Η επίσκεψη έγινε 7
Φεβρουαρίου του σχολικού έτους 2018-2019 με την
Γ΄ τάξη του 60ού Δημοτικού Πάτρας. Από τις παρακάτω εργασίες άλλες έγιναν στο
πεδίο και άλλες στην τάξη.
Η επίσκεψη συνδυάστηκε και με παρακολούθηση του
θεατρικού έργου "Δυο χαρταετοί στη νύχτα" στο θέατρο
Act.
Πριν την επίσκεψη
Τα παιδιά ενημερώθηκαν για
τον μύθο που διαπραγματεύεται η παράσταση "Δυο χαρταετοί στη
νύχτα" και για την επίσκεψή μας στο Ρωμαϊκό Ωδείο. Συμφωνήσαμε
ότι με την ευκαιρία αυτή θα ήταν ωραίο να ανεβάσουμε και εμείς
τη δική μας παράσταση εκεί, στο το τόσο σπουδαίο θέατρο της
πόλης μας.
Έτσι οι μαθητές χωρίστηκαν σε
ζευγάρια και έγραψαν τα δικά τους σενάρια βασισμένα στον Τρωικό
πόλεμο, που κάνουμε αυτή την εποχή. Όταν τελείωσαν,
έμαθαν τα λόγια τους, έκαναν πρόβες και δημιούργησαν τις αφίσες
για τη δική τους παράσταση. Επίσης έφτιαξαν χάρτινα κράνη για
τους αντρικούς ρόλους
(EΔΩ)
και στέμματα για τους
γυναικείους
(EΔΩ).
Όλα πλέον ήταν έτοιμα για την επίσκεψή μας.
Κατά την επίσκεψη
Η διαδρομή
που ακολουθήσαμε ήταν η εξής: ξεκινώντας από το
θέατρο Act,
περάσαμε από τη διάβαση την 25η Μαρτίου, περπατήσαμε στην
Παντοκράτορος και στρίψαμε αριστερά στη Σωτηριάδου, οπότε και
μπήκαμε στο Ωδείο. Τα παιδιά έκατσαν περιμετρικά στην ορχήστρα
και εκεί τους μίλησα για την ιστορία του μνημείου, τον τρόπο
χρήσης του παλιά και σήμερα, τα μέρη του θεάτρου κλπ. Μπορείτε
να κατεβάσετε την παρουσίαση από
ΕΔΩ.
Ακολούθησαν εμπεδωτική άσκηση
για τα μέρη του θεάτρου
(EΔΩ)
και σύνθεση παζλ με θέμα το Ρωμαϊκό Ωδείο
(EΔΩ).
Όταν τελείωσαν τις εργασίες,
τα παιδιά παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις μικρές
παραστάσεις που είχαν ετοιμάσει.
Η επίσκεψη στο Ωδείο
ολοκληρώθηκε με τη γραφή από τις ομάδες κανόνων σωστής
συμπεριφοράς μέσα στο θέατρο.
Φύγαμε από το Ωδείο,
κατεβήκαμε τις σκάλες της Πατρέως και φτάσαμε στο Ρωμαϊκό
Στάδιο. Εκεί παρουσίασα στα παιδιά σχετικές πληροφορίες που
μπορείτε να κατεβάσετε από
ΕΔΩ.
Τέλος κατεβήκαμε από την
Γεροκωστοπούλου στην Πλατεία Γεωργίου, θαυμάσαμε το θέατρο
Απόλλων και φύγαμε.
Μετά την επίσκεψη
Την άλλη μέρα στο σχολείο τα
παιδιά χάραξαν πάνω στον χάρτη τη διαδρομή που πίστευαν ότι
κάναμε
(EΔΩ)
και έλυσαν σχετικά μαθηματικά
προβλήματα με χρήση πολλαπλασιασμού τον οποίο και μαθαίνουμε
αυτόν τον καιρό.
Οι εργασίες που συμπλήρωσαν
και στο πεδίο και στην τάξη αξιολογήθηκαν από την ολομέλεια και
βαθμολογήθηκαν ανάλογα. Πιο συγκεκριμένα, κάθε σωστή απάντηση
και πρόταση πήρε έναν πόντο, το παζλ και ο χάρτης πήραν από δυο.
Οι πόντοι αφορούν στο σύστημα που έχουμε στην τάξη σχετικά με
τις ομάδες, βλ.
ΕΔΩ.
Έγραψαν ένα μικρό αφηγηματικό
κείμενο σχετικά με τη μέρα μας στην πόλη.
Αξιολόγησαν την επίσκεψη.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ήταν μια ωραία εμπειρία για τα παιδιά.
Τα περισσότερα δεν είχαν μπει στο Ρωμαϊκό Ωδείο
και τους φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Απόλαυσαν τη δραστηριότητα με
τα θεατρικά. Εργάστηκαν πάνω στις ασκήσεις που τους δόθηκαν με
χαρά, αν και ήταν πολλές οι "δύσκολες" λέξεις και πώς να τις
θυμούνται όλες. Έμαθαν
βασικές πληροφορίες για το Ωδείο και το Στάδιο, κατανόησαν τους λόγους
κατασκευής αυτών των έργων,
αντιλήφθηκαν τους διαφορετικούς τρόπους χρήσης τους ανά τα χρόνια
και κατανόησαν βασικές έννοιες. Αυτή τη μέρα τα
παιδιά είδαν τρία διαφορετικά θέατρα της πόλης τους φτιαγμένα σε
τρεις διαφορετικές εποχές.
ΧΡΟΝΟΙ:
Διαδρομές - εργασίες στο πεδίο: 2,5 ώρες
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην τάξη: 3 διδακτικές ώρες.
|