Ένα γράμμα για την Ιωάννα
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η διάκριση και χρήση των πως-πώς και που-πού, η τελεία και το ερωτηματικό, εξοικείωση με τα βασικά στοιχεία της δομής ενός γράμματος.

14/4/2021

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 32.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

  • Eίναι εικόνα αυτό;

  • Διαβάστε τον τίτλο.

  • Ποιο γράμμα μπορεί να είναι αυτό;

  • Τι μπορεί να λέει;

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

Ξανακοιτάξτε το γράμμα προσεχτικά.

  • Τι παρατηρείτε;

Το γράμμα είναι χειρόγραφο. Επάνω δεξιά έχει τον τόπο και την ημερομηνία. Πηδάει γραμμαή. Ξεκινά με την προσφώνηση "Αγαπημένη μου Ιωάννα," (επισημαίνουμε το κόμμα), αφήνει παράγραφο (επισημαίνουμε κυρίως την πρώτη). Όταν τελειώνει το γράμμα, ξαναπηδά γραμμή, γράφει αποφώνηση και βάζει υπογραφή.

  • Τι συμπέρασμα βγάζουμε από την προσφώνηση και την αποφώνηση; (Η επιστολή δεν είναι επίσημη, απευθύνεται σε οικείο πρόσωπο).

  • Εσείς έχετε στείλει ποτέ γράμμα;

  • Έχετε λάβει ποτέ γράμμα; Στο σπίτι σας παίρνετε γράμματα; Γιατί; (σήμερα όλοι επικοινωνούν ηλεκτρονικά).

  • Τι μπορεί να γράφει ο θείος Παύλος σε αυτό το γράμμα; (Καταγράφουμε τις υποθέσεις τους.)

 

ΣΙΩΠΗΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Προσπαθήστε να διαβάσετε σιωπηρά ο καθένας μόνος του (δίνουμε στα παιδιά 3-4 λεπτά για να διαβάσουν σιωπηρά και μετά υποβάλλουμε ερωτήσεις σχετικές με τις 5-6 πρώτες σειρές του μαθήματος).

  • Tι είναι το πρώτο πράγμα που ρωτά ο θείος την Ιωάννα;

  • Είναι χαρούμενος; Γιατί;

  • Τι μαθαίνουμε από τον θείο για την Ιωάννα; Σε ποια τάξη πάει; Τι σχέδια κάνει ο θείος;

  • Η Ιωάννα του έχει γράψει ποτέ γράμμα του θείου; Τι του είχε γράψει σε αυτό;

 

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Μεγαλόφωνη ανάγνωση από τον εκπαιδευτικό.

  • Τι είδε ο θείος εκεί πού είναι; Πού τα είδε;

  • Πώς ζουν τα ζώα σε αυτό το πάρκο;

  • Ποια ζώα είδε ο θείος Παύλος;

  • Τι άλλο της έστειλε ο θείος;

  • Πότε γυρίζει ο θείος από την Αφρική;

  • Τι θα κάνουν τότε μαζί;

Ελάτε να δούμε μαζί ένα πάρκο άγριων ζώων. Θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι τελείως διαφορετικό από έναν ζωολογικό κήπο. Εκεί τα ζώα είναι αιχμάλωτα, ενώ στα πάρκα άγριων ζώων, που είναι τεράστιες εκτάσεις, ζουν ελεύθερα.

 

Κάνουμε τις ασκήσεις στο Β.Μ.

Μέχρι εδώ δύο εξ' αποστάσεως διδακτικές ώρες.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Ανάγνωση το σημειωμένο κείμενο.

Κάνε στο παρακάτω κουίζ την ανάγνωση μαζί με τη δασκάλα. Πρώτα διαβάζεις εσύ την κόκκινη προτασούλα και μετά ακούς την κυρία πώς τη λέει εκείνη και επαναλαμβάνεις. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

Πατήστε Ctrl  και  +, εάν θέλετε να μεγαλώσετε την εικόνα.

 

2. Αφού μάθεις την ανάγνωση, κάνε το παρακάτω κουίζ:
Σύνδεσμος
ΕΔΩ.

 

3. ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: φωτογραφία, γράμμα, άλλος, είδα, ζώα, Ελλάδα, Έλληνας, ιστορίες, περιπέτειες. Κάνε το παρακάτω κουίζ για να τη μάθεις πιο εύκολα. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

4. Γράψε λίγα λόγια για τη γιαγιά σου (5 ή 6 προτασούλες) στο ΜΠΛΕ τετράδιό σου σε καινούρια αδειανή σελίδα. Μπορείς να γράψεις πώς τη λένε, πώς είναι, τι ρούχα φοράει, τι της αρέσει να κάνει, τι κάνετε μαζί, τι σου αγοράζει κλπ. Μην ξεχάσεις πάνω πάνω να βάλεις τον τίτλο "Η γιαγιά μου". Όταν τελειώσεις το κείμενό σου, από κάτω ζωγράφισέ την και βάλε της συννεφάκι να μιλάει.

 

 

15/4/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ

Κυκλώστε στο γράμμα του θείου Παύλου τις λεξούλες "που".

Παρατηρήστε τις προσεχτικά. Είναι όλα τα "που" ίδια; Γιατί μερικά "που" έχουν τόνο;

Επαναλαμβάνουμε με τα πως-πως.

Για να δούμε στο παρακάτω βίντεο πότε παίρνουν τόνο αυτές οι λεξούλες.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

Ας πούμε μερικές προτασούλες που έχουν μέσα "πού".

Ας πούμε μερικές προτασούλες που έχουν μέσα "που".

Ας πούμε μερικές προτασούλες που έχουν μέσα "πώς".

Ας πούμε μερικές προτασούλες που έχουν μέσα "πως".

Κάνουμε τις ασκήσεις 3, 4, 5, 6 του Τ.Ε. σελ. 32-33.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: -Πού πας;
               -Πάω στο λιοντάρι που με περιμένει.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
Σύνδεσμος
ΕΔΩ

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1. Κάνε τη φωτοτυπία και μετά διόρθωσε:

2. Παίξε το κουίζ που βρίσκεται ΕΔΩ.

3. Βάλε στη σωστή αλφαβητική σειρά τις λέξεις που βρίσκονται στο παρακάτω κουίζ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

Πατήστε Ctrl  και  +, εάν θέλετε να μεγαλώσετε την εικόνα.

 

4. ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: -Πού πας;
                  -Πάω στο λιοντάρι που με περιμένει.

Γράψτε την στο τετράδιο με το δέντρο, σελ. 61.

 

16/4/2021

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Γραφή επιστολής. Ο τρόπος που διδάχτηκε είναι ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 19/09/2023

counter free