Δεξιότητες στόχευσης των
εργαστηρίων:
Δεξιότητες μάθησης 21ου αι., δεξιότητες κοινωνικής
ζωής, δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης,
δεξιότητες του νου.
1ο εργαστήριο:
Γνωριζόμαστε καλύτερα.
Συνάντηση 1η:
Οικογενειακή φωτογραφία
Το κάθε παιδί ζωγραφίζει
την οικογενειακή του φωτογραφία. Γράφει το όνομα του καθενός από
κάτω. Στην ολομέλεια παρουσιάζουν τις οικογένειές τους δηλώνοντας
και ένα χαρακτηριστικό στοιχείο για το κάθε μέλος. Kατεβάστε
το έντυπο από
ΕΔΩ.
Συνάντηση 2η: Το όνομά
μου.
Τα παιδιά σε ζευγάρια
συζητούν για την ιστορία του ονόματός τους. Από ποιον το πήραν;
Ποιος είναι αυτός που το επέλεξε; Τους αρέσει το όνομά τους ή θα
ήθελαν να είχαν ένα άλλο όνομα και ποιο; Δημιουργούν την κονκάρδα
του ονόματός του ζευγαριού τους. Στην ολομέλεια το ένα μέλος
παρουσιάζει τα σχετικά με το όνομα του άλλου μέλους και την κονκάρδα
που δημιούργησε.
Συνάντηση 3η: Τα πολλά
μου ονόματα.
H
δασκάλα ζητά από τα παιδιά
να κλείσουν τα μάτια και να θυμηθούν φωνές που τους φωνάζουν με το
όνομά τους. Φωνές του παρόντος ή του παρελθόντος. Φωνές που τα
αποκαλούν με το βαφτιστικό τους, το επώνυμό τους, το υποκοριστικό
τους, με το παρατσούκλι τους, με ένα χαρακτηριστικό τους. Μπορεί να
είναι φωνές αγαπησιάρικες, φωνές θυμωμένες, φωνές που απαιτούν να
κάνουν κάτι αμέσως, που τα παρακαλούν, τα επαινούν, τα μαλώνουν.
Σημειώνουν τα πολλά τους ονόματα σε ένα νοητικό χάρτη. Στην
ολομέλεια το κάθε παιδί δηλώνει ποια από αυτά τα ονόματα απολαμβάνει
και γιατί και διαλέγει το όνομα με το οποίο θέλει να το αποκαλούν
στις συναντήσεις της ομάδας. Θεατρικό παιχνίδι σε ζευγάρια: άφησε το
ζευγάρι σου να σε οδηγήσει με κλειστά μάτια.
2ο εργαστήριο: Τα
συναισθήματα
Συνάντηση 1η: Ποια είναι
τα συναισθήματα και πώς γίνονται αντιληπτά;
Κατασκευή ταμπελών
χαρούμενης και λυπημένης φατσούλας. Παρουσίαση εικόνων με εκφράσεις
προσώπων που βιώνουν διαφορετικά συναισθήματα. Τα παιδιά παρατηρούν
και ανάλογα με την εικόνα σηκώνουν το ταμπελάκι που ταιριάζει και
συγχρόνως δημιουργούνται δύο πόστερ θετικών και αρνητικών
συναισθημάτων. Ακολουθεί συζήτηση (Ρουτίνα σκέψης:
βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι): τι νιώθουν, πώς το κατάλαβες, γιατί,
τι μπορεί να τους συμβαίνει, τι είναι όλα αυτά που νιώθουν, πώς
εκδηλώνονται τα συναισθήματα και πώς γίνονται αντιληπτά, τι αλλαγές
προκαλούν στους ανθρώπους, έχουμε πάντα συναισθήματα, φαίνονται
πάντα, πρέπει να δείχνουμε πάντα τα συναισθήματά μας; (Σύνδεση με
τον προοργανωτή της ενότητας 16 της Γλώσσας Β.Μ, Β΄ δημοτικού)
Γλωσσικό παιχνίδι: ζητάμε για κάθε συναίσθημα να μας βρίσκουν το
αντίθετό του π.χ. χαρά-λύπη, αγάπη-μίσος, θυμός-ηρεμία,
καλοσύνη-κακία, φόβος-θάρρος, ευτυχία-δυστυχία, ντροπή-περηφάνια
κ.λ.π. Γλωσσικό παιχνίδι: ζητάμε να βρουν παράγωγες λέξεις:
χαρά-χαρούμενος, χαρωπός .
