέκλες και θρανία. Οταν σιγουρευτούν οτι όλα είναι εντάξει κάνουν έναν μεγάλο κύκλο και χορεύουν όλα μαζί πάνω στη σελήνη.
Παίζω...παζλ (κάνε κλικ πάνω στην εικόνα)
Παρατηρώ τις εικόνες
μύθοι για τη δημιουργία του Γαλαξία
1.Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ο Γαλαξίας σχηματίστηκε από την Ήρα, η οποία έχυσε γάλα στον ουρανό, όταν ανακάλυψε πως ο Δίας την ξεγέλασε και τάιζε τον νεαρό Ηρακλή. Σε κάποια άλλη εκδοχή, ο Ερμής έβαλε στα κρυφά τον Ηρακλή στον Όλυμπο για να τραφεί από τα στήθη της Ήρας που κοιμόταν. Ο Ηρακλής δάγκωσε τη θηλή της Ήρας και το γάλα της εκτινάχθηκε στους ουρανούς σχηματίζοντας τον Γαλαξία.ελληνικός μύθος
2.Πώς το κογιότ δημιούργησε το Γαλαξία (ινδιάνικος μύθος)
Η ιστορία αυτή αρχίζει την εποχή που το Μεγάλο Μυστήριο ξεκίνησε να φτιάχνει το σύμπαν. Το Μεγάλο Μυστήριο μόλις που είχε αρχίσει να τοποθετεί τα αστέρια στους ουρανούς, όταν διαπίστωσε ότι ήταν μόνος.
Αν και είχε πολλές ιδέες σχετικά με τα πράγματα που έπρεπε να δημιουργήσει, η μοναξιά που ένοιωθε ήταν αφόρητη. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει έναν σύντροφο. Αποφάσισε ότι το πλάσμα που θα έφερνε στη ζωή έπρεπε να είναι έξυπνο, χαρισματικό, με ευχάριστη φωνή και να είναι καλός ακροατής. Επίσης θα έπρεπε να έχει πολύ καλή όραση και να είναι γοργοπόδαρο για να μην μπερδεύεται συνέχεια στα πόδια του. Τέλος θα έπρεπε να ξέρει να λέει αστεία, και να είναι και λιγάκι πονηρός. Έτσι δημιούργησε τον Μικρό Αδερφό Κογιότ.
Για αρκετό καιρό το Μεγάλο Μυστήριο και ο Κογιότ τοποθετούσαν τα αστέρια στον ουρανό και ήταν ικανοποιημένοι. Μια μέρα καθώς ταξίδευαν στους αιθέρες, ο Κογιότ ρώτησε: ";Γιατί καταναλώνεις τόσο πολύ χρόνο για να τοποθετείς τα άστρα σε αστερισμούς;";
Το Μεγάλο Μυστήριο απάντησε, ";Άκου φίλε μου, βλέπεις εκείνον τον μικροσκοπικό πλανήτη εκεί κάτω; Κάποια μέρα αυτός θα γίνει ένα θαυμάσιο μέρος. Θα υπάρχουν απέραντες πεδιάδες καθώς και ατέλειωτες θάλασσες. Στη στεριά θα κατοικούν εκατοντάδες ζώα όλων των ειδών, που θα μοιάζουν με εσένα αλλά θα είναι και διαφορετικά από εσένα. Θα υπάρχουν ψάρια και άλλα παράξενα πλάσματα στις θάλασσες. Θα δημιουργήσω πολλά είδη πουλιών που θα πετάνε ψηλά στον ουρανό. Όμως το πιο θαυμαστό μου δημιούργημα θα είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος θα είναι πολύ έξυπνος. Θα θελήσει να ταξιδέψει σε όλον τον μικρό πλανήτη. Αν και πανέξυπνος θα χάνεται μερικές φορές. Γι αυτό τοποθετούμε τα άστρα σε σχηματισμούς σα οδηγούς για να βρίσκει τον δρόμο του."; Μια μέρα, καθώς τοποθετούσαν μια γιγαντιαία κατσαρόλα με νερό στον ουρανό, το Μεγάλο Μυστήριο παρατήρησε ότι ξέχασαν έξω ένα πολύ λαμπερό άστρο. Ήταν αυτό που το είχαν προορίσει να μπει ακριβώς πάνω από το χείλος της κατσαρόλας για να δείχνει στους ανθρώπους τον Βορρά. Το Μεγάλο Μυστήριο έψαξε και ξανάψαξε στο σακούλι που είχε τα άστρα αλλά δεν μπόρεσε να βρει τον Πολικό Αστέρα, το Άστρο του Βορρά. Έτσι αποφάσισε να γυρίσει πίσω στο σπίτι του για να τον φέρει, αφήνοντας το σακουλάκι με τα άστρα στον Κογιότ. Ο Κογιότ στην αρχή περίμενε το Μεγάλο Μυστήριο να επιστρέψει, όμως σύντομα βαρέθηκε. Για να περάσει η ώρα δάγκωσε το σακουλάκι και άρχισε να διασχίζει τους ουρανούς. Για κακή του όμως τύχη ο σάκος είχε μια μικρή τρύπα με αποτέλεσμα να χύνονται τα άστρα έξω. Το Μεγάλο Μυστήριο μόλις είδε τι γινόταν φώναξε τόσο πολύ που ο Κογιότ τρόμαξε και άρχισε να τρέχει. Έτρεξε τόσο γρήγορα που έφτασε στο άλλο άκρο του σύμπαντος. Όταν γύρισε να κοιτάξει πίσω του είδε ότι κατά μήκος του ουρανού σχηματίστηκε ένα μεγάλο μονοπάτι από άστρα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε ο Γαλαξίας. Ο Κογιότ κατάλαβε το λάθος του και ζήτησε από το Μεγάλο Μυστήριο να τον συγχωρήσει. Αυτός τον συγχώρησε, αλλά θα έπρεπε να ζήσει με τις συνέπειες των πράξεών του. Το Μεγάλο Μυστήριο τον έστειλε να ζήσει κάτω στη Γη. Έτσι τέλειωσαν για αυτόν οι εποχές που θα μπορούσε να περπατά ανάμεσα στα άστρα μαζί με το Μεγάλο Μυστήριο. Αυτός είναι ο λόγος που το πνεύμα του Μικρού Αδερφού Κογιότ, και οι απόγονοί του συχνά στρέφουν το κεφάλι τους στον Γαλαξία και ουρλιάζουν για την μοναξιά τους.
