Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη

Μέσα από το πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας «Σκέπτομαι, διαλέγομαι, εξελίσσομαι!» είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στο Συνέδριο προσομοίωσης Συνεδρίασης του Ο.Η.Ε., Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη στο Λύκειο Μαντουλίδη στις 15-17 Δεκεμβρίου 2017. Η ομάδα μας ταξίδεψε μαζί με το Λύκειο Καστριτσίου, το Αρσάκειο Λύκειο και το Πειραματικό Γυμνάσιο. Η εμπειρία ήταν πολύ καλή, αν και το πρόγραμμα πιεσμένο.

Τώρα ετοιμαζόμαστε να λάβουμε μέρος στο KarMUN στη Βουδαπέστη, με άλλη ομάδα. Ελπίζουμε η εμπειρία να είναι ακόμη καλύτερη!!!

Στιγμές σε δράση!

Θέματα και απαντήσεις στα αρχαία

Όποιος μαθητής θα ήθελε να δει ξανά τα θέματα αλλά και τις απαντήσεις των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων στα αρχαία μπορεί να τις βρει στους παρακάτω συνδέσμους:

 

Απαντήσεις στα Αρχαία.2017docx

αρχαία_2017_γ   Αρχαία_2017

Απαντήσεις στα Αρχαία Β.2017docx

Συμμετοχή στο Athens MUN

Φέτος ήταν η πρώτη φορά που το σχολείο μας (9ο ΓΕΛ) συμμετείχε στο συνέδριο προσομοίωσης του ΟΗΕ που έγινε στην Αθήνα το Μάρτιο. Η συμμετοχή οργανώθηκε μέσω του προγράμματος «Σκέφτομαι, διαλέγομαι, εξελίσσομαι» και η μετάβαση στην Αθήνα έγινε σε συνεργασία με το Πειραματικό ΓΕΛ του Πανεπιστημίου Πατρών και το ΓΕΛ Καστριτσίου. Το πρόγραμμα ήταν εντατικό αλλά η εμπειρία πολύτιμη! Φωτογραφίες των μαθητών μας μπορείτε να δείτε παρακάτω.

Περίληψη

 

 

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

 

1.    Διαβάζω προσεκτικά, προσπαθώ να κατανοήσω πλήρως το κείμενο

 

2.    Σε κάθε § υπογραμμίζω τις λέξεις κλειδιά και κρατάω σημειώσεις: με κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες περιεκτικά για κάπως πιο εκτενή περίληψη ή μόνο σύντομους πλαγιότιτλους για πιο συνοπτική.

 

3.     Παρακολουθώ τη λογική-νοηματική σχέση μεταξύ των §§? υπογραμμίζω τυχόν διαρθρωτικές λέξεις ή εκφράσεις που βοηθούν την παρακολούθηση της συλλογιστικής πορείας του κειμένου.

 

4.    Αφου ολοκληρώσω τις σημειώσεις από τις §§ διατυπώνω σε μια σύντομη φράση το θεματικό κέντρο του κειμένου (Θ.Κ.= θέμα του κειμένου + οπτική γωνία του συγγραφέα με βάση τις ιδέες που διατυπώνει). Σε μερικά κείμενα δίνεται από τον ίδιο το συγγραφέα συνήθως στην 1η §

 

5.    Γράφω την περίληψη επιδιώκοντας λογική σύνθεση των σημειώσεων σε κείμενο με ομαλή ροή και συνοχή.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΕΧΩ

ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ:

 

 

 

ΣΤΙΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ:

 

 

 

 

 

 

 

?Παρουσίαση του Θ.Κ. του κειμένου και αναφορά στο συγγραφέα ή το κείμενο, με ενεργητική ή παθητική σύνταξη ( σε ορισμένα κείμενα το Θ.Κ. ταυτίζεται με το βασικό νόημα της 1ης § )

 

?Προτιμώ τις διαρθρωτικές λέξεις ή εκφράσεις για να αποδώσω με ακρίβεια τις λογικές σχέσεις μεταξύ των ιδεών, χωρίς όμως να «φορτώνω» το γραπτό μου με τέτοιες.