Συναισθήματα για πόστερ
ΕΔΩ.
Συναισθήματα για παρουσίαση
ΕΔΩ.
Συνάντηση 2η:
Συναισθήματα θετικά.
Παρατηρούμε το πόστερ με τα
θετικά συναισθήματα. (αγάπη, χαρά, ευτυχία, καλοσύνη, ικανοποίηση,
αισιοδοξία, θάρρος, συγχώρεση, ανακούφιση, αυτοπεποίθηση,
ενθουσιασμός, ηρεμία κλπ.) Δείχνουν στο ζευγάρι τους πρόσωπο με
θετικό συναίσθημα σχετικό με τις οδηγίες του δασκάλου. Παρατηρούν
τις λεπτομέρειες της έκφρασης του προσώπου του ζευγαριού τους. Σε
ζευγάρια ζωγραφίζουν πρόσωπο με θετικό συναίσθημα. Ύστερα, αφού
συζητήσουν γιατί το πρόσωπό τους αισθάνεται έτσι, βάζουν τη ζωγραφιά
τους να «μιλά». Στην ολομέλεια παρουσιάζουν το έργο τους. Προβολή
βίντεο: Be happy.
Συνάντηση 3η:
Συναισθήματα αρνητικά.
Παρατηρούμε το πόστερ με τα
αρνητικά συναισθήματα.(λύπη, αγωνία, φόβος, μίσος, ανία, ανησυχία,
τρόμος, ζήλια, αντιπάθεια, απαισιοδοξία, απελπισία, νευρικότητα
κλπ.) Ο εκπ/κός επεξεργάζεται το κείμενο του Ανθολογίου «Φοβάμαι».
Σχετική Συζήτηση. Τα παιδιά δείχνουν στο ζευγάρι τους πρόσωπο με
αρνητικό συναίσθημα. Σε ζευγάρια ζωγραφίζουν πρόσωπο με αρνητικό
συναισθήματα. Ύστερα, αφού συζητήσουν γιατί το πρόσωπό τους
αισθάνεται έτσι, βάζουν τη ζωγραφιά τους να «μιλά». Στην ολομέλεια
παρουσιάζουν το έργο τους. Θεατρικό παιχνίδι: στον κύκλο χαιρετούν
την ολομέλεια δείχνοντας το πρόσωπο με το συναίσθημα που τους
ζητείται (τα παιδιά λένε «γεια σας» χαρούμενα, λυπημένα, ντροπαλά,
γελώντας , κλαίγοντας, σαν να έχουν κάνει ζαβολιά κλπ.) Σύνδεση με
το Τ.Ε., ενότητα 16, Γλώσσας Β΄ δημοτικού, ασκήσεις 4 και 5,
αναγνώριση συναισθημάτων. Θεατρικό παιχνίδι: Φτιάχνουμε 4 μάσκες με
αντιπροσωπευτικά συναισθήματα: χαρά, λύπη, φόβος, θυμός. Τα παιδιά
καθισμένα απέναντι. Ένας μαθητής κρατά τη μάσκα μπροστά στο πρόσωπό
του χωρίς να ξέρει ποια είναι. Οι υπόλοιποι απέναντί του του
παριστάνουν το συναίσθημα αυτό με το πρόσωπό τους και εκείνος
προσπαθεί να μαντέψει.
3ο εργαστήριο:
Εγώ
Συνάντηση 1η: Το
πορτρέτο μου.
Παρουσίαση της «Κραυγής»
του Μουνχ. Ρουτίνα σκέψης: βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι. Συζήτηση: Τι
απεικονίζει ο πίνακας, ποιο μπορεί να είναι το κεντρικό πρόσωπο, τι
μπορεί να αισθάνεται, γιατί, τι μπορεί να συνέβη, τι θα κάνατε εσείς
στη θέση του, σε τι μοιάζετε και σε τι διαφέρετε μαζί του, τι
αισθήματα σας προκαλεί ο πίνακας; Τα παιδιά φτιάχνουν το πορτρέτο
τους παρόμοια με του Μουνχ, αλλά βάζοντας τα χέρια όπου θέλουν
εκείνα. Το βάζουν να «μιλά» σε τέσσερα διαφορετικά ταμπελάκια. Σε
κάθε ταμπελάκι γράφουν ένα πράγμα που τα κάνει να χαίρονται, ένα να
λυπούνται, ένα φοβούνται και ένα να θυμώνουν (σύνδεση με άσκ. 3,
ενότητα 16, Β.Μ. Γλώσσας Β΄ δημοτικού). Παρουσιάζουν και στην
ολομέλεια.