διαβάζω
το ηλιακό μας σύστημα (2)
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ
κάνε κλικ στην εικόνα
Από ένα σκοτεινό νεφέλωμα, πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, γεννήθηκε ο Ήλιος. Μετά οι πλανήτες.
Οι τέσσερις εξώτεροι πλανήτες ονομάζονται αέριοι γίγαντες. Από αυτούς, οι δύο μεγαλύτεροι, ο Δίας και ο Κρόνος αποτελούνται από υδρογόνο και ήλιο και οι άλλοι δύο, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας αποτελούνται από νερό, αμμωνία και μεθάνιο.Ο Πλούτωνας θεωρείται πλέον πλανήτης νάνος.
Ο Δίας και ο Κρόνος είναι δύο αέριοι υπεργίγαντες
ο μεγαλύτερος σε μέγεθος πλανήτης.Δεν έχει στερεή επιφάνεια ,είναι μια μπάλα από αέριο.Είναι πιο κρύος και από το παγωτό.Θερίζεται από θύελλες και καταιγίδες.
είναι ο έκτος στη σειρά,λίγο πιο μικρός από τον Δία και ακόμα πιο κρύος.Είναι μια μπάλα αερίων.Κορδέλες από χρυσαφιά και άσπρα σύννεφα τον στεφανώνουν.Τα δαχτυλίδια του είναι φτιαγμένα από κομμάτια πάγων και βράχων.
Ουρανός , Ποσειδώνας οι μακρινοί καταψυγμένοι
Τρίτος σε μέγεθος πλανήτης,είναι μια μπάλα αερίων,σκεπάζεται από πρασινογάλαζα σύννεφα και πάχνη,έχει λίγα πολύ σκοτεινά δαχτυλίδια.Είναι περίεργος,αφού γυρίζει ξαπλωμένος γύρω από τον Ήλιο και μάλιστα με αντίθετη κατεύθυνσηαπό ό,τι οι υπόλοιποι πλανήτες.Ένας πλανήτης ...κατάψυξη.
Είναι όγδοος στη σειρά,είναι μια μπάλα αερίων με μεταλλικό πυρήνα.Τον κυκλώνουν γαλάζια σύννεφα και έχει λίγα σκοτεινά δαχτυλίδια.Είναι ο πιο κρύος πλανήτης,διπλοκαταψυγμένος.
Τρισδιάστατο ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα...(κάνε κλικ στην εικόνα)
Ας δούμε τι θυμόμαστε...
Διασκεδάζω με το τραγούδι :ο αστροναύτης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα παιδιά οδηγούν τον πύραυλο τους στο φεγγάρι (όλοι μαζί τρενάκι - σαν να είναι κλεισμένοι σε ένα διαστημόπλοιο).
Φτάνονας στο φεγγάρι προχωρούν στις μύτες των ποδιών, αργά-αργά και κρύβονται πίσω απο καρέκλες και θρανία. Οταν σιγουρευτούν οτι όλα είναι εντάξει κάνουν έναν μεγάλο κύκλο και χορεύουν όλα μαζί πάνω στη σελήνη.
Παίζω...παζλ (κάνε κλικ πάνω στην εικόνα)
Διαβάζω το βιβλίο μας
το σώμα μου
συναισθηματική αγωγή
Τα συναισθήματά μας αποτελούν ένα σημαντικό μέρος του "ποιος είμαι εγώ".Ετσι όταν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και οι άλλοι μας ακούν και τα αποδέχονται, αυτα ισχυροποιούνται και αποκτούν μεγαλύτερη αξία.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι όταν καλλιεργούμε την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψη των μαθητών, μειώνουμε τη βιαιότητα, το έγκλημα, τα προβλήματα πειθαρχίας και άλλες μορφές αρνητικής συμπεριφοράς.
Η ενσυναίσθηση, είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο. Η αναγνώριση και η κατανόηση της θέσης, του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης κάποιου άλλου.Αυτό πετυχαίνεται με τη δραματοποίηση μιας ιστορίας ή ενός παραμυθιού.
προσέχω το σώμα μου
τρώω υγιεινά
δείχνω την αγάπη μου στο περιβάλλον
Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.
Κάθε μέρα μας δίνεται η ευκαιρία να μιλάμε για το περιβάλλον και να δίχνουμε έμπρακτα την αγάπη μας για αυτό.
Υποκατηγορίες
- Εκδρομές
- Εορτές
- Αθλητικές
-
Θεματικές ενότητες
καλα...