Προετοιμάζοντας και κάνοντας ένα ταξίδι
Δ΄ τάξη

 
Πρόκειται για ομαδική εργασία που δόθηκε στους μαθητές στα πλαίσια της πέμπτης θεματικής ενότητας των Θρησκευτικών της Δ΄ τάξης "Ιεροί τόποι και ιερές πορείες". Μπορεί όμως εύκολα να προσαρμοστεί και να δοθεί και στα πλαίσια της Γλώσσας Δ΄ δημοτικού (16η ενότητα "Ταξίδια στην Ελλάδα"), της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού (17η ενότητα "Ταξίδια στο διάστημα") και της Γλώσσας Στ΄ δημοτικού (1η ενότητα "Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα").  Τα αποτελέσματά της όμορφα, αφού "έδεσε" τα μέλη των ομάδων και μετέτρεψε την τάξη σε δημιουργικό πεδίο.
 
Προετοιμάζοντας και κάνοντας ένα ταξίδι
 
Ήταν η εξής:

Φανταστείτε ότι θέλετε να κάνετε ένα ταξίδι με τους φίλους της ομάδας σας. Οργανώστε το:

Διαλέξτε τον τόπο (χώρα και πόλη),
Προγραμματίστε τον χρόνο
που θα το κάνετε (ημερομηνία και ώρα της αναχώρησης και της επιστροφής),
Αποφασίστε με τι μέσο
θα ταξιδέψετε και «βγάλτε» τα εισιτήρια: Σχεδιάστε σε χαρτί, τόσα εισιτήρια όσοι είστε στην ομάδα. Προσοχή πρέπει να «βγάλετε» εισιτήρια αναχώρησης και επιστροφής. Τα εισιτήριά σας να γράφουν επάνω ημερομηνία, ώρα, τιμή, θέση. (στο ίντερνετ μπορείτε να αναζητήσετε εικόνες αεροπορικών εισιτηρίων για να φτιάξετε και τα δικά σας)
Επιλέξτε τα τέσσερα καλύτερα αξιοθέατα
που θα επισκεφτείτε και τον λόγο για τον οποίο θέλετε να τα δείτε (δηλ. γράψτε μία σημαντική πληροφορία για το καθένα). Για να συμπληρώσετε αυτή την άσκηση καλό θα ήταν να κάνετε μία μικρή έρευνα στο ίντερνετ (π.χ. αξιοθέατα Παρίσι ή αξιοθέατα Θεσσαλονίκη κλπ.
Καταγράψτε τα πράγματα που θα πάρετε μαζί σας:
σε ένα μισό λευκό χαρτί Α4 φτιάξτε το περίγραμμα μίας βαλίτσας και γράψτε μέσα με στυλό τα πράγματα που θα πάρετε. Να φτιάξετε μία βαλίτσα ο καθένας. Προσοχή: μη γεμίσετε τη βαλίτσα σας.
Καταγράψτε τα πράγματα που θα φέρετε
επιστρέφοντας από τον τόπο του ταξιδιού σας: στην προηγούμενη βαλίτσα που φτιάξατε γράψτε με στυλό διαφορετικού χρώματος τα πράγματα που φέρετε πίσω. Προσοχή: πρέπει να είναι πράγματα που υπάρχουν μόνο στο μέρος που ταξιδέψατε π.χ. κάποιο τοπικό τρόφιμο ή σουβενίρ κλπ.
Γράψτε τα φαγητά που φάγατε στο ταξίδι σας:
σε ένα χαρτί όλοι μαζί γράψτε φαγητά που «φάγατε» σε αυτό το ταξίδι. Προσπαθήστε να είναι τοπικά φαγητά. Π.χ. αν πήγατε στο Παρίσι, θα φάγατε ας πούμε κρουασάν κ. ά. γαλλικά φαγητά. Το ίντερνετ θα σας βοηθήσει σε αυτή την άσκηση.
Γράψτε καινούριες λέξεις
που μάθατε σε αυτό το ταξίδι.
Δείξτε μας «φωτογραφίες»
από το ταξίδι σας: να φτιάξετε μία φωτογραφία ο καθένας σας. Ζωγραφίστε τον εαυτό σας μπροστά σε κάποιο αξιοθέατο που «επισκεφτήκατε»
Γράψτε πώς τα περάσατε
σε μία παράγραφο όλοι μαζί και τι πράγματα κάνατε που σας άρεσαν και σας διασκέδασαν.
Κάντε στο τέλος τον λογαριασμό
των εξόδων σας.
Παρουσιάστε
στην τάξη τις εργασίες της ομάδας σας.

 
Κατεβάστε όλη την εργασία από ΕΔΩ.
 
 
Για να δείτε καλύτερα την παρουσίαση ανοίξτε την στο slideshare πατώντας το in
και από κει πατήστε τα δύο βελάκια κάτω δεξιά από την παρουσίαση για fullscreen.

Όταν οι ομάδες ολοκλήρωσαν την εργασία και είχαν μαζέψει το υλικό που χρειάζονταν, στην τάξη τους έδωσα από ένα πολύ μεγάλο χαρτί άσπρο του μέτρου όπου και κόλλησαν ότι είχαν φτιάξει δημιουργώντας από ένα τεράστιο κολλάζ. Η εργασία ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση της κάθε ομάδας στην ολομέλεια της τάξης, αξιολογήθηκε και βαθμολογήθηκε με το σύστημα των πόντων

 

Δημιουργός Copyright © 2016-2017,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 21/10/2023

counter free