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
Συνάντηση 2η: Πώς δείχνω
τα δικά μου συναισθήματα.
Θεατρικό παιχνίδι:
στον
κύκλο ζητάμε από τα παιδιά να δείξουν τι κάνουν όταν είναι
χαρούμενα, λυπημένα, φοβισμένα, θυμωμένα κλπ. κρατώντας ένα
μαξιλάρι. Μπορούν να το αγκαλιάσουν, να το πετάξουν κάτω και να το
πατήσουν, να του δώσουν μπουνιά κλπ. Ζητάμε από τα παιδιά να
συμπληρώσουν προτάσεις περιγράφοντας πως φαίνονται, τι κάνουν και τι
λένε όταν είναι χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα, φοβισμένα κλπ.
(Σύνδεση με ασκ. 1,2,3 Τ.Ε., 16ης θερματικής ενότητας).
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
Συνάντηση 3η: Σ΄αγαπώ,
σ’ αγαπώ, πού με βάζεις.
Επικεντρωνόμαστε στο
συναίσθημα που έχουν ανάγκη περισσότερο τα παιδιά. Ο εκπ/κός
επεξεργάζεται το κείμενο του Ανθολογίου «Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν
γίνει» (σύνδεση με την 16η ενότητας της Γλώσσας Β΄
δημοτικού).Συζήτηση: Είναι σημαντικό να δείχνουμε την αγάπη μας; Πώς
μας κάνει αυτό να αι- σθανόμαστε; Πώς κάνει τους άλλους να
αισθάνονται; κλπ. Θεατρικό παιχνίδι στον κύκλο: Τα μαγικά κυάλια. Με
αυτά μπορούμε να δούμε μόνο τα θετικά πράγματα. Π. χ. βλέπω το
Γιώργο που είναι έξυπνος, έχει όμορφο χαμόγελο, είναι ευγενικός κλπ.
Ξεκινά ο εκπ/κός και συνεχίζουν τα παιδιά. Όταν αγαπάμε βλέπουμε
περισσότερα τα θετικά του άλλου. Δώστε στο ζευγάρι σας ένα θετικό
παρατσούκλι που να του ταιριάζει. Π. χ. η ευγενική Μαρία. Γλώσσας Β΄
δημοτικού.) Φτιάχνουν τον νοητικό χάρτη της αγάπης. Εικαστικά: Τα
παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους «ουρανό της αγάπης». Γράφουν στ'
αστέρια το όνομα αγαπημένων τους προσώπων και τα χρωματίζουν.
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
4ο εργαστήριο: Οι
άλλοι
Συνάντηση 1η: Νιώθουν οι
άλλοι σαν και μένα;
H
εκπαιδευτικός επεξεργάζεται το κείμενο «Ένα δέντρο ταξιδεύει», Β.Μ.
16η ενότητα, Γλώσσα Β΄ δημοτικού. Συζήτηση: Νιώθουν και οι άλλοι σαν
και μένα; Τα ζώα νιώθουν; Τα φυτά νιώθουν; Παρηγορούμε το λυπημένο
δέντρο: τα παιδιά γράφουν σημειώματα ενσυναίσθησης, παρηγοριάς και
κατανόησης και τα κρεμούν στο δέντρο. Συνεχίζουν την ιστορία του
λυπημένου δέντρου. Προβολή For the Birds Συζήτηση
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
Συνάντηση 2η: Νιώθουν
και οι διαφορετικοί; Τι;
Προβολή «Το κάτι άλλο».
Επεξεργασία συζήτηση. Το διαφορετικό δεν είναι κάτι που πρέπει να
μας τρομάζει, αλλά κάτι που πρέπει να αποδεχόμαστε. Παιχνίδι: Το
μήλο της χαράς. Τους δίνουμε σε φωτοτυπία το περίγραμμα ενός μήλου.