?Αποφεύγω εκφράσεις «Στη συνέχεια ο συγγραφέας αναφέρεται σε…» ? είναι πολύ τυποποιημένες και «σπατάλη» λέξεων.

?Αποφεύγω τη χωρίς σύνδεση παράθεση των ιδεών σε μικρές «κοφτές» εκφράσεις

 

 

 

 

 

 

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο όριο των λέξεων (προσπαθούμε να μείνουμε κοντά στο όριο των απαιτήσεων)
  • Αποφεύγεται η παράθεση αυτούσιων αποσπασμάτων ? προτάσεων του κειμένου, κάποιες χαρακτηριστικές τις μεταφέρω σε εισαγωγικά («…»)
  • Παραθέτουμε τις απόψεις του συγγραφέα με αντικειμενικότητα αποφεύγοντας τα προσωπικά σχόλια (ουδέτερο το ύφος, πληροφοριακός ο χαρακτήρας της περίληψης).
  • Γενικά αποφεύγουμε τη μίμηση του ύφους του συγγραφέα (αν έχει λογοτεχνικά στοιχεία) προτιμούμε το σαφή λόγο και λογική- αναφορική λειτουργία της γλώσσας.
  • Δεν αναφέρουμε τυχόν σύντομα παραδείγματα που τυχόν υπάρχουν στο κείμενο. Το ίδιο ισχύει ακόμη και αν μια § καλύπτεται εξ ολοκλήρου από παράδειγμα. Αναφέρουμε το νόημα- στόχο του παραδείγματος.
  • Αποφεύγουμε τις υπερβολικές γενικεύσεις στην προσπάθεια πύκνωσης κάποιων νοημάτων.
  • Δε χρησιμοποιούμε α΄ και β΄ ενικό.
  • Δε χρησιμοποιούμε ρητορικές ερωτήσεις.
  • Στόχος είναι η πρωτοτυπία στην έκφραση χωρίς να αλλοιώνονται τα νοήματα του κειμένου.
  • Η περίληψη αποτελεί μία §
  • Αν δεν καθορίζεται η έκταση της περίληψης (με συγκεκριμένο αρθμό λέξεων) καλό είναι να κινείται στο 1/3 με ? περίπου του αρχικού κειμένου.

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

  1. Το περιεχόμενο της περίληψης (0-12μονάδες)

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  • Η σύλληψη του νοηματικού κέντρου του κειμένου.
  • Η επιλογή των σημαντικών ιδεών-πληροφοριών του κειμένου.
  • Η πληρότητα κατανόησης του κειμένου.

 

  1. Η γλώσσα και το ύφος της περίληψης (έκφραση) (0-8 μονάδες)

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  • Η χρήση του κατάλληλου ύφους για τη συγκεκριμένη μορφή κειμένου (πληροφοριακό ύφος).
  • Η ικανότητα πύκνωσης του κειμένου μέσα από διάφορες τεχνικές (γενίκευση, αναδιατύπωση κτλ.).
  • Η ορθή χρήση της γλώσσας στο επίπεδο της ορθογραφίας, της στίξης, της σύνταξης και του λεξιλογίου.

 

  1. Η δομή του περιληπτικού κειμένου (0-5 μονάδες).

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  • Η ικανότητα παρακολούθησης ή αναδιοργάνωσης της δομής του αρχικού κειμένου και η παρουσίαση με λογική ακολουθία των βασικών ιδεών.
  • Η σύνταξη ενός κειμένου με ομαλή ροή και συνοχή.
  • Η επιτυχής χρήση των διαρθρωτικών λέξεων ή φράσεων

Διαγωνισμός γλώσσας

Φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που το σχολείο μας, το 9ο Λύκειο, συμμετείχε στο διαγωνισμό γλώσσας που οργανώθηκε για τρίτη χρονιά από το ΚΕΣΥΠ. Οι μαθητές που έδειξαν προθυμία ήταν περισσότεροι από το αναμενόμενο και δεν ήταν μόνο μαθητές που έχουν αυτό που λέμε «κλίση» στα θεωρητικά μαθήματα.

 

Συνεχίστε την ανάγνωση του «Διαγωνισμός γλώσσας»