Στο φύλλο του μήλου γράφεται το όνομα του κάθε παιδιού. Τα μήλα
ανταλλάσσονται και κάθε μαθητής γράφει ένα καλό χαρακτηριστικό για
τον συμμαθητή του. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Ζωγράφισε τον εαυτό σου διαφορετικό! Η
ζωγραφιά σου να μιλάει.
Συνάντηση 3η: Πώς
νιώθουν κάποιοι για τους διαφορετικούς; Πώς θα έπρεπε να νιώθουν;
Προβολή: Τα μπαλόνια του ρατσισμού. Συζήτηση: δείχνουμε στον κύκλο
δύο παιδικές ζωγραφιές. Η μία είναι φτιαγμένη μόνο με μολύβι και η
άλλη πολύχρωμη. Και οι δύο είναι πολύ ωραίες. Ποια σας φαίνεται πιο
διασκεδαστική πιο όμορφη; Γιατί; Αυτό ακριβώς λοιπόν ήθελε και η
φύση να δημιουργήσει: πολλά και διάφορα είδη με αλλιώτικα χρώματα.
Θυμηθείτε μονάχα ότι υπάρχουν χιλιάδες λουλούδια με διαφορετικά
σχήματα, χρώματα και αρώματα που παρ' όλα αυτά είναι ίδια και τα
αποκαλούμε ΟΛΑ λουλούδια. Σκεφτείτε τώρα ότι έτσι ακριβώς είναι και
οι άνθρωποι. Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι με διαφορετικά σχήματα
(αδύνατοι - χοντροί, ψηλοί – κοντοί, με μαλλιά, χωρίς μαλλιά, με
διαφορετικά χρώματα, φτιαγμένοι όμως όλοι από το ίδιο υλικό: από
σάρκα και αίμα. Συγγραφή παραμυθιού: Το γατάκι χωρίς μουστάκια.
5ο εργαστήριο:
Εγώ και οι άλλοι
Συνάντηση 1η: Οι φίλοι
μου
H εκπ/κός επεξεργάζεται το κείμενο «Το παιδί με το ακορντεόν»,
ενότητα 16η Γλώσσα Β΄ δημοτικού. Συζήτηση: ποιοι είναι αυτοί που μας
βοηθούν, τι είναι φιλία, ποιοι είναι οι φίλοι σου, τι τους θέλουμε
τους φίλους, πώς κάνω έναν καινούριο φίλο κλπ. Τα παιδιά φτιάχνουν
μια λίστα με τους φίλους τους και ύστερα σε ζευγάρια φτιάχνουν μία
λίστα με το το τι κάνουν οι καλοί φίλοι. Π.χ. Οι καλοί φίλοι βοηθούν
ο ένας τον άλλον. Κλπ. Γράφουν κείμενο με τίτλο «Ο καλύτερός μου
φίλος». Παιχνίδι: Ο μουγκός και ο τυφλός. Σε ζευγάρια. Ο μουγκός
οδηγεί τον τυφλό. Μουσική: Το τραγούδι του Τριγωνοψαρούλη, Φίλοι για
πάντα. Θεατρικό παιχνίδι (παιχνίδι ρόλων): Η Κική είναι καινούρια
στο σχολείο. Ντρέπεται και αισθάνεται άβολα. Στο διάλειμμα δεν μιλά
σε κανέναν και δεν παίζει με κανέναν. Τι θα κάνετε γι’ αυτό; Στόχοι:
να αναγνωρίσουν τα αισθήματα του άλλου, να επινοήσουν τρόπους
προσέγγισης και επικοινωνίας, να βρουν κοινά ενδιαφέρονται, να
αναπτύξουν και τα ίδια αισθήματα κατανόησης και ενσυναίσθησης.
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
Συνάντηση 2η: Οι εχθροί
μου
Προβολή της Εχθρόπιτας. Επεξεργασία, συζήτηση: Υπάρχουν άνθρωποι που
σε ενοχλούν, πώς σε κάνουν να αισθάνεσαι, τι κάνεις, τι θα έπρεπε να
κάνεις, πρέπει να δίνουμε ευκαιρίες στους άλλους; κλπ. Παιχνίδι: ο
διπρόσωπος Δίνεται στα παιδιά ένα στρογγυλό χαρτόνι. Από τη μια
σχηματίζουν χαρούμενο πρόσωπο και από την άλλη θυμωμένο. Στον κύκλο
κάθε παιδί βάζοντας μπροστά του την ανάλογη μάσκα αναφέρει ποιος τον
θύμωσε, γιατί και πως αισθάνθηκε. Ανάλογα και με τη χαρούμενη μάσκα.
Συμπληρώνουν φύλλο εργασίας σχετικά με τι τους θυμώνει και το τι
κάνουν οι άλλοι όταν αυτά θυμώνουν. Θεατρικό παιχνίδι: Δε με
προσκάλεσαν. Ο Πέτρος κάλεσε στο πάρτι του όλα τα παιδιά της τάξης
εκτός από τον Κυριάκο. Στον κύκλο, γλυπτική. Τα παιδιά φαντάζονται
πώς νιώθει ο Κυριάκος και στήνουν το σώμα του ανάλογα. Καθώς η
συζήτηση προχωρά (τι σκέφτεται ο Κυριάκος, πώς αντιδρά, τι κάνει γι’
αυτό κλπ) οι γλύπτες αλλάζουν τη στάση του σώματός του.
Συνάντηση 3η: Διαχείριση
θυμού
Προβολή "Μέτρα ως το τρια θυμωμένε καρχαρία". Συζήτηση: Ποια πράγματα
μας θυμώνουν, πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν θυμώνουν, τι λέμε και
τι κάνουμε όταν θυμώνουμε; Γιατί θυμώνουμε στο σχολείο; Οι μεγάλοι
θυμώνουν; Πότες Τα ζώα θυμώνουν; Με ποιους τρόπους εκφράζουμε τον
θυμό μας; Πώς γινόμαστε όταν θυμώνουμε, πώς νιώθουμε; Τι κάνουν οι
άλλοι όταν θυμώνω; Με ποιους τρόπους μπορούμε να ηρεμήσουμε; Η
ιστορία της μικρής χελώνας: «Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που
πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια,
που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα
συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο
πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο
καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το
χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν:
σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να
του αρέσει το σχολείο». Τα παιδιά εξασκούνται στις παρακάτω
ασκήσεις: Να μαζεύουν κοντά στο σώμα τους τα χέρια και τα πόδια, να
ακουμπούν το κεφάλι στο θρανίο, να φανταστούν πως είναι το χελωνάκι
που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζουν το κεφάλι με τους
βραχίονες ή τις παλάμες τους, να χαλαρώνουν τους μύες του σώματός
τους και να παραμένουν στην ίδια θέση για λίγο. Προβολή: Ένα
βιωματικό μάθημα για τη διαχείριση του θυμού. Θεατρικό παιχνίδι:
οι
τσαλακωμένες καρδιές.
Η ιστορία
της μικρής χελώνας, παρουσίαση,
ΕΔΩ.
Το φύλλο
εργασίας
ΕΔΩ.
6ο εργαστήριο:
Καλύτερα μαζί
Συνάντηση 1η: Συνεργασία
Προβολή: Ο Τριγωνοψαρούλης. Επεξεργασία, συζήτηση. Ο εκπ/κός
επεξεργάζεται το κείμενο Μαζί είναι καλύτερα, Ενότητα 16η, Γλώσσα Β΄
δημοτικού. Συζήτηση. Φυσική αγωγή: Σκυταλοδρομίες με στεφάνια.Τα
παιδιά σε ζευγάρια τρέχουν στηρίζοντας τα στεφάνια ανάμεσά τους.
Ομαδικό παιχνίδι: Δημιουργούμε τρεις ομάδες μαθητών. Σε κάθε ομάδα
δίνονται 8 γράμματα. Τα παιδιά καλούνται με αυτά να δημιουργήσουν
λέξεις. Κάθε λέξη που δημιουργούν παίρνει έναν πόντο.
Συνάντηση 2η:
Επικοινωνία
Θεατρικό παιχνίδι: Το
κουβάρι. Τα παιδιά σε κύκλο, ένα στη μέση κρατά το κουβάρι. Ένα
παιδί από τον κύκλο λέει την πρόταση «Μου αρέσει ο Γιώργος
γιατί…..». Το κεντρικό παιδί παραδίδει το κουβάρι στο παιδί που
αναφέρθηκε κλπ. Αυτό συνεχίζεται μέχρι όλοι να συνδεθούν μεταξύ
τους. Μετράμε τις συνδέσεις που δημιουργήθηκαν και υπολογίζουμε τον
συνολικό αριθμό των οδών επικοινωνίας (που είναι αμφίδρομη) μεταξύ
όλων των προσώπων της ομάδας. Υπολογίζεται και οι οδοί επικοινωνίας
του κάθε μέλους με τον εαυτό του. Έκφραση απόψεων για το συμβολισμό
γενικά του "νήματος" και του "κουβαριού" Παιχνίδι: αγόρια ιππότες,
κορίτσια μαύρες κότες! Μία ομάδα αγοριών και μία κοριτσιών. Καθεμία
καταγράφει ερωτήσεις που θέλει να κάνει στην άλλη. Οι ερωτήσεις των
αγοριών και των κοριτσιών μπαίνουν σε δύο διαφορετικά καπέλα. Στη
συνέχεια τα κορίτσια κάθονται σε κύκλο και τα αγόρια σχηματίζουν
εξωτερικό κύκλο, χωρίς να επεμβαίνουν. Στο κέντρο το καπέλο με τις
ερωτήσεις που απευθύνονται στα αγόρια. Ένα κορίτσι, τραβάει ένα
χαρτάκι με μια ερώτηση και τη διαβάζει δυνατά. Όλη η ομάδα των
κοριτσιών, συζητάει την ερώτηση αυτή και δίνει μία ομόφωνη απάντηση.
Έτσι, απαντιούνται όλες οι ερωτήσεις των αγοριών. Μετά μπαίνουν στον
εσωτερικό κύκλο τα αγόρια και ακολουθείται η ίδια διαδικασία.
Συνάντηση 3η:
Ενσυναίσθηση
Παιχνίδι: Έλα στη θέση
μου Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και δίνεται σε κάθε μία ένα
πρόσωπο-ρόλος: α) παιδί τυφλό, β) παιδί κωφό, γ) παιδί με κινητικά
προβλήματα στα άνω άκρα, δ) παιδί με κινητικά προβλήματα στα κάτω
άκρα, ε) παιδί με προβλήματα λόγου. Κάθε ομάδα πρέπει να ζωγραφίσει
το πρόσωπο-ρόλο έτσι όπως το φαντάζονται. Κάθε παιδί της ομάδας
ύστερα πρέπει να μπει στη θέση του ρόλου και να γράψει μέσα στο
ζωγραφισμένο σώμα, τα συναισθήματα και τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζει το πρόσωπο-ρόλος. Γύρω από το ζωγραφισμένο σώμα πρέπει
να γράψουν τα συναισθήματα και τις δυσκολίες των γονιών του
προσώπου-ρόλου. Στην ολομέλεια η κάθε ομάδα παρουσιάζει το έργο της
και γίνεται συζήτηση.
7ο εργαστήριο:
Αξιολόγηση
Συνάντηση 1η:
Αναστοχασμός
Συζήτηση: Ας θυμηθούμε τι κάναμε μέχρι τώρα. Τι μας άρεσε τι όχι. Τι
θυμόμαστε περισσότερο, τι μάθαμε και θα το
θυμόμαστε για πάντα; Άλλαξαν οι αρχικές ιδέες μας και πώς;
Συνάντηση 2η:
Αυτοαξιολόγηση. Αρχείο
ΕΔΩ. Αρχείο
ΕΔΩ.
Συνάντηση 3η:
Παρουσίαση της δουλειάς τους. Οι εντυπώσεις τους.
Διακόσμηση του τετραδίου τους με ζωγραφιές. Ζωγράφισαν χαρούμενες
φατσούλες στις δραστηριότητες που τους άρεσαν περισσότερο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
-
Κάποιες
από τις παραπάνω δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια
της Γλώσσας, αφού σε αυτήν υπάρχει ολόκληρη σχετική ενότητα.
-
Αντί για
φάκελο χρησιμοποιήσαμε τετράδιο και εκεί το κάθε παιδί κολλούσε
τις εργασίες του. Μπορείτε να δείτε ένα τέτοιο τετράδιο στην
παρακάτω παρουσίαση.